Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Huhti 06, 2020 2:04 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 157 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 9:09 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Laitetaas tänne nyt Africa Twinin uudistusprojektini etenemisestä. Pörään tulee uusi keula 2003 KTM 640 Adventuresta, yhdellä levyllä ja Boanon kate jonka myötä myös mittaristo vaihtuu Kosoksi. Liukuputkien alapäissä olevat "akselin kaliiberit" ovat SXC:stä.

Kuva
Tällä hetkellä ihmettelen keula-akselia eli keulan alaputkien päät joihin jarrut ja etuakseli tulevat ovat SXC:stä ja kokoa jarrusatulan puoleinen pää 20 mm halkaisija ja toinen puoli on kooltaan 23,5 mm

Kuva

Akseli joka minulla on on LC4:stat on paksummasta päästä 21 mm
Kuva

ja ohuemmasta joka tulee jarrusatulan puolelle 17 mm.

Kuva
Jonkin verran tuntuu jäävän tyhjää vanteessa olevan holkin ja akselin välille.

Ilmeisesti tähän tarvittaisiin nyt jotain holkkeja? Esimerkiksi kokeilin kiristää tuota puolta jossa on tuo akselissa oleva muttari ja jäi vielä aika löysäksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 11:26 am 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Viestit: 838
Paikkakunta: Tikkakoski
Pyörä: R100GS
Eikös tuohon kannata suoraan hommata 20mm akseli kun vannekin näyttää olevan sille käypänen, tuskin montaa kymppiä maksaa alkuperäisenä

_________________
Lisää urkua monitoriin...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 11:33 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
kalle j kirjoitti:
Eikös tuohon kannata suoraan hommata 20mm akseli kun vannekin näyttää olevan sille käypänen, tuskin montaa kymppiä maksaa alkuperäisenä

Näin olisi tarkoitus tehdä. Eli kävi ilmi kuvien postaamisen ja muutaman viestin jälkeen että kyseessä on vanha 17mm akseli. Uudemmissa tuo akseli on kuulema 20mm eikä holkkeja tarvita.

WP Finlandilta laitoin nyt tilaukseen 485mm pitkät .52:n jouset. Menivät tilaukseen joten kuumeisesti odottelen tietoa toimitusajasta.


Viimeksi muokannut SamiV päivämäärä Ke Huhti 20, 2011 12:23 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 12:02 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Viestit: 1155
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Haussa
Tätä projektia seuraan mielenkiinnolla!
Saas nähdä tuleeko tässä "keulakuume" :P

_________________
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 1:31 pm 

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 1:54 pm
Viestit: 299
Paikkakunta: Vasa
Pyörä: F800GS, Gas Gas EC300
Kun minulla on samanlainen muutostyö kesken bemarilla, minä mielellään seuran sinun kokemukset. Minulla on jo muutama kysymyksiä sun tilattu jouseesata. Miten olet saanut selville minkälaisia jouset sä tarvitset? Tarkoittaako .52 5,2N/mm? Onko jousen pituus myös muuttunut?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 1:43 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Skogis kirjoitti:
Kun minulla on samanlainen muutostyö kesken bemarilla, minä mielellään seuran sinun kokemukset. Minulla on jo muutama kysymyksiä sun tilattu jouseesata. Miten olet saanut selville minkälaisia jouset sä tarvitset? Tarkoittaako .52 5,2N/mm? Onko jousen pituus myös muuttunut?


0,52kg/mm


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 2:21 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Skogis kirjoitti:
Kun minulla on samanlainen muutostyö kesken bemarilla, minä mielellään seuran sinun kokemukset. Minulla on jo muutama kysymyksiä sun tilattu jouseesata. Miten olet saanut selville minkälaisia jouset sä tarvitset? Tarkoittaako .52 5,2N/mm? Onko jousen pituus myös muuttunut?

Tilasin jäykimmät jouset jotka nyt tuntui löytyvän. Kokeillaan sitten erilaisia simmauksia ja öljyjä ja esijännityksiä. Niitä pystyy kyllä myöhemmin sitten vaihtelemaan ja säätämään suht.pienellä työllä. Nyt täytyisi pikkahiljaa saada projektia eteenpäin ja pyörää kasaanpäin tai jää kohta kesä ajelematta. Ja toivottavasti tästä on myöhemmin hyötyä samoja asioista miettiville.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 3:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
SamiV kirjoitti:
Skogis kirjoitti:
Kun minulla on samanlainen muutostyö kesken bemarilla, minä mielellään seuran sinun kokemukset. Minulla on jo muutama kysymyksiä sun tilattu jouseesata. Miten olet saanut selville minkälaisia jouset sä tarvitset? Tarkoittaako .52 5,2N/mm? Onko jousen pituus myös muuttunut?

Tilasin jäykimmät jouset jotka nyt tuntui löytyvän. Kokeillaan sitten erilaisia simmauksia ja öljyjä ja esijännityksiä. Niitä pystyy kyllä myöhemmin sitten vaihtelemaan ja säätämään suht.pienellä työllä. Nyt täytyisi pikkahiljaa saada projektia eteenpäin ja pyörää kasaanpäin tai jää kohta kesä ajelematta. Ja toivottavasti tästä on myöhemmin hyötyä samoja asioista miettiville.


Olisit teetättänyt jouset täällä Lahdessa Jousivesalla niin olisit saanut halvemmalla sellaiset kuin haluaa. Sain Sakelta vinkin paikasta. Itselle on tulossa DR:ään 0,55kg/mm jouset Showan pumppuihin. Vein vanhat malliksi ja sanoin että tällaset. :) Hintaa tulee muutama kymppi. Voi teettää tarvittaessa muutaman sarjan eri jäykkyyksillä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 5:47 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Ohjausakseliksi tuli tilattu Rugged Roadsista Englannista valmiiksi AT:hen sopiva, KTM:n ohjauskolmioihin käyvä ohjausakseli

Kuva

Akseli vaati yläpäästä hieman hiomista paperilla jotta yläohjauslaakeri liukuu siinä riittävän hyvin. Alapäähän laakari napsahti pienen lämmityksen jälkeen paikoilleen kuin lähes itsestään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 22, 2011 3:38 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Eilen tuli käytyä paikallisen KTM myyjän luona hakemass vähän muttereita keulaan ja stefat ja pölysuojat. Kas kummaa tulivat sitten väärät ja stefat olivat jopa vielä kokonaan eri merkkiä/mallia....No otin vanhat nyt malliksi irti ja täytyy mennä lauantaina katsomaan jos olisi liike auki ja vaihtamaan oikeat tilalle. Samalla tuli tilattua uusi etuakseli mutta pikkuisen on sellainen kutkutus että sieltä KTM:ltä tulee akseli joka on sama kuin akseli joka RTJ:llä oli myynissä ja joka oli auttamatta liian paksu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 25, 2011 9:12 pm 

Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 11:27 am
Viestit: 245
Paikkakunta: Vaasa
Pyörä: GAS GAS EC 300
vastaavaa on tullut itse työstettyä talven aikana rd03:seen, juurikin sama keula on nokalla ja Kosolainen on löytänyt paikkansa samalta suuntaa :lol:

Tänne en oo juljennu mitään vielä postailla, katsotaan sitten jos se joskus valmistuu...

_________________
Kickstar my heart!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2011 10:13 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Kuva

Tänään löytyi toisella yrittämällä oikeat stefat keulaan kun otti vanhasta mallikappaleen paikalliselta KTM-myyjältä. Pölysuojia ei löytynyt joten jätänpä vanhat paikoilleen kun näyttävät olevan hyvässä kunnossa.

Kuva

Kun tänään sitten tallilla värkkäsin ilmansuodattamin koppaa paikoilleen totesi tallikaveri että ota kaasarit pois kun on nyt tankkikin irti ja hän voi putsata ja katsoa ne että onko kunnossa. Kun sanoin että minulla mopovaihe jäi väliin ja en ole koskaan rassanut kaasareita niin kaveri katsoi ja sääti toisen pyörän venttiileitä ja samalla opasti kaasareiden purussa. Neljä laatikollista purettuja osia ja ravasta ja liasta puhtaaksi pensselöity Afrikkalaisen kaasarin runko.

Kuva

Nuo kurkkujen päällä olevat kaulukset vielä lähtivät pois ja kaasarit jäivät tallin pöydälle liinan alle odottamaan huomista.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 29, 2011 11:57 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
kalle j kirjoitti:
Eikös tuohon kannata suoraan hommata 20mm akseli kun vannekin näyttää olevan sille käypänen, tuskin montaa kymppiä maksaa alkuperäisenä

Sattuuko joku tietämään tuo 20mm akselin varaosanumeron. Paikallisessa KTM liikkeessä tilattiin yksi akseli mutta oli juuri se 26mm. Katsoi liikkeen pyörittäjä sitten akselin joka on tarkoitettu pyöriin joissa laakerin aukon halkaisija on 26mm ja jossa on sitten holkki. Laskeskeltiin että siinä voisi olla 20mm akseli jos holkin seinämäpaksuus olisi 2-3 mm.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 29, 2011 1:25 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1869
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Koitappa numeroa: 50309081200


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 29, 2011 1:35 pm 

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 1:54 pm
Viestit: 299
Paikkakunta: Vasa
Pyörä: F800GS, Gas Gas EC300
Minulla löytyy keulaputken yläpään-korkkissa stansattu numero. Googlasin sen ja tulin ktm-shop.se sivuun suoraan oikean manuaaliin, KTM 640 vm 2000, se numero löytyy siellä keulan speksien kanssa. Siellä löytyy varaosalistat ja kaikki manuaalit kaikkiin kotariin. Jos tiedät millä pyörä keulasi on ollut asennettu sieltä löytyy varaosanumero.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 157 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com