F800GS:n modifionti..

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
peteace
Viestit: 180
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 1:45 pm
Pyörä: kauramoottori
Paikkakunta: Lohja

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja peteace »

-W- kirjoitti:Periaatteessa iskarin unibaalista lyöty sisäkooli veke jonka tilalla cromimolybdeenistä sorvattu pitkä holkki joka menee sen orkkiksen "kiinnityshaarukan" päiden väliin. Toisin sanoen siinä typerän pitkällä pultin jännevälillä ei ole enää useampaa irtoholkkia kuten vakiona, vaan yksi päästä päähän. Vähän vaikea selostaa ja ei ole kuvaakaan tähän hätään..
Sen tyyppinenhän se toinen (parempi) ameriikan foorumin ratkaisuista oli, olivat vaan laittaneet vielä neulalaakerin väliin. Kylläpä kyrsii kun ei ole omaa tallia jossa väkästellä, muutenhan tuo ei olis kuin purkaa, teettää holkki ja kasata. Nyt pitäis olla mitat joiden mukaan teettää holkki ennen purkua ja kasausta...
Avatar
Ilipo
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

peteace kirjoitti:Kylläpä kyrsii kun ei ole omaa tallia jossa väkästellä, muutenhan tuo ei olis kuin purkaa, teettää holkki ja kasata. Nyt pitäis olla mitat joiden mukaan teettää holkki ennen purkua ja kasausta...
OT:

Oikotieltähän noita talleja saa... Siihen vaan pitää ostaa semmonen 400000€ asunto kylkeen :lol:

Ei oo helppoo täällä pk-seudulla

/OT
Skogis
Viestit: 312
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 1:54 pm
Pyörä: F800GS, Gas Gas EC300
Paikkakunta: Vasa

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Skogis »

Projekti etenee, mutta hitaasti, välikausikeliin ei ole myöskään kiire ajamaan. Olen saanut keula kasattu, korkea-lokari asennettu ja uudet jarruletkut valmistettu. Ketjurasvariasennus on vielä kesken ja pääjarrusylinteri puuttuu. Olin ostanut toisen jarrusylinteri mutta valitettavasti se tuli pyörästä ilman ABS, ja se ei sopii ABS kanssa.

Keulassa ei ole vielä tehty mitään muutoksia ja takana on vielä alkuperäinen iskari. Tuohon iskarin kiinnitykseen on pakko tehdä jotain vahvistuksia, mutta ne systeemit tulee varmasti iskarinkohtaisia jos kuitenkin meinaa vaihtaa sen.

Tässä muutama kuvaa.
Liitteet
P3230127.JPG
P3230133.JPG
P3230132.JPG
P3230131.JPG
P3230130.JPG
Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja suke62 »

Täytyy antaa Skogiselle täydet pisteet pyörän kehittämisestä, Dakarisi tulikin lähimaille saas näkyy pysynykö peräs :lol: :lol: :lol:
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Skogis
Viestit: 312
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 1:54 pm
Pyörä: F800GS, Gas Gas EC300
Paikkakunta: Vasa

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Skogis »

suke62 kirjoitti: Dakarisi tulikin lähimaille saas näkyy pysynykö peräs :lol: :lol: :lol:
Sä varmasti pysyt, mutta joudut kyllä käyttää enemmän voimavaroja :!:
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Å »

Pientä päivitystä
Liitteet
Pumppu.JPG
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Skogis
Viestit: 312
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 1:54 pm
Pyörä: F800GS, Gas Gas EC300
Paikkakunta: Vasa

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Skogis »

No, miltä tuntuu :?:
Onko kuvassa Tractive high-end vai extreme?
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Å »

Skogis kirjoitti:No, miltä tuntuu :?:
Onko kuvassa Tractive high-end vai extreme?
Extreme. Loistavaltahan se tuntuu, mutta säätöjen haku on vielä kesken. Modatun keulan kanssa meno on jo melko mukavaa. Ongelma on, että ajaminen on opeteltava uudelleen ja takana on vasta ehkä parin viikon verran ajoa (iskari ollut n. pari kuukautta). Muutos on ollut niin suuri. Vajaan viikon mittaisella Lapin "korkean paikan leirillä" säätöjen kanssa pääsi hyvään vauhtiin, mutta vielä on tekemistä. Ajoalusta oli siellä kaikkea mahdollista suosta kivikkoon ja tahattomia hyppyjäkin tuli aika monta, joten kyllä tuo iskari töihin pääsi.

Onhan se iso muutos, kun pyörä ei heitoissa pyri heittämään kuskia satulasta..., niin ja ei hakkaa käsille ja takapuoleen.

Muutama juttu on vielä Tractiven kanssa kehittelyn alla, mutta jo tuolta pohjalta on kyllä erittäin pätevä laite.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Skogis
Viestit: 312
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 1:54 pm
Pyörä: F800GS, Gas Gas EC300
Paikkakunta: Vasa

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Skogis »

Se voi olla että sinun vanha iskari oli huonommassa kunnossa kuin mun (ajettu 12500km), kun minulla ei ole ongelmia heittojen kanssa. Minun mielestä alkuperäinen iskari toimii hyvin kun tie on vielä suhteellinen hyvä. Minä kaipaan lisää nopean liiken vaimennus että se ei lyö läpi isoissa kuoppissa. Samalla haluaisin parempaa pito takarenkaalle, kurveissa ja kun haluan nosta etupyörän esteiden yli.

Tuo Tractive Extreme taitaa olla hyvin järkevä vaihtoehto, sääli vaan että heillä on niin kallis myyntikanava. Kuuntelen mielenkiinnoilla minkälaisia kokemuksia sinä saat sen kanssa.
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Å »

Skogis kirjoitti:Samalla haluaisin parempaa pito takarenkaalle, kurveissa ja kun haluan nosta etupyörän esteiden yli.
Täytynee sen verran vielä antaa periksi ja ottaa yksi Mitaksen E-09 takarenkaaksi, jotta saa kuvan takapään toimivuudesta kaarreajossa. Ainakin K60-renkaalla pito on aivan uudella tasolla aiempaan verrattuna, mutta varmuuden saan vasta ajamalla tuolla renkaalla (kun on vertailukohta aiempaan käytökseen).
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
Ilipo
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Kirkkonummi

F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

Nyt lähti oman Gessun kepit iskarigurulle säätöön... Katsotaan mitä sieltä tulee takaisin :)
-W-
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Pyörä: Dune RR
Paikkakunta: Jyvässeutu

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja -W- »

Skogis kirjoitti:Se voi olla että sinun vanha iskari oli huonommassa kunnossa kuin mun (ajettu 12500km), kun minulla ei ole ongelmia heittojen kanssa. Minun mielestä alkuperäinen iskari toimii hyvin kun tie on vielä suhteellinen hyvä.
Kyllä se hyvällä tiellä toimii, mutta kuka sellaisia nyt haluaisi ajaakkaan..? :lol:

Itse heitin pari tuhatta ajetun vakio Sachin takaisin alle kun WP lähtee vuosihuoltoon ja ei tuolla kyllä kauheasti tee mieli rällätä enää kun on parempaa jo tottunut.. Alkuherkkyys loistaa poissaolollaan ja pienistä nimismiehenkiharoista sun muista lähtee perä irti niin iloiseen, että omo-infoon tulee asiaa samantien...
Skogis
Viestit: 312
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 1:54 pm
Pyörä: F800GS, Gas Gas EC300
Paikkakunta: Vasa

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Skogis »

-W- kirjoitti:
Skogis kirjoitti:Se voi olla että sinun vanha iskari oli huonommassa kunnossa kuin mun (ajettu 12500km), kun minulla ei ole ongelmia heittojen kanssa. Minun mielestä alkuperäinen iskari toimii hyvin kun tie on vielä suhteellinen hyvä.
Kyllä se hyvällä tiellä toimii, mutta kuka sellaisia nyt haluaisi ajaakkaan..? :lol:

Itse heitin pari tuhatta ajetun vakio Sachin takaisin alle kun WP lähtee vuosihuoltoon ja ei tuolla kyllä kauheasti tee mieli rällätä enää kun on parempaa jo tottunut.. Alkuherkkyys loistaa poissaolollaan ja pienistä nimismiehenkiharoista sun muista lähtee perä irti niin iloiseen, että omo-infoon tulee asiaa samantien...

Asia selvä, ei muuta kuin uuden iskari :!:

Se oli just tommosia kokemuksia mitä halusin kuulla. Oletko kaivanut se PDS-piiri WP:ssä? Vai saatko riittävästi progressiivinen vaimennus, ettei se pohjautuu kovassa ajoissa?
Avatar
Ilipo
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Kirkkonummi

F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

Sain iskarit Gurulta takaisin, ja ero on kieltämättä aika iso... Olis varmaan pitänyt suoraan sillon keväällä käyttää iskarit pajalla. Takaiskariin ei tullut kauheasti muutoksia mutta keula tehtiin käytännössä uusiksi. Nyt pitäis vaan saada karkeat renkaat alle ja päästä sorateille surautteleen :)
Skogis
Viestit: 312
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 1:54 pm
Pyörä: F800GS, Gas Gas EC300
Paikkakunta: Vasa

Re: F800GS:n modifionti..

Viesti Kirjoittaja Skogis »

Ilipo kirjoitti:Sain iskarit Gurulta takaisin, ja ero on kieltämättä aika iso... Olis varmaan pitänyt suoraan sillon keväällä käyttää iskarit pajalla. Takaiskariin ei tullut kauheasti muutoksia mutta keula tehtiin käytännössä uusiksi. Nyt pitäis vaan saada karkeat renkaat alle ja päästä sorateille surautteleen :)
Minkälaisia muutoksia tuli tehty keulassa? Minä lisään paluuvaimennus seuraavaksi. Käytän Motul 7,5W ja olen lisännyt sisäänvaimennus reilusti ja paluuvaimennus vähän. Se hakkaa vähän nimismiehenkiharoissa, mutta isoissa patteissa se toimii hyvin. Saan roikkua sarven yli ja yritä saada enemmän painoa etupyörälle kun tie tulee oikein huono :lol:
Vastaa Viestiin