Tomin Ténéré XTZ660

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Tomi
Viestit: 278
Liittynyt: La Syys 25, 2004 5:18 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Moottorin huohottajanputken poistin imupuolelta ja vedin omaan säiliöön. Eipä enää öljyhuurut sotke seoksia.
Eihän se kyllä kaunis viritys ole, mutta toimiva :!:
Ja alustan korotuksen myötä täyty hitsailla seisontatukeen 6cm jatko.

Kuva
Tomi
Viestit: 278
Liittynyt: La Syys 25, 2004 5:18 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Kuvassa Scottoilerin voitelupää. Ohjeen mukaan nokka täytyy asentaa hammasrattaan kehälle kello 6 ja 7 välille.
Kaipa sillä joku merkitys on...
Systeemissä näyttäs tosin olevan yksi paha vika. Nimittäin ketjun toinen reuna jää ihan kuivaksi.
Pitäs varmaan ostaa jonkunlainen lisäosahaarotusvirityskappale.:roll:

Kuva
Avatar
HeikkiL
Viestit: 628
Liittynyt: La Loka 02, 2004 9:15 am
Pyörä: Kaik' o mänt
Paikkakunta: Jakarta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

Tomi kirjoitti:Systeemissä näyttäs tosin olevan yksi paha vika. Nimittäin ketjun toinen reuna jää ihan kuivaksi. Pitäs varmaan ostaa jonkunlainen lisäosahaarotusvirityskappale.:roll:
Tuossapa olisi: http://www.scottoiler.com/sol_dual-injector.asp

Itselläni oli ScottOiler Stromissa ja näpertelin sen Suupperiinkin (piti tuota kuvaa vilkaista kaksikin kertaa, ennenkuin älysin ettei se olekaan pyörästäni - sen verran samanlainen on asennustapa...). Omasta mielestä se öljy kyllä etsiytyy tarpeeksi myös sinne sisäpuolen lenkeille enkä ole niin tarpeelliseksi tuota Dual Injectoria katsonut (semminkin kun se on jo paljon "ottavampi" risuihin ja männynkäpyihin tuohon yksiletkurasvaripäähän verrattuna).
Tomi
Viestit: 278
Liittynyt: La Syys 25, 2004 5:18 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Juu eipä tuossa asentamisessa paljoa vaihtoehtoja ole. Vakoilin vähän mallia tuolta SO:n sivuilta.
No jos käyttäjä kokemusten mukaan yksi nokka riittää, ni tyydyn siihen ja unohdan tuon tuplanokkatuuninkiversion!
Tuo oma viritys on niin tuore etten ole kerinny sillä ajaa vielä täyttä sataa kilometriä. Ja noilla kilometreillä sisäpuolen lenkit näyttää ihan kuivilta.
Josko loppuviikosta lähtis Tornion komennukselle pyörällä. Siinähän se Oileri tapasa näyttäs. Lopettas vaan enste tuon lumisatteen. :x
karmolis
Viestit: 1319
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Alkupään viesteissä puhuit kevennysoperaatiosta jolla kuivapaino tipahti 160 kilon tietämille. Tehdas lupaa muistaakseni 171kg, eli tollanen 11 kiloa on kyllä aika mälli, kerro ihmeessä mitä tuli poistettua/vaihdettua tuon saavuttaaksesi.
Tomi
Viestit: 278
Liittynyt: La Syys 25, 2004 5:18 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Jeps. Eli vakion kuivapaino on 168kg. Tai 169kg, riippuu lähteestä! Tuo 171kg on tuplavalo mallin paino. Suurin pudotus tuli vaimentimen vaihdosta (-5kg). Jalkatappien päältä poistin paksut kumi/rauta palikat ja takaa jalkatapit irrotin kokonaan. Tarakasta pois valurautaa ja työkalukotelo. Sarvista värinänvaimennin painot. Vilkut vaihdoin minimallisiin(-0,5kg), snorkkeli pois(-0,5kg) ja etulokasuojasta poistu myös puolikiloa rautaa. Ja vielä jotain pientä sieltä täältä. Niistäpä sitä kokonais kevennystä alkaa jo kertyäkki. Nyt on kyllä muutama painoa lisäävä palikkaki asennettu, mutta kyllä se siinä 160 kg nurkilla pitäs vielä olla.
Jos joku nyt miettiin näitten kevennysten järkevyyttä, nii siitä vaan. Minä en mieti, minä vaan harrastan! :D Ja tää on hyvää vastaPainoa työlle, mieliki kevenee :D
Pecca
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:47 pm
Pyörä: Suzuki dr 650 rs
Paikkakunta: Nivala

Mistä ihmeestä

Viesti Kirjoittaja Pecca »

Tomi kirjoitti:Asiasta toiseen... Tähän pikku-Tenereen saa muuten melkosia herkkuja saksanmaalta. Vai miltä kuulostaa:
Big Bore kit 761 kuutiota, puristukset 12:1
Nokka-akseli Stage 4 269/275 11,4/11,15 nostoilla.
Mikuni 36/40 kaasuttimet.
Barnett kytkin kitti + paljon muita kalliita herkkuja :evil:

Ihan vaan mielenkiinnosta, mistä löysit BigBoreKit:in, selailin nettiä ja googletin mutta enpä löytänyt ko.osia??
Tomi
Viestit: 278
Liittynyt: La Syys 25, 2004 5:18 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomi »

http://www.gw-racing-parts.com/english/ ... dukte.html

Valitse vielä yläreunasta oikea merkki ja malli, ni pitäs alkaa löytymään :!:
Tomi
Viestit: 278
Liittynyt: La Syys 25, 2004 5:18 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomi »

PRÖÖT :!:
Tässäpä hieman "mutuja" teneren toimivuudesta:
Wilberssin alusta on toiminu hienosti. Vauhti sorateillä nousee nii että moposta loppuu vaihteet kesken. Kuhan ei vanteet hajoais seuraavaksi. Kestää nimittäin vetää röykkyihin paljo rajummin ku vakiolla. Isommissa heitoissa joista pyörä pyrkii lentoon, ilmenee moottorissa ikävää "hikkaa". Selkeesti kaasarit hörppää ilmaa eikä pensaa. Onkos muut tenere ukot huomannu vastaavaa vai onko mun tenussa "vikaa" :?:
Perän korotuspalan ansiosta painopiste siirty enempi keulalle. Siirtykö vähä liikaaki...ehkä,en oo vielä ihan varma. Voi olla että joutuu vielä tekemään uuden version korotuksesta. Muutaman millin matalemman. Ajoasennon muututtua omatekele keulakate jää nyt pahimmoilleen tuuman liika matalaksi. Ottaa melkosta tohinaa kypärään. Kotkan etulokari nosti moottorin lämmöt mittarin puoleen väliin. Eli flekti ei vielä edes pyörähelly, mutta silti kone alko hukkaamaan öljyä. Tollaset reilun dl/tkm, kun viime vuonna ei kuluttanu yhtään. Ei näkyvää savua putkesta eikä huohottele ku muutaman hullun tipan. No nyt on vakio lokari taas paikallaan ja seuranta päällä. Lämmöt kyllä laski, mutta öljyn kulutusta ei vielä pysty kommentoimaan. Matka-ajossa satkun vauhtia pyörä tuntuu nyt kulkevan nätimmin. Sillä KTM lokarilla se oli jotenki väkinäisen olosta, ehkä se aiheutti kovemman ilmanvastuksen...tai jotain. Ei sitä vielä romukoppaan kuiteskaa heitetä. Periksi en ihan hevillä anna, vielä sen paikalleen ruuvaan. Pienesti muokattuna. :evil:
Juu näinhän tässä taas kävi, että ku yhtä kohtaa muuttaa ni kymmentä muuta joutuu viilaamaan....eli jatkuu ensi kerralla :!:
LightSpeed
Viestit: 1294
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Tomi kirjoitti:Moottorin huohottajanputken poistin imupuolelta ja vedin omaan säiliöön. Eipä enää öljyhuurut sotke seoksia.
Eihän se kyllä kaunis viritys ole, mutta toimiva :!:
Ja alustan korotuksen myötä täyty hitsailla seisontatukeen 6cm jatko.

Kuva
Välähtikö äly vai jokin muu?Siis minulla kun luin tuon ajat sitten ja NYT tuli ajatus tuon säliön korvaamisesta halvalla bensan suodattimella josta öljy valuisi ketjulle?koneeseen menevä ilma hieman suodattuisi ja ulos tuleva öljy voitelisi ketjua. :!: Huomenna rakennan proton ja laitan kuvan.
Tomi
Viestit: 278
Liittynyt: La Syys 25, 2004 5:18 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomi »

LightSpeed kirjoitti:
Tomi kirjoitti:Moottorin huohottajanputken poistin imupuolelta ja vedin omaan säiliöön. Eipä enää öljyhuurut sotke seoksia.
Eihän se kyllä kaunis viritys ole, mutta toimiva :!:
Ja alustan korotuksen myötä täyty hitsailla seisontatukeen 6cm jatko.
Välähtikö äly vai jokin muu?Siis minulla kun luin tuon ajat sitten ja NYT tuli ajatus tuon säliön korvaamisesta halvalla bensan suodattimella josta öljy valuisi ketjulle?koneeseen menevä ilma hieman suodattuisi ja ulos tuleva öljy voitelisi ketjua. :!: Huomenna rakennan proton ja laitan kuvan.
No välähtikö äly :?: :D
Pyöräkaista
Viestit: 84
Liittynyt: La Loka 29, 2005 4:57 pm
Paikkakunta: Dunedin, NZ

Viesti Kirjoittaja Pyöräkaista »

Parempi sen öljyn varmaan kuitenkin kerätä pölyä ilmanputsarissa/kotelossa kuin ketjuissa?
LightSpeed
Viestit: 1294
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Mikä lie välähtänyt,mutta tämmöttinen siitä tuli.N.200km ajon jälkeen ei tunkenut öljyä suodattimeen asti vain hikeä vähän.eipä ainakaan ilmansuodattimenkoteloa öljyä jos sitä tulee jokus.
Liitteet
viritelmä.jpg
(112.68 KiB) Tiedosto ladattu 299 kertaa
Tomi
Viestit: 278
Liittynyt: La Syys 25, 2004 5:18 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Jep, eli ajelin kesälomalla reissun tuolla käsivarressa ja paikallaan oli alkuperänen etulokasuoja. Lämmöt laski ja öljyn kulutus loppu!
No nyt laitoin kuiteski sen KTM lokarin takasi pienesti "viilattuna". Eli porasin lokarin takaosaan 6 reikää paremman jäähytyksen toivossa.
Lämmöt ei nouse enää ihan niin korkeelle. Syökö vielä öljyä selvinnee tässä syksyn aikana. Kuvassa näkyy reiät sekä alhaalla rautakaari
joka yhditää etuhaarukat. Tämä on normaalisti alalokasuojan alla piilossa. Ylälokaria käytettäessä sitä ei kuitenkaan kannata poistaa.
Ilman sitä keula notkuu ja vaappuu oudosti. Pikipinnalla ajaessa sitä ei juuri huomaa mutta soralla sladitellessa tilanne onki jo toinen.

Kuva

Kuva
Tomi
Viestit: 278
Liittynyt: La Syys 25, 2004 5:18 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Kuva
Kuva

Siinäpä se perän korotuspalikka nyt on. Tuota epäkesko säätö hässäkkää ei tietenkää muitten tarvi tehhä ku testeissä on selvinny että 20 millin korotus on liikaa, mutta tuo 15mm tuntuu sopivalta! Tosin olen myös hieman keulaa korottanut keulaputkia kolmioitten läpi työntämällä.
Hyvin toimii ja on kestäny jo yhen täyven ajokauven...
Vastaa Viestiin