KTM 620 Adventuren evoluutio
Valvoja: Moderaattorit
KTM 620 Adventuren evoluutio
Tuli Husse kesällä vaihdettua kyseiseen kulkineeseen.
Tullessa pyörä oli melko vakio. Ainoastaan alkuperäinen
pakoputki oli korvattu uudemman mallin alkukäyrästöllä ja Spes-
merkkisellä vaimentimella, alkuperäinen putki on alakautta ja molemmin puolin.
Ja mittarit siitä puuttuuvat, kun olivat
kuulemma jossain vaiheessa antautuneet.
Pihaan tullessa:
Hyvin kotari pelasi, ainut remppa kesän aikana oli: Kun suopotkupallon peluusta
kotia ajellessa alkoi sylkeä öljyä vasemmalla ajokengälle. Ja syy:
Pytyn alatiiviste oli korkannut jostain syystä. No uutta tiivistettä ja hyvin on pelannu.
Sitten alku syksystä ilmanputsaria pestessä tuli mieleen, että avarrampa tuota
ilman saantia. Ja ei muuta kun ilman putsarin päällä olevaa reikää isommaksi ja sivukanteen muuta
14mm reikä. Sen seurauksena pääsuutin piti vaihtaa 30 satasta suurempaan, 155 -> 185.
Vaan muuttuhan adven luonne, kummasti eturengas keveni samalla.
Ja tuossa yks ilta polttimoa vaihtaessa tulin purkaneeksi valot ja mittariston keulasta.
Aloin kehitellä tilalle jotain...
Sarvia tuli nostettu semmonen 20mm. Ja jotain kevyempää jos sais aikaseksi. Ja matalemman
tuuliohjaimen, koska adven vakio aiheuttaa minulle kypärään semmoset tärinät että.
Samalla saa lisättyä eturenkaan kääntymää, jos on hyötyä näin talvella kun sladit on
leveämpiä ja pitempi...
Tänne kertyy kuvia.
Ja tänne videoita.
Tullessa pyörä oli melko vakio. Ainoastaan alkuperäinen
pakoputki oli korvattu uudemman mallin alkukäyrästöllä ja Spes-
merkkisellä vaimentimella, alkuperäinen putki on alakautta ja molemmin puolin.
Ja mittarit siitä puuttuuvat, kun olivat
kuulemma jossain vaiheessa antautuneet.
Pihaan tullessa:
Hyvin kotari pelasi, ainut remppa kesän aikana oli: Kun suopotkupallon peluusta
kotia ajellessa alkoi sylkeä öljyä vasemmalla ajokengälle. Ja syy:
Pytyn alatiiviste oli korkannut jostain syystä. No uutta tiivistettä ja hyvin on pelannu.
Sitten alku syksystä ilmanputsaria pestessä tuli mieleen, että avarrampa tuota
ilman saantia. Ja ei muuta kun ilman putsarin päällä olevaa reikää isommaksi ja sivukanteen muuta
14mm reikä. Sen seurauksena pääsuutin piti vaihtaa 30 satasta suurempaan, 155 -> 185.
Vaan muuttuhan adven luonne, kummasti eturengas keveni samalla.
Ja tuossa yks ilta polttimoa vaihtaessa tulin purkaneeksi valot ja mittariston keulasta.
Aloin kehitellä tilalle jotain...
Sarvia tuli nostettu semmonen 20mm. Ja jotain kevyempää jos sais aikaseksi. Ja matalemman
tuuliohjaimen, koska adven vakio aiheuttaa minulle kypärään semmoset tärinät että.
Samalla saa lisättyä eturenkaan kääntymää, jos on hyötyä näin talvella kun sladit on
leveämpiä ja pitempi...
Tänne kertyy kuvia.
Ja tänne videoita.
Viimeksi muokannut Teme X-2, Pe Joulu 10, 2010 9:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Re: KTM 620 Adventuren evoluutio
Valoksi laitoin tuommosen H4 polttimolla olevan umpion.
On tuossa Advessa melkosesti noita johtoja tuolla mittariston
alla.
Ja pientä "maskin" sommittelua.
Ja tuommoseksi se muotoutui. Nyt on valot toiminnassa ja johdot järjestyksessä eli piilossa.
Rumahan se on, mutta tästä on hyvä siirtyä sitten jatko kehittelyyn.
Löytys tuommonen tankki ja sille penkki. Tosin tankista puuttuu korkki.
Jos jollain ideoita mistä löytyisi kohtuu hinnalla tuohon tankkiin korkki, niin saa esittää.
On tuossa Advessa melkosesti noita johtoja tuolla mittariston
alla.
Ja pientä "maskin" sommittelua.
Ja tuommoseksi se muotoutui. Nyt on valot toiminnassa ja johdot järjestyksessä eli piilossa.
Rumahan se on, mutta tästä on hyvä siirtyä sitten jatko kehittelyyn.
Löytys tuommonen tankki ja sille penkki. Tosin tankista puuttuu korkki.
Jos jollain ideoita mistä löytyisi kohtuu hinnalla tuohon tankkiin korkki, niin saa esittää.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Re: KTM 620 Adventuren evoluutio
Mikä mahtaa olla tuon valoumpion merkki, malli ja kauppa jossa niitä on?
Kerrankin on rakentelu oikeaan suuntaan: painoa pois eikä mitään lisäpaino-rautaputkia ympärille...
Kerrankin on rakentelu oikeaan suuntaan: painoa pois eikä mitään lisäpaino-rautaputkia ympärille...
Re: KTM 620 Adventuren evoluutio
Kattelin niin ei tuossa ole mitään merkkiä ja oli ihan valkosessa laatikossa,1Bazoomer kirjoitti:Mikä mahtaa olla tuon valoumpion merkki, malli ja kauppa jossa niitä on?
Kerrankin on rakentelu oikeaan suuntaan: painoa pois eikä mitään lisäpaino-rautaputkia ympärille...
jossa ei lukenu mitään. Hinta vaan oli kyljessä.
Tuosta firmasta ostin: http://www.puuilo.fi/cat/index.php
Oli ihan kajaanin myymälän hyllyssä ja oisko ollu 45 €.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Re: KTM 620 Adventuren evoluutio
Päivetellään tätäkin pitkästä aikaa. Kun tuli vähän isompaa ruuvattavaa.
Ensin vähän vanhempia juttuja.
Talvella tuli tuommoset asennettua ja kyllähän se ajo mukavuutta lisäsi mukavasti.
Keväällä tuli laitettua vakio maski paikalleen, tosin se koki pienen "face lift:n", kun leikkasin sen
eteenpäin törröttävän yläosan pois. Jytinät kypärässä pieneni melkeen siedettävälle tasolle.
Sitten vähän uudempaa. Kesälomalla olin Kuusamoon menossa, niin kotarin moottori alkoi hiipua,
kunnes ei jaksanu käydä ja meni jumiin. Ja tuommosta sieltä löytyi:
Eli kiertokangen alapään laakeri oli antautunu. Lisäksi oli ylempi öljypumppu jumissa ja rattaasta puuttui hampaat.
Ja lisäksi männänrenkaat olivat useammassa palassa. Tiiä sitten mikä on johtanut mihinkin.
No uutta osaa on jo talliin kertynyt:
640:n ehyt kampiakseli (saapahan sen 15cc lisää )
Vähän käytetty Elko mäntä 101mm +++ ja uudet renkaat siihen (entinen olikin 101mm ++), Tähän kun olisi 105mm
Ehyt hammasratas öljypumppuun
Kaikki tiivisteet
Ja laakerit on tulossa
Eiköhän noilla saada taas kotari pörisemään.
Niin ja tietysti venttiilien hionta ja kannen hipostelua, eli kavavien siistimistä ja imu ja pako puolelta pykälät pois.
Tuossa on vähän rosoja ja reunoja tasoteltu. Kuva otettua huomasin tuon reunan tuossa venttiilinohjurin juuressa.
Sitäkin piti sitten vähän raapia.
Tuo pakopuoli tuossa Kotarin kannessa näytti kyllä melko ahtaalta, niiden hirveiden pattien takia,
jotka oli siinä venttiiliohjureiden ympärillä. Ei tosin niistä tullu otettua kuvaa ennen käsittelyä.
Lisksi toisessa pakokavavassa ehkä millin pykälä ja toisessa ainakin 2mm. Koko kanavakin näytti
paljon ahtaammalta. Sen verran oli hyvässä muistissa, että miltä se Hussen kansi näytti,
joten jotain tuolle oli tehtävä.
Tuskin tuo nyt paljoa huonommaksi noin pienillä muutoksilla saa.
Sittenhän sen näkee, kun taas ajossa.
Joku vähän kireempi nokka pitää kyllä hommata jossain vaiheessa.
Ensin vähän vanhempia juttuja.
Talvella tuli tuommoset asennettua ja kyllähän se ajo mukavuutta lisäsi mukavasti.
Keväällä tuli laitettua vakio maski paikalleen, tosin se koki pienen "face lift:n", kun leikkasin sen
eteenpäin törröttävän yläosan pois. Jytinät kypärässä pieneni melkeen siedettävälle tasolle.
Sitten vähän uudempaa. Kesälomalla olin Kuusamoon menossa, niin kotarin moottori alkoi hiipua,
kunnes ei jaksanu käydä ja meni jumiin. Ja tuommosta sieltä löytyi:
Eli kiertokangen alapään laakeri oli antautunu. Lisäksi oli ylempi öljypumppu jumissa ja rattaasta puuttui hampaat.
Ja lisäksi männänrenkaat olivat useammassa palassa. Tiiä sitten mikä on johtanut mihinkin.
No uutta osaa on jo talliin kertynyt:
640:n ehyt kampiakseli (saapahan sen 15cc lisää )
Vähän käytetty Elko mäntä 101mm +++ ja uudet renkaat siihen (entinen olikin 101mm ++), Tähän kun olisi 105mm
Ehyt hammasratas öljypumppuun
Kaikki tiivisteet
Ja laakerit on tulossa
Eiköhän noilla saada taas kotari pörisemään.
Niin ja tietysti venttiilien hionta ja kannen hipostelua, eli kavavien siistimistä ja imu ja pako puolelta pykälät pois.
Tuossa on vähän rosoja ja reunoja tasoteltu. Kuva otettua huomasin tuon reunan tuossa venttiilinohjurin juuressa.
Sitäkin piti sitten vähän raapia.
Tuo pakopuoli tuossa Kotarin kannessa näytti kyllä melko ahtaalta, niiden hirveiden pattien takia,
jotka oli siinä venttiiliohjureiden ympärillä. Ei tosin niistä tullu otettua kuvaa ennen käsittelyä.
Lisksi toisessa pakokavavassa ehkä millin pykälä ja toisessa ainakin 2mm. Koko kanavakin näytti
paljon ahtaammalta. Sen verran oli hyvässä muistissa, että miltä se Hussen kansi näytti,
joten jotain tuolle oli tehtävä.
Tuskin tuo nyt paljoa huonommaksi noin pienillä muutoksilla saa.
Sittenhän sen näkee, kun taas ajossa.
Joku vähän kireempi nokka pitää kyllä hommata jossain vaiheessa.
Viimeksi muokannut Teme X-2, Su Tammi 13, 2013 12:31 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
-
- Viestit: 411
- Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 5:38 pm
- Pyörä: Purettuna leikkimökin takana
- Paikkakunta: Kullaa
Re: KTM 620 Adventuren evoluutio
joko on ääni päässyt?
Re: KTM 620 Adventuren evoluutio
Tämäkin on "muutaman" kuukauden talviunien ja inspiraation kertymisen takia tässä vaiheessa:
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Re: KTM 620 Adventuren evoluutio
Löytyhän se oikea vika kotarista. Ihme jos vähän kilahtelee, kun mäntä nappaa kanteen. Paksumpaa tiivistettä pytyn ja lohkon väliin ja sitten uutta yritystä. Ei näköjään 640 kampura mahdu pyörimään 620 koneessa ilman paksua alatiivistettä.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Re: KTM 620 Adventuren evoluutio
Jesh, nyt se pelaa. 30km Kotarilla totutusajoa käyty heittämässä ja kaikki pelaa ja mehut pysy koneessa. Virityksetkään ei hukkaan menny, kun ei pimeällä metsäautotiellä uskaltanu tarpeeksi pitkiä täyskaasu vetoja ottaa. Nopeus kasvoi ihan eri tahtiin mitä ennen remonttia. Nyt tuntui että nelosella veti yhtä hyvin mitä ennen kolmosella.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570