KTM LC4 EXC-F/SX-F LOOK!!

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

jjimii
Viestit: 1
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 7:32 pm
Pyörä: Aprilia SX 125 racing

KTM LC4 EXC-F/SX-F LOOK!!

Viesti Kirjoittaja jjimii »

Jooh, elikkäs! Nyt kun piikki-ikä alkaa olla ohi niin ajattelin vielä suunnittelupohjalta tehdä tällasen topicin. Olen siis vertaillut erilaisia pyöriä ja tullut siihen tulokseen, että LC4-mallin kotka ois hyvä valinta omiin käyttötarkotuksiin. Runkohan noissa kaikissa taitaa olla melkolailla sama, jonka pohjalle laitan olettamukseni. 90-luvun kotkat siis sopis parhaiten kukkarolle, vaan ai saatana kun ne on rumia. Pikaisen googlettelun avulla sain selville, että EXC-F vm. 2000 runko on sen verran samanlainen lc4 kanssa, että voisin EXC tankin, muovit ja satulan hommailla LC4 malliin. Sitten tulis tietenki motot, järeempi keula jos ei valmiiks oo ja kaikkea pikkuhilpettä. Onkos tommonen LC4 sitten kuinka luotettava esim. Helsinki-Lappi-Helsinki matkalle? Ainakin melko yksinkertaselta SOHC tekniikalta vaikuttas varsinki noi vanhemmat. Tietenkin EXC satula yhdistettynä LC4 tärinään ei ole mukavimmasta päästä mutta kyllä sen nyt kestää, tunkee vaikka silikoonia stongan sisään ja vastaavia kikkoja :lol: Mielipiteitä saa ja TÄYTYY kertoa, mallikohtainen tietokin ko. pyörästä on tervetullutta että saadaan tää pärrävalinta vielä vahvistettua :wink:
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: KTM LC4 EXC-F/SX-F LOOK!!

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Kauneus on katsojan silmässä eli en rupea väittelmään onko wanhat lc4:set rumia, minä en niitä alkaisi raiskaamaan exc:n muoveilla mutta kukin tavallaan. :wink:

Mutta siis onhan noita LC4 koneella olevia LC4 640 adventure pyöriä esimerkiksi joilla ihmiset ei muuta teekkään kuin heittää pitkää reissua. Kohtuu luotettava pelihän se on, ei kuitenkaan mikään Honda jolla voi ajaa maailman ympäri huoltamatta tai ainakin niin jotkut väittää.
Jos asfaltilla meinaa niin vaimennettu takanapa lie hyvä olemassa mutta tullee samalla kun laittaa smoto vanteet.
Mulla oli 625 sxc vissiin viisi vuotta ja ajoin kesät talvet ja ei vikoja ollut aina toimi erinomaisesti.
Ei ole ko mopeedi kyllä yhtään hyvä asfaltille (toki parempi kuin exc) mutta kyllä tuollaisilla jotkut kaverit heitti keikkoja pohjois-Norjaan eli voi silläkin tiellä ajaa.
Minua ei tärinät haitanneet yhtään. Tärinän määrä on kaasuttimen säätöjen oikeellisuudesta muuten jonkinkin verran kiinni eli kaasarin kannattaa olla kunnossa ja säädöissään sekä ilmanputsarin huollettu. Tietysti aktiivisessa ajossa maastossa ja soralla tärinät katoaa muuhun rytkytykseen, tiellä olisi voinut olla toisin.
Jos olisin moista rupeamassa rakentamaan niin katsoisin laitteen jossa on kaasarina FCR valmiina, sitä kuitenkin jossain vaiheessa siihen joutuu laittamaan :shock:
Siis ainakin SXC mutta taisi joissain muissakin malleissa kuten joku SM malli. Ero on kuitenkin melkoinen voiman tunteessa "kunnon kaasarilla" :twisted:
antti
Vastaa Viestiin