Mulla on tollanen RD04 -projekti juuri meneillään.
Hankin kesällä halvimman RD04:sen mitä euroopasta löysin ja ajoin sitten yhtäkyytiä haaparannan kautta berliinistä haukiputaalle. lämpöö oli saksassa ja ruotsissa noin +35 ja mulla päällä kelkkakamat kun en vielä katuvermeitä omista.
Nyt mopo on osina ja seuraavat jutut teon alla.
- kaikista katteista oon ottanut lasikuitujäljennökset ja niistä taas ensimmäiset positiivit joita nyt muokkaan (vasempaan takakatteeseen teen lisäpolttoainetankin, oikeaan varustelokeron) kun nuo positiivit on valmiit niin otan uudet negat (=muotit) ja lopulliset katteet laminoin epoksilla lasikuidusta ja kevlarista. Keulakate tulee nyt yhtenä kappaleena ja valot oon muuttanut moderneiksi Hellan 90mm projektorijutuiksi (= lamppujen reiät on siis erikokoiset nyt kuin originaalit)
- Keula on 2002 -mallin YZ426:sta, jarruna 320 kelluva levy, YZ:tan oma kaliberi ja brembon radiaalipuristin
- takaiskari on 2003:sta KTM LC04:sta lyhennettynä 13mm (= holkki iskarin sisään). Iskarihan ei mee ihan heittämällä vaan akku pitää siirtää muualle kuten myös takajarrun sylkky. Jarrusylinterin siirron takia myös muutin jarrupolkimen rakenteen ja tein siihen samalla korkeuden säädön. Pyörän korkeuden nousun takia takahaarukkaan pitää tehdä uudet ketjuohjaimet ja hammasrattaiden kokoa muutettava isommiksi että ketjukulma säilyy edes kohtuullisena. Takaratas tulee nyt olemaan 50-hampainen ja etu 17.
- takalokari on Boanon valmistama hiilikuitukevlar -häsä joka on tarkoitettu RD07:aan. siksipä puukotin takarunkoa voimakkaasti niin että istuu hyvin. Samalla kotkaan kiinni africaqueensin tukevan alumiinitarakan. ja vielä teen spesiaalikiinnikkeet laukkujen rungoille (ostin touratechiltä pelkät kehät)
- mittaristo muuttuu kokonaan kuten myös kaikki sähköt. Sähkökeskukseksi tulee motogadgetin M-unit joka vähentää kaapeloinnin ja releiden tarvetta kovasti + siinä on varashälytin mukana
- Runkoon tulee erilaisia muutoksia. Syyläreille rakennan katteiden sisäpuoliset suojaraudat. kaikki ylimääräiset kiinnikkeet ym on rälläköity pois. Keskiseisontatukea on jatkettu 6cm ja sivutukea 7,5cm että vastaavat jousituksen nousua.
- Kaikenlaista muuta pientä tulee kanssa mm. penkin uudelleenmuotoilu ja kiinnityksen muuttaminen. Akulle pitää etsiä uus paikka - nyt ajatuksissa on sijoittaa se mahdollisimman alas ja eteen moottorin etupuolelle (vähän niin kui adventuressa on)
Katteissa on aivan törkeä työmäärä. Ensimmäisissä negatiiveissa ehkä suurin koska vahasta huolimatta hondan tarrat kiehui hartsin alla ja aiheutti melkosen rokkotaudin muoteille ja tämähän piti sitten korjata. negatiivimuotteja on inhottava paklata ja hioa! originaalikatteista tosiaan huomaa että niiden päällä on käyny lasikuitu
Tavoite on että mopo on ajossa toukokuulla - katotaan miten käy