Gasgas EC400FSE -02

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Embalmer
Viestit: 53
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 2:30 pm
Pyörä: GasGas EC400FSE
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Gasgas EC400FSE -02

Viesti Kirjoittaja Embalmer »

Kyllon taas kivaa :)

Kuva

Kuva
Embalmer
Viestit: 53
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 2:30 pm
Pyörä: GasGas EC400FSE
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Gasgas EC400FSE -02

Viesti Kirjoittaja Embalmer »

Jatketaan taas tappio kertomusta :D Olin eilen kaverin kanssa ajelemassa "makkaranpaisto" enduroa(kaveri Hondan 4wd mönkkärillä), maasto vaihteli todella märästä suosta kivikkoiseen metsään. Matkaa kodalle tuli joku 20 kilsaa ja makkarat maistui jo tuon rypemisen jälkeen :D Vettä satoi kohtuu tehokkaasti koko menomatkan mutta se ei intoa latistanut.

Ei muutakuin samoja jälkiä takaisinpäin. Kaveri upotti mönkkärin suohon ja menin auttamaan vinssaus hommissa. Matka jatkui, ajoin syvähkön suonsilmän läpi ja sammutin ylipäästyäni pyörän kun suunniteltiin reittiä. Tämän jälkeen gassu ei lähtenyt enää tulille. Starttailin akun tyhjäksi, koitin kicksillä hyvän tovin ja ei vaan lähde. Irroteltiin mönkkärin vinssin johdot apuvirta kaapeleiksi, eikä silti tulille, muutaman kerran yskäisi putkeen ja hieman pakokaasun hajua tuli ulos.

Ei muutakuin mönkijän vinssin vaijeri tarakoiden kautta taaksepäin ja gassu hinaukseen. En yhtäkkiä saanut vaijeria kiinni kuin sarvien välitukeen ja olihan mielenkiintoinen "ajettava" kun vaijeri veti etupumppuja alaspäin eikä pyörä oikein halunnut kääntyä :D Kauden ekan lipatkin tuli vedettyä hinauksessa :D

Täytyy lähteä tallille tutkimaan mikä on vikana, epäilen että vettä on päässyt johonkin väärään paikkaan, melko syvällä kuitenki pyörä ui tuolla suossa.
Embalmer
Viestit: 53
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 2:30 pm
Pyörä: GasGas EC400FSE
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Gasgas EC400FSE -02

Viesti Kirjoittaja Embalmer »

Magneeton kiila oli antautunut. Nyt on taas satakunta kilometriä vaihtelevaa maastoa takana :) On se hieno laji kun vaan kalusto kestää :)
Embalmer
Viestit: 53
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 2:30 pm
Pyörä: GasGas EC400FSE
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Gasgas EC400FSE -02

Viesti Kirjoittaja Embalmer »

Ja pajalla taas :lol: Alkoi kone kolisemaan ja aukihan se oli otettava. kiertokangen yläpään laakeri entinen. Kasailenpa tuon "vanhan" koneen takaisin nippuun, jahka saan uuden jakoketjun. Siinä on kuitenkin kaikki laakerit uusittu ja "hyllyssä" odottaa uudehko Suzukin mäntä. Onneksi kansi jäi ehjäksi tuosta nykyisestä koneesta :D

Oli muuten öljypropun magneetissa kiinni rikkinäinen saksisokka. Ihmettelin mistä moinen oli poikinut ja selvisihän tuokin. Jakoketjun kiristäjän päässä on sellainen erillinen, pyöreäpäinen nuppi kiinni tuollaisella sokalla ja sieltähän se sokka puuttui. En tiedä onko tuolla yhteyttä KK:n laakerin laukeamiseen, mutta en ilman täydellistä purkamista kyllä enää tuota konetta kasaa.

Hieno laji tämä kurapyöräily :D Sama vaikka ostais HD:n, on jo ainakin kokemusta ruuvaamisesta :D

Kuva
Embalmer
Viestit: 53
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 2:30 pm
Pyörä: GasGas EC400FSE
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Gasgas EC400FSE -02

Viesti Kirjoittaja Embalmer »

Pyörä nipussa taas :) Jakoketju saapui perjantaina ja VÄÄRÄHÄN se oli :evil: Onneksi löytyi uutta vastaava DR-Z:n ketju ja sai koneen nippuun. Toistasataa kilometriä metsäautoteitä takana ja ainakin vielä toimii :) Kytkin ylhäällä pitää vaimeaa naputusta joka loppuu kun painaa kytkimen pohjaan, onko mitään ideoita mikä tuon voisi aiheuttaa?
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Gasgas EC400FSE -02

Viesti Kirjoittaja THA »

En kyl kasais konetta tolla männällä enää - onko sylinterissä enää minkäänlaista hoonausjälkeekään, vai naarmuja siinäkin? Hiukan oon hämmästellen tätä seurannu, kun en oo tota koneen mekaanista puolta osannu gassin nelarin heikkona puolena koskaan pitää, nyt rupee tuntuun ettei ote ole ihan se mitä kisapeli tarvittis?
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Embalmer
Viestit: 53
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 2:30 pm
Pyörä: GasGas EC400FSE
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Gasgas EC400FSE -02

Viesti Kirjoittaja Embalmer »

Niinkuin tuossa aiemmin lukee, ei ole kasattu tuolla männällä eikä edes tuota samaa konetta :) Kasasin sen mun "vanhan" 400cc koneen suzukin männällä ja jakoketjulla ja kansi tuli tuosta 450cc koneesta. Sillä koneella ei ole täydellisen laakeroinnin jälkeen ajettu montaa sataa kilometriä. Pyöräytin varuuksi hoonilla sylinteriä vähän, vaikka vanhatkin hoonin jäljet vielä näkyi. Pykälää sylinterissä ei ollut yhtään.

Kansi oli juuri hiljan ilmeisesti uudelleen rakennettu, venttiilit olivat kuin uudet ja plaanausjäljet näkyi vielä :) Mäntä muutamaman tunnin ajettu DR-Z:n mäntä, samoin jakoketju kun tilaamani uusi ketju oli vääränlainen. Edes ketjun myynyt liike ei osannut sanoa mihin sen pitäisi sopia.

Epäilen että tuo jakoketjun kiristäjästä irronnut saksisokka on aiheuttanut jonkun öljykanavan tukkeutumisen tms. joka sitten on aiheuttanut tuon laakeririkon. Eihän näistä vanhoista vehkeistä tiedä kuinka niitä on huollettu, millaisilla öljyillä ajettu jne.

Toivon että nyt kestäisi edes loppu kesän :D Ainakin käy nyt todella hienosti(pois lukien tuon kytkimen vaimean naputuksen, täytyy ottaa kytkin vielä auki) ja lähtee käyntiin paremmin kuin koskaan aiemmin :)
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Gasgas EC400FSE -02

Viesti Kirjoittaja THA »

No just, ja mä luulin tota kuvan mäntään sun tarkottavan, olis varmaan pitäny ajatellakin :oops:
Hitonmoinen talkoo tää on sulla ollu, nooh, mulla oli muutama vuos sit 3kk vanhasta alkaen mopo yhtä paljon paloina ja siis konekin kertaalleen ennen 6kk ikää - eikä ollu kiinalainen (tosin varmana puoliks siellä alihankintana tehty).
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Embalmer
Viestit: 53
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 2:30 pm
Pyörä: GasGas EC400FSE
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Gasgas EC400FSE -02

Viesti Kirjoittaja Embalmer »

Mulla on kiinalainen minicrossi eikä sen koneessa ikinä mitään vikaa ole ollut :D Toki ei sillä pariin vuoteen ole paljon ajettukaan :D Runko siihen on pitänyt vahvistella ja takaiskari on ihan susi, muuten ihan hauska 150 kuutioiseksi :)
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Gasgas EC400FSE -02

Viesti Kirjoittaja THA »

Mä en ees vakiokepeillä ajanu, oli niiiiin kököt uutenakin
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Embalmer
Viestit: 53
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 2:30 pm
Pyörä: GasGas EC400FSE
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Gasgas EC400FSE -02

Viesti Kirjoittaja Embalmer »

Sen verran tullut jo päristeltyä Gasserilla, että vaihdoin jo eilen öljyt koneeseen :) Ihan hyvän näköistä kamaa sieltä poiskin tuli, eikä ollut magneetissa ylimääräisiä osia :D Vaihdoinpa jäähdytysnesteetkin samalla kun näytti että järjestelmästä oli irronnut jotain shaibaa.

Milläs olette syyläreitä putsailleet ulkopuolelta? Näkyi olevan jonkinverran kuraa lentänyt rivoitukseen ja koitin äkkisten virutella ihan letkupaineella vedellä, eikä tuntunut oikein irtoavan. Koitan vielä tänään ruutata liuotinpesua niihin ja antaa vaikuttaa hetkisen ennen huuhtelua.
Janne
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
Pyörä: SE & MXV & EN
Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
Viesti:

Re: Gasgas EC400FSE -02

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ihan oon painepesurilla lasettanu. Järjen käyttö pesuetäisyyden soveltamisessa toki sallittu.
Embalmer
Viestit: 53
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 2:30 pm
Pyörä: GasGas EC400FSE
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Gasgas EC400FSE -02

Viesti Kirjoittaja Embalmer »

Ysi viikolla jo niin kevätti että käytiin kaverin kanssa ajelemassa pikku lenkki, kun kaverin Husseen tuli vihdoin oikeanlainen mäntä. Kivaahan ajelu sohjoisilla sivuteillä oli mutta pakkaset kiristyi uudestaan ja lunta tuli puolimetriä vuorokauden aikana lisää! Gasseri sai jäädä siis vielä talviunille ja päätin tilailla uuden tarrasarjan kun blackbirdit ei tahdo pysyä kiinni. Ahvalalla oli -08 six days edition sarja halvennuksessa ja sellainen saapui postiin viimeviikolla :) Laitan kuvatuksia jahka ehdin tarrat liimailla kiinni. Tekniikalle ei varmaan tapahdu mitään perus öljynvaihdon lisäksi, josko se nyt jonkinaikaa kestäisi ilman käsien pikeämistä :D
Embalmer
Viestit: 53
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 2:30 pm
Pyörä: GasGas EC400FSE
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Gasgas EC400FSE -02

Viesti Kirjoittaja Embalmer »

Useampi tankillinen tullut ajeltua lähes murheetta. Kaasuvaijeri päätti hirttää kiinni ja se tuli vaihdeltua. Vaijeria irrotellessa huomasin että eihän se avaa kaasuläppää auki asti! Oli vanha vaijeri niin venynyt ettei enää liikerata riittänyt :D

No, "uusi" vaijeri varaosa moposta kiinni ja säätö niin että läppä aukeaa kokonaan -> Lisää voimaa! Hih kun lapsetti kun keula on niin kevyt :) Uusi mittaristokin tuli vihdoin asenneltua ja valojen johdot uusin täysin, tuppasi valot katoilemaan maastossa ajellessa.

Tarrasarjaa pitäisi alkaa liimailemaan ja kysynkin nyt asiantuntijoiden mielipidettä ko. operaatosta. Eli länttäänkö vain kuivana hyvin puhdistettuihin muoveihin kiinni vai saippualiuoksen kera että saa siirreltyä helposti? Muovit pyörässä kiinni vai irrallaan? Kuumailmapuhallinta käytän jokatapauksessa tiukoissa paikoissa.
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Gasgas EC400FSE -02

Viesti Kirjoittaja Syke »

En ole asiantuntija, mutta isommat tarrat mitä on tullut liimailtua, niin
saippualiuoksen kanssa ja sitten pienellä kumilastalla liippailee keskeltä
reunoille päin liuoksen pois välistä. Hyvin on onnistunut.
Braa-aab!
Vastaa Viestiin