Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Loka 16, 2019 10:05 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Teinifantin modernisointia
ViestiLähetetty: La Heinä 30, 2011 10:35 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Teinifanttiin(750) pitäisi saada uudempi pata kiinni,ja vaikka netti on pullollaan(liiottelua fantin tapauksessa?)norsun koneiden päivityksiä niin kaikki mitä olen löytänyt ovat olleet uudempaan malliin.Nyt pitäisi koittaa sovittaa monofaroon 97ss 900 kone ja vähän arveluttaa...ylätumpeissa on mistä ottaa,svingin akselin kohdaltakin saa kun poistaa neulalaakerit ja sorvaa puslat tilalle mutta alakorvakot vaikuttaa menevän jo öljytilaan...
Ketjulinja menee lähelle kun kääntää ss mallin eturattaan ympäri(ofset ratas) ja jos tarvii niin kiinnityslevyn ja rattaan väliin voi laittaa viel vähän tavaraa.530 rattaalla oli heittoa senttiluokkaa...


Liitteet:
tuohon sen pitäisi istua.jpg
tuohon sen pitäisi istua.jpg [ 162.89 KiB | Katsottu 13861 kertaa ]
tarkemmin alakorva.jpg
tarkemmin alakorva.jpg [ 98.05 KiB | Katsottu 13861 kertaa ]
lohkosta pois.jpg
lohkosta pois.jpg [ 121.61 KiB | Katsottu 13861 kertaa ]

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Viimeksi muokannut ceevu päivämäärä Ti Marras 12, 2013 5:54 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 31, 2011 4:57 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1828
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
http://www.advrider.com/forums/showthre ... st15926555
Tuosta ketjusta, nimimerkiltä ptr löytyy se ysisatastettu vanhakoppainen josta kerroin aiemmin. Kannattanee sieltä kysellä tarkempia nuotteja. Jos ei Lontoo taitu, voin kääntää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 31, 2011 5:46 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
no niin olikin,ei sattunu aiemmin silmään. Alkaa pikkuhiljaa olemaan selvillä mistä siitä tavaraa lähtee :mrgreen:

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 22, 2011 11:50 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
päivitystä,kone toimii,ainakin jotenkin.Ajamaan en oo päässy mutta paikallaan vapaa-1-2- tuntuu ihan eri maailmasta kun aiemmin vaikka kytkin näytti hyvin hakatulta.Lupaavaa...
Foorumeilta löysin juttua että noista on jätetty kytkinjousia pois että on saatu kevenettyä kahvaa.Lienee tottumisjuttu koskapa mä ilmasin ja ilmasin kun ei tuntunu tulevan mitään vastusta.Lopulta otin kopan pois että nään tapahtuuko mitään ja totesin et sehän toimii just niinkuin pitää...Jammun kytkin on vähän jäykempi... :lol:
Mitä mahtaa olla anturit kytkimen puolella yläosassa kytkinkopan vieressä/putken alla ja toinen öljysilmän alla? paine ja lämpö kenties?

Lopuks hivenen sommittelua kun on pari vaurioitunutta isodarran tankkia eksyny... sais tarpeeks menovettä mukaan ettei kimppa-ajelulla muitten tarviis ootella kun ettii avointa huoltoasemaa...
Hivenen se lekaa ja liimaa vaatii mutta ehkä toteutettavissa kohtuuvaivalla.


Liitteet:
tankki.jpg
tankki.jpg [ 152.68 KiB | Katsottu 13414 kertaa ]

_________________
Oletus on munauksen äiti...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 23, 2011 12:11 am 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1828
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Onnittelut edistyksestä. Kytkinkopan edessä, kampuran päässä, on öljynpaineanturi. Ja alempi lämpö. Minulla oli se lämpöanturi sen öljysihdin korkissa.
Et sitten laita mitään isodarran kasarimaskia siihen :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 23, 2011 2:00 am 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
No niin,kiitoksia varmistuksesta :P
Nokka pysyköön darrassa,niitä ei ookaan kuin yks ehjä... 8) todennäkösesti ton leilin kanssa joutuu käyttämään talvivarustukseen kuuluneita tuplalamppuja ja jotain pientä tuulenohjainta mittareitten eteen.myöskään sitä yhtä suorakaidelamppua en ajatellu virittää mihinkään muuhun kun orkkiskatteeseen.
Eturenkaan tila tuli tarkistettua ja etulokari hipoo öljyjäähyn kiinnikkeitä täys sisään joustossa joten ei ongelmaa.(ja cooleri tulis noista ylöspäin jos ss mallin laittaa joten ei vieläkään ongelmaa.Yläloksu voi olla vähän ahdas ss jäähyn kanssa... )

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 27, 2011 11:49 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Jaahas,konttorilta tuli kysyttyä kantaa ja ------ tulleen ohjeen mukaan vaaditaan riippumattoman tahon tekemä selvitys jarrujen riittävyydestä koskapa huippunopeus on voinu nousta...Voihan perkele etten pahemmin sano.Myös veromätky on tiedossa kuten juhana jo varotteli,suuruudesta vaan ei vielä mitään tietoa.Joku veroneuvontanumero on josta voi kysyä arvauksia ja arvatenkin maksullinen kuten kaikki muukin joka on pakko hoitaa...
Jos laite olis ollu yli 200 kulkeva alkuperäsenä ei ----- edustajan mukaan tuota todistusta vaadittais.Siis jos haluat isompaa voimaa alota valmiiks tehokkaammasata niin pääset vähemmällä.meniks tää oikeen?Myös prosentit antaa sillon enemmän tilaa...
muuten ei vielä mitään ihmeellistä,normaalit että kaikki toimii ja melumittaus päälle.Se on toisaalta mielenkiintonen koska ei oo mitään tietoo mahtaako kelvata...ei se mun korvaan pahaa meteliä pidä mutta miten lie mittarin mukaan :lol:

Edittiä: Ei ollukkaan trafi joka heittäyty hankalaks,vaan joku alempi oli kertonu mielipiteitään... Onneks tässä maassa piisaa konttoreita josta voi kysyä ensin miten onnistuu ja jos heitä ei huvita niin voi vaihtaa paikkaa...

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Viimeksi muokannut ceevu päivämäärä Ke Loka 19, 2011 12:32 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 28, 2011 12:22 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
No voikerpele sentään,mitä se trafi taas kyntää pykäliä :evil: .Oliko tuossa siis ylipaljon tehoo verrattuna vanhaan pannuun,vai miksi jarrut eivät kelpaa?Mikä raja toi 200 ny on ,oisit sanonut,että menihän se kirkkaasti sen jo vanhallakin :mrgreen: Oisko jotain toista konttoria sielläpäin,missä oltais vähän rakenteluystävällisempiä...?

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 28, 2011 12:24 am 

Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 3:52 pm
Viestit: 1228
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: XR400, XRV750
Mikä tai kuka on tuo riippumaton taho joka kertoo jarrujen riittävyyden?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 28, 2011 9:01 am 

Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
Viestit: 791
Paikkakunta: Enontekiö
Pyörä: 540Exc/1400Zzr/60Yz
janne.k kirjoitti:
Mikä tai kuka on tuo riippumaton taho joka kertoo jarrujen riittävyyden?


http://www.testmill.fi/ ja hinta ollu kesällä 300€ + alv 23%


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 28, 2011 10:00 am 

Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 3:52 pm
Viestit: 1228
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: XR400, XRV750
Helpommalla ja halvemmalla sitten selviää jarrujen osalta kun vaihtaa myös jarrut siitä moottorin luovuttajasta, tai sitä vastaaviksi.
Eivät taida katsastusasemat välittää kuin jarrulevyjen koosta ja määrästä.

Minkälainen jarruvarustus siinä pyörässäsi on? Ilmeisesti tuossa luovuttajapyörässä on 320mm levyt?

Nimim. 2x276mm->1x320mm


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 28, 2011 3:17 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Ei taida ss ducatin jarrut oikeen sopia tuohon vanhaan norsuun... vaikka laittas minkälaiset sovitepalat putkiin kun ei oo kuin yks laikka,ja onko se sit tarkotuksen mukasta että enskassa on käsittääkseni HYVÄN katusportin jarrut? Etunen lukkoon ja alta pikkurillillä? nykyinen jarru on kelluva 1x260mm neljällä männällä.

Koneessa ei oo ylitehoa prosenttien eikä tehopainosuhteen mukaan joten pikkasen on vittuilun makua ---- puolelta.(alunperin 50kw,SS teho lähteistä riippuen n56-58kw,ja teho-painosuhteinen raja olis 63kw.(mun vaaka näytti toista mutta uskotaan otetta)Koska tehoa saa nostaa yli tuon 20% jos tehopainosuhde jää alle 0.3kw/1kg.
Ja tuo kaks sataa on ---- vedetty jostain,en tiedä mistä.Pykälänivaskasta en tuota löytäny,muuten kun sivulauseessa trafin omasta ohjeistuksesta,ei laista tai asetuksesta.laissa sanotaan vain että:jarrulaitteiden ja jousituksen tulee muutoksen jälkeen vastata uutta enimmäisnopeutta,TARVITTAESSA jarrujen toiminnasta tulee muutoskatsastuksessa esittää 13pykälä,mom tms mukainen selvitys.Ja tää 13 määrää jarrutestit erikseen etu ja takajarrulla kuudenkympin vauhdista ja yhdessä satasen.Trafin ohjeistuksessa taasen puhutaan että jarrutestit tehdään korkeintaan 160 vauhdista (mittaus tehdään tämän mukaan taas 80% huippunopeudesta???mikähän sekin sit on,välitetäänkö niin pitkäks kun saa vai pannaanko kenties SS mallin välitys,vai oikeenko alkuperänen... )jolloin nopeuden muutos 200 jälkeen ei vaikuta.Joko trafi vetää hatusta noita tapojaan tai finlex1078/2009 on vanhentunutta tietoa...Kuvittelin että trafinkin toiminta täytyy perustua lakiin,eikä siihen millä mielellä sattuu olemaan...Jos taas tuon jälkeen on tullu uudempaa asetusta niin sitten ok.
Netistä on kuulemma löytyny mainintoja fantin huippunopeudesta joten jollen löydä mitään tätä kumoavaa,painavampaa faktaa (esim sakkolappu samanlaisella mopolla;) on kai turha väittää vastaan.

Toihan on kerrassaan huvittavaa hinnottelua,toki juuri sitä mitä odotinki...voi arse! kun riittäs edes se että välitykset merkitään otteeseen jollon huippunopeus ei nouse,kun tulee rajotin vastaan.Back to mopeds... No kysely jatkuu,josko löytys joku muu vaihtoehto vielä...

Sitten veroasiaan,se numero on ihme ja kumma ilmanen(mpm/ppm) ja veron määrä on 2 prosenttia pyörän maahantullessa kannetusta verotusarvosta.Eli jos kyseessä on suomipyörä niin unohda koko juttu!(nojoo,tarkemmin aateltuna ei kai se siihenkään kaadu jos välttämättä haluaa isomman kun muilla...) Ei tunneta mitään ikäalennuksia tai muitakaan helpotuksia. Tässä ei löytyny vielä tota summaa millä on verotettu aikanaan(kymmenen vuotta sitten) ja jos ei perjantaina oo jostain digipaperista sitä selvinny niin sitten summan saa tietää vasta jälkikäteen,kun muutoskatsastus on jo tehty! Ja jos oikeen arvaan,ilman mahdollisuutta perua tai valittaa...Juu niin on,ei mahdollisuutta perua enää.tarkistettu.

Onkohan se kuitenkaan niin rikollista ajella "väärällä" koneella? veropetos,vakuutuspetos,vahingon sattuessa korvaukset evätään ja saa maksaa muittenkin elinkustannukset?vai pelkkä sakko?

edit: ketutuspäissään kirjattuja kohtia ja tarkennuksia...

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Viimeksi muokannut ceevu päivämäärä Ke Loka 19, 2011 12:34 am, muokattu yhteensä 3 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 28, 2011 9:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
No hei,kiertääkö tuo uusi kone enemmän? Jos ei,huiputhan ovat korkeintaan samat,ja mulle sanottiin,että jos teho pysyy alle +20pros,samat pysäyttimet riittää.Multa joutaa lainaksi 2-levykeula etusineen jarruineen kahvoineen letkuineen jammusta heti kun saan uuden emäputken sorvautettua jossain,voi kysellä konttorilla jossei riitä,et montako niitä levyjä oikein tarvii laittaa :lol: ja tietysti viet jollekkin muulle asemalle esitettäväksi,jarruja ei silloin tarvi vaihtaa,kun on tupla levyt,eikä siis merkintää otteeseen jarrujen vaihdosta,vain koneen :mrgreen: S-tana :lol:

Ps,ylälaakeri 25mm x47,ala 30mm x55,laakerit on siinä sitten paikallaan... :mrgreen:
Ps2 ai niin,on siinä rengaskin t63 ja sininen ylälokarikin paikoillaan...

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 28, 2011 10:41 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Kiitoksia tarjouksesta,näyttäähän se paremmalta,vaikka ei välttämättä oo ... :lol:
No niinhän noitten alkuperoistenkin pitäs riittää,ja se huippunopeuden muutos on niin triviaa tollasessa laitteessa kuin olla voi.Massan muutos ois parempi peruste mutta sekään ei nyt muutu ykköskiloja enempää(isompi akku...)

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Viimeksi muokannut ceevu päivämäärä Ti Loka 04, 2011 11:40 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 28, 2011 11:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
niin just.mut jos mopon esittää yks levysenä,eikä saa jostain syystä läpi,tulee jarujen vaihdosta merkintä otteeseen,jos turvautuu plan b:hen vasta toisella kierroksella.ja aina voi kysästä,kun tossakin on t63 alla,et kuinkahan paljon yli kahtasataa arvon inssi olisi valmis tuolla nappulalla ajamaan :lol: kyllähän sillä voi.mutta ei inssi sitä tiedä :mrgreen:

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com