Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Huhti 06, 2020 2:48 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Joulu 17, 2014 9:51 am 

Liittynyt: Ke Huhti 09, 2014 2:34 pm
Viestit: 68
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: cb350/nx650/busa/blade/bmw r65
Tuollaiseen "ämpäri" muoviin kun laittaa tarroja kannattaa käyttää 3M primeria niin johan alkaa pysymään.

_________________
Luisu's Garage
LuisuPaint
KöythätRytärit


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 17, 2014 9:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Viestit: 1430
Paikkakunta: somero
Pyörä: GS 1250 Lc & Cbf 600 s abs
Toi tankkitarra homma on taidelaji. Teetin aikanaan tt600 ässään paikallisella teippaajalla tarrat. Homma kävi hienosti , kuvat otettiin muistaakseni jostain lehdestä ja teippari skannas ne tietokoneelle eikä aikaakaan , ku mulla oli tosi siistit tarrat kiinni tts:n tankissa sekä muoveissa itseasiassa muistuttivat melkolailla alkuperäisiä tarroja. Meni jonkin aikaa ja tarrat kuplivat itsensä irti tankista , muualla tarrat oli ok. Sit Saksasta löyty , en muista enää www osoitetta sen paremmin , kun firman nimeäkään. Tilasin tarrat , hinta ei ollut paha ja tarrat ,kun saapuivat huomasin , et materiaali oli tosi paksua , varmaan 4 kertaa paksumpaa, kun paikallisen tarranikkarin tekemät. Reijitettyä materiaalia eivät olleet mut pysyivät paikallaan kuplimatta niin kauan , kun Yammu mulla oli.

_________________
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 18, 2014 2:27 pm 

Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:13 pm
Viestit: 129
Pyörä: Yamaha TT600R '99
Täytyy talven aikana kokeilla ainakin tuota primer-konstia. Alkaa tuo tankki olla sen verran rujossa kunnossa, että ei sitä pieni kokeilu enää huonommaksi tee. :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 24, 2015 11:29 pm 

Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:13 pm
Viestit: 129
Pyörä: Yamaha TT600R '99
Yamaha on pysynyt visusti tallissa loppukesästä lähtien. Kun en moposta päässyt kauppojakaan hieromaan, niin tein päätöksen, että pyörä saa kokea perusteellisemman remontin.

Nykyinen jama on se, että pyörä on osissa tallissa ja osia kunnostetaan sitä mukaa kun inspiraatiota riittää.

-Maalaukseen menee oikeastaan kaikki maalatut osat
-Pakoputken alkukäyrät on kiillotettu

Pääprojekti on kuitenkin vihdoin ja viimein koneen muuttaminen ruiskulle. Toteutuksesta hieman:

-Microsquirt (aluksi polttoaineen syöttö, myöhemmin myös sytytys)
-BMW F650GS kaasuläppä, jossa mukavasti kompaktissa paketissa kaasuläppä, ruiskusuutin sekä tyhjäkäyntimoottori
-Walbro bensapumppu
-Välisäiliö bensan syöttöön ennen painepumppua, yritetään aluksi ilman siirtopumppua. Samalla välisäiliö kerää polttoainetta molemmista tankin puoliskoista, bensahanat/liitynnät molemmilla puolilla tankkia)
-Bosch bensanpaineensäädin (BMW K75)
-Akku, tarvitaan pyörittämään bensapumppua ennen starttia ja moottorinohjaukselle tietysti, säilytän pyörän silti polkukäynnisteisenä

Bemarin yksittäinen kaasuläppä pitää tietenkin sovittaa yamahan kahteen imukurkkuun. Tätä varten aloin tekemään imusarjaa lasikuidusta. Imusarjan lesti on viimeistelyä vaille valmis. Sitten pääsee tekemään siitä halkaistavan muotin ja laminoimaan varsinaisen imusarjan. Kaasuttimien tila on pituussuunnassa Yamahassa ahdas, joten siirrän kaasuläpän ilmanputsarikotelon paikkeille. Ilmanputsarikotelon kohdille tulee sijoittumaan myös moottorinohjausboksi ym. lisättävät oheislaitteet, eli ilmanputsarisysteemi täytyy suunnitella kokonaan uusiksi. Lopuksi vielä kuva imusarjan tulevasta muodosta.

Kuva

Tästä jatketaan, ja tarinaakin hommien edetessä kirjoitellaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 25, 2015 11:22 am 

Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
Viestit: 108
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
Tuli mieleen, että miksi lähdit muuttamaan kaksi kurkkuista yksikurkkuiseksi, vaikka mailmalta löytyy kaksikurkkuisijakin läppärunkoja. Vaikka tyyliin tämä http://www.ecotrons.com/products/kawasaki_ninja_250cc_fuel_injection_kit/
2x35mm kurkut ja saa kiinni squittiin tarvittaessa.
Omassä tohtorissa oli viime kesän kiinni efi-sarja, mutta en ollut tyytyväinen yhteen häiritsevään asiaan. Tiheillä välityksillä moottorijarrutus on todella tiukka, johtuen siitä että kaasuläppä menee täysin kiinni ja tyhjäkäyntimoottorin läpi ei saa menemään niin paljon ilmaa mitä olisi tarvetta.
Tiellä ajaessa ei mitään haittaa, oikeestaan vaan kiva kun voi moottorilla jarruttaa kivasti liikenteen mukana, mutta metsässä kettumainen, kun pienellä pykällä moottorijarrulla karkaa pito liukkaalla alustalla kaasun sulkiessa.
Kaveri joka noita säätänyt sano, että ominaisuus tuollaisessa isossa yks mukisessa koneessa ja sitä varten mukamas suzuki käyttää viellä tänäkin päivänä amerikassa tuota alipainevetoista sotkijaa, koska sillä saa mukamas miellyttävän käytöksen... tiedä häntä :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 26, 2015 4:46 pm 

Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:13 pm
Viestit: 129
Pyörä: Yamaha TT600R '99
malandio kirjoitti:
Tuli mieleen, että miksi lähdit muuttamaan kaksi kurkkuista yksikurkkuiseksi, vaikka mailmalta löytyy kaksikurkkuisijakin läppärunkoja. Vaikka tyyliin tämä http://www.ecotrons.com/products/kawasaki_ninja_250cc_fuel_injection_kit/
2x35mm kurkut ja saa kiinni squittiin tarvittaessa.
Omassä tohtorissa oli viime kesän kiinni efi-sarja, mutta en ollut tyytyväinen yhteen häiritsevään asiaan. Tiheillä välityksillä moottorijarrutus on todella tiukka, johtuen siitä että kaasuläppä menee täysin kiinni ja tyhjäkäyntimoottorin läpi ei saa menemään niin paljon ilmaa mitä olisi tarvetta.
Tiellä ajaessa ei mitään haittaa, oikeestaan vaan kiva kun voi moottorilla jarruttaa kivasti liikenteen mukana, mutta metsässä kettumainen, kun pienellä pykällä moottorijarrulla karkaa pito liukkaalla alustalla kaasun sulkiessa.
Kaveri joka noita säätänyt sano, että ominaisuus tuollaisessa isossa yks mukisessa koneessa ja sitä varten mukamas suzuki käyttää viellä tänäkin päivänä amerikassa tuota alipainevetoista sotkijaa, koska sillä saa mukamas miellyttävän käytöksen... tiedä häntä :D


Sinänsä ihan hyvä kysymys, miksi ei kahta erillistä kaasuläppää. Tuollainen sattui nyt olemaan hallussa ja siinä on kuitenkin kaikki aika kompaktissa paketissa. Hyvä tietää tuosta moottorijarrutusasiasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rudin TT600R
ViestiLähetetty: Pe Kesä 10, 2016 2:20 pm 

Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:13 pm
Viestit: 129
Pyörä: Yamaha TT600R '99
Tämäpä olisi nyt myynnissä:

viewtopic.php?f=3&t=37316


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com