F800GS:n modifionti..

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Å
Viestit: 1894
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Å »

-W- kirjoitti:Ja lopuksi Å:lle kiitoksia takavanteen offset mittausten varmistamisesta tuon rihtausrumban aikana. Kuva
Eipä kestä, mukava olla avuksi.

Itse odottelen kassavarannon paranemista (a**tot :evil: ) ja sen jälkeen rakentelen toisen takavanteen, johon tulee sitten toi DID-vanne. Ajattelin tilata Güntheriltä alkuperäisen takanavan ja jarrulevyn abs-kehineen ja loput hilut sitten lähikaupoista/-pajoista + vannehilut Symoticilta. Sit vaan ähräämään kasaan ja luottokaveri rihlaa vanteen. Mutta tämä sitten isona, jos kasigessulla vielä ajelen.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
-W-
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Pyörä: Dune RR
Paikkakunta: Jyvässeutu

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja -W- »

No tuota vaihtoehtoa minäkin mietin, kunnes hokasin paljonko se vakio takavanne viipottaa sivusuunnassa vaikka sitä en edes mihinkään ole ihmeemmin paukutellut.. Ja niin se muuten taitaa viipottaa sinunkin takavanne mitä nyt muistelen viimeksi kun sun perässä ajelin..?! :lol:

Mut Symoticilla ne ainakin osaa pinnat sun muut tuohon tehdä - tuli tämän projektin aikana sitä harjoiteltua niiden kanssa muutamaan kertaan.. :lol: Vaan lopulta tuli hyvä ja asiakaspalvelu on kyllä niin mainiota että ei yksi "ylimääräinen kierros" vanteen teossa harmittanut yhtään. Kaikille sattuu pieniä virheitä, mutta homma hoidettiin kyllä erittäin mallikkaasti loppuun asti. Ei voi kun varauksetta suositella kyseistä firmaa!
Avatar
Å
Viestit: 1894
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Å »

-W- kirjoitti:No tuota vaihtoehtoa minäkin mietin, kunnes hokasin paljonko se vakio takavanne viipottaa sivusuunnassa vaikka sitä en edes mihinkään ole ihmeemmin paukutellut.. Ja niin se muuten taitaa viipottaa sinunkin takavanne mitä nyt muistelen viimeksi kun sun perässä ajelin..?! :lol:
Juu, vipattaahan se ja taisi saada hieman moukkua postitien reissulla, kun sen jälkeen sitä heittoa ilmaantui. Tosin vanne itsessään ei ole saanut näkyviä kolhuja, joten pitänee vaan koittaa rihdata uudelleen. Ja kaveri on melko pätevä noita vannejuttuja tekemään eli oikoo aika nätisti pienet heitot ennen rihtausta. Olis oikaissut etuvanteenkin, mutta totesi, että on niin huono vanne, ettei kannata :lol:
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Tase »

Mielenkiintoisia nämä vannehommat.

D.I.D muuten tekee 21x1.85 etuvanteita, mm. KTM SE:ssä ja 690:ssä on sellainen. Eri asia sitten on, onko vannekehän nippojen poraus oikea F800GS:n navalle.
-W-
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Pyörä: Dune RR
Paikkakunta: Jyvässeutu

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja -W- »

No hemmetti, niinpäs näköjään onkin! Jotenkin olin itse siinä uskossa että SE:ssä on juurikin tuo Excelin 1.85" kehä, mutta DID:hän se näyttäisi tosissaan olevankin! Mistähän ihmeestä moisen päähänpinttymän olen edes saannut (vaikka kyllähän se Symoticin väitti ettei DID tee noita kehiä)..?!? :shock:

Eli olisikin pitänyt marssia porkkanakauppaan niin olisi saannut samanmerkkiset kehät eteen ja taakse! :mrgreen: No nuo tekstien värit ei olisi kuitenkaan sopineet.. :lol: Hyvä näin, tuostahan tulisi muuten ihan wannabe porkkana kun siinä on jo ketjuohjurikin moisesta vekottimesta.. :oops: Vai onko se sama asia kuin että kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita - kaikista mopoista tulee vanhemmiten Kotareita..? :mrgreen:

Ja tosissaan voi hyvinkin olla ettei Kotarin kehä olisikaan käynnyt - bemarin pinnojen suunnat ja poraus kun on vähän outoja käsittääkseni.. Tosin laittoikos Å ihan "standardin" Excelin eteen, vai porattiinko se sopivaksi..?
Avatar
Å
Viestit: 1894
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Å »

-W- kirjoitti:Tosin laittoikos Å ihan "standardin" Excelin eteen, vai porattiinko se sopivaksi..?
Itse asiassa en tiedä. Latoin muutama päivä sinun tilauksen jälkeen omani ja ilmoitin vaan kyseessä olevan F800GS :P .Paikalleen meni ainakin ilman ihmettelyjä ja luulen, että työn tehneen rihtaajan silmiin epäsopivuus ois ottanut (perfektionisti).
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
-W-
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Pyörä: Dune RR
Paikkakunta: Jyvässeutu

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja -W- »

No on se silloin ainakin porattu sopivaksi jos ei muuta! :lol: Ja onko noita "standardi" porauksia edes olemassakaan - joka mopomerkillä kun tuntuu olevan hieman eri tapa toteuttaa tuo pinnaus..
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Tase »

-W- kirjoitti:No on se silloin ainakin porattu sopivaksi jos ei muuta! :lol: Ja onko noita "standardi" porauksia edes olemassakaan - joka mopomerkillä kun tuntuu olevan hieman eri tapa toteuttaa tuo pinnaus..
Periaatteessa pinnaustapoja on japanilainen ja eurooppalainen (japan indexing, european indexing). Excel-vannekehät on pääsääntöisesti japanilaisen tavan mukaan, kun taas esim KTM LC8:n etunapa on eurooppalaisen tyylin mukaan. Pinnojen lähtökulmaa säätämällä voi Excel-kehän laittaa myös eurooppalaistyyliseen napaan. Minulla on LC8:ssa toiset vanteet Excel-kehillä, Symotic on tehnyt sellaisen pinnasarjan että kehä menee napaan paikalleen. Alkuperäisillä pinnoilla homma ei onnistu muuhun kuin esimerkiksi D.I.D Dirtstar vannekehään. Sitten on tietenkin myös BMW:n omia pinnaustapoja, uudessa Super Teneressä on todella mielenkiintoinen pinnaus, siinä on nippelit navan päässä.
-W-
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Pyörä: Dune RR
Paikkakunta: Jyvässeutu

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja -W- »

Päivitetäänpäs tätäkin taas hieman..

Elikkäs bemu on tässä käynnyt läpi vähän isompaa huolto ja päivitysrumbaa viime aikoina. Kaiken tämän alulle pisti vakion takaiskarin laukeaminen toistamiseen. Ensimmäinen meni viime talvena (takuusta tuli uusi) ja toinen posahti sitten tänä talvena. Pakkasraja näyttäisi olevan about -20c vakio Sachille jonka jälkeen öljyt ulkoistuvat..

Kun takuu ei kerran ollut enää voimassa ja muutenkin kypsytti kun hauskuus loppui jälleen kesken parhaimpien ajokelien, niin tilalle päätettiin hommata jotain jonka voisi säännöllisesti huoltaakin. Ja totta puhuen keulan päivityksen jälkeen takapääkään ei ollut enää ihan samaa paria.


Pitkän pähkäilyn jälkeen valinta kallistui WP Fusion iskariin. Myös muitakin hyviä olisi ollut tarjolla, mutta se että tässä luvatussa porkkanamaassa noita osaa jokainen kyläseppäkin luultavasti huoltaa painoi oman osansa. Lisäksi halusin lisäsäiliöllisen iskarin joka kestäisi toivottavasti myös rajumpaakin käyttöä ylikuumenematta ja jossa olisi kunnon säädöt. Samalla oli myös "vajaavainen" takarenkaan joustomatka tarkoitus kasvattaa originaalista 215mm aina 250mm asti, joten iskari piti tehdä ihan omien speksien mukaan. Tässä yhteydessä myös keula purettiin taas kertaalleen, tutkailtiin hieman simmityksiä ja lisättiin joustomatka sielläkin täyteen 250mm ja otettiin Shiverissä oleva pohjaanlyöntimäntäkin käyttöön (mikä jäi ajan puutteen vuoksi viimeksi tekemättä).

Jousituspäivityksen lisäksi pyörää purettiin samalla aika paljon muutenkin, mitattiin kytkin, säädettiin venttiilit, vaihdettiin repullinen kulutusosia, jne.. Myös kaikkenlaisia pikkumuutoksia tuli tehtyä samalla, kuten mm. kulutustavaraa olevien pyöränakselien alumiinispacerit modifioitiin tekemällä niihin cromimoly liukupinnat stefojen kohdalle, sovittamalla SE:stä modifioitu ketjuohjuri, jne..
Liitteet
Perushuolto/päivitys käynnissä
Perushuolto/päivitys käynnissä
Mittatilaus WP
Mittatilaus WP
Viimeksi muokannut -W-, Pe Huhti 01, 2011 6:45 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Eräänä päivänä kuuluu huuto, JU&!#UTA! olen luonut Kotarin. Mutta ei se väärin ole, siltä tuo omakin touhu vaikuttaa :)
Minkäslaiset pakat sieltä keulasta löytyi?
-W-
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Pyörä: Dune RR
Paikkakunta: Jyvässeutu

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja -W- »

skuikka kirjoitti:Eräänä päivänä kuuluu huuto, JU&!#UTA! olen luonut Kotarin. Mutta ei se väärin ole, siltä tuo omakin touhu vaikuttaa :)
Minkäslaiset pakat sieltä keulasta löytyi?
:lol: :lol: Ei siinä nyt mitään hauskaa olisi jos kaikki ajaisi porkkanoilla! 8) Sitäpaitsi paljon hauskempaa tehdä itse kaikki päin persettä kun ostaa joku valmis ja toimiva paketti.. :mrgreen: Eikä se oranssi värikään nyt mikään autuaaksi tekevä asia ole, kuten ei baijerilaisellakaan ajaminen - kummassakin on kiistämättä omat hyvät puolensa ja myöskin omat heikkoutensa.

Kotareitakin tuli kyllä testattua ennen kuin tämän hommasin, mutta iso Adventure oli yksinkertaisesti liian iso/painava/kankea itselleni ja kun pitkän tähtäimen tarkoituksena on kuitenkin hankkia ihan erillinen pusikkopyörä niin muut porkkanat jäi silloin pois laskuista kun kaksi päälläkin piti pystyä pitkääkin matkaa taittamaan. Tämä on tälläinen sekasikiö jolla voi lähteä parin viikon päästä Kreikkaan kääntymään ja jolla voi sitten toisaalta myös lennättää soraa lähiteilläkin.. Eli ei missään oikein hyvä, mutta kaikkea voi kuitenkin harrastaa hymy korvissa.. :lol:
Avatar
Ilipo
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

Ilmeisesti Suomeenkin ollaan saatu (ainakin) yksi Öhlinsin keula kasigessuun. Bongasin maailman voorumeilta.

Ois kiva tietää miten vertautuu tuohon Marzocchin keulaan.

-Ilkka
anahonda
Viestit: 130
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 8:49 pm
Paikkakunta: K-U

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja anahonda »

Viittitkö W laittaa pari kuvaa noista kahvasuojista, joista vasemmanpuolisesta hiukan kuvassa näkyy. Näyttää hyvin samanlaisilta kuin Bilteman suojat.

Lähinnä kiinnostaa se kuinka olet onnistunut ohittamaan vaijerit, jarruputken ja jarrusylinterin alaosan kaasukäden puolella. Oletkomuokannut niitä vai miten olet saanut nuo nätisti paikoilleen?

Kahvarungotkin on niin ulkona, ettei niiden ohittaminen taida onnistua ilman virittelyä?
-W-
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Pyörä: Dune RR
Paikkakunta: Jyvässeutu

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja -W- »

Ilipo kirjoitti:Ilmeisesti Suomeenkin ollaan saatu (ainakin) yksi Öhlinsin keula kasigessuun. Bongasin maailman voorumeilta.

Ois kiva tietää miten vertautuu tuohon Marzocchin keulaan.

-Ilkka
Voi olla vähän vaikea verrata jos ei pääse ajamaan peräjälkeen kumpaakin.. Mielenkiintoista tuo kyllä olisi, oma keula tosin on jo pidempi joustoinen kuin tuo Öhlins.
-W-
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Pyörä: Dune RR
Paikkakunta: Jyvässeutu

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja -W- »

anahonda kirjoitti:Viittitkö W laittaa pari kuvaa noista kahvasuojista, joista vasemmanpuolisesta hiukan kuvassa näkyy. Näyttää hyvin samanlaisilta kuin Bilteman suojat.

Lähinnä kiinnostaa se kuinka olet onnistunut ohittamaan vaijerit, jarruputken ja jarrusylinterin alaosan kaasukäden puolella. Oletkomuokannut niitä vai miten olet saanut nuo nätisti paikoilleen?

Kahvarungotkin on niin ulkona, ettei niiden ohittaminen taida onnistua ilman virittelyä?
Suojat on Acerbiksen suojat joissa on itse asiassa nuo sisemmät alumiinikiinnikkeet Bilteman suojista kun Acerbiksen omat ei oikein sopineet. Ne Biltemat näyttää olevan muuten ihan 1:1 kopio noista Acerbikseista. Kahvasuojat on ulkopäästään asennettu siten että vakiot kahvapainot on halkaistu ja niihin on jyrsitty ura sisälle noihin rystereille. Lisäksi noista kahvasuojista on hiottu vaijereiden tienoilta hieman muovia pois tieltä. Ne vaativat hieman sovittelua, mutta lopulta istuvat todella hyvin paikoilleen ja halkaisemalla/jyrsimällä kahvapainot ja tekemällä kiinnityksen niiden sisään noista tulee todella vahvat.

Täytyy myös huomioida se, että minulla on kytkin/jarrukahvoja käännetty hieman normaalia alemmaksi. Tämä siksi että ajan paljon seisaaltaan ja vakioilla kahvojen asennoilla se ei oikein suju.. -> vaijerit/putket menee hieman erilailla/eri kulmassa tämän takia.

Laitan kuvia tuosta rysterimodauksesta kun pääsen täältä 5tkm päästä testilenkiltä taas kotiin.. 8)
Vastaa Viestiin