Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Helmi 21, 2020 3:59 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 189 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Syys 05, 2019 12:19 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1857
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Ostin sitten Trialin.
Montesa Cota 315R -99
Tähän kertyy listaa Motonet/IKH/Biltsu/yms akselin passeleista varaosista.
Etujarrupalat käy samanikäisestä Derbi Sendasta, esim Motonet: 98-22132


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 14, 2020 11:07 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1857
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Sattui LIBS:in omistaja vierailulle niin räpsittiin vielä haarukkaputkesta, swingin valuosasta ja sumpusta seosarvaukset. Noiden mukaan voi valkkailla lisä-aineita ja hitsaamaan joutuu. Unohtui se swingin valuosan kuva mutta AlSi8 siinä lukee.

Johtosarja alkoi olla kovin mudalla kyllästetty ja kun löysin halvan ja melkein uutta vastaavan 950SM:n sarjan, ostin sen ajatuksena että äkkiä sen suojaan ja nakkaan vakion tilalle.
Ei mennyt ihan heittämällä, katkaisimissa ja releistyksissä on vähän eroa. Sitten innostuin hävittämään kaikki turhat turvahimmelit ja niiden diodi-relehelvetit. Pari iltaa meni olohuoneen lattialla otsalamppu päässä, sivarit kädessä kytkistä selaten mutta nyt on simppeli, hyvin suojattu ja kunnoltaan uutta vastaava johtosarja pyörässä.

Viime vuonna minulle myös valkeni että kaikilla isoilla pojilla on ohjausiskarit Supereissa, olihan minunkin siis sellainen saatava.
Erilaisuuden tavoittelun ja sitäkin enemmän pihistelyn motivoimana ostin purkaamolta H**** CRF 450:n ohjausiskarin ja nakkasin sen pyörään.
Meni suurinpiirtein yhtä heittämällä kuin johtosarjakin, pari simppeliä adapteria piti tehdä.
Vakiona tuo ei vaimenna juuri mitään. SAE20 iskariöljyllä alkoi vähän purra.
Shimmasin sen vielä jäykemmäksi ja nyt on ollut jonkun aikaa kokeilussa sellainen shimmaus että tuo vaimentaa vain kun ratti kääntyy keskeltä pois. Paluu on lähes vapaa.
En osaa vielä sanoa, onko tuosta erityistä hyötyä, pitää vertailla kunnolla kunhan joskus on ajokeliä.

Juutupesekoilut FB:ssä jaoinkin mutta jos joku ei ole nähnyt ja ei ole oikeasti mitään tekemistä niin kai noihinkin voi pari minuuttia käyttää.
https://www.youtube.com/watch?v=o53ZyL8-xzI&t=2s


Liitteet:
Resizer_15817078612412_resize_29.jpg
Resizer_15817078612412_resize_29.jpg [ 220.51 KiB | Katsottu 698 kertaa ]
Resizer_15817078612413_resize_75.jpg
Resizer_15817078612413_resize_75.jpg [ 420.13 KiB | Katsottu 698 kertaa ]
Resizer_15817078612410_resize_63.jpg
Resizer_15817078612410_resize_63.jpg [ 364 KiB | Katsottu 698 kertaa ]
IMG_20191217_171658306_resize_37.jpg
IMG_20191217_171658306_resize_37.jpg [ 380.36 KiB | Katsottu 698 kertaa ]
Resizer_15817078612411_resize_32.jpg
Resizer_15817078612411_resize_32.jpg [ 306.37 KiB | Katsottu 698 kertaa ]


Viimeksi muokannut skuikka päivämäärä Pe Helmi 14, 2020 11:43 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 14, 2020 11:23 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1857
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Noilla Optim 650c:stä leikellyillä jarrulevyillä alkaa nyt olla jonkun verran ajoa alla. Takasella puolisentoista vuotta ja etunen keväästä saakka.
Pääsin syksyllä sänkikrosseissa antamaan etuselle kunnolla lämpöä. Radalla hyvä pito, paljon kovia jarrutuksia ja vedin täysii.Toimi kuin Brembo.
Aina se vähän jännittää ajella omatekoisella etujarrulevyllä mutta en jännää enää. Nappularenkailla en saa noita grillattua niin että vääntyilisi tai olisi pidon kanssa ongelmia, eli hyvä tuli.

Syyläri oli jo kerran paikattu kun ostin, liimaus alkoi jossain välissä vuotaa, hiekkapuhalsin ja liimasin uudelleen mutta tuli lopulta reilumpi vuoto erään pylläyksen jälkeen.
Tilasin SM990:n syylärin Boonstrapartsilta ja hitsailin siihen vanhasta flektikotelon ja suojaritilän korvakkeet sekä.muokkasin ylävesilähdön Superiin passeliksi. Melkein pulttaa-kiinni ratkaisu.


Liitteet:
Resizer_15817078612414_resize_0.jpg
Resizer_15817078612414_resize_0.jpg [ 334.88 KiB | Katsottu 686 kertaa ]
Resizer_15817081160830.jpeg
Resizer_15817081160830.jpeg [ 481.89 KiB | Katsottu 686 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 15, 2020 7:02 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7419
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
skuikka kirjoitti:
Juutupesekoilut FB:ssä jaoinkin mutta jos joku ei ole nähnyt ja ei ole oikeasti mitään tekemistä niin kai noihinkin voi pari minuuttia käyttää.
https://www.youtube.com/watch?v=o53ZyL8-xzI&t=2s


Hyvin sekoiltu, mukavaa vaihtelua kun on valtavirrasta poikkeavia "parhaita paloja" :)

Lopussa katsoin että alkaako se verkkoja vetämään jään alta kesken ajon mutta... :mrgreen:

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 15, 2020 7:45 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1857
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Ajoin mopolla rantaan tekemään uintiavantoa ja sitten kattelin että tuostahan olisi jännä koittaa hypätä. Ja sitten suurensin vähän jne :D

Timo joskus vuosia sitten turisi että syyläriä saa pikku viilauksella aika paljon taakseppäin, en löytänyt kuitenkaan ohjeita niin otin selvää.
Saan aina kuvat väärään järjestykseen, joten ekassa kuvassa näkyy viimeisessä lauseessa mainittu läheisyysongelma ja tokassa hahmottuu vähän syylärin sijainti. Alakiinnikkeen evo-jotain versiokin näkyy.
Kolmas kuva esittelee nolon väristä 30° letkumutkaa IKH:lta, sopii kuin valettu syylärin uudessa asennossa.
Neljännessä kuvassa oikeanpuoleinen flekti kierrettynä 90° myötäpäivään ettei etupytyn puola osu flektin runkoon.
Viidennessä työkalut osoittaa paikkoja joissa on pienet muovikynnet estämässä syyläri-flektipakettia kääntymästä taaemmas. Kuvassa ne on jo nirhaistu pois.
Näillä tempuilla syylärille saa huomattavasti turvaetäisyyttä etuseen. Miinuksena oikeanpuoleisen bensahanan asettuminen ärsyttävän lähelle alavesiletkua.


Liitteet:
IMG_20200215_185151615_resize_49.jpg
IMG_20200215_185151615_resize_49.jpg [ 345.62 KiB | Katsottu 502 kertaa ]
IMG_20200215_185515242_resize_87.jpg
IMG_20200215_185515242_resize_87.jpg [ 298.93 KiB | Katsottu 502 kertaa ]
IMG_20200125_142403810_resize_78.jpg
IMG_20200125_142403810_resize_78.jpg [ 365.95 KiB | Katsottu 514 kertaa ]
IMG_20200125_143056176_resize_35.jpg
IMG_20200125_143056176_resize_35.jpg [ 346.04 KiB | Katsottu 514 kertaa ]
IMG_20200125_143050581_resize_91.jpg
IMG_20200125_143050581_resize_91.jpg [ 362.89 KiB | Katsottu 514 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 16, 2020 12:49 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1857
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Rysterien kiinnityskin tuossa kesemmällä turhautti. Olikohan se 12mm Renthalin päätyreikä. M14 tapilla jenka sisään ja 30mm pitkät pultit M8 sisäkierteellä päihin, kiristys tiukkaan. Niihin on hyvä kiertää kiinnityspultit. Ovat sittemmin pysyneet.
Pitää tuppeja vaihtaessa pyöristää laikalla tuo mutterikanta vielä pois.


Liitteet:
IMG_20191202_212658480_resize_95.jpg
IMG_20191202_212658480_resize_95.jpg [ 221.11 KiB | Katsottu 400 kertaa ]
Screenshot_20200216-114423_resize_47.jpg
Screenshot_20200216-114423_resize_47.jpg [ 196.62 KiB | Katsottu 400 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 16, 2020 3:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7419
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Mä olen tuollaiseen kiinnitykseen laittanut vielä Nord-Lock tai vastaavan prikan suojaraudan ja tangonpään väliin. Tulee lisää pitoa tuohon liitokseen eikä suojarauta pyörähdä kovin helposti vaikka rajummin rysäyttää tonttiin.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 16, 2020 4:42 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1857
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Erinomainen ajatus. Otetaan käyttöön.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 17, 2020 6:58 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2955
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Mä olen huomannut Rawplug-sisäkierreankkurin toimivan hyvin. Siihen vielä myötölujuudeltaan aika kova pultti piukkaan liimalla, niin ei pyörähtele kovin herkästi.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 189 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com