jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

TTA
Viestit: 1568
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Re: jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Viesti Kirjoittaja TTA »

hannuk kirjoitti:Jos siitä on kuva, niin kai se sitten on oikeastikin jo olemassa :lol:
Kuva
Mielestäni joku tumma ruusupuuviilu sopis tuohon pintaan paremmin.
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Värimaailma alkaa selkiytymään.
Kuva

Tuo valkoinen tulee kopin seiniin ja kattoon sisäpuolelle ja harmaa on samojen levyjen toisella puolella ja se sitten yllättäen tulee ulkopuolelle. Oikean puoleisen pinkan alla on harmaita vanereita joista tulee lava.

Siinä etuovessa kun on keskellä se neliön muotoinen pala, niin keksin että siihen tulee ikkuna. Nyt on savunharmaata PC-levyä. Tarjolla olisi ollut 5 ja 6mm vaan kun myös 8mm paksuista oli niin puhelimessa tilasin sitä. Sen levyn kun sai käsiinsä niin aika nopsaan tuli mieleen että oispa se ohkasempikin saattanut kelvata :lol: Ehkä eniten hämäsi että veneiden kansiluukut näytti olevan jopa 10mm levyä. Toisaalta avattavat kansiluukut oli jotain 350-500e pintaan ja tuo levyn pala jäi maksamaan 35e eli aika sama.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Ja kolme työlästä iltaa myöhemmin...

Kuva

Kuva

Kuva

Ja ei, lokarit eivät ole vielä kiinni :lol: Kiinnityspaikkojen puutteestai ei kiinnättäminen jää kiinni kun nuo kiinnikkeet saa laitella miten lystää, tai kohtuu vapaasti kuitenkin. Nyt on 5 kiskoa joissa ns. riittävästi kiinnitysvaihtoehtoja ja olikohan noita lenkkejä 30 kpl joten ihan heti ei homma kaadu siihen että kiinnityspaikat loppuu kesken. Ens kerralla sitten valmiiksi rei´itetyt kiskot. Noita kun porasi ja senkkasi niin tuli mieleen että se 20vs24e hintaero olisi ollut aika pieni vaivaan nähden.

Se meinasi jo hetken harmittaa kun totesin että tuo etummainen oranssi sivuvalo taitaa olla sittenkin liian edessä. Jos se olisi 20cm taaempana niin ei olisi hätää. Miettiin jo siirtoa yms mutta teenkin niin että laitan vielä yhdet oranssit heijastimet noiden valojen lisäksi, sitten ei pedanttikaan katsastaja pääse huomauttamaan. Kun seuraavan kerran otan sikakitti tuubin esille niin vetäsen sillä heijastimet molemmille puolille kiinni ja jos sillä ei pysy niin ei sit varmaan millään. Se tuosta massaamisesta tuli opittua tehdessä että teippiä kannattaa käyttää säästelemättä. Niin ja levyjen päittäisliitoksiin kannattaa kans ruutata massaa riittävästi väliin ennen yhteen painamista koska niiden pienten rakojen täyttäminen on aikamoista turaamista.

Nyt seuraava savotta on sähköjen vetäminen ja siinä saattaa joku hetki vierähtää.

Mutta toi harmaa vaneri näyttää tosi hyvältä -on ainakin erilainen kun muilla 8)
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
MTRO
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 11:56 am
Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI
Paikkakunta: E-K

Re: jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Viesti Kirjoittaja MTRO »

hannuk kirjoitti: Siinä etuovessa kun on keskellä se neliön muotoinen pala, niin keksin että siihen tulee ikkuna.
Toi on kyllä kovin ystävällistä, siitä on vorojen hyvä katsella mitä kärrystä löytyy etteivät turhaa ala tyhjään kärryyn murtautumaan.
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Sama systeemi kun kotonakin, niin ei varkaiden tarvi ryöstää siatonta säkkiä.

Tänään jatkuu sähköjen vetäminen. Eilen sain kytkentää vaille valmiin rasian lavan alle.

Kuva

Kaveri meinasi että kuitenkin kaikki liitokset happanee jos menee turhaan johtoja haarottamaan, joten nyt on alkuperäistä suunnitelmaa useampi johto ja läpivienti.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Eilen se sitten tapahtui! Sain haettua kehujen saattelemana rekisterikilven. Painoa 370kg, eli ihan kärryn painoinen ei mikään anorektikko. Kokonaispainoksi laitettiin 1400kg vaikka käytännössä tuo on 1500kg kärry, nyt ei tarvitse hommata pikku-e:tä jos/kun nykyisellä Subarulla vetää. Seuraavaksi tarvii pari muuta projektia hoitaa pois alta ja sitten kuomua rakentamaan. Eilen laskeskelin että kuomun vanerit painaa noin 110kg ja siihen päälle tukikehikko. Tuo tarkoittaa sitä että kantavuutta jää joku reipas 800kg joten luulis riittävän 4-5 mopon + kamojen kuskaamiseen.

Sitten vielä kuva.

Kuva
Oma vastuu! Artisti maksaa...
BadAss
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Syys 21, 2009 8:58 pm
Pyörä: Husky 701
Paikkakunta: Waasa

Re: jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Viesti Kirjoittaja BadAss »

Hyvältä näyttää, mukava projektikuvaus. Naureskelin noille kiinnityspisteille, ei tosiaan lopu kesken! :)

Lähetetty minun GT-N5120 laitteesta Tapatalkilla
t. Jyki
äksy
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Loka 27, 2006 11:29 am

Re: jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Viesti Kirjoittaja äksy »

hannuk kirjoitti:Eilen se sitten tapahtui! Sain haettua kehujen saattelemana rekisterikilven.
Paljonko tuli konttorikeikalle hintaa? Siis rekisteröinti, mahdolliset hyväksynnät jne?
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Siirtokilpi 16,60e
Yksittäishyväksyntä 107e
Rekisteröinti ja kilpi 22,60e

Ainakin parin paikan otannalla tuo oli tosi edullinen paikka. Niin ja palvelusta täytyy kans antaa kiitosta. Pitäs ehkä uskaltaa laskea edes summittaisesti mitä tuo maksoi, toisaalta aikaa on palanut niin paljon että ehkä ne euroilla ostetut ei kerro koko totuutta kannattavuudesta tai kannattamattomuudesta 8)
Oma vastuu! Artisti maksaa...
äksy
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Loka 27, 2006 11:29 am

Re: jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Viesti Kirjoittaja äksy »

Ihan sopuisa hinta kilvitykselle. Muutama vuosi sitten paikalliselta konttorilta asiaa kyselin enkä selvää vastausta saanut. Toinen inssi kyllä aikaisemmin selkeästi ohjeisti mekaanisissa jutuissa. Mutta toinen alkoi ulvoa kilvityksen hinnasta niin homma jäi. Silloin.. Kiitoksia tiedosta! :)
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Joku vuos sitten ne kärryt tarvi vielä erillisen asiantuntija lausunnon valoista yms. Onneks se on jäänyt pois. Toiselta kottorilta sain niin hulluja hintoja ja tulkintoja aiheesta että ihmetytti ihan miten tuo voikin olla niin kirjavaa toimintaa.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Sain eilen hyvän idean taas eteenpäin. Testailin poranterien kanssa että maksimissaan 9mm sangalla oleva riippulukko on se mitä tarvinkin.

Kuva
Ajattelin tehdä elämää helpoksi niille jotka ei erota omia tavaroita toisten omaisuudesta. Tuohon punaisen pisteen kohdalle kun laittaa pitkäsankaisen riippulukon, niin vetokitaa ei saa nostettua irti koukusta. Ikävää jos kärry täynnä (tai tyhjänä) katoaisi parkkissa auton perästä.

Lukoksi meinasin kokeilla Abloy PL330 mallia 100mm sangalla.
Kuva
Oma vastuu! Artisti maksaa...
malandio
Viestit: 108
Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
Paikkakunta: Espoo

Re: jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Viesti Kirjoittaja malandio »

Itse olen myös käyttänyt samanlaista lukitus tyyliä kärrien kanssa. Todella kätevä kun ei tarvitse erillistä kärsälukkoa pitää mukana ja tuota voi käyttää myös ajonaikana, niin estää vikaantuneen kuulakytkimen irtoamisen koukusta. Tuota ei sillä tavalla ehkä omassa kärrissä tule ajateltua, mutta noiden vuokrakärrien kanssa jotka ei aina ole niin hyvällä hoidolla ja käytetään toisinaan väärinkin.
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Soittelin pariin lukkoliikkeeseen ja nyt sitten sovittuna että 75e hintaan saan PLM330 lukon 100mm sangalla. Tuota ei ole vakiona kun 25 ja 50mm sangoilla mutta myyjä meinasi että voivat vaihtaa sangan pidemmäksi. Toivotaan että se onnistuu kun tuon roiskesuojaus vaikuttaa sellaiselta joka oikeasti toimii.

Kuva
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: jarrullinen perävaunu mopojen kuljetukseen

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Asiallisen näköinen toi takavalopatteristo.

Omassa on ihan onnettomat peruutusvalot. Olis varmaan paras jos ne olisi asennettu kopin etureunaan niin että kumpikin sivusta olisi valaistu. suoraan kärryn takana valoa ei tartte kun ei sinne näe muutenkaan. Sitä en sitten tiedä mitä niistä pykälät sanoisi.
SF 1098S
MTS V4S
Vastaa Viestiin