Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Elo 20, 2019 11:36 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 286 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Heinä 08, 2015 1:05 pm 

Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Viestit: 296
Paikkakunta: Ruhtinansalmi
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Buell XB12X
AKH kirjoitti:
Nähtiinkö kenties Mainarilla?


-empä ollu sielläpäin :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 06, 2015 7:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Pientä huoltoa, ilmeni tyhjäkäynnillä ihmeellistä sammumista, ihan niinko joku olis ottanut kampurasta kiinni ja pysäyttänyt liikkeen.

Kuva

Tuossa vaiheessa vastaan oli tullut yksi vähän huonossa hapesss oleva männän laki.

Ja sitten.....

Kuva

Ja hetken päästä......

Kuva

Kuva

Eiköhän tuosta vielä moottori tule.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 06, 2015 8:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1282
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Melko samanlainen näky kuin koneessa jonka laitoin kuntoon reilu 15v sitten. Mites näihin nykyisin saa osia, muistaakseni oli jo silloin hieman vaikeeta?

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 06, 2015 9:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Eihän tuo näky nyt mitenkään hämmentävä tuossa moottorissa ollut.

Tais olla kolmas mäntä ja laakeritkin ainakin kerran uusittu.

Osiahan noihin saa ihan kaikkea, uusia sylintereitä, mäntiä, lohkoja, kansia....
Männät joutuu ison veden takaa tilaamaan 175$/pari + kulut.
Laakerit löytyypi laakerikaupasta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 07, 2015 3:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1282
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Hyvä tietää. Vaikka melko pienet mahdollisuudet on, että tuollaista tarvitsee enää laitella, sikäli harvinaisia ovat.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 22, 2017 1:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2268
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Jokos tulevana kesänä kakstahti taas laulaa?
Edit. Kuville on tainnut käydä köpelösti. :cry:

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 22, 2017 4:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Laulaa vaikka heti :D :D :D

Moottorin sain syksyllä kuntoon, taisin kolme kertaa sillä keritä ennen lumia ajamaan.

Marraskuun alun jälkeen n.400 tullut rakentelutunteja.

Takarungon tein uusiksi, ilmanpuhdistus kotelon tein 660 rallyn lisätankista, mittaripaneeli alkaa olemaan voiton puolella.

Pakoputket vaihtuu jossain vaiheessa alakautta meneviksi, ne on valmiina, mutta äänenvaimenninet puuttuu. Vaimentimeen on materiaalit jo valmiina.

Kuva

Kuva

Kuva

Nuo rallyen lisätankit on vieläkin vaiheessa, ei ole ihan helpot rakentaa kokemattoman lasikuidusta tuollaisia.

Noista kumpikaan ei tule polttoaineelle. Toisessa ilmanpuhdistus ja toiseen säilytystilaa.

Takaiskarin sisäänvaimennukselle jäi viimeksi tekemättä säätö luukku tankin kylkeen, nyt sekin on hitsattuna.

Kuva

Kuva

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 22, 2017 4:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2268
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Oho :shock:
Kotari siitä taitaa pikku hiljaa muotoutuu. :mrgreen:

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 22, 2017 6:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Kuva

Siinä se on esikuvansa kanssa yhteis kuvassa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 30, 2017 9:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Pikkasen edistynyt tämäkin projekti.

Taistellut tyhjäkäyntipiirin kanssa koko ajan, kun on Mikunin Tm34:set ollut paikallaan.
Kaasarit on uutena 50 numeroisilla tyhjäkäynti suuttimilla, eipä paljoa tarvinnut rikastusta kylmänä niillä.
Olen kokeillut 50-35-30-25 ja nyt eilen hain 20 numeroiden ja ensimmäisen kerran alkoi ilmaruuvien säätö vaikuttamaan kunnolla.

Nyt tuntui kivalta ajaa, kun vetää 2000-9000 melko puhtaasti, eihän sitä uuteen kotarin kakspuokkiin ihan voi verrata toimivuudeltaan.

"Rypylle" rakentelin vaijerit ja vivun ohjaustankoon, noi kaasarit on vasemmalla puolella olevilla säädöillä, eli oikean kaasarin rikastuksen nuppi on tankin alla piilossa.

Kuva

Kuva

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 29, 2017 1:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Kymmenen vuotta ahkeraa rakentamista ja lopputulos on tässä.

No mitä tästä opimme, tuskin...........
Kivaa on ollut RD:llä ja varmaan jatkossakin(en hävittänyt).

Kotka tuli sitten kuitenkin.Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 29, 2017 7:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Viestit: 2615
Paikkakunta: Piikkiö
Pyörä: KTM 640 Adv R
Täällä on jo popkornit esillä jännitetään mitä tosta alkaa rakentumaan :D

_________________
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 30, 2017 9:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Ei kyllä oikein itsekkään tiedä vielä mitä tuolle tekis.

Jotain pientä vajaassa parissa viikossa on tullut tehtyäkin.

Moottorilla oli kilometri ajettu remontin jälkeen, kun ostin.

Ajoin kaks lisää ja vähän raotin kytkin puolen sivuposkea, kun ei kytkin oikein toiminut.

Oli remontissa jäänyt yks shmmilevy jäänyt pois kytkin korin alta.

No ei sieltä mitään puuttunut vaikka moisen osan sainkin mikä sieltä puuttui.

Oli kytkin vaijeriin vaihdettu uusi sisälmys ja oli jäänyt pikkaisen lyhkäiseksi.

Mutta miltä siellä kytkimen puolella sitten mahtoikaan näyttää, olihan siellä kuitenkin uusi öljypumppu ja molemmissa uudet muovirattaat.


Kolmen kilometrin jälkeen näky ei niin kovinkaan kiva. Uus pumppu(ylempi) oli saanut öljykanavasta edellisen muovirattaan jämät sisuksiin ja oli päättänyt leipoa kiinni. Sen seurauksenahan muoviratas pärähtänyt palasiksi.KuvaKuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 30, 2017 9:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Keinuvipujen akselit vuosi öljyt pihalle. Uudet o-renkaat ja öljyt alkoi pysyä sisuksissa.

Helppo vaihtaa, messingistä taivutin koukun jolla tuolta M6 ruuvin reiästä saa käännettyä akselin pään senverran pihalle, että o-rengas tulee näkyville. Messinki langan tiputin sinne reikään varmistamaan, ettei akseli vaan pääse tulemaan liikaa pihalle.KuvaKuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 30, 2017 9:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Wp:kin Sai muutaman uuden o-renkaan ja uudet öljyt.
Molemmat ulkopuoliset säädöt oli jumissa, tuskin koskaan säädetty.Kuva


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 286 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com