Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Varikolta huudeltiin että tuo vakio kilpiteline heiluu 0,5m suuremmalla amplitudilla kuin pyörän perä, en jaksa kuunnella.
Ekana meinasin suoraan kopsata timolta PE-muoviversion mutta sitten näin työmaan roskiksessa 2,5mm hiilikuitulevyn jämän. Kokeillaanpa karppausta.
3mm Muovista kanttailin yhdyspalan ja pulttaamalla nippuun. Kaikki kuituun poraillut reiät liimasin, josko ei laminaatti purkautuisi.
Vakio painoi 1,2kg, tuo painaa puoli kiloa. Pituuttaakin on vähemmän, eli rikkovat voimat on paljon pienempiä, samoin varsi. Jos se on vielä lujempi niin sittenhän se on hyvä. Julmetun jäykkä tuo on ainakin.
Liitteet
IMG_20171209_155651474.jpg
IMG_20171209_203039778.jpg
Avatar
Salemanteri
Viestit: 772
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

skuikka kirjoitti: Kun tiivisteet on uusittu, shimmit ravistettu hihasta ja ruuvattu paikalleen, kaivetaan pöydän alta nyt jo toistakymmentä euroa kustantanut helvetinkone.
Helvetinkone on vimpan päälle Piällikkö laite :D :!:
Miten typetys hoituu, oletkos siihenkin viritellyt jonkin sortin nerokkaan helevetinhärvelin?
Yhden toimivan omatekoisen tiedän mutta se vaatii jo sorvailu näppäryyttä enenpi mitä itteltä löytyy.
Hyvää settiä täältä löyty kopioitavaksi, pitää duunailla noi Steg pegz:it kokeiltavksi / käyttöön, enpä ole tuollaisiin aiemmin törmännyt.
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Täyttö menee brutaalilla tavalla, poraan sopivan reiän Schraderventtiilille ja täytän siitä. Typpeä en ole vuosiin laittanut, en tunne ajossa eroa ilma/typpi ja mahdolliset korroosiovaivatkaan eivät ole esittäytyneet. Toki huollan vähintään kerran vuodessa iskarit.
Pitäisi joskus tehdä koe ja mittailla kuinka kaukana suht normaali huoneilma oikeasti on ideaalikaasusta paine-lämpö-tilavuus osastolla. Arvaan että kosteus saa paineen nousemaan vähän jyrkemmin, vaan tarkkaa en tiedä.
Kuvan liitintä saa muutes IKH:lta parilla eurolla ja se sopii suoraan WP:n ilmausjenkaan.
Liitteet
lkitin.jpg
Avatar
Salemanteri
Viestit: 772
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Erittäin mielenkiintoista, kotikonstein huollot hoituu, oikeen hyvä.

Oletko takakepin puristuspuolen säätimen elämään vaikuttanut ?
Superiin tuli hommattua Ebäystä PSD keppi, kuvan mukainen kikkare tuli sitten sen jälkeen joten orggis keppiin en kerennyt koittamaan.
Poraamalla originel säädintä pääsisi samoihin virtauksiin, en kylläkään ole koittanut / tutkinut pystyykö poraamaan, mitenkä lie kovaa matskua tuo on.

PSD keppiin toi reikäpää laitettiin joten vaikea sanoa pelkästään tuon vaikutusta Superin villiin luontoon, mutta eron huomasi PSD:n käyttäytymisessä, ainakin tälläselle köykäiselle kuskille toimii.

Naksujahan tuossa on hitaalla 58, ja juu kyl sen yhdenkin napsun tuntee selkeesti persuuksissa :lol:
Liitteet
Kompressio.jpg
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

En ole puuttunut. PDS-keppi on minullakin hankintalistalla. Vakioon olen muuten ollut tyytyväinen mutta patikossa pohjaa koko ajan kun reilummin syöttää, PDS:sällä saisi pitää muuten samanlaisena mutta pohjausvastusta lisää. Lisävirtausta en ole kaivannut yhtään, reilu 100kg ajokamat päällä on painoa.
Puristuspuolen pakan nopeaa päätä koitin shimmata napakammaksi, saa nähdä miten pelaa kunhan pääsee hakkuuttamaan.
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Toisen kerran tänä talvena tankin korkin lukko jäässä. Aukeaahan se kun imeyttää nenäliinaan lämmintä öljyä sumpusta ja puristaa lukkoon. Ei se silti kätevää ole.
Josko se pysyisi kaapissa sulana.
Liitteet
Komppi.jpg
IMG_20180117_183114115.jpg
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja AKH »

Oli niin hyvä idea, että pöllin idean heti.Kuva
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Hyvä että on hyödyksi.
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja AKH »

Kiitos vaan ideasta, just ostin rikkinäisellä lukolla ison tankin, saipahan senkin korkin helposti käyttöön.

Itsellä pieni ja iso tankki, pienen korkissa ei ollenkaan korvausilman nippaa. Mistähän syystä moinen?
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Enpä ole moiseen kiinnittänyt huomiota. Eiköhän siinä korkissa joku korvausilmasysteemi ole.
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja AKH »

Onhan se varmaan jotenkin huomioitu, tuo vaan mielestäni mukavampi, kun korkki jää letkun varaan tankatessa.
Avatar
timo
Viestit: 3012
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja timo »

Pari kysymystä tuosta pohjepatista:
Pitääkö sen joustaa ja pitääkö se olla niin ylhäällä kuin mahdollista?
Tässä nimittäin on näköjään alumiininen patti ja aika alhaalla.
Liitteet
legpegsb.gif
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Korkeus säätänee vipuvartta, oma oletus on että pitempi on parempi jos tatit ei ole tiellä.
Nuo omat osuu satunnaisesti hanuriin kun permiä onnistuu oikein kallellaan ajamaan, mutta en ole tunkeilevaksi kokenut.
Kovakin varmasti toimii mukavaksi muotoiltuna, toki kumissa on kitka lisäbonuksena.
Muotoillut visakoivuiset tatit olisi kyllä aika prameat.
Avatar
timo
Viestit: 3012
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja timo »

Puuverstaan hyllystä löytyy kyllä kuivaa leppää, ebenholtsia, katajaa, omenapuuta ja visakoivua.
Ei siis tarvitse tyytyä liiterin antimiin.
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Onko kumipuuta?
Vastaa Viestiin