Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Maalis 31, 2020 3:37 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 190 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Heinä 25, 2019 4:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2767
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Xgripeistä kuullut etteivät ole pitkäikäisiä kesäkäytössä.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 28, 2019 12:32 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Tilasin Misukan M16 mössön eteen kun oli alessa 144€ MP-Racingillä. 1,2 bar vastaavaksi sanotaan vaan eiköhän se pehmene siitä aika äkkiä. Katsotaan mitä kestää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 31, 2019 10:41 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Koitan tänne vanhanaikaseen ja pysyvämpään someen välillä muistaa päiväkirjailla.

Tänäkin vuonna tuli VGN:ssä kipaistua, ei suurempaa dramatiikkaa, viime vuonna olin melkein tasan tarkkaan kuntoluokan puolivälissä, vähän haaveilin jos ajaisi tänä vuonna lujempaa. En tiedä ajoinko vai vetikö muut hitaampaa mutta nyt selvästi muttei valtavasti puolenvälin hätäisemmällä puolella.
Matkaenskapelejähän oli viivalla ruuhkaksi asti, nimimerkki Kotkansulka veti riehaantuneen terrierin tyyliinsä niin perkeleesti 990Advella että turpaan olisi tullut jos gravitaatio ei olisi välillä toppuutellut. 690 seikkailumallin kuskista en tiedä onko foorumilla mutta lujaa se menee näköjään yksimukinenkin. Pari SXC:tä mielestäni ohitin, en tuntenut sen paremmin, liekkö foorumilaisia?

Ketjunohjurin kanssa tuli harrastettua kun tuo vakio on kivikkoleikeissä vähän altis pudottamaan ketjua. Timon vinkistä tein hiilikuituisen lisälätkän ohjurin ulkopuolelle. Oli hyvä mutta kuluu sekin ja pirun kallis uusia. Koitin polykarbonaattia ja painuin kivikkoon testaamaan, se kun on tuoteselosteen mukaan murtumatonta. No ei ole, kesti aika hyvin ja sitten hajosi. Lopulta vanhaa kunnon HDPE puuhamuovia 10mm paksuna ja taisi löytyä hinta-laatusuhde kohdalleen. Ek ainakaan vielä ole saanut rikki tai ketjuja päältä.

Pyörää olen rikkonut vähän turhan paljon. Saariselällä menin tuuttaamaan vähän turhan lujaa vesilammikkoon, keulien toki mutta siellä kun oli iso kivi niin pohjassa kolahti lujaa. Oli vähän kiire sillä hetkellä niin tyydyin silmäilemään öljynpainevaloa syrjäsilmällä ja kun ei syttynyt niin lakkasin jännäämästä. Muutaman päivän päästä pakusta pyörää purkaessa olikin lätäkkö lattialla. Panssarin päällä olevassa kumimatossa on reikä öljypropun kohdalla, vaan kolo oli aivan täyteen muurautunut hienolla hiekalla ja voima välittyi suoraan proppuun. Tai sitten tälli oli vaan niin kova että panssari ja kumimatto ei vaan riittäneet. Joka tapauksessa propun kohta oli sen verran sisässä että lohkojen välitiiviste oli pullahtanut.
Säikähdin jo että alkaa loman ajot olla paketissa mutta sensei Majamäki muistutti että liima se öljyn sumpussa pitää. Vuolin vähän tiivisterakoa auki, 2k-metallinkorviketta uraan ja kunnon kakku liimamassa päälle. Pyörä makasi vuorokauden terassilla kyljellään kun piti sisätilanlämppärillä antaa vähän vauhtia liimalle ja pitää öljy pois halkeamasta. Vielä on kuiva.
Kytkinkoppia on paskottu kaksi, oikeita sivukoppia yksi, vasemman lohkon hitsaamista on käsitelty tässäkin ketjussa, oikea lohko mainittiin äsken, mitäs sitten?
No onnistuin jollain ihmeen tempulla ottamaan pikku pusun panssarin läpi imusiivilän kanteen ja eikös se mennyt kahtia. En mokomaa maastossa huomannut, radalta kotiin ajellessa teinimersun hiillostamana päätin kiihdyttää vähän ripeämmin kehätielle, silloin vähän kummastelin sutimisherkkyyttä mutta annoin piirtää ja sieltä se turvaväli lopulta löytyi. Kotona löytyikin syy lattian liukkaudelle, se pikkuluukku.
Seuraavana päivänä olin luvannut olla Lopella safaroimassa joten piti tehdä purkkaviritys. Kaivelin Alumecistä vähän tukevamman kannen ja laitoin kumimatosta tiivisteen taakse. Nyt on pillettiä. Halkesi se oikea sivukuuppakin vähän vaan liimalla tulee sinun ajokkisi liikenteessä pitämän.

Kuskikin teetti huoltoa viime vuoden juhannuksesta vuoden vaihteeseen saakka, uskaltanen jo luottaa että se vika on korjattu.
Innostumiselle altis luonne, paha koukku urheilemisen tuottamiin välittäjäaineisiin ja hölmö tapa purkaa arkielämän stressiä urheilemalla vielä lisää tuotti ylikuntotilan. Oli yllättävän synkkää pistää treenihommat kokonaan sivuun, ajella mopolla vaan tietä pitkin ja sitäkin niin ettei syke nouse. Vaan on nyt sekin kokeiltu, koitan olla koittamatta toiste.
Nyt kun on tuota kuormitusta opetellut seuraamaan, voi kyllä sanoa että pirun raakaa homma tuo enska on. Ei pienintäkään toivoa tehdä mitään peruskuntotreeniä pyörällä. Sykkeet on tappelualuella muutaman minuutin jälkeen vaikka kuinka muka meinaa vähän vaan rauhassa ajaa.
Joka neljännen viikon otin tavaksi pitää kevyenä.
Läskipyörän ostin vaan sitä varten että saa ajettua pitkiä matalasykkeisiä lenkkejä. Itsestäni en ole varma mutta koira alkaa olla helvetin kovassa kunnossa.

PDS-iskari on tehnyt tuosta möhköstä ison EXC:n mutta vähän turhan paljon se pohjaa. Shimmasin pohjaamismäntään lisää puristusvaimennusta tuplaamalla nuo shimmit joiden alla näkyy kaveri. Ensi huollossa laitan lisää, vähemmän pohjaa mutta voisi se vieläkin napakampi olla.

Suurin osa on varmaan nämä temppuiluvideot nähnyt mutta pannaan nyt tännekkin.
https://www.youtube.com/watch?v=_pIwLrwEfuI
https://www.youtube.com/watch?v=ncLkU-jlUZA


Liitteet:
Resizer_15672802477710.jpg
Resizer_15672802477710.jpg [ 278.42 KiB | Katsottu 1898 kertaa ]
Resizer_15672788244820.jpg
Resizer_15672788244820.jpg [ 375.07 KiB | Katsottu 1898 kertaa ]
Resizer_15672754803890.jpg
Resizer_15672754803890.jpg [ 360.39 KiB | Katsottu 1898 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 02, 2019 10:06 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2959
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Tähän väliin kai sopii palauttaa mieliin yksi peruskysymys: mikäs se olikaan vaihdelaatikon tehtävä?
Vastaus: pitää tallin lattia puhtaana.
Sillä jos vaihteiston ympärillä ei olisi tiivistä astiaa, öljy tottakai jne..
:wink:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 02, 2019 12:05 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Eikös se ollutkaan iskujen vastaanottaminen?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 02, 2019 12:34 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2959
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
No sekin.
Ilman vaihdelaatikkoahan öljystä kuiva ratas, LC8:n tapauksessa valitsinrumpu haarukoineen, koska alimpana, osuisi aika herkästi kiveen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 02, 2019 12:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2959
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Arvannet miksi tuo muoviläppä tuossa..


Liitteet:
FB_IMG_1567416997145.jpg
FB_IMG_1567416997145.jpg [ 69.73 KiB | Katsottu 1776 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 02, 2019 2:18 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Minulla oli tuollainen. Se oli niitä aikoja kun ostin sinulta sen sivukopan :D
Nyttemmin on ollut alumiinia ja iso ilmaväli, oli vaan päässyt takoutumaan väli kiinni.


Liitteet:
Resizer_15674229874140.jpg
Resizer_15674229874140.jpg [ 448.51 KiB | Katsottu 1735 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 02, 2019 3:04 pm 

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Viestit: 954
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: SE
skuikka kirjoitti:
Minulla oli tuollainen. Se oli niitä aikoja kun ostin sinulta sen sivukopan :D
Nyttemmin on ollut alumiinia ja iso ilmaväli, oli vaan päässyt takoutumaan väli kiinni.


Tollane olisi ihan hyvä vakion tilalle, eilen meinas kolista aika reilusti kivikossa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 02, 2019 4:55 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Tuo uutena nätti alukiulu on hitusen nuhruisempi nykyisin. Meinasin tässä kunhan saan aikaisiksi, vaihtaa pohjan ja tuon oikean alakyljen kolmemilliset viisimillisiksi ja lisätä vielä pari kumimaton palaa strategisiin paikkoihin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 02, 2019 5:46 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2959
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Entäs ketjusuoja, kestääkö pitkään?
Ite just vaihdoin uuden ja heti paloiksi.
Pitää kai ostaa yksi ylimääräinen hyllyyn valmiiksi. Alkaa sillain yleensä kestämään nämä vain huonolla tuurilla hajoavat osat.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 02, 2019 7:28 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Jaa se ketjun ympäri tuleva pala? Niitä on mennyt kiviin nojaillessa ennen.
Sen kuitupalikan eliniän aikana ollut ohjuri jäi henkiin ja varalle hyllyyn kun noihin muovilaatuihin perehdyin.
Oletko muuten UHMW-PE:n kanssa puuhaillut? Menin sitä Etrasta hakemaan tuota ohjurinsuojaa varten mutta kun se sirkkeliluvan omaava kaveri ei ollut paikalla, piti ottaa mitä oli irtopaloina, eli PE500:aa.
Jäi kiinnostamaan tuo kovispolyeteeni.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 02, 2019 10:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2959
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Eikun tarkoitin ihan sitä perinteistä roiskeläppää. Siinä ketjun päällä.
Ja juu, tein joskus tuosta vihreästä UHMW- levystä 950- Adveen ohjurin. Siinä ei ollut alunperin kuin sellainen yksipuolinen ihan turha muoviläppä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 03, 2019 8:59 am 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Se taisi olla halki kun ostin pyörän. Nakkasin roskiin enkä ole sitä sittemmin muistellut.
Saatko heitettyä UHMW:stä näppituntuma-arviota, kuinka paljon jäykempää kuin HD-PE? Miten myötää, murtuuko jossain kohti vai venyykö niinkuin HD-PE? Onnistuuko lämpömuovaus samalla lailla?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 03, 2019 9:13 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2959
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Ääh.. en voi muistaa noin vanhoja.
Hämärä kuva on, että se oli kuin jäykkää nailonia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 190 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com