MTX 125 talvipyöräksi

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: MTX 125 talvipyöräksi

Viesti Kirjoittaja ATC »

Kuulostaa että kone saa vieraita ilmoja, joko imukurkun, sen tiivisteen, kampiakselin stefan tai kaasuttajan luistin korkin kautta. Tuo palotilan muuttelu on vaarallista homaa, enpä tiedä montaakaan onnistunutta muotoilua, vaan tahtoo aina tulla käyntiongelmia muotoilun jälkeen.
Weteraani kurapyöräilijä
Avatar
Mazza
Viestit: 172
Liittynyt: La Kesä 12, 2010 6:53 pm
Pyörä: Honda Mtx 125 -86, IC 350 M56 -58
Paikkakunta: Oulu

Re: MTX 125 talvipyöräksi

Viesti Kirjoittaja Mazza »

Siltähän se kuulostaa, mutta se toimii välillä hyvin ja yhtäkkiä heittää kiekat tappiin - niinko menis roska kaasariin ja menis sitä myötä laihalle. Pitää huomenna pistää uudet bensat tankkiin, nykyiset on yli vuoden vanhat. Ei mene säätäminen hukkaan... Pitää tuo käynnistyspolkimen ratas vielä tsekata ennen kuin pääsee uudestaan testailemaan. En minä tänäänkään käyny ko muutaman minuutin tallissa, sen verran, että tulpan vaihdoin ja koekäytin hetken ja muutaman kiihdytyksen otin.

On noita 2-tahtisten kansia aiemminkin tullu muotoiltua, ja hyvin nuo on onnistuneet. Tässähän on vakiona ihan älyttömän pieni puristussuhde, muistaakseni 7,5. Kantta laskin muistaakseni pari milliä ja muotoilin paljealueen sopivaksi pienemmälle paljekorjeudelle. Edellinen kansi oli samalla tavalla tehty, ja se pelas muuten ihan älyttömän hyvin, mutta se meni hylkyyn tulpankierteiden korkattua. Tehoa tuli sillon perstuntumalla ehkä muutama heppa lisää, keulakaan ei koskaan ole niin kevyt ollu :D . En usko tuosta tulevan ongelmia.
Avatar
Mazza
Viestit: 172
Liittynyt: La Kesä 12, 2010 6:53 pm
Pyörä: Honda Mtx 125 -86, IC 350 M56 -58
Paikkakunta: Oulu

Re: MTX 125 talvipyöräksi

Viesti Kirjoittaja Mazza »

Kerkesin tänään käydä nyppäämässä kytkinkopan irti. Mitään ei näy puuttuvan ja osat on oikeilla paikoillaan. Jos en saa tuota vippaskonsteilla toimimaan, niin sitten kiksin ratas irti ja tönimällä käyntiin. Tuossahan tosiaan se harvinaisen monimutkainen palautusjousihässäkkä on lohkojen välissä, enkä kyllä varmasti halkaise enää konetta. Aiempia satapiikkejä on ollu NSR, TZR ja RD, ja jokaisesta käyttäis koneen irti ja osina samassa ajassa, kun tämän Mätä-äksän koneen kasaa.

On mahdollista, että yhden kierroksen lyhyempi palautusjousi siirtää ratasta sen verran, että pääsee heiluessaan ottamaan toiseen rattaaseen. Rattaissa on muutaman millin syvyinen ja parin millin levyinen ura akselin juuressa, siihen sais mahdollisesti sovitettua kevyen jousen vähentämään rattaiden aksiaalista heiluntaa, niin, että rattaat kuitenkin pääsis painumaan kunnolla toisiinsa kiinni. Hampaistahan saa myös sorvattua pienokaisen lastun pois, jotta välyksiä saa karvan verran kasvatettua. No, katsellaan - josko huomenna ehtis enemmän tutkimaan.
Vastaa Viestiin