Teinifantin modernisointia

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Teinifantin modernisointia

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Teinifanttiin(750) pitäisi saada uudempi pata kiinni,ja vaikka netti on pullollaan(liiottelua fantin tapauksessa?)norsun koneiden päivityksiä niin kaikki mitä olen löytänyt ovat olleet uudempaan malliin.Nyt pitäisi koittaa sovittaa monofaroon 97ss 900 kone ja vähän arveluttaa...ylätumpeissa on mistä ottaa,svingin akselin kohdaltakin saa kun poistaa neulalaakerit ja sorvaa puslat tilalle mutta alakorvakot vaikuttaa menevän jo öljytilaan...
Ketjulinja menee lähelle kun kääntää ss mallin eturattaan ympäri(ofset ratas) ja jos tarvii niin kiinnityslevyn ja rattaan väliin voi laittaa viel vähän tavaraa.530 rattaalla oli heittoa senttiluokkaa...
Liitteet
tuohon sen pitäisi istua.jpg
tarkemmin alakorva.jpg
lohkosta pois.jpg
Viimeksi muokannut ceevu, Ti Marras 12, 2013 5:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Teinifanttiin uusi sydän

Viesti Kirjoittaja skuikka »

http://www.advrider.com/forums/showthre ... st15926555
Tuosta ketjusta, nimimerkiltä ptr löytyy se ysisatastettu vanhakoppainen josta kerroin aiemmin. Kannattanee sieltä kysellä tarkempia nuotteja. Jos ei Lontoo taitu, voin kääntää.
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Teinifanttiin uusi sydän

Viesti Kirjoittaja ceevu »

no niin olikin,ei sattunu aiemmin silmään. Alkaa pikkuhiljaa olemaan selvillä mistä siitä tavaraa lähtee :mrgreen:
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Teinifanttiin uusi sydän

Viesti Kirjoittaja ceevu »

päivitystä,kone toimii,ainakin jotenkin.Ajamaan en oo päässy mutta paikallaan vapaa-1-2- tuntuu ihan eri maailmasta kun aiemmin vaikka kytkin näytti hyvin hakatulta.Lupaavaa...
Foorumeilta löysin juttua että noista on jätetty kytkinjousia pois että on saatu kevenettyä kahvaa.Lienee tottumisjuttu koskapa mä ilmasin ja ilmasin kun ei tuntunu tulevan mitään vastusta.Lopulta otin kopan pois että nään tapahtuuko mitään ja totesin et sehän toimii just niinkuin pitää...Jammun kytkin on vähän jäykempi... :lol:
Mitä mahtaa olla anturit kytkimen puolella yläosassa kytkinkopan vieressä/putken alla ja toinen öljysilmän alla? paine ja lämpö kenties?

Lopuks hivenen sommittelua kun on pari vaurioitunutta isodarran tankkia eksyny... sais tarpeeks menovettä mukaan ettei kimppa-ajelulla muitten tarviis ootella kun ettii avointa huoltoasemaa...
Hivenen se lekaa ja liimaa vaatii mutta ehkä toteutettavissa kohtuuvaivalla.
Liitteet
tankki.jpg
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Teinifanttiin uusi sydän

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Onnittelut edistyksestä. Kytkinkopan edessä, kampuran päässä, on öljynpaineanturi. Ja alempi lämpö. Minulla oli se lämpöanturi sen öljysihdin korkissa.
Et sitten laita mitään isodarran kasarimaskia siihen :)
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Teinifanttiin uusi sydän

Viesti Kirjoittaja ceevu »

No niin,kiitoksia varmistuksesta :P
Nokka pysyköön darrassa,niitä ei ookaan kuin yks ehjä... 8) todennäkösesti ton leilin kanssa joutuu käyttämään talvivarustukseen kuuluneita tuplalamppuja ja jotain pientä tuulenohjainta mittareitten eteen.myöskään sitä yhtä suorakaidelamppua en ajatellu virittää mihinkään muuhun kun orkkiskatteeseen.
Eturenkaan tila tuli tarkistettua ja etulokari hipoo öljyjäähyn kiinnikkeitä täys sisään joustossa joten ei ongelmaa.(ja cooleri tulis noista ylöspäin jos ss mallin laittaa joten ei vieläkään ongelmaa.Yläloksu voi olla vähän ahdas ss jäähyn kanssa... )
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Teinifanttiin uusi sydän

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Jaahas,konttorilta tuli kysyttyä kantaa ja ------ tulleen ohjeen mukaan vaaditaan riippumattoman tahon tekemä selvitys jarrujen riittävyydestä koskapa huippunopeus on voinu nousta...Voihan perkele etten pahemmin sano.Myös veromätky on tiedossa kuten juhana jo varotteli,suuruudesta vaan ei vielä mitään tietoa.Joku veroneuvontanumero on josta voi kysyä arvauksia ja arvatenkin maksullinen kuten kaikki muukin joka on pakko hoitaa...
Jos laite olis ollu yli 200 kulkeva alkuperäsenä ei ----- edustajan mukaan tuota todistusta vaadittais.Siis jos haluat isompaa voimaa alota valmiiks tehokkaammasata niin pääset vähemmällä.meniks tää oikeen?Myös prosentit antaa sillon enemmän tilaa...
muuten ei vielä mitään ihmeellistä,normaalit että kaikki toimii ja melumittaus päälle.Se on toisaalta mielenkiintonen koska ei oo mitään tietoo mahtaako kelvata...ei se mun korvaan pahaa meteliä pidä mutta miten lie mittarin mukaan :lol:

Edittiä: Ei ollukkaan trafi joka heittäyty hankalaks,vaan joku alempi oli kertonu mielipiteitään... Onneks tässä maassa piisaa konttoreita josta voi kysyä ensin miten onnistuu ja jos heitä ei huvita niin voi vaihtaa paikkaa...
Viimeksi muokannut ceevu, Ke Loka 19, 2011 12:32 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Juhana
Viestit: 2355
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Teinifanttiin uusi sydän

Viesti Kirjoittaja Juhana »

No voikerpele sentään,mitä se trafi taas kyntää pykäliä :evil: .Oliko tuossa siis ylipaljon tehoo verrattuna vanhaan pannuun,vai miksi jarrut eivät kelpaa?Mikä raja toi 200 ny on ,oisit sanonut,että menihän se kirkkaasti sen jo vanhallakin :mrgreen: Oisko jotain toista konttoria sielläpäin,missä oltais vähän rakenteluystävällisempiä...?
janne.k
Viestit: 1244
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 3:52 pm
Pyörä: XR400, XRV750
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Teinifanttiin uusi sydän

Viesti Kirjoittaja janne.k »

Mikä tai kuka on tuo riippumaton taho joka kertoo jarrujen riittävyyden?
Piese
Viestit: 751
Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL1200/1290SAR
Paikkakunta: Enontekiö
Viesti:

Re: Teinifanttiin uusi sydän

Viesti Kirjoittaja Piese »

janne.k kirjoitti:Mikä tai kuka on tuo riippumaton taho joka kertoo jarrujen riittävyyden?
http://www.testmill.fi/ ja hinta ollu kesällä 300€ + alv 23%
janne.k
Viestit: 1244
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 3:52 pm
Pyörä: XR400, XRV750
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Teinifanttiin uusi sydän

Viesti Kirjoittaja janne.k »

Helpommalla ja halvemmalla sitten selviää jarrujen osalta kun vaihtaa myös jarrut siitä moottorin luovuttajasta, tai sitä vastaaviksi.
Eivät taida katsastusasemat välittää kuin jarrulevyjen koosta ja määrästä.

Minkälainen jarruvarustus siinä pyörässäsi on? Ilmeisesti tuossa luovuttajapyörässä on 320mm levyt?

Nimim. 2x276mm->1x320mm
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Teinifanttiin uusi sydän

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Ei taida ss ducatin jarrut oikeen sopia tuohon vanhaan norsuun... vaikka laittas minkälaiset sovitepalat putkiin kun ei oo kuin yks laikka,ja onko se sit tarkotuksen mukasta että enskassa on käsittääkseni HYVÄN katusportin jarrut? Etunen lukkoon ja alta pikkurillillä? nykyinen jarru on kelluva 1x260mm neljällä männällä.

Koneessa ei oo ylitehoa prosenttien eikä tehopainosuhteen mukaan joten pikkasen on vittuilun makua ---- puolelta.(alunperin 50kw,SS teho lähteistä riippuen n56-58kw,ja teho-painosuhteinen raja olis 63kw.(mun vaaka näytti toista mutta uskotaan otetta)Koska tehoa saa nostaa yli tuon 20% jos tehopainosuhde jää alle 0.3kw/1kg.
Ja tuo kaks sataa on ---- vedetty jostain,en tiedä mistä.Pykälänivaskasta en tuota löytäny,muuten kun sivulauseessa trafin omasta ohjeistuksesta,ei laista tai asetuksesta.laissa sanotaan vain että:jarrulaitteiden ja jousituksen tulee muutoksen jälkeen vastata uutta enimmäisnopeutta,TARVITTAESSA jarrujen toiminnasta tulee muutoskatsastuksessa esittää 13pykälä,mom tms mukainen selvitys.Ja tää 13 määrää jarrutestit erikseen etu ja takajarrulla kuudenkympin vauhdista ja yhdessä satasen.Trafin ohjeistuksessa taasen puhutaan että jarrutestit tehdään korkeintaan 160 vauhdista (mittaus tehdään tämän mukaan taas 80% huippunopeudesta???mikähän sekin sit on,välitetäänkö niin pitkäks kun saa vai pannaanko kenties SS mallin välitys,vai oikeenko alkuperänen... )jolloin nopeuden muutos 200 jälkeen ei vaikuta.Joko trafi vetää hatusta noita tapojaan tai finlex1078/2009 on vanhentunutta tietoa...Kuvittelin että trafinkin toiminta täytyy perustua lakiin,eikä siihen millä mielellä sattuu olemaan...Jos taas tuon jälkeen on tullu uudempaa asetusta niin sitten ok.
Netistä on kuulemma löytyny mainintoja fantin huippunopeudesta joten jollen löydä mitään tätä kumoavaa,painavampaa faktaa (esim sakkolappu samanlaisella mopolla;) on kai turha väittää vastaan.

Toihan on kerrassaan huvittavaa hinnottelua,toki juuri sitä mitä odotinki...voi arse! kun riittäs edes se että välitykset merkitään otteeseen jollon huippunopeus ei nouse,kun tulee rajotin vastaan.Back to mopeds... No kysely jatkuu,josko löytys joku muu vaihtoehto vielä...

Sitten veroasiaan,se numero on ihme ja kumma ilmanen(mpm/ppm) ja veron määrä on 2 prosenttia pyörän maahantullessa kannetusta verotusarvosta.Eli jos kyseessä on suomipyörä niin unohda koko juttu!(nojoo,tarkemmin aateltuna ei kai se siihenkään kaadu jos välttämättä haluaa isomman kun muilla...) Ei tunneta mitään ikäalennuksia tai muitakaan helpotuksia. Tässä ei löytyny vielä tota summaa millä on verotettu aikanaan(kymmenen vuotta sitten) ja jos ei perjantaina oo jostain digipaperista sitä selvinny niin sitten summan saa tietää vasta jälkikäteen,kun muutoskatsastus on jo tehty! Ja jos oikeen arvaan,ilman mahdollisuutta perua tai valittaa...Juu niin on,ei mahdollisuutta perua enää.tarkistettu.

Onkohan se kuitenkaan niin rikollista ajella "väärällä" koneella? veropetos,vakuutuspetos,vahingon sattuessa korvaukset evätään ja saa maksaa muittenkin elinkustannukset?vai pelkkä sakko?

edit: ketutuspäissään kirjattuja kohtia ja tarkennuksia...
Viimeksi muokannut ceevu, Ke Loka 19, 2011 12:34 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Juhana
Viestit: 2355
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Teinifanttiin uusi sydän

Viesti Kirjoittaja Juhana »

No hei,kiertääkö tuo uusi kone enemmän? Jos ei,huiputhan ovat korkeintaan samat,ja mulle sanottiin,että jos teho pysyy alle +20pros,samat pysäyttimet riittää.Multa joutaa lainaksi 2-levykeula etusineen jarruineen kahvoineen letkuineen jammusta heti kun saan uuden emäputken sorvautettua jossain,voi kysellä konttorilla jossei riitä,et montako niitä levyjä oikein tarvii laittaa :lol: ja tietysti viet jollekkin muulle asemalle esitettäväksi,jarruja ei silloin tarvi vaihtaa,kun on tupla levyt,eikä siis merkintää otteeseen jarrujen vaihdosta,vain koneen :mrgreen: S-tana :lol:

Ps,ylälaakeri 25mm x47,ala 30mm x55,laakerit on siinä sitten paikallaan... :mrgreen:
Ps2 ai niin,on siinä rengaskin t63 ja sininen ylälokarikin paikoillaan...
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Teinifanttiin uusi sydän

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Kiitoksia tarjouksesta,näyttäähän se paremmalta,vaikka ei välttämättä oo ... :lol:
No niinhän noitten alkuperoistenkin pitäs riittää,ja se huippunopeuden muutos on niin triviaa tollasessa laitteessa kuin olla voi.Massan muutos ois parempi peruste mutta sekään ei nyt muutu ykköskiloja enempää(isompi akku...)
Viimeksi muokannut ceevu, Ti Loka 04, 2011 11:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Juhana
Viestit: 2355
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Teinifanttiin uusi sydän

Viesti Kirjoittaja Juhana »

niin just.mut jos mopon esittää yks levysenä,eikä saa jostain syystä läpi,tulee jarujen vaihdosta merkintä otteeseen,jos turvautuu plan b:hen vasta toisella kierroksella.ja aina voi kysästä,kun tossakin on t63 alla,et kuinkahan paljon yli kahtasataa arvon inssi olisi valmis tuolla nappulalla ajamaan :lol: kyllähän sillä voi.mutta ei inssi sitä tiedä :mrgreen:
Vastaa Viestiin