Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Maalis 31, 2020 3:56 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Helmi 22, 2020 1:28 pm 

Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Paimio
Pyörä: Yamaha WR250f 2003
Tervehdys foorumille! Pitkään on tätä tullut luettua mutta nyt piti ihan kirjautua käyttäjäksi kun tuli tuo Yammun WR hankittua. Pyörä on siis 2003 vuodelta ja Suomessa uutena myyty josta kaikki luovarit ja muut dokumentit tullipapereista alkaen tallessa ja se on ollut punakilpisenä aikanaan pikku kisakäytössä. Kysyin jo katsastuskonttorilta mielipidettä rekisteröinnistä ja sanoi olevan ihan läpihuutojuttu kunhan laittaa tieliikennevarusteet kiinni ja tärkeimpänä onnistuu hankkimaan CoC-todistuksen. Onko joku tuommoista saanut vastaaviin vehkeisiin hankittua? Maahantuojalta kai lähdettävä kyselemään vai joku TuV tai DEKRA-todistus Saksasta?


Viimeksi muokannut SamiT päivämäärä Ma Maalis 09, 2020 3:42 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 22, 2020 5:22 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Viestit: 1018
Pyörä: 500EXC
Löytyykö tyyppikilpi ja EU tyyppihyväksyntänumerot siitä, niin ei tarvitse vaatimuksenmukaisuustodistusta erikseen. Kannattaa ottaa kuva kilvestä ja kysyä toiselta konttorilta myös.

"Ajoneuvon teknisen vaatimustenmukaisuuden voi todentaa esim. seuraavilla tavoilla:
EY- tai E-tyyppihyväksynnän osoittava hyväksymismerkintä tai CoC-todistus"
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tie ... ikatsastus


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 22, 2020 5:25 pm 

Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Paimio
Pyörä: Yamaha WR250f 2003
Valitettavasti ei ole kunnon tyyppikilpeä, ei ainakaan tankin altakaan löytynyt, on vain runkoon tehtaalla stanssattu valmistenumero etuputkessa. Siksi tuota Cocia kai katsastajakin vaatii.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2020 3:44 pm 

Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Paimio
Pyörä: Yamaha WR250f 2003
No niin nyt selvisi että vaatimuksenmukaisuustodistus saadaan Yamahalta tähän. Sitten onkin seuraavaksi selvitettävä että mitä varusteita pyörässä on oltava. Vilkut, nopeusmittarit jne? Minkälaisia mahtaa olla ollut käytössä porukoilla tämmöisissä vehkeissä katsastusta tehtäessä? Jarruvalosysteemit löytyykin jo sähköistä valmiina.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2020 9:48 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
Viestit: 34
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
SamiT kirjoitti:
No niin nyt selvisi että vaatimuksenmukaisuustodistus saadaan Yamahalta tähän. Sitten onkin seuraavaksi selvitettävä että mitä varusteita pyörässä on oltava. Vilkut, nopeusmittarit jne? Minkälaisia mahtaa olla ollut käytössä porukoilla tämmöisissä vehkeissä katsastusta tehtäessä? Jarruvalosysteemit löytyykin jo sähköistä valmiina.
Mulla oli vilkut paikallaan, ei kytketty. Eivät käynnistä tai testaa toimivuutta. Oli myös kuristettu putki. Eniten oli kiinnostunut renkaista [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]. Onneksi oli fim renkaat alla.

Lähetetty minun I4213 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2020 9:54 pm 

Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Paimio
Pyörä: Yamaha WR250f 2003
CorporalMike kirjoitti:
SamiT kirjoitti:
No niin nyt selvisi että vaatimuksenmukaisuustodistus saadaan Yamahalta tähän. Sitten onkin seuraavaksi selvitettävä että mitä varusteita pyörässä on oltava. Vilkut, nopeusmittarit jne? Minkälaisia mahtaa olla ollut käytössä porukoilla tämmöisissä vehkeissä katsastusta tehtäessä? Jarruvalosysteemit löytyykin jo sähköistä valmiina.
Mulla oli vilkut paikallaan, ei kytketty. Eivät käynnistä tai testaa toimivuutta. Oli myös kuristettu putki. Eniten oli kiinnostunut renkaista [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]. Onneksi oli fim renkaat alla.

Lähetetty minun I4213 laitteesta Tapatalkilla


Mitenkä mittaristohomman kanssa, oliko sulla millainen nopeusmittari siinä kiinni? Renkaat tuossa Yammussa onkin vuosikertamallia eli valmistettu vuonna 2008. Ei ole entinen omistaja paljoa pyörää ulkoiluttanut viime vuosina enää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2020 10:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Viestit: 551
Paikkakunta: Raasepori
Pyörä: Suzuki DL1000 Hva TXC310 TE310 TE250
Valojen, vilkkujen ja sen nopeusmittarin lisäksi ainakin: Ohjauslukko, peili(t), seisontatuki, punainen takaheijastin (jos ei takavalossa), rekisterikilpi tellinki valolla ja laillinen äänenvaimennin. Toi sun vehkees on siinä rajalla pitääkö olla e-leimattu putki vai ei, se selvinnee siitä CoC kupongista (jos on jo E2 niin täytynee). Sitten jos on kuristuksia niin ne pitäis olla paikoillaan, ainakin helposti nähtävät & todennettavat. Runkonron & tyyppikilven pitää olla luettavassa kunnossa. Ja renkaat lailliset, not for highway crossikumit ei periaatteessa kelpaa.

Paljon riippuu katsurista mitä osaa ja viitsii tarkastaa.
Mulla oli aikanaan TE Hussea leimatessa osaava kaveri joka esim kyllä huomasi että ainakin osa kureista puuttui (kaasukahva kääntyi liikaa) mutta virnuili vain vinosti. Vilkkujen ja jarruvalojen toiminnan halusi nähdä ja pakoputken e-merkinnät ja db-killerin katsoi tarkasti. Samoin runkonro ja tyyppikilpi katsottiin tarkasti. Toisaalta pyörän tarkastus kesti kuitenkin vain 10-15min eikä sitä edes tarvinnut kärrystä ottaa alas mutta sitten paperihommissa meni reilut 1/2 tuntia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2020 10:35 pm 

Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Paimio
Pyörä: Yamaha WR250f 2003
Hsippe kirjoitti:
Valojen, vilkkujen ja sen nopeusmittarin lisäksi ainakin: Ohjauslukko, peili(t), seisontatuki, punainen takaheijastin (jos ei takavalossa), rekisterikilpi tellinki valolla ja laillinen äänenvaimennin. Toi sun vehkees on siinä rajalla pitääkö olla e-leimattu putki vai ei, se selvinnee siitä CoC kupongista (jos on jo E2 niin täytynee). Sitten jos on kuristuksia niin ne pitäis olla paikoillaan, ainakin helposti nähtävät & todennettavat. Runkonron & tyyppikilven pitää olla luettavassa kunnossa. Ja renkaat lailliset, not for highway crossikumit ei periaatteessa kelpaa.

Paljon riippuu katsurista mitä osaa ja viitsii tarkastaa.
Mulla oli aikanaan TE Hussea leimatessa osaava kaveri joka esim kyllä huomasi että ainakin osa kureista puuttui (kaasukahva kääntyi liikaa) mutta virnuili vain vinosti. Vilkkujen ja jarruvalojen toiminnan halusi nähdä ja pakoputken e-merkinnät ja db-killerin katsoi tarkasti. Samoin runkonro ja tyyppikilpi katsottiin tarkasti. Toisaalta pyörän tarkastus kesti kuitenkin vain 10-15min eikä sitä edes tarvinnut kärrystä ottaa alas mutta sitten paperihommissa meni reilut 1/2 tuntia.


Ohjauslukko onkin sitten mielenkiintoisempi kehitettävä, muuten kaikki onnistuu jollakin olemassa olevalla konstilla, mittarillekin siinä on näköjään vaijerilähtö valmiina ja mittareita siihen löytyy maailmalta kätevästi niin diginä kuin vaijerimallinakin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 12, 2020 8:52 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
Viestit: 34
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
Peilejä ei ollut paikallaan, mittaristo joo. Ei tarvinnut pyörää ottaa pakusta pois.

Lähetetty minun I4213 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com