Juu. Mulle tärkeintä ajettavuus ja onhan se mukava, että pyöräkin näyttää ainakin omaan silmään hyvältä eikä näytä ihan tekeleeltä. Teho puoli ainakin vielä toistaiseksi riittää vaikka ei superille ja adv:lle vedäkkään vertoja. Tekniikan kesto ja luotettavuus menee edelle. Alustan toimivuus ja "ketteryys" jo parantaa huomattavasti "suorituskykyä". Tää on tää jo nuorena jolppina opittu velhojen neuvo: "alusta kuntoon ja sitten tehot jos tarpeen"Niamola kirjoitti:Nyt siihen jää vakio keula, mutta myöhemmin suunnitelmissa vaihtaa kottaraisen usd keula, takarunko ja takahaarukka sekä vanteet. Minä en tee tästä zetaa, vaan pikemminkin koitan tehdä se800r Sutaria. Voi hyvin tulla kyllä Suutari pikemminkin. Ulkonäkö on yks hailee, kunhan toimii tarkoituksessaan ja pesee valmiit.
DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta tai vähän isompaakin
Valvoja: Moderaattorit
- mti
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta tai vähän isompaakin
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta tai vähän isompaakin
Joo, ei tällä superia ole tarkoituskaan piestä, mutta vakio bigit jos sais pysymään takapuolella. Ikänsä kun on kaikkia möhköjä ja loppuunajettuja paskoja metsissä ja poluilla tahkonnut, ei tuo bigin vakioalustakan kunnossa olevana aivan mahdoton ole kunhan hyväksyy sen että antaa välillä pyörän viedä miestä ja antaa reiän koon päässä kasvaa .
Teho tulee mulle aina ensin, sitten katsotaan saako muut paikat sen mukaiseksi..ja kun ne on taas kunnossa...lisää tehoo..
Ja mitä bigin tekniikkaan tulee, ei se nyt järin luotettavaa ole vakionakaan mun kokemuksilla. Eniten mun omistamista vehkeistä olen joutunut juuri biggejä ropaamaan ja ainoa joka on jättänyt reissun kesken. Ainoa hyvä ja respektiä antava seikka on tuo älytön koko yksisylinterisessä, josta saa mukavan väännön tehtyä.
Teho tulee mulle aina ensin, sitten katsotaan saako muut paikat sen mukaiseksi..ja kun ne on taas kunnossa...lisää tehoo..
Ja mitä bigin tekniikkaan tulee, ei se nyt järin luotettavaa ole vakionakaan mun kokemuksilla. Eniten mun omistamista vehkeistä olen joutunut juuri biggejä ropaamaan ja ainoa joka on jättänyt reissun kesken. Ainoa hyvä ja respektiä antava seikka on tuo älytön koko yksisylinterisessä, josta saa mukavan väännön tehtyä.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957
- mti
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta tai vähän isompaakin
Joo ei se luotettavuudellaan Hondalle pärjää, mutta asiallisesti ja säännöllisesti huollettuna kulutusosia vaihtamalla on porukka painanut menemään toistasataatuhatta kilometriä ilman isompaa remppaa. Tietty jos vetää kokoajan tuppinurin ja takapää sladissa niin ei se mikään vekotin silloin ole luotettava. Kyllä se Big vielä kottaraiset luotettavuudessa pieksee.
Re: DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta tai vähän isompaakin
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta tai vähän isompaakin
Muutaman päivän ollut mopo taas ajossa uudella maskilla ja lokasuojalla, joskin peltitankilla vielä, koska acerbis ei vielä ole tullut.. Lokasuojakin on oranssi, mutta maanantaina pitäis saada musta tilalle. Sitä ennen sen verran tikkurilan värikartta ja ruma etten ole viitsinyt edes kameralla osoittaa, jottei kamera säry.
Maskin valotehosta ei voi kun sanoa että mulla ei ole koskaan ennen ollut valoja..nyt on. Hinta oli hirvittävä, mutta niin on valotehokin..hinta ja laatu kohtaa.
Keula tosiaan keveni..tai oikeastaan pyrkii olemaan jopa ilmassa koko ajan . Tuo omakin keula rupesi toimimaan mielestäni huomattavasti paremmin.
Vauhti tuntui myös kasvavan, kun oma näkökenttä näyttää kevyemmältä.
Kaasareista sain vielä hieman ruuditusta lisää poraamalla luisteihin 2,5mm reikien tilalle 3mm reijät, tuli huomattavasti hätäisemmäksi käytökseltään ja ei kuitenkaan ala vielä luistit kaahailemaan omia aikojaan. (Varoitus.. en anna vastuuta toimiiko tämä muutos vakioputsarin kanssa, joten kokeilut omalla vastuulla)
Kaiken kaikkiaan mopo alkaa olemaan nytkin teholtaan ja heiteltävyydeltään jo omaan kouraan sopiva..mutta ei tämä silti tähän jää.
Maskin valotehosta ei voi kun sanoa että mulla ei ole koskaan ennen ollut valoja..nyt on. Hinta oli hirvittävä, mutta niin on valotehokin..hinta ja laatu kohtaa.
Keula tosiaan keveni..tai oikeastaan pyrkii olemaan jopa ilmassa koko ajan . Tuo omakin keula rupesi toimimaan mielestäni huomattavasti paremmin.
Vauhti tuntui myös kasvavan, kun oma näkökenttä näyttää kevyemmältä.
Kaasareista sain vielä hieman ruuditusta lisää poraamalla luisteihin 2,5mm reikien tilalle 3mm reijät, tuli huomattavasti hätäisemmäksi käytökseltään ja ei kuitenkaan ala vielä luistit kaahailemaan omia aikojaan. (Varoitus.. en anna vastuuta toimiiko tämä muutos vakioputsarin kanssa, joten kokeilut omalla vastuulla)
Kaiken kaikkiaan mopo alkaa olemaan nytkin teholtaan ja heiteltävyydeltään jo omaan kouraan sopiva..mutta ei tämä silti tähän jää.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta tai vähän isompaakin
No niin..
Nightshitissä ja yhdistetyssä pystis reissussa öljyt kävi sen verran kuumina(kiehuivat) muutamaan otteeseen, että päätin vaihtaa..
Piti olla aivan rutiini vaihto, mutta eipäs olekaan.
Öljyt ei näyttänyt pahalta, mutta öljypumpun sihti kertoi sitten muuta mukavaa..metallia ja kumin palasia..
Magneeton puolen koppa irti ja muutama ärräpää(nyt kiuhui kuljettaja).. Miten tuo vehje toi edes kotiin?
Tasapainoakseleiden ketjun kiristin palasilla ja ohjuri sökönä, ketju silti paikoillaan ja pyörä tosiaan ajettu näille sijoilleen ilman mitään epäilyksiä..
Samaten nokkaketjun ei kiristimen puoleinen ohjurin alapää sökönä, eli tarvii nostaa pyttykin pois..
Mysteeriksi jää, että mikä tuon on aiheuttanut..tutkitaan..
No.. luulinkin jo päässeeni vähillä vaurioilla reissusta
Nightshitissä ja yhdistetyssä pystis reissussa öljyt kävi sen verran kuumina(kiehuivat) muutamaan otteeseen, että päätin vaihtaa..
Piti olla aivan rutiini vaihto, mutta eipäs olekaan.
Öljyt ei näyttänyt pahalta, mutta öljypumpun sihti kertoi sitten muuta mukavaa..metallia ja kumin palasia..
Magneeton puolen koppa irti ja muutama ärräpää(nyt kiuhui kuljettaja).. Miten tuo vehje toi edes kotiin?
Tasapainoakseleiden ketjun kiristin palasilla ja ohjuri sökönä, ketju silti paikoillaan ja pyörä tosiaan ajettu näille sijoilleen ilman mitään epäilyksiä..
Samaten nokkaketjun ei kiristimen puoleinen ohjurin alapää sökönä, eli tarvii nostaa pyttykin pois..
Mysteeriksi jää, että mikä tuon on aiheuttanut..tutkitaan..
No.. luulinkin jo päässeeni vähillä vaurioilla reissusta
- Kipa
- Viestit: 1974
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
- Pyörä: SE ja kolmipökö
- Paikkakunta: Hämeenperä
Re: DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta tai vähän isompaakin
Saattaa olla asialla joku kuulonsa menettänyt... Ootko varma, että muut nukkuivat yhtä sikeästi kuin sinä?Niamola kirjoitti:Mysteeriksi jää, että mikä tuon on aiheuttanut..tutkitaan..
No.. luulinkin jo päässeeni vähillä vaurioilla reissusta
- taas kahden mopon taktiikalla -
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta tai vähän isompaakin
Sekin vois olla hyvinkin syynä. Mun teki mieli kans napata Timolta toisen pytyn kipunat loppumatkasta kun ei tohtori enään jäljellä olleilla 1/5 kaasuilla meinannut pysyä perässä.Kipa kirjoitti:Saattaa olla asialla joku kuulonsa menettänyt... Ootko varma, että muut nukkuivat yhtä sikeästi kuin sinä?Niamola kirjoitti:Mysteeriksi jää, että mikä tuon on aiheuttanut..tutkitaan..
No.. luulinkin jo päässeeni vähillä vaurioilla reissusta
Mutta oikea syy selvisi. Tuli ahneelle loppu, eli olis pitänyt parisatkua vähemmän laskea kantta. Jossain vaiheessa nokkaketju päässyt hilpaisemaan itseensä meno-paluu liikenteessä ja tästä johtuen repinyt kiristimen runkon hajalle.
No.. onneks rahalla selviää, muutama satku osiin ja motti kasaan kahdella sylinterin alatiivisteellä..
Olis mulla noita vanhoja käytettyjäkin osia nurkissa, mutta kai se tarvii vielä kerran tehdä uusista osista, kone kun on rikkoutuneita osia lukuun ottamatta kuin uusi sisältä.
Ja kun kerran paloina on, niin samalla pitää edes vähän kutitella ja herkistellä, lähinnä sorvitöinä vauhtipyörältä, kampuralta ja tasapainoakseleista. Kytkin menee kanssa uusiksi.
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta tai vähän isompaakin
No niin kone olisi taas kasassa, äänenvaimentimen sekä ketjuohjaimen rakentelua jäljellä.
Eiköhän ensiviikolla pääse ruuvaan piikit alle ja eikun suomen maata kierteleen.
Vaimentimesta on tarkoitus tehdä mahdollisimman hyvin virtaava, sekä hiljainen. Joten luvassa on purkukasausta luultavasti useampia kertoja.
Eiköhän ensiviikolla pääse ruuvaan piikit alle ja eikun suomen maata kierteleen.
Vaimentimesta on tarkoitus tehdä mahdollisimman hyvin virtaava, sekä hiljainen. Joten luvassa on purkukasausta luultavasti useampia kertoja.
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta tai vähän isompaakin
No niin.. pyörä jälleen kasassa, piikit alla ja eipä ole suzukin kone ennen käynyt näin nätisti.. eli ajokausi kuitataan alkaneeksi ja huomenna saadaan unohtaa autoilu.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta tai vähän isompaakin
Vihdoin pääsi sovittaan myös tuota Acerbiksen 25l tankkia.. Ei se näemmä ihan niin hyvin istukkaan, mitä ensin olisi voinut noista muiden projekti kuvista päätellä. Kyllähän se siihen meni ainoastaan öljynlauhdutinta siirtäen 1cm sisäänpäin, mutta jää aivan liian korkealle, sekä muodostaa esim. umpilumessa ajaessa oikein tunnelin iskemään lunta ilmanputsarillepäin, sekä kaasuttimien päälle.
Mietitään tarkemmin mitä tälle tehdään...
Mietitään tarkemmin mitä tälle tehdään...
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta tai vähän isompaakin
Myyty etelämmäksi.. seuraava jatkaa kertomusta jos niin haluaa..
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957