Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Joulu 10, 2019 10:53 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 286 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Kesä 05, 2015 10:44 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 489
Pyörä: Yamaha RD
Jos laittais noi setupit takaisin toimivalla kytkimellä, niin vois takanakit olla kyllä ihmeissään. Kytkin petti 8.5 tonnissa ihan totaalisesti. Tuossa 7tonnin jälkeen alkoi ihan kivasti tapahtua.

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 07, 2015 3:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 489
Pyörä: Yamaha RD
Laitoin pyörän vaakalle, siitähän tuli Moottoripyörä.
94 etu ja taka 86 =180kg
Täydessä ajovarustuksessa, tankki täynnä, n. 23l(ei mitattua tietoa, kun kaadoin kannuista loput mitä oli) +2t oljy 1l.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 07, 2015 11:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2269
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Ny saattaa uskaltaa avata jo kaasuaki ilman pelkoo holtittomast keulimisest kenties...

Saattaa siinä olla ihmisil ihmettelyy ku näyttää advelt muttei tosiaankaan kuulosta. :mrgreen:

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 08, 2015 1:29 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 489
Pyörä: Yamaha RD
No aivan varmasti ei keuli, eikä sudi. Nyt täytyy lähteä tekemään pakoputkea.

Kuva

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 08, 2015 7:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Viestit: 2617
Paikkakunta: Piikkiö
Pyörä: KTM 640 Adv R
Hienoksihan tuota on pakko kehua :mrgreen:

Tuo tarakan kaari tosin nayttää omaan silmään jotenkin pelottavalta, korkea ja eteenpäin kääntynyt...

_________________
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 08, 2015 8:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 489
Pyörä: Yamaha RD
Oon samaa mieltä tuosta kaaresta pehmeässä hiekassa jos ajaa, niin osuu persiisiin. Täytyypi vähän muokata sitä, hyvä siitä on kyllä siirrellä pyörää.

Sahailin sen roikkuvan 2 in 1 paisarin saumoista auki ja hitsailin nippuun vähän eri muotoisena, nyt se menee moottorin alta ja loppupilli nousee huomenna takahaarukasta läpi takarenkaan edestä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 09, 2015 7:22 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 489
Pyörä: Yamaha RD
Laitoin tuollaista verkkoa penkkiin nahkan alle, saas nähdä miten toimii käytössä.

Olis tietysti pintamateriaaliksi vaatinut läpihengittävää kangasta, että sais ilmanvaihdollisen hyödyn. Olis täytynyt laittaa säädettävät venttiilit eteen ja taakse, sittenhän tuolla olisi tullut ilmastoitu penkki.

Eräs sakemannien yrityshän myy tuolla materiaalilla tehtyjä penkkejä.

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 09, 2015 9:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Viestit: 593
Paikkakunta: Kouvola
Pyörä: 790 Adv R
Kyllä on muotounut RD vallan hienoksi. Jos unohdetaan sukunäkö adventureen niin tuo näyttää tehdas tekoiselta laitteelta.

_________________
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > Adventure 640 > 690 enduro > Adventure 950 S > Adventure 1190 R > Adventure 990 > 690 Enduro R > 790 Adventure R.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2015 1:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 489
Pyörä: Yamaha RD
Kiitosta vaan.

Pian alkaa toimintakin paraneen, kerinnyt vähän panostamaan muuhunkin kuin ulkoisiin asioihin.

Pensapuolta vähän säädellyt, neuloja, suuttimia.

Sytkäpuoli vaati vielä paljon huomiota, kun vaan jotenkin sisäistäis ton kaks tahterin käänteisen logiikan nelareihin nähden(milloin liikutaan vaarallisilla alueilla).

Paisari on jo käytössä, vaatii pientä sepitystä vielä, vetoa tuntuis ihan mukavasti olevan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 18, 2015 1:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 489
Pyörä: Yamaha RD
Tarakkaan tein tuollaisen lisäosan, johon menee 10 litran muovikannu ja ruuvasin siihen ton työkaluputkenkin vielä kiinni.

Kannun kun heittää pois, niin tilalle saa kuivasäkin.

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 04, 2015 4:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 489
Pyörä: Yamaha RD
Käytiin napapiirin pohjoispuolella vähän pörräilemässä.

Kuva

Kuva

Edit. Keskikulutus 15l/100km, taitaa pohjoisen tiet olla aikas polttoainetta kuluttavaa, 500km oli mittariin tullut lisää. Reilut 100 000km on tuo maailmaa nähnyt.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 04, 2015 8:30 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 5:35 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: alavus
Pyörä: adv 990
Mitenkäs penkki toimi? Ja mistä tollasta verkkoa saa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 05, 2015 10:31 am 

Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Viestit: 297
Paikkakunta: Ruhtinansalmi
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Buell XB12X
AKH kirjoitti:
Käytiin napapiirin pohjoispuolella vähän pörräilemässä. .

Kelitkin näkyy suosineen :)
-pyörästä tuli HIENO!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 07, 2015 12:34 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 489
Pyörä: Yamaha RD
jamppa kirjoitti:
Mitenkäs penkki toimi? Ja mistä tollasta verkkoa saa?

Ihan hyvältä penkki tuntuu, tonni on nyt ajettuna tuolla ja on se paras tähän astisista.

Pohja tehty limistä ja siihen liimattuna kontakti liimalla tuo verkko, verkon liimauksessa kontakti liima vain limiin. Koska toinen liimattava osapuoli on hengittävää, niin ei tarvi perinteistä tapaa ja verkkokin saattais tuhoutua ja menettää ominaisuutensa jos sinne sisälle valuisi liimaa.

Sitten verkko päälle ja teippasin pakkausteipillä pakettiin ja annoin kuivua kunnolla.

Pinnassa kelkoissakin käytetty pakkasen kestävä keino nahka(kumimainen) ja sivuissa tavallinen.

Vaikka noi nahkat on leikattu vähän niinkuin muotoon, niin melko rankasti täytyi antaa lämpöä kuumailmapuhaltimella, n. 160 astetta teki pehmeäksi ja venyväksi(kannattaa testata aina jämäpalaan). Moninkerroin olevat kohdat jotka kääntyy alapuolelle, niin kannattaa vetäistä venytys vaiheessa ihan pehmeäksi puhaltimella, helpottuu työ huomattavasti.

Runkohan on tehty lasikuidusta ja nahka kiinnitetty paineilma nitojalla jonka saattomännän lyhensin sopivan mittaiseksi, ettei hajoita nahkaa.

Lopuksi kun nahka oli kiinnitetty lämmitin koko penkin nahkaosuuden kuumaksi jolla sen sai jäämään muotoon, eikä jäänyt liian pinkeeksi.


Ompeleet tein vedestä turpoavalla langalla, pitäis tukkia neulan reikiä paremmin mitä perus lanka, jonkin sortin vahaus vissiinkin pinnassa.

Matskut on Raision Muovikum putiikista ostettu.

Ps. Toi on aikas kivan hintaista tuo verkko.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 07, 2015 12:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 489
Pyörä: Yamaha RD
jamba kirjoitti:
AKH kirjoitti:
Käytiin napapiirin pohjoispuolella vähän pörräilemässä. .

Kelitkin näkyy suosineen :)
-pyörästä tuli HIENO!

Kiitos.

Nähtiinkö kenties Mainarilla?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 286 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com