Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Helmi 25, 2020 12:18 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 88 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Maalis 24, 2014 2:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Viestit: 1163
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Nuo peruutusvalot voikin olla aika metka juttu, tai siis osittain selvät, eli takana tarvii olla näissä uusissa peruutusvalot (tais olla 2011 alkaen, ehkä). Ne viralliset peruutusvalot siis on pakolliset ja sitä kautta vaativat hyväksynnän, mutta miten lie nuo taakse osoittavat työvalot jotka palaa samaan aikaan? Monissa kuorma-autoissa on molemmilla sivuilla viistosti taaksepäin valaisevat työvalot jotka epäilemättä helpottavat peruttaamista pimeällä. Jos ne ylimääräiset työvalot kytkisi niin että palavat vain peruutusvalon kanssa ja että ne saisi jostain erillisestä katkaisijasta (kärryssä) pois päältä, niin tuskin niistä kovin paljoa voisi kukaan valittaa, kunhan kärryssä on ne hyväksyntää vaativat pakolliset valot ok? Luultavasti minäkin laitan kopin etuosaan ylänurkkiin taakse valaisevat työvalot, niin ei tarvi pimeellä arpoa enempäänsä.

Pikkusen kans kiinnostaisi sellainen langaton peruutuskamera mutta en tiedä minkä kelpoisia ne on jne. Ja sitten se näyttö pitäs olla jotenkin järkevästi sijoitettavissa autoon.

Viikonloppuna tuli kuskattua polttopuita yms epämääräistä kamaa. Hiton näppärät noi sidontakiskot kun nyt ei tarvinut tuskailla ollenkaan sitä että kiinnityspisteet on väärissä paikoissa 8)

_________________
Oma vastuu! Artisti maksaa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 07, 2014 10:13 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Viestit: 241
Pyörä: Ducati MTS 1200Tour ja Streetfighter S
hannuk kirjoitti:


Pikkusen kans kiinnostaisi sellainen langaton peruutuskamera mutta en tiedä minkä kelpoisia ne on jne. Ja sitten se näyttö pitäs olla jotenkin järkevästi sijoitettavissa autoon.



Hommasin Clas Ohlsonilta langattoman peruutuskameran, tais olla 129€. Sähköt pitää tosin olla sekä kameraan että monitoriin, tupsyt-liittimellä. Bemun orkkis olis kustantanu about 1700€ joten totesin että tohon hintaan siedän kyllä irto-osiakin.

Tää on käytössä vain kun otan kärryn nupin jatkoksi. Kameran kiinnitän repäisytarralla takaluukun sisäpintaan (luukku auki) ja se siis näyttää tapahtumat koukun tienoilla ylhäältä katsottuna. Näyttö on konsolissa silloin kun sitä tarvii. Toimii hyvin mutta on käynyt mielessä kokeilla että toimisiko se 9V paristolla niin pääsis noista piuhoista eroon. Näytössä näkyy ajoittain ylimääräsiä raitoja, johtunee siitä että bemussa tehdään käyttösähköt hakkurilla.

Ei toimine ulos asennettuna. Sitäpaitsi se olisi usein kurassa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2014 1:26 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Viestit: 1163
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Jotain taas tullut testattua.
Kuva

0,5m pätkät ketjua ja pari palohakaa. Noi kiinnityslenkit eka sopivalle kohtaa, sitten ketjunpätkät sekä palohaat jalkatappeihin, mopoa vähän kallelleen että saa toisen lenkin lattiaan kiinni ja sitten kallistamalla toinen puoli kiinni. Vähän tuo vaatii vielä miettimistä vaan kiinni kun saa niin tuntuu toimivalta. Melkein tuntuu että ois pitänyt ostaa 80 tai 100cm pätkät tuota ketjua tähän kokeilu ja testailu vaiheeseen. Eka ajatus oli että oisin tuolla etualalla olevalla sakkelilla laittanut ketjun kiinni jalkatappiin, vaan se ei sopinut mitenkään järkevästi.

Ei tuo mikään hieno ole mutta toisaalta kuumasinkitty ketju on 2,5e/m ja palohaat oli vajaa euron kappale.

_________________
Oma vastuu! Artisti maksaa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 06, 2014 8:21 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Viestit: 241
Pyörä: Ducati MTS 1200Tour ja Streetfighter S
Asialliselta näyttää, toimii varmaan hyvin kuramopolla. Etupyörälle linee stoppari tai teline?

Itse hankin muutaman itsekelautuvan räikkäliinan joissa on päällystetyt koukut. Katumopoihin ei ketjua saa kiinni. Räikkä toimii paremmin kuin perinteinen, vapautus ei takertele. Liina, ei mene sotkuun ja pysyy puhtaana kun häntä ei pyöri lattialla. 2kpl paketti tais olla 30€ (noita näytti olevan kahta mallia, näissä on pitkä vipu), mutta on hintansa väärti.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 06, 2014 9:55 am 

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2014 11:15 am
Viestit: 302
Pyörä: tt600r
Vaatii varmaan jonkun stopparin ettei pyörät pääse liukumaan sivusuunnassa töyssyissä? Voi päästä muljaantumaan nurin jos liikkuvat.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 06, 2014 10:15 am 

Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Viestit: 673
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa
Pyörä: '08 690 SMC
Mulla tuli kans mieleen tuo jos ajaa monttuun niin pääseekö irti ja kippaa nurin? Yleensä kun ne kurapätkät on jonkin kuoppaisen hiekkatien päässä niin vatkaus kärryssä voi olla aika mielenkiintoista.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 06, 2014 10:16 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1858
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Kiitos Hannu ajatuksesta, säntäsin samantien lähimmälle ikh:lle.


Liitteet:
received_m_mid_1399402967805_03370f565ad0c5c600_0.jpeg
received_m_mid_1399402967805_03370f565ad0c5c600_0.jpeg [ 118.19 KiB | Katsottu 3661 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 07, 2014 3:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Viestit: 1163
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Nyt on testattu kärrykin toimivaksi. Juhannusviikolla lauantaina alkoi loppukiri ja seuraavan viikon illat venyi töiden jälkeen joka ilta yli puolen yön ja muutekin oli aika karu yllätys miten karmeasti tuo kopin tusaaminen otti tunteja. Tietty tuommoset 1,5x3m kokoiset vanerilevyt on aika työläitä käsiteltäviä yksinään :lol: Eka viikonloppu meni vanereita leikellessä ja sivuseiniä kasatessa ja ja ja. Viikolla tuli kasattua katto ja takaovi. Toinen viikonloppu meni etuoven runkoa ja karmeja väkästellessä. Toisen viikon maanantai ja tiistai meni sitten ovia asentaessa ja muuta viimeistelyä nysvätessä. Kyllä tuossa varmaan toista sataa tuntia meni rattoisasti 11 päivän aikana.

Kuva
28.6. klo 11

Kuva
28.6. klo 16

Kuva
29.6. klo 14

Kuva
29.6. klo 18:30

Kuva
29.6. klo 23

Kuva
30.6. klo 14

Kuva
1.7. klo 00:30

Kuva
2.7. klo 02:30

Kuva
2.7. klo 03

Raajärvellä oltiin siinä 07 korvilla. Kärryssä oli 3 mopoa ja reippaasti muuta rompetta. Keskikulutus 1900km perusteella 9,7L/100km. Nätisti tuo koppi tulee perässä joten voi olla ihan tyytyväinen tuohon etuoveenkin.

Kiitokset vielä Miikalle ja Sampsalle! Ei ois ilman apuja päässyt lähtemään tiistaina "jo" 16 aikaan pakkaamaan kamoja uraa-reissua varten.

Vielä pitää väkästellä eteen ja taakse kaasujouset oviin sekä takaovi huutaa parempaa lukkosysteemiä, vaikka tuo 1900km koeajo menikin hyvin räikkäliinalla "lukittuna" :mrgreen:

_________________
Oma vastuu! Artisti maksaa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 07, 2014 7:00 pm 

Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
Viestit: 108
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
Pakko myöntää että siitä tuli kyllä komee :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 08, 2014 12:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Viestit: 1163
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Jokunen kilometri tuota on nyt tullut kiskottua ja ihan tyytyväinen tohon saa olla. Lattiaan pitää vielä laittaa pari kiskon pätkää, niin saa osumaan kohdilleen nuo jalkatappien kohdille tulevat kiinnitykset. Pientä askartelua tuossa vielä on sisävalojen sekä ovien kanssa. Niin ja kärryn vara- tai lähinnä vaihtorenkaille tulee kiinnikkeet lavan alle, niin saa sitten molemmat irtorenkaat mukaan kun kuitenkin yhtä olisi tullut kuskattua matkassa vararenkaana.

Kuva

Aiemmin miettiin että pitää tehdä paremmat kiinnikkeet tuolle mopolle, mutta tuo että ensin kiinnittää ketjuilla jalkatapeista ja sitten vetää keulaputkista parilla liinalla eteenpäin on niin loistava systeemi että en ala tuon kummempia miettimään tässä vaiheessa. Isoimpana ilona tuossa on se että ei tarvitse alkaa purkamaan mitään telineitä ja toisaalta useammallekin mopolle tarvittavat kiinnikkeet saa pakattua melko pieneen tilaan. Nyt on ketjuakin odottamassa pätkimistä että saa 4 mopolle kiinnitystarpeet. Sitten saa pakattua useammankin mopon suht joutuisasti.

Ei ole muuten pöllömpää tuo valkoiseksi pinnoitettu vaneri, nyt kun riittää kohtuullisesti sekin että pistää sisälle taskulampun seinää tai kattoa vasten, niin kumman valoisaksi koppi muuttuu jo silläkin.

Kiinnitysliinoille pitäs askarrella sellanen taskullinen säilytyssysteemi että jokaiselle liinalle olisi oma tasku niin ei tarvis joka kerta laatikosta kaivaa sekaisin olevaa liinasäkkyrää. Kivoja tuommoiset 5m räikkäliinat jotka on ihan solmussa...

_________________
Oma vastuu! Artisti maksaa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 08, 2014 1:19 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Viestit: 241
Pyörä: Ducati MTS 1200Tour ja Streetfighter S
Hienolta näyttää. Räikkäliinoja löytyy muuten itsekelautuvina, hommasin sellaisia 4 kpl. Taisivat olla 15€ kappale. Eivät tarvitse taskuja.

Ovat käteviä, pysyvät paremmin puhtaina ja järjestyksessä. Itekkin kyllästyin noihin irtoliinoihin. Aina solmussa ja hiekkaisia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 08, 2014 2:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Viestit: 1163
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Taidan hakea pari tämmöstä kokeeksi:
Kuva
Tuo 25mm leveä ja 3m pitkä on tarjoustalossa 9,99e ja 50mm leveänä motonetissä 17,90e vaan tuskin tuon kapeankaan kanssa on keston kanssa ongelmaa :) Nuo on muuten jopa saksan ebay hintoihin nähden halpoja tuolla tarjoustalossa.

_________________
Oma vastuu! Artisti maksaa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 08, 2014 3:45 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1562
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Kannattaa ottaa se mikä on tehty saksassa, hinnasta pitäisi huomata eron.
Kalliimpi kestänyt pari vuotta ilman ongelmia, halvempi hajosi toisella käyttökerralla.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 08, 2014 7:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2767
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Keulaputkista kiinnitykseen nää on sikanäppärät http://www.24mx.fi/kiristysnauhat-24mx-3

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 08, 2014 7:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Viestit: 1163
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Nyt on 2 kpl 25 mm automaatti liinoja. Valmistaja on sewota eli saksalaisten tekosia. Tarjoustalossa oli myös sitä 50 mm versiota vajaa 16 e hintaan mutta se on jo ihan valtava möykky. Varmaan viimeistään viikonloppuna pääsee oikeasti noita testaamaan. Minä laitan nuo ketjut jalkatappeihin ja liinalenkit keulaputkien ympärille jo kärryn ulkopuolella, niin sitominen on nopeaa kärryssä. Spesiaali mopoliinoissa ja telineissä tahtoo olla huonoa niiden kovat hinnat ja rajallinen soveltuvuus muun tavaran sitomiseen.

_________________
Oma vastuu! Artisti maksaa...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 88 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com