DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta tai vähän isompaakin

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Niamola
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Pyörä: 890 Adventure R
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta tai vähän isompaakin

Viesti Kirjoittaja Niamola »

Tuli hommattua vaihteeksi tuollainen iso tohtori taas, kun sattui löytyyn 8900km ajettu yksilö..

Ensimmäisenä tuli väännettyä putki alkukäyrää myöden 51mm sisämitalla ja ilmanputsarikotelo muokattua paremmalle putsarille..

Suurin murhe on se että pyörästä löytyi penkissä koskemattomana 38hp takapyörältä ja nyttemmin 48hp..
Seokset on nyt täyskaasu vedossa hierottu niin että ne on alusta loppuun niin kohdallaan kun vain voi olla eli 12.5-12.8 välissä koko kierrosalueen ja käyrät on siistit kuin mikäkin, arvot vain liian alhaalla. Suuttimet ovat nyt 145:set, joten seoksista ja suuttimien nyky koosta vois päätellä että virtaukset riittää kunnon tehoihin, mutta ilmeisesti ennakko tökkii..

Oma päätelmä on että, koska tuontipyörästä on kyse, tämän täytyy olla se 39hp(joissakin lähteissä 40hp) SU malli.

No..kaasareissa ei ole kureja ainakaan..mutta kertokaa nyt joku että cdi boxiko siellä kuristaa, vai olisko nokkakin eri kuin suomimallissa.. ignitechin sytkä ja hesllerin nokka tietysti poistais nuo ajatukset, mutta kun vakioillakin pitäis yli 60hp päästä.. Nythän tuo tehon nousu noilla jo tehdyillä vireillä on siihen riittävä, kun saisi jostain tuon alkuperäisen kurin pois..

Mikäli jollain täällä Sastamalan/Pirkanmaan seudulla on joutilasta cdi boxia jouten niin huutakoon hep..
Liitteet
koskemattomana otettu lappu
koskemattomana otettu lappu
Viimeksi muokannut Niamola, La Syys 04, 2010 10:23 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957
Niamola
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Pyörä: 890 Adventure R
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: DR800 SU SR43B -95 säätöä ja kuri murheita

Viesti Kirjoittaja Niamola »

Sen verran selvinnyt, että ainakin cdi boxi pitää ennakot alle 10 asteessa koko kierrosalueen läpi. Eli tilattu ignitech:n boxi, jonka on luvattu tulevan ensi maanantaina tai tiistaina mulle.

Ja kun tosiaan katsoo tätä lappua ja kun tietää että suuttimet on jo 145:set tietää että takapyörältä pitäis noilla seoksilla tulla jo ainakin se 60hp, seoksia ei paljon paremmiksi voi saada.. Nytpä se polttaa sen seoksen vaan väärään aikaan ja ei suostu muuttumaan villihevosiksi, luulisi että kun saa vielä ennakotkin kohdilleen, niin joutuu ehkä 150:setkin vielä laittaan, joten jotain pitäis olla luvassa..
Liitteet
dr800_dyno.jpg
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957
Avatar
TeroV
Viestit: 81
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 1:01 am
Pyörä: KTM 450 SX-F & Capo

Re: DR800 SU SR43B -95 säätöä ja kuri murheita

Viesti Kirjoittaja TeroV »

Eikös tollanen luokkaa 40hv renkaalta ole ihan normaali tulos 50hv:n laitteessa. Minun mielestä noilla suodatin+putki muutoksilla ei sieltä pitäisikään 60hv renkaalta lähteä, sehän tarkoittaisi n. 66-68hv kampuralta. Tai sitten ison tohtorin virittäminen on luvattoman helppoa :shock:
Niamola
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Pyörä: 890 Adventure R
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: DR800 SU SR43B -95 säätöä ja kuri murheita

Viesti Kirjoittaja Niamola »

TeroV kirjoitti:Eikös tollanen luokkaa 40hv renkaalta ole ihan normaali tulos 50hv:n laitteessa. Minun mielestä noilla suodatin+putki muutoksilla ei sieltä pitäisikään 60hv renkaalta lähteä, sehän tarkoittaisi n. 66-68hv kampuralta. Tai sitten ison tohtorin virittäminen on luvattoman helppoa :shock:
50hv laitteesta pitäis ainakin 44-46hv tulla takapyörälle, kun on katukuviokin alla, niin tehohäviöt jää sinne 10-13% väliin.. Ja bigistä tosiaan on mahdollista saada yli 60hv takapyörälle ilman muita muutoksia.. Täällä foorumillakin joskus ainakin 62hv kirjoiteltu..

20 astetta puuttuvaa ennakkoa lupaa kohtuullisen hyvää, kokeilkaapa säätää joku jolla on säädettävä sytkä, ennakot 20 astetta myöhäisemmäksi, niin eiköhän sieltä ainakin 10-15hv tipu välittömästi..

Ja eiköhän tuo tule pian todistettua ja sen jälkeen jatkettua pidemmälle.. :lol:

Serkulle saatiin domiinkin juuri samat tehot takaselle, kuin tässä nyt, eli ekaa kertaa ei olla säätelemässä..
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957
Avatar
aapo
Viestit: 824
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: DR800 SU SR43B -95 säätöä ja kuri murheita

Viesti Kirjoittaja aapo »

Onko se saksasta kotoisin? Sielä löytyy noita ihme malleja. Boxi niissä on eri. Niissä se koneteho on ullut uutena 50hp tai alle. Sehän on sitten normi versioihin verrattuna jotain 4hp vähemmän. Nokista on kanssa epäily, mutta minä en varmuudella voi niistä sanoa. Näitä arvottiin tuolla...

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=362489

lukemista on vaan 500 sivua, muta haku toimii jotenkin, ja jos englanti sujuu. Se hesslerin nokka on samoilla spekseillä kuin suizan dakar kisakoneissa, toimii, mutta myös kuluu nopeammin :)

-aapo
-too Big to fail-
Avatar
aapo
Viestit: 824
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: DR800 SU SR43B -95 säätöä ja kuri murheita

Viesti Kirjoittaja aapo »

Taitaa olla tuo SR43A täysitehoinen ja tuo B alempitehoinen. Näin muistan lukeneeni...

-aapo
-too Big to fail-
melkein isotohtori
Viestit: 187
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 12:31 am
Pyörä: SE 950

Re: DR800 SU SR43B -95 säätöä ja kuri murheita

Viesti Kirjoittaja melkein isotohtori »

Mä en tiä mitään mutta...
Itellä on vanhan mallinen big, en käynyt vakio 800 koneella penkis,enkä myöskää tiedä onko uuden ja vanhan koneen tehois ollu eroja(uutena)...

Motille tehtiin
kannen imukanavat muotoiltiin, pakopuolelle ei tehty mitn, eikä alkukäyränputkelle....laserin kaamee mökä pönttö on kiinni...
kantta laskettiin, seokset säärettiin ja ajotusta haettiin pers tuntumalla, just tolla säädettävällä boxilla...
Virinokka koneistettiin vakionokasta, jolla haettiin ensisijaisesti vääntöä.
Penkissä kävin kerran,vakio boxilla säädettävä tuli myöhemmin laitettua kiinni,eli olis varmaan saanut vieläkin paremmat tehot ku olis hionu ajotukset kohdalleen...

60hp/80nm
Niamola
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Pyörä: 890 Adventure R
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: DR800 SU SR43B -95 säätöä ja kuri murheita

Viesti Kirjoittaja Niamola »

Dr800S:n B mallissa 50hv ja DR800SU:n B mallissa 40hv.. ja mulla siis se 40hv malli.. Ei taida montaa olla suomeen eksynyt.

Ja cdi pelkkänä erona A mallin DR800S:ään. Huomenna saa sytkän säätöhommat käyntiin..
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957
Avatar
aapo
Viestit: 824
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: DR800 SU SR43B -95 säätöä ja kuri murheita

Viesti Kirjoittaja aapo »

Laitappa kokemuksia. Mulla on edessä staattorin vaihto latausjännitteen laskun takia. Kipinää tulee kyllä. Mutta kun tuohon vanhaa malliin ei saa tarvikestaattoria, niin ajattelin, että jos laittaisin africatwinin staattorin (tarvike alle 70€) ja ignitechin sytkän...? Ratkeisko moni ongelma vai tulisko vain lisää :)

-aapo
-too Big to fail-
Niamola
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Pyörä: 890 Adventure R
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: DR800 SU SR43B -95 säätöä ja kuri murheita

Viesti Kirjoittaja Niamola »

Eilen illalla sain sytkän kiinni ja varovaisilla 25 asteen ennakoillakin pyörä täysin eri planeetalta. Oli niin myöhä että en viitsinyt naapureita penkityksillä kiusata ja tänään meni ilta muita penkitellessä, joten huomenna alan säätään penkissä ja toiveissa, sekä perstuntumalla sieltä luulisi ainakin se 60hv takaselta löytyä.. sitten pääsee jatkaan taas pitemmälle..

Toisin sanoen, jos joltain löytyy täydellinen kansi ja sylinteri, niin saa tarjota..mielessä porschen takomäntää, venttiilikulmien rukkaamista, pakokanavien eristäminen toisistaan kaksilähtöiseksi yms.. vois sanoa extremeä..vähän niinkuin mainosmielessä, sekä näyttämistä, miten pienelläkin budjetilla saa voimaa maamoottoristakin..
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957
Kalle Seppi
Viestit: 101
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 10:59 am
Pyörä: DR 800

Re: DR800 SU SR43B -95 säätöä ja kuri murheita

Viesti Kirjoittaja Kalle Seppi »

Tämähän alkaa kuulosta lohdullisen toivottomalta....Oma vekottimeni on Itävalta/Saksa-mallia v. 90 SR42, ilmeisesti B. Onko nyt niin, että tässä on eri CDI kuin Suomimallissa, mutta ei muita eroja? Pintakaasulla nypyttämisen kanssa tässä on painittu, mutta nyt alkoi nälkä kasvaa. Ilmanputsari on alkuperäismallia, mutta putki väljempi. Jos pelkällä syttyboxilla saadaan 15 hp lisää, niin lähdenpä heti kauppaan. Toistaiseksi 125 pääsuutin on osoittautuntut ilmeisesti hieman isoksi, mutta, jos ennakot muuttuu, voi olla että tarvitaan lisää soppaa. Mikä Ignitechin malli sinulla on? Onko kukaan kokeillut Mobiletronin tuotteita? Mitä Ignitechin asennus vaati?
Niamola
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Pyörä: 890 Adventure R
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: DR800 SU SR43B -95 säätöä ja kuri murheita

Viesti Kirjoittaja Niamola »

Kalle Seppi kirjoitti:Tämähän alkaa kuulosta lohdullisen toivottomalta....Oma vekottimeni on Itävalta/Saksa-mallia v. 90 SR42, ilmeisesti B. Onko nyt niin, että tässä on eri CDI kuin Suomimallissa, mutta ei muita eroja? Pintakaasulla nypyttämisen kanssa tässä on painittu, mutta nyt alkoi nälkä kasvaa. Ilmanputsari on alkuperäismallia, mutta putki väljempi. Jos pelkällä syttyboxilla saadaan 15 hp lisää, niin lähdenpä heti kauppaan. Toistaiseksi 125 pääsuutin on osoittautuntut ilmeisesti hieman isoksi, mutta, jos ennakot muuttuu, voi olla että tarvitaan lisää soppaa. Mikä Ignitechin malli sinulla on? Onko kukaan kokeillut Mobiletronin tuotteita? Mitä Ignitechin asennus vaati?
Varmaksi ei tiedä onko sun syttyboxi laimennettu, kuin katsomalla lampulla.. Itse teippasin moottoriposken tarkistustulpan reijän päälle palan muovisesta karkkirasiasta ja katsoin ajoituslampulla. Mulla on se DC-CDI-P malli ja pelaa hienosti. Antaa vedätellä ketjuja hakkailematta paljon alempaa, sekä sai rajoittimen laitettua juuri parhaan tehoalueen yläpuolelle. Nyt tuleekin nypittyä isommat aina rajoitinta vasten kaasu pohjassa, välillä kiireessä jopa ilman kytkintä. 125 suutin tuntuu pieneltä, jos sillä rikkaalla, niin sitten kannattaa miltei avata ennemmin putsaria.. itsellä tällä hetkellä 147,5 suuttimet ja talveks tarvii niitäkin isontaa. Ignitechin asennus onnistuu keneltä vaan..selkeät ohjeet. Itse ostin ignitechin ihan suomen maasta, kun ei paljon ollut hinnalla eroa.

Mun tarvisi nyt surkeesti löytää jostain toinen kansi ja nokkaakseli tai vaikka joku pikkuvikainen varamoottori, jotta sais ruveta isompiin talkoisiin..
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957
Avatar
Piedro
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 1:28 pm
Pyörä: Ei ole
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: DR800 SU SR43B -95 säätöä ja kuri murheita

Viesti Kirjoittaja Piedro »

Niamola kirjoitti:Itse ostin ignitechin ihan suomen maasta, kun ei paljon ollut hinnalla eroa.
Kuka niitä myy Suomessa?
Niamola
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Pyörä: 890 Adventure R
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: DR800 SU SR43B -95 säätöä ja kuri murheita

Viesti Kirjoittaja Niamola »

Petri.Uutela kirjoitti: Kuka niitä myy Suomessa?
044-5954581, en nyt muista firman nimeä. Itselle tuli parissa päivässä.


En sitten malttanut odotella että löytyis toinen kansi ja nokkaakseli, repäsin äskettäin kannen irti ja kansi lähtee huomenna kaverille kairattavaksi ja laskettavaksi, mutta koska on ainoa kansi niin siitä ei vielä mitään superversiota tehdä, mutta myöhemmin sitten lisää mitä siihen tehtiin ja miten virtaukset parani.

Jos jollain lojuu joku virinokka varastossa, niin saa tarjota, tai pistää vinkkiä missä sais tuosta vakiosta teetettyä..
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957
Kalle Seppi
Viestit: 101
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 10:59 am
Pyörä: DR 800

Re: DR800 SU SR43B -95 pientä viilausta

Viesti Kirjoittaja Kalle Seppi »

Tuolla Saksan Ebayssa olisi pari sopuhintaista kantta, vieläkö tarvetta?
Vastaa Viestiin