Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Elo 18, 2019 9:35 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: F800GS:n modifionti..
ViestiLähetetty: La Tammi 15, 2011 10:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Viestit: 1839
Paikkakunta: Upper Sawo
Pyörä: Bao Mao + 501
-W- kirjoitti:
Ja lopuksi Å:lle kiitoksia takavanteen offset mittausten varmistamisesta tuon rihtausrumban aikana. Kuva

Eipä kestä, mukava olla avuksi.

Itse odottelen kassavarannon paranemista (a**tot :evil: ) ja sen jälkeen rakentelen toisen takavanteen, johon tulee sitten toi DID-vanne. Ajattelin tilata Güntheriltä alkuperäisen takanavan ja jarrulevyn abs-kehineen ja loput hilut sitten lähikaupoista/-pajoista + vannehilut Symoticilta. Sit vaan ähräämään kasaan ja luottokaveri rihlaa vanteen. Mutta tämä sitten isona, jos kasigessulla vielä ajelen.

_________________
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: F800GS:n modifionti..
ViestiLähetetty: La Tammi 15, 2011 11:07 pm 

Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Viestit: 483
Paikkakunta: Jyvässeutu
Pyörä: Dune RR
No tuota vaihtoehtoa minäkin mietin, kunnes hokasin paljonko se vakio takavanne viipottaa sivusuunnassa vaikka sitä en edes mihinkään ole ihmeemmin paukutellut.. Ja niin se muuten taitaa viipottaa sinunkin takavanne mitä nyt muistelen viimeksi kun sun perässä ajelin..?! :lol:

Mut Symoticilla ne ainakin osaa pinnat sun muut tuohon tehdä - tuli tämän projektin aikana sitä harjoiteltua niiden kanssa muutamaan kertaan.. :lol: Vaan lopulta tuli hyvä ja asiakaspalvelu on kyllä niin mainiota että ei yksi "ylimääräinen kierros" vanteen teossa harmittanut yhtään. Kaikille sattuu pieniä virheitä, mutta homma hoidettiin kyllä erittäin mallikkaasti loppuun asti. Ei voi kun varauksetta suositella kyseistä firmaa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: F800GS:n modifionti..
ViestiLähetetty: Ma Tammi 17, 2011 10:37 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Viestit: 1839
Paikkakunta: Upper Sawo
Pyörä: Bao Mao + 501
-W- kirjoitti:
No tuota vaihtoehtoa minäkin mietin, kunnes hokasin paljonko se vakio takavanne viipottaa sivusuunnassa vaikka sitä en edes mihinkään ole ihmeemmin paukutellut.. Ja niin se muuten taitaa viipottaa sinunkin takavanne mitä nyt muistelen viimeksi kun sun perässä ajelin..?! :lol:

Juu, vipattaahan se ja taisi saada hieman moukkua postitien reissulla, kun sen jälkeen sitä heittoa ilmaantui. Tosin vanne itsessään ei ole saanut näkyviä kolhuja, joten pitänee vaan koittaa rihdata uudelleen. Ja kaveri on melko pätevä noita vannejuttuja tekemään eli oikoo aika nätisti pienet heitot ennen rihtausta. Olis oikaissut etuvanteenkin, mutta totesi, että on niin huono vanne, ettei kannata :lol:

_________________
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: F800GS:n modifionti..
ViestiLähetetty: Ma Tammi 17, 2011 10:53 am 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2625
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
Mielenkiintoisia nämä vannehommat.

D.I.D muuten tekee 21x1.85 etuvanteita, mm. KTM SE:ssä ja 690:ssä on sellainen. Eri asia sitten on, onko vannekehän nippojen poraus oikea F800GS:n navalle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: F800GS:n modifionti..
ViestiLähetetty: Ma Tammi 17, 2011 2:04 pm 

Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Viestit: 483
Paikkakunta: Jyvässeutu
Pyörä: Dune RR
No hemmetti, niinpäs näköjään onkin! Jotenkin olin itse siinä uskossa että SE:ssä on juurikin tuo Excelin 1.85" kehä, mutta DID:hän se näyttäisi tosissaan olevankin! Mistähän ihmeestä moisen päähänpinttymän olen edes saannut (vaikka kyllähän se Symoticin väitti ettei DID tee noita kehiä)..?!? :shock:

Eli olisikin pitänyt marssia porkkanakauppaan niin olisi saannut samanmerkkiset kehät eteen ja taakse! :mrgreen: No nuo tekstien värit ei olisi kuitenkaan sopineet.. :lol: Hyvä näin, tuostahan tulisi muuten ihan wannabe porkkana kun siinä on jo ketjuohjurikin moisesta vekottimesta.. :oops: Vai onko se sama asia kuin että kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita - kaikista mopoista tulee vanhemmiten Kotareita..? :mrgreen:

Ja tosissaan voi hyvinkin olla ettei Kotarin kehä olisikaan käynnyt - bemarin pinnojen suunnat ja poraus kun on vähän outoja käsittääkseni.. Tosin laittoikos Å ihan "standardin" Excelin eteen, vai porattiinko se sopivaksi..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: F800GS:n modifionti..
ViestiLähetetty: Ma Tammi 17, 2011 3:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Viestit: 1839
Paikkakunta: Upper Sawo
Pyörä: Bao Mao + 501
-W- kirjoitti:
Tosin laittoikos Å ihan "standardin" Excelin eteen, vai porattiinko se sopivaksi..?

Itse asiassa en tiedä. Latoin muutama päivä sinun tilauksen jälkeen omani ja ilmoitin vaan kyseessä olevan F800GS :P .Paikalleen meni ainakin ilman ihmettelyjä ja luulen, että työn tehneen rihtaajan silmiin epäsopivuus ois ottanut (perfektionisti).

_________________
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: F800GS:n modifionti..
ViestiLähetetty: Ma Tammi 17, 2011 4:38 pm 

Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Viestit: 483
Paikkakunta: Jyvässeutu
Pyörä: Dune RR
No on se silloin ainakin porattu sopivaksi jos ei muuta! :lol: Ja onko noita "standardi" porauksia edes olemassakaan - joka mopomerkillä kun tuntuu olevan hieman eri tapa toteuttaa tuo pinnaus..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: F800GS:n modifionti..
ViestiLähetetty: Ma Tammi 17, 2011 7:36 pm 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2625
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
-W- kirjoitti:
No on se silloin ainakin porattu sopivaksi jos ei muuta! :lol: Ja onko noita "standardi" porauksia edes olemassakaan - joka mopomerkillä kun tuntuu olevan hieman eri tapa toteuttaa tuo pinnaus..

Periaatteessa pinnaustapoja on japanilainen ja eurooppalainen (japan indexing, european indexing). Excel-vannekehät on pääsääntöisesti japanilaisen tavan mukaan, kun taas esim KTM LC8:n etunapa on eurooppalaisen tyylin mukaan. Pinnojen lähtökulmaa säätämällä voi Excel-kehän laittaa myös eurooppalaistyyliseen napaan. Minulla on LC8:ssa toiset vanteet Excel-kehillä, Symotic on tehnyt sellaisen pinnasarjan että kehä menee napaan paikalleen. Alkuperäisillä pinnoilla homma ei onnistu muuhun kuin esimerkiksi D.I.D Dirtstar vannekehään. Sitten on tietenkin myös BMW:n omia pinnaustapoja, uudessa Super Teneressä on todella mielenkiintoinen pinnaus, siinä on nippelit navan päässä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: F800GS:n modifionti..
ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2011 6:17 pm 

Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Viestit: 483
Paikkakunta: Jyvässeutu
Pyörä: Dune RR
Päivitetäänpäs tätäkin taas hieman..

Elikkäs bemu on tässä käynnyt läpi vähän isompaa huolto ja päivitysrumbaa viime aikoina. Kaiken tämän alulle pisti vakion takaiskarin laukeaminen toistamiseen. Ensimmäinen meni viime talvena (takuusta tuli uusi) ja toinen posahti sitten tänä talvena. Pakkasraja näyttäisi olevan about -20c vakio Sachille jonka jälkeen öljyt ulkoistuvat..

Kun takuu ei kerran ollut enää voimassa ja muutenkin kypsytti kun hauskuus loppui jälleen kesken parhaimpien ajokelien, niin tilalle päätettiin hommata jotain jonka voisi säännöllisesti huoltaakin. Ja totta puhuen keulan päivityksen jälkeen takapääkään ei ollut enää ihan samaa paria.


Pitkän pähkäilyn jälkeen valinta kallistui WP Fusion iskariin. Myös muitakin hyviä olisi ollut tarjolla, mutta se että tässä luvatussa porkkanamaassa noita osaa jokainen kyläseppäkin luultavasti huoltaa painoi oman osansa. Lisäksi halusin lisäsäiliöllisen iskarin joka kestäisi toivottavasti myös rajumpaakin käyttöä ylikuumenematta ja jossa olisi kunnon säädöt. Samalla oli myös "vajaavainen" takarenkaan joustomatka tarkoitus kasvattaa originaalista 215mm aina 250mm asti, joten iskari piti tehdä ihan omien speksien mukaan. Tässä yhteydessä myös keula purettiin taas kertaalleen, tutkailtiin hieman simmityksiä ja lisättiin joustomatka sielläkin täyteen 250mm ja otettiin Shiverissä oleva pohjaanlyöntimäntäkin käyttöön (mikä jäi ajan puutteen vuoksi viimeksi tekemättä).

Jousituspäivityksen lisäksi pyörää purettiin samalla aika paljon muutenkin, mitattiin kytkin, säädettiin venttiilit, vaihdettiin repullinen kulutusosia, jne.. Myös kaikkenlaisia pikkumuutoksia tuli tehtyä samalla, kuten mm. kulutustavaraa olevien pyöränakselien alumiinispacerit modifioitiin tekemällä niihin cromimoly liukupinnat stefojen kohdalle, sovittamalla SE:stä modifioitu ketjuohjuri, jne..


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Perushuolto/päivitys käynnissä
Bemukka_palasina.JPG
Bemukka_palasina.JPG [ 192.59 KiB | Katsottu 5941 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Mittatilaus WP
Custom_made_WP_F800GS.jpg
Custom_made_WP_F800GS.jpg [ 133.55 KiB | Katsottu 5837 kertaa ]


Viimeksi muokannut -W- päivämäärä Pe Huhti 01, 2011 6:45 pm, muokattu yhteensä 3 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: F800GS:n modifionti..
ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2011 6:25 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1802
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Eräänä päivänä kuuluu huuto, JU&!#UTA! olen luonut Kotarin. Mutta ei se väärin ole, siltä tuo omakin touhu vaikuttaa :)
Minkäslaiset pakat sieltä keulasta löytyi?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: F800GS:n modifionti..
ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2011 6:36 pm 

Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Viestit: 483
Paikkakunta: Jyvässeutu
Pyörä: Dune RR
skuikka kirjoitti:
Eräänä päivänä kuuluu huuto, JU&!#UTA! olen luonut Kotarin. Mutta ei se väärin ole, siltä tuo omakin touhu vaikuttaa :)
Minkäslaiset pakat sieltä keulasta löytyi?

:lol: :lol: Ei siinä nyt mitään hauskaa olisi jos kaikki ajaisi porkkanoilla! 8) Sitäpaitsi paljon hauskempaa tehdä itse kaikki päin persettä kun ostaa joku valmis ja toimiva paketti.. :mrgreen: Eikä se oranssi värikään nyt mikään autuaaksi tekevä asia ole, kuten ei baijerilaisellakaan ajaminen - kummassakin on kiistämättä omat hyvät puolensa ja myöskin omat heikkoutensa.

Kotareitakin tuli kyllä testattua ennen kuin tämän hommasin, mutta iso Adventure oli yksinkertaisesti liian iso/painava/kankea itselleni ja kun pitkän tähtäimen tarkoituksena on kuitenkin hankkia ihan erillinen pusikkopyörä niin muut porkkanat jäi silloin pois laskuista kun kaksi päälläkin piti pystyä pitkääkin matkaa taittamaan. Tämä on tälläinen sekasikiö jolla voi lähteä parin viikon päästä Kreikkaan kääntymään ja jolla voi sitten toisaalta myös lennättää soraa lähiteilläkin.. Eli ei missään oikein hyvä, mutta kaikkea voi kuitenkin harrastaa hymy korvissa.. :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: F800GS:n modifionti..
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 4:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Viestit: 397
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: BMW F800GS -11
Ilmeisesti Suomeenkin ollaan saatu (ainakin) yksi Öhlinsin keula kasigessuun. Bongasin maailman voorumeilta.

Ois kiva tietää miten vertautuu tuohon Marzocchin keulaan.

-Ilkka


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: F800GS:n modifionti..
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 11:00 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 8:49 pm
Viestit: 123
Paikkakunta: K-U
Viittitkö W laittaa pari kuvaa noista kahvasuojista, joista vasemmanpuolisesta hiukan kuvassa näkyy. Näyttää hyvin samanlaisilta kuin Bilteman suojat.

Lähinnä kiinnostaa se kuinka olet onnistunut ohittamaan vaijerit, jarruputken ja jarrusylinterin alaosan kaasukäden puolella. Oletkomuokannut niitä vai miten olet saanut nuo nätisti paikoilleen?

Kahvarungotkin on niin ulkona, ettei niiden ohittaminen taida onnistua ilman virittelyä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: F800GS:n modifionti..
ViestiLähetetty: La Huhti 23, 2011 2:11 am 

Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Viestit: 483
Paikkakunta: Jyvässeutu
Pyörä: Dune RR
Ilipo kirjoitti:
Ilmeisesti Suomeenkin ollaan saatu (ainakin) yksi Öhlinsin keula kasigessuun. Bongasin maailman voorumeilta.

Ois kiva tietää miten vertautuu tuohon Marzocchin keulaan.

-Ilkka

Voi olla vähän vaikea verrata jos ei pääse ajamaan peräjälkeen kumpaakin.. Mielenkiintoista tuo kyllä olisi, oma keula tosin on jo pidempi joustoinen kuin tuo Öhlins.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: F800GS:n modifionti..
ViestiLähetetty: La Huhti 23, 2011 2:20 am 

Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Viestit: 483
Paikkakunta: Jyvässeutu
Pyörä: Dune RR
anahonda kirjoitti:
Viittitkö W laittaa pari kuvaa noista kahvasuojista, joista vasemmanpuolisesta hiukan kuvassa näkyy. Näyttää hyvin samanlaisilta kuin Bilteman suojat.

Lähinnä kiinnostaa se kuinka olet onnistunut ohittamaan vaijerit, jarruputken ja jarrusylinterin alaosan kaasukäden puolella. Oletkomuokannut niitä vai miten olet saanut nuo nätisti paikoilleen?

Kahvarungotkin on niin ulkona, ettei niiden ohittaminen taida onnistua ilman virittelyä?


Suojat on Acerbiksen suojat joissa on itse asiassa nuo sisemmät alumiinikiinnikkeet Bilteman suojista kun Acerbiksen omat ei oikein sopineet. Ne Biltemat näyttää olevan muuten ihan 1:1 kopio noista Acerbikseista. Kahvasuojat on ulkopäästään asennettu siten että vakiot kahvapainot on halkaistu ja niihin on jyrsitty ura sisälle noihin rystereille. Lisäksi noista kahvasuojista on hiottu vaijereiden tienoilta hieman muovia pois tieltä. Ne vaativat hieman sovittelua, mutta lopulta istuvat todella hyvin paikoilleen ja halkaisemalla/jyrsimällä kahvapainot ja tekemällä kiinnityksen niiden sisään noista tulee todella vahvat.

Täytyy myös huomioida se, että minulla on kytkin/jarrukahvoja käännetty hieman normaalia alemmaksi. Tämä siksi että ajan paljon seisaaltaan ja vakioilla kahvojen asennoilla se ei oikein suju.. -> vaijerit/putket menee hieman erilailla/eri kulmassa tämän takia.

Laitan kuvia tuosta rysterimodauksesta kun pääsen täältä 5tkm päästä testilenkiltä taas kotiin.. 8)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com