Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Elo 19, 2019 9:13 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2011 12:58 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4799
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
daddy0 kirjoitti:
Kokeilut jatkuu nyt yllä olevan linkin mukaisella Steptoen kytkennällä. Vajaa parisataa ajettu ja kyllä vaan toimii pyörä hienosti sen kanssa. Nykimistä tasakaasulla ei käytännössä lainkaan, kone vetää kauniisti eikä putkessa pauku. Jos vielä kulutuskin on kohdallaan, niin voi että.

On toi elektroniikka aika ihmeellistä. :P :P :P

Pienellä langanpätkällä vaan vaihdellaan softakarttoja ja taas pelit toimii entistä paremmin.
On se kulutuskin nyt ihan kohdallaan, kun pyörä toimii oikeilla seoksilla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2011 1:07 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2499
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Mulla tuo lankaviritys ei teheny kyllä yhtään mitään. Tosin ei ole mitään käyntihäikkää ennestäänkään. Kone vakio mutta tuo UKGseristä kopsattu stubby hoitaa pakoputken roolia. Otin heti pois sen. Mutta odottelin että lähtiskö tuo ripeämmäksi vähän.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2011 6:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:34 pm
Viestit: 275
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: XT 660Z
Hep, kiinnostus heräsi tehdä moinen säätö omaani , mutta kertokaa mitä tarkoittaa ohjeissa ") insert jumper wire"?
Mikä asennetaan ja mihin. Nim. Kysyvä ei oikeesti tieltä eksy..

K

_________________
www.brbikers.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2011 7:25 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2499
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Eikös tuosa ole ihan hyvä kuva.

http://www.ukgser.com/forums/showpost.php?p=919718&postcount=27

Tuo paikka on siis istuimen olla olevasa sulakelaatikosa oleva cat code plug. Ja tuon päätteeksi lienee sitten olennainen ottaa se Motronicin sulake hetkeksi pois ja sitten virran kytkennän jälkeen käännellä kaasua x määrä kertaa ja sitten sammuttaa virrat.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2011 12:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Viestit: 952
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Kallet kirjoitti:
Hep, kiinnostus heräsi tehdä moinen säätö omaani , mutta kertokaa mitä tarkoittaa ohjeissa ") insert jumper wire"?
Mikä asennetaan ja mihin. Nim. Kysyvä ei oikeesti tieltä eksy..

K

Eli teet piuhan, jossa molemmissa päissä uroslattaliitin. Sitten kytket sen sinne sulakeboksiin plugin tilalle nastojen 30 ja 87a välille (http://www.advrider.com/forums/showthre ... t=182062#6).

1) virrat pois
2) hyppylanka paikalleen (nastat 30 - 87a)
3) sulake nro 5 pois ainakin 30 sekunniksi ja sitten takaisin
4) virrat päälle
5) käännä kaasu 2-3 kertaa kokonaan auki ja kiinni (kalibroi kaasun asentotunnistimen)
6) kone käyntiin ja ajoon

_________________
http://kettulantalli.fi/ | http://takapiha.org/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2011 4:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:34 pm
Viestit: 275
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: XT 660Z
K[/quote]
Eli teet piuhan, jossa molemmissa päissä uroslattaliitin. Sitten kytket sen sinne sulakeboksiin plugin tilalle nastojen 30 ja 87a välille (http://www.advrider.com/forums/showthre ... t=182062#6).

1) virrat pois
2) hyppylanka paikalleen (nastat 30 - 87a)
3) sulake nro 5 pois ainakin 30 sekunniksi ja sitten takaisin
4) virrat päälle
5) käännä kaasu 2-3 kertaa kokonaan auki ja kiinni (kalibroi kaasun asentotunnistimen)
6) kone käyntiin ja ajoon[/quote]

Hei kiitoksia, pakko kysyä missä välissä otetaan urosliitinhärpäke pois? joko ennen kohtaa 4.?

_________________
www.brbikers.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2011 8:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Viestit: 952
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Kallet kirjoitti:
daddy0 kirjoitti:
Eli teet piuhan, jossa molemmissa päissä uroslattaliitin. Sitten kytket sen sinne sulakeboksiin plugin tilalle nastojen 30 ja 87a välille (http://www.advrider.com/forums/showthre ... t=182062#6).

1) virrat pois
2) hyppylanka paikalleen (nastat 30 - 87a)
3) sulake nro 5 pois ainakin 30 sekunniksi ja sitten takaisin
4) virrat päälle
5) käännä kaasu 2-3 kertaa kokonaan auki ja kiinni (kalibroi kaasun asentotunnistimen)
6) kone käyntiin ja ajoon


Hei kiitoksia, pakko kysyä missä välissä otetaan urosliitinhärpäke pois? joko ennen kohtaa 4.?

Eli se mahdollisesti paikallaan oleva värillinen plugi otetaan pois kohdan 1 jälkeen ja se tekemäsi urosliittimin varustettu piuha laitetaan sen tilalle kohdassa 2 ja se sitten jää noiden kahden nastan välille tästä iäisyyteen.

_________________
http://kettulantalli.fi/ | http://takapiha.org/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2011 8:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Viestit: 952
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Nyt on laitettu paikoilleen Y-putki katalysaattorin tilalle ja ainakin pihassa kaasuttelemalla äänet on aiempaa selvästi moottoripyörämäisemmät. Rohkenen epäillä, että veto päällä tulee vielä hiukan lisää sävyä ääneen. Toivottavasti vaikutukset muutenkin on positiivisia :roll: Jos ei muuta, niin tehopainosuhde parani huimasti :lol:

Sen verran asennuksessa sohlasin, että oikean pytyn pakokäyrästä katkaisin alemman pinnapultin tyhmyyttäni :evil: Onneksi jäi näkyviin pari senttiä, joten sen saanee siitä irti kohtuullisella vaivalla. Nyt on oikea hetki tarjota apua, jos osaamista löytyy (minulta ei näköjään löydy). Uudet osat jo tilauksessa Heinolta, joten saanee jo ensi viikolla korjattua vahingot. Vaikuttaisi siltä, että tuo ei kuitenkaan nyt vuotaisi, joten rohkenen lähteä huomenna rouvan kanssa ajelulle.

_________________
http://kettulantalli.fi/ | http://takapiha.org/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2011 10:25 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2499
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Ai tarviiko käyrät irrottaa että saa y-haaran paikalleen? Mää katoin että ei, mutta mikäs siinä on olla vääräsä.

Mää talvella katkasin vasemman puolen sylinterin päällä olevan muovikopan kolmesta pultista kaks sinne sylinterin kylkeen. Voi jeesus kun otti kuulaan. Ja sen pirutuksen seurauksena mulla ei nyt ole oiken varmaan mielikuvaa että tuliko sen puolen venttiilejä säädettyä ollenkaan.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 04, 2011 1:27 am 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Mä olen joskus menestyksellä,joskus huonolla irrottanu katkenneita pultteja hitsaamalla suurehkolla virralla mutterin jämän päähän.Saa lämpöä ja paikan mistä vääntää

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 04, 2011 9:39 am 

Liittynyt: Pe Touko 20, 2011 9:15 am
Viestit: 389
Pyörä: 990Adv
daddy0 kirjoitti:
... Onneksi jäi näkyviin pari senttiä, joten sen saanee siitä irti kohtuullisella vaivalla...


Lukkopihdeillä kiinni ja varovaista edestakaista liikettä niin josko irtoais. Vasaralla voi kevyesti napauttaa pulttia sisäänpäin. Jos pihdeillä ei saa pitävää otetta, tai ei tunnosta irtoavan niin voip kokeilla tuota edellä mainittua mutterin hitsaamista.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 04, 2011 11:49 am 
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Viestit: 952
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Peltsi kirjoitti:
Ai tarviiko käyrät irrottaa että saa y-haaran paikalleen? Mää katoin että ei, mutta mikäs siinä on olla vääräsä.

Ei tarvitse irrottaa, mutta hiukan piti löysätä, että y-haara sujahti mukavasti pakokäyrien päälle.

_________________
http://kettulantalli.fi/ | http://takapiha.org/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 04, 2011 8:57 pm 

Liittynyt: Su Heinä 03, 2011 11:07 pm
Viestit: 178
Pyörä: ex-dr650
daddy0 kirjoitti:
Nyt on laitettu paikoilleen Y-putki katalysaattorin tilalle ja ainakin pihassa kaasuttelemalla äänet on aiempaa selvästi moottoripyörämäisemmät. Rohkenen epäillä, että veto päällä tulee vielä hiukan lisää sävyä ääneen. Toivottavasti vaikutukset muutenkin on positiivisia :roll: Jos ei muuta, niin tehopainosuhde parani huimasti :lol:

Sen verran asennuksessa sohlasin, että oikean pytyn pakokäyrästä katkaisin alemman pinnapultin tyhmyyttäni :evil: Onneksi jäi näkyviin pari senttiä, joten sen saanee siitä irti kohtuullisella vaivalla. Nyt on oikea hetki tarjota apua, jos osaamista löytyy (minulta ei näköjään löydy). Uudet osat jo tilauksessa Heinolta, joten saanee jo ensi viikolla korjattua vahingot. Vaikuttaisi siltä, että tuo ei kuitenkaan nyt vuotaisi, joten rohkenen lähteä huomenna rouvan kanssa ajelulle.

Hitsaa mutteri päähän kiinni.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2011 1:03 am 

Liittynyt: La Heinä 15, 2006 10:28 pm
Viestit: 414
Paikkakunta: JKL
Pyörä: 1/3 Beta 250 Techno
Jos mahtuu niin kaksi mutteria peräkkäin ja ne kiristää ne keskenään kiinni ja sitten koittaa aukaista, joskus on onnistunut tuollainenkin...

_________________
Kari

"Try not. Do or do not. There is no try." --Yoda


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 09, 2011 11:13 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Viestit: 1839
Paikkakunta: Upper Sawo
Pyörä: Bao Mao + 501
Koneita rassatessa katkenneelle pultille annetiin lämpöhoitoa kaasupillillä, jos se oli mitenkään mahdollista eli käytettiin punahehkussa. Se saa pultin deformoitumaan sen verran, että jäähdyttyään on ajatuksen verran pienempi. Sen jälkeen pultti lähti varsin nöyrästi. Tuossahan on hyvä tilanne, kun siihen saa vielä lämpöhoidon lisäksi hitsattua mutterin kiinni, niin ei tartte vastakierre- tai rihlatappien kanssa sohlata.

Tietty paras ois, jos pystyis ympäryksen lämmittämään pulttia lämmittämättä. Silloin pultti saattaa pyöriä lähes käsin irti tai ainakin pihdeillä.

_________________
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com