Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Elo 19, 2019 9:48 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Syys 29, 2011 12:14 am 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
:lol:
valitettavasti noissa ei oo koskaan ollu tuplalevyjä,ne tuli vasta seuraavaan "korimalliin" joten prosentit menee jokatapauksessa jos nyt sellasen laittaa.Kuvia on kuitenki monofarosta netissä.(ei oo paljoo tullu vaikka on ettiny mutta joitain)
Toi on jammuun verraten sen verran hutera kovaa ajaessa että voipi nappulalla jäädä huippunopeus koittamatta :lol: Ja selkä pystyssä kahtasataa liki katteettomalla mopolla? mikäpäs siinä...se pikku läpyskä keulassa ei varmaan siinä vauhdissa enää paljoo suojaa... (kumma kyllä mutta en koskaan koittanu mitä toi kulki,oisko 160 ollu kovin kyyti mitä ajoin.sillä suljetulla osastolla tietysti...kierrokset sen olis rajottanu noilla välityksillä)No järjellä ei tän asian kans oo paljoo tekoo,eikä kait inssilläkään,se on vaan trafin ja mun välissä...
Olikos ne innovat liikennehyväksyttyjä? Mut jos sitten tulee merkintä otteeseen ettei saa käyttää kun alle 140 hyväksyttyjä kumeja kun on testattu vaan niille :lol: olivat nimittäin huonoin kumi kovalle mitä oon koittanu...ja hiekkamontulle eivät pääse testaamaan :lol: :lol: No sirkushuvia tulee vielä,ellei veroherralta tuu sellasta summaa että loppuu leikki ja pannaan mopo palasiks. ja ruvetaan rakentamaan vaikka jäykkäperästä harrikkaa turbolla ja rumpujarrulla...Tai veneentekoa tyhjään viinapulloon,sen pullon tyhjentämisen osalta :lol:

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 29, 2011 9:31 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Viestit: 472
Pyörä: Taas 990 R adv
Tuonne MMAF:in suuntaan jos specsejä projektista heität.
Sieltä löytyy aika paljon asiantuntemusta näistä rakentelu/katsastus hommista ja hyväksyvät kyllä muunkin rakentamisen kujin jäykkä pers** pitkä keulat..

http://www.mmaf.fi/forum/

_________________
-----------ajo omalla vastuulla-----------------


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 29, 2011 7:23 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
No sinne rekisteröidyin jus illalla,ja kattelin kyllä että pääasiassa on pitkäkeulaa eikä pitkäjoustoo mutta kunhan tuo veroasia selviää niin sieltä ajattelin kysyä apua ellei muuten selvii.Eikä tuo jäsenmaksukaan näköjään kovin paljoo oo... 8)

Noniin,ei selvinny veron määrä,verottajalla ei oo summa tiedossa ja se selvitetään tullilta jos muutos tulee,ei ennemmin.Toisaalta ei kai tuo voi hirveesti olla,mopo kun on ollu neljäntoista vanha tänne tullessaan.Toisaalta mitä mopot on maksanu täällä -01? mulla ei oo mitään käsitystä niiltä ajoilta,muutakuin että niin paljon et mulla ei ollu varaa...

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 18, 2011 10:23 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Noniin,jos ei ekalla niin vikalla kerralla onnistuu,ja kysely eri paikoista ennen mopon vientiä kannattaa:) Paperit kunnossa ja enää veron odotus niin homma paketissa siltä osin. Ainoa todistus joka lopulta tarvittiin oli hailacilta moottorista,tyyppi ja teho.
Kaasarit mettässä ja bensapula iskee täyskaasukiihdytyksessä suht nopeesti. kaipaa pumppua avukseen,tai voi auttaa jos poistan filtterin letkusta(en mielellään...)
kiekkamittari näytti omiaan,kunnes vaijeri katkes,enää ei näytä mitään.
Mutta kaasuun vastaa alhaalta aika mukavasti:)

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 19, 2011 12:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
No niin onneksi olkoon :mrgreen: On se vaan ihme,ettei kaikilla konttoreilla saa tasapuolista kohtelua :roll: Eli kannattaa todella tehdä tiedustelukäynti ensin,säästaa 1 x hermot ja paljon turhaa selvitystä/rahanmenoa:lol:

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 19, 2011 2:00 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Toivotaan enää ettei mätkähä mahottomia veroja niskaan.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 19, 2011 6:58 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Juhana: kiitoksia 8) ymmärrän kyl konttorienkin kantaa,ne on trafin tarkkailussa,jotkut enempi jotkut vähempi.ja pykälät antaa jonkin verran tulkintaa inssille joten se on ihan siitä kii miten halukas inssi on perustelemaan kantaansa jos trafi päättää haluta lisäselvityksiÄ.selusta on turvattu kun mennään tiukimpien mahdollisuuksien mukaan.onneks kuitenkin nykyään on useempi konttori per kylä joten sellasiakin inssejä on ketkä ei aina mee sieltä mistä on helpoin vaan käyttää harkintaa asiakkaan lompakon säästämiseks.parissa paikassa sanottiin suoraan et me ei tiedetä mopoista,menisitkö vaik naapuriin. Parempi mielestäni niin kun se et ruvetaan keksimään miten tää vois mennä.

Sitä toivoessa... ei kai se kaks prosenttia voi mahdottomia olla kunhan muistavat tehä euromuunnoksen...lappu tulee kuulemma joskus ens kevään tienoilla,jotain jonoo tai silleen... :lol:

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2012 3:17 am 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Jaahas,jotain päivittelyä välillä,keulan vaihto wp:eehen työn alla.Josko loppuis putkien joustaminen ja kyllä tota extremeä on vaimennusominaisuuksiltaankin hyväksi kehuttu.Alkuperästä en kerenny tosissaan testaamaan röykyissä mutta eipä tossa mitään säädettävää ainakaan ollu.paitsi putkien kierto jarrukahvalla :lol:
Etujarru on vielä mietintämyssyssä,alkuperänen levy&vanne&puristin vai kotarin 300mm levy siihen kuuluvalla 2mäntäsellä puristimella vai joku kombo.
Toi vanteen mukana tullu kotarin pikkulevy on niin ohkanen että se ei taida olla vaihtoehto...
Lisäks pitää saada käyttösädettä jatkettua,vaihtohtoina (ja alotettuina) iso päätankki (bigistä vauroitunu) tai lisätankki taakse lokarin sisään ja vasempaan sivuun.Tällä hetkellä vaikuttaa siltä että kallistuu vaihtoehtoon 2.Tilavuus on vaan suuri? Muoto on niin epämääränen ettei pysty laskemaan joten joutuu tekemään ensin ja mittaamaan vasta sitten.Tavoite on saada +10 litraa lisää.
Tosin kolmantena on tullu mieleen kokonaan uus takarunko joka toimis tankkina..Miten vaan niin pumpun joutuu lisäämään.
Takajarruun koitin saada parannusta uudehkon ducatin työsylinterillä,ilman vaikutusta.Poljin käyttäytyy edelleen kuin olis ilmaa järjestelmässä.Alunperin tunsi miten satula jousti vähän mutta pedaalin liikerata loppu kesken. Nyt on ducati 999 pääsylkky hyllyssä odottamassa paikkansa löytymistä,ja ilman vipuhässäkkää joka alkuperäsessä on. Tuon mallin takajarrua oli haukuttu tehottomaksi jo 80 luvun testeissä.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2012 4:09 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
olikos sun uusi pata tollanen?

http://grabcad.com/library/ducati-900cc ... win-engine

tuolta voipi ladata cad-kuvan,jos on piirustelu lähellä sydäntä...

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2012 11:26 am 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
ceevu, tee pahvimalli siitä tankista, teippaa sisään vähän jotain tueksi, vaikka ruiskaus uretaania. Sit vaan muovipussiin, jätesäkkiin tai vaikka elmukelmuun ja upotat mahdollisimman lähelle saman suuruseen astiaan. Viiva pinnankorkeuden merkiksi ennen upotusta ja jälkeen, sitten vaan mittaamaan paljonko vettä tarvii lisätä jotta on ylämerkissä. Parin litran tankkia ei kannata kylpyammeella mitata, tulee turhan suuri virhemarginaali, mutta 50l saavilla sai semmosenkin jo +-5%.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 07, 2012 2:20 am 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Hieno cadikuva,kun osais käyttää moista ohjelmaa.Monta kertaa ollu aikeissa ettiä jotain kurssia missä moista opetettais,mutta ei oo kerenny...kerran olin jo ostamassa kirjaa että olis voinu opetella edes perusteita ite mutta ei sitäkään mulle myyty hyllystä joten jäi sillä(kin) kertaa.
Toi saavimalli oli hyvä,ei oo tullu moinen mieleen.Tosin tankkiaihio on sen verran pitkällä ja monella mutkalla että ei taida tähän projektiin olla hyötyä mutta pidetään mielessä tulevaisuutta varten.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 1:32 am 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Nonni,kolmen viikon valohoidon jälkeen hain kolmiot pois ja kasasin keulan hahmoon pellinpaloja holkkeina käyttäen.Tuloksena oli että max jousto on niinkin vähän kun 220mm. Menee vähän maku koko hommasta...

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 1:37 am 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
wtf, en nyt tajua ollenkaan?

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 4:32 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
yli 220mm joustoa ja eturengas kohtaa etusylinterin kannen.Toivoin voivani säilyttää enemmän siitä 300mm joustosta jonka nuo putket tarjoaa... En sitten tiedä miten hyvän vaimennuksen tuolle matkalle saa,pikanen lunttaus kertoo että 990 perus advessa on jousto samaa luokkaa.Tosin siinä putket on suunniteltu tuolle joustomatkalle...
taas jos ihmetys on siitä pellinpaloista sovitteena niin en omista sorvia joten vein kotarin kolmiot ja alkuperäsen ohjausakselin koneistajalle että tekee soviteholkit väliin mutta tämä ei nyt tuntunut olevan kiinnostavaa...Toki kys henkilö lienee jo ohittanut eläkeiän kauan sitten ja tekee enemmän harrastepohjalla joten tämä sallittaneen(tähän aikaan vuodesta,kesällä olisin hiilenä :lol: ) ja katotaan toinen paikka.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 7:57 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Eli niitä kolmioita ei pysty lakemana edes muutamaa senttiä? Googlaappa vaikka Fifty-mopojen kolmioita, niin näet mitä tarkoitan.
Mikäs niissä pellinsoiroissa, itse just päädyin samaan ratkasuun. Ei mitään järkeä ruveta sorvaileen umpiaineesta mitään holkkeja kun ero ylhäällä ja alhaalla oli tasan 1mm ja 0.5mm alumiinipeltiä hyllyssä -> leikataan soirot, lykätään paikoilleen ja 15-20min. aloittamisesta on jo etukiekkokin paikallaan, vaikka heti ajaan lähtis. Se on vaan käytännöllisyyttä. Sitä paitsi paremmin ne peltisoirot paikallaan pysyy kun sorvatut, hyvin sorvattavat ainekset kun tapaa olal herkkiä murtuun reunaan vähän taittaessa tai sitten tippuvat asentaessa.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com