Africa Twin

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Jari S
Viestit: 1151
Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Pyörä: Haussa
Paikkakunta: Oulu

Re: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja Jari S »

JÄPÖ kirjoitti:Osia jäi sen verran yli, että niistä tulee vielä pikku honda :P
Hienoa jälkeä!
Tämä pikku Honda on ihan paras! :lol:
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
Avatar
JÄPÖ
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 9:54 am
Pyörä: XRV750
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja JÄPÖ »

Jep
Nyt alkaa tää projekti oleen pulkassa.
Sain katsastettua ja rekisteröityä.
Tulihan siitä ihan siisti ja toimiva pyörä.
Ens talvena sitte suutinsarjaa ja tehoputkee,
ja jos vaikka vaatteita vaihtas, oli sen verran
makeen näkönen toi jari s:n xrv.
pitäs melkeen käydä kattoon sitä, ja monia muita
afrikkalaisia AT rallissa.
Liitteet
Valokuva236.jpg
Avatar
rainerb
Viestit: 2633
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja rainerb »

JÄPÖ kirjoitti:Jep
Nyt alkaa tää projekti oleen pulkassa.
Sain katsastettua ja rekisteröityä.
Tulihan siitä ihan siisti ja toimiva pyörä.
Ens talvena sitte suutinsarjaa ja tehoputkee,
ja jos vaikka vaatteita vaihtas, oli sen verran
makeen näkönen toi jari s:n xrv.
pitäs melkeen käydä kattoon sitä, ja monia muita
afrikkalaisia AT rallissa.
Sehän on ihan pakasta vedetyn näköinen! :P Tuuhan AT-ralliin!

Ihmettelin muuten itse tuossa viikonloppuna miten hyvä peli AT on (minun vaatimattomalla ajokokemuksella) pienillä metsäpoluillakin. Pyörä luikertelee ja luistelee mudassa ja kuralammikoissa, mutta pysyy aina hanskassa vaikka ei kunnon nappuloita ollutkaan. Ihmeen ketterä ja vakaa, ollakseen kuitenkin ulkonäöltään aika pelottavan iso.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
JÄPÖ
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 9:54 am
Pyörä: XRV750
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja JÄPÖ »

Joo, samaa mieltä.
Mulla oli aikasemmin moto guzzi NTX 650 muka enduro
vaikka se paino 35 kiloo vähempi oli se järkyttävä möhkö.
AT:lla ajettuani vasta huomaa miten huono se oikeesti oli.
Ei siinä paljo painopisteitä oltu mietitty, sama guzzin tekniikka
runkoon ku runkoon, sillaihan sitä vähimmällä pääsee.
AT tuntu heti yllättävän näppärältä ollakseen noin painava.
Avatar
jmka
Viestit: 667
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Pyörä: EXC-F 450
Paikkakunta: Nokia

Re: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja jmka »

AT on aivan mainio peli vaikkapa hallikrossiin 8)
Avatar
SamiV
Viestit: 1215
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja SamiV »

Eilen irroittelin bensatankkia omasta RD07a:sta ja täytyy sanoa että melko loogisen oloisia sijoituksia on osilla. Hieman pirulliseen paikkaan on muutamat tulpat laittaneet vaihtoa ajatellen mutta onneksi ei noita liian usein tarvitse vaihdella ja tuleepa samalla linnunpesät ynnä muut männynkävyt siivottua samalla.
Avatar
rainerb
Viestit: 2633
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja rainerb »

tirpsE kirjoitti:... linnunpesät....
:lol:
Kyllä sinun varmaan kannattaisi vähän useammin laittaa mopo tulille ja siirtää sitä vähäsen.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
SamiV
Viestit: 1215
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja SamiV »

rainerb kirjoitti:
tirpsE kirjoitti:... linnunpesät....
:lol:
Kyllä sinun varmaan kannattaisi vähän useammin laittaa mopo tulille ja siirtää sitä vähäsen.
Noh ei ne nyt oikeasti ainakaan vielä minun pyörääni ole pesineet kun nyt on taas tällä viikolla ajoon otettuna liikenteessä päivittäin kunnes joskus marraskuun aikakana siirtyy talvilepoon :)
Avatar
JÄPÖ
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 9:54 am
Pyörä: XRV750
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja JÄPÖ »

Otin taas mopon sisälle.
Perus huoltohommia tehdessä tuli mieleen että nostaahan tätä pitää, ku jalat yltää vielä maahan.
Homman toteutin helpoimman kautta, eli koiranluuhun toiset reijät ja jatkopulikat keulaan.
Näillä operaatioilla mopo nousee n.5 cm
Eli koiranluusta sisäpuolelta nappulat jyrsinkoneella pois ja uudet reijät 15mm lähemmäksi.
Rikat holkin päihin takas laittaessa.
Road / Offroad säätöä voi vaihtaa vaikka ajaessa (pumppaahan uunokin pyörään ilmaa ajaessa)
Keulan jatkopulikat sorvailin umpijöötistä ja kierteet päihin.
Jarruletkut riittää ku oikoo vähän mutkia suoriksi.
Mittarin vaijerista en vielä tiedä.
Tietysti keskijalka ja jalustin on jatkettava kans, ne on vielä vaiheessa.
Liitteet
DSC04048.JPG
DSC04063.JPG
DSC04060.JPG
DSC04061.JPG
Avatar
JÄPÖ
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 9:54 am
Pyörä: XRV750
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja JÄPÖ »

No nyt on palikat paikoillaan, ja väritki vähän vaihtunu
Liitteet
AT-1.JPG
AT-2.JPG
Avatar
Teppi
Viestit: 589
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 9:18 pm
Pyörä: AT XRV 650 -88
Paikkakunta: Oulu

Re: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja Teppi »

JÄPÖ kirjoitti:No nyt on palikat paikoillaan, ja väritki vähän vaihtunu
Hiton siistin näkönen, eihän tuota viitsi kurata :shock:

-Tero
kyllähän jokainen suoralla tiellä, mutta mennään metsään...

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
Jari S
Viestit: 1151
Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Pyörä: Haussa
Paikkakunta: Oulu

Re: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja Jari S »

Komea on peli :!:
Minulla ei varmaan jalka nousisi enää tuon penkin yli, kun vakio korkeuskin tahtoo tuottaa päänvaivaa reilummassa vaatetuksessa :lol:
Mittasitko paljonko tuo korotus käytännössä nosti pyörää?
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
Avatar
JÄPÖ
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 9:54 am
Pyörä: XRV750
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja JÄPÖ »

Ilman jalustimia maavara on 26 cm pohjapanssarin kohdalta ilman kuskia.
Vastaa Viestiin