Jep
Nyt alkaa tää projekti oleen pulkassa.
Sain katsastettua ja rekisteröityä.
Tulihan siitä ihan siisti ja toimiva pyörä.
Ens talvena sitte suutinsarjaa ja tehoputkee,
ja jos vaikka vaatteita vaihtas, oli sen verran
makeen näkönen toi jari s:n xrv.
pitäs melkeen käydä kattoon sitä, ja monia muita
afrikkalaisia AT rallissa.
JÄPÖ kirjoitti:Jep
Nyt alkaa tää projekti oleen pulkassa.
Sain katsastettua ja rekisteröityä.
Tulihan siitä ihan siisti ja toimiva pyörä.
Ens talvena sitte suutinsarjaa ja tehoputkee,
ja jos vaikka vaatteita vaihtas, oli sen verran
makeen näkönen toi jari s:n xrv.
pitäs melkeen käydä kattoon sitä, ja monia muita
afrikkalaisia AT rallissa.
Sehän on ihan pakasta vedetyn näköinen! Tuuhan AT-ralliin!
Ihmettelin muuten itse tuossa viikonloppuna miten hyvä peli AT on (minun vaatimattomalla ajokokemuksella) pienillä metsäpoluillakin. Pyörä luikertelee ja luistelee mudassa ja kuralammikoissa, mutta pysyy aina hanskassa vaikka ei kunnon nappuloita ollutkaan. Ihmeen ketterä ja vakaa, ollakseen kuitenkin ulkonäöltään aika pelottavan iso.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Joo, samaa mieltä.
Mulla oli aikasemmin moto guzzi NTX 650 muka enduro
vaikka se paino 35 kiloo vähempi oli se järkyttävä möhkö.
AT:lla ajettuani vasta huomaa miten huono se oikeesti oli.
Ei siinä paljo painopisteitä oltu mietitty, sama guzzin tekniikka
runkoon ku runkoon, sillaihan sitä vähimmällä pääsee.
AT tuntu heti yllättävän näppärältä ollakseen noin painava.
Eilen irroittelin bensatankkia omasta RD07a:sta ja täytyy sanoa että melko loogisen oloisia sijoituksia on osilla. Hieman pirulliseen paikkaan on muutamat tulpat laittaneet vaihtoa ajatellen mutta onneksi ei noita liian usein tarvitse vaihdella ja tuleepa samalla linnunpesät ynnä muut männynkävyt siivottua samalla.
Kyllä sinun varmaan kannattaisi vähän useammin laittaa mopo tulille ja siirtää sitä vähäsen.
Noh ei ne nyt oikeasti ainakaan vielä minun pyörääni ole pesineet kun nyt on taas tällä viikolla ajoon otettuna liikenteessä päivittäin kunnes joskus marraskuun aikakana siirtyy talvilepoon
Otin taas mopon sisälle.
Perus huoltohommia tehdessä tuli mieleen että nostaahan tätä pitää, ku jalat yltää vielä maahan.
Homman toteutin helpoimman kautta, eli koiranluuhun toiset reijät ja jatkopulikat keulaan.
Näillä operaatioilla mopo nousee n.5 cm
Eli koiranluusta sisäpuolelta nappulat jyrsinkoneella pois ja uudet reijät 15mm lähemmäksi.
Rikat holkin päihin takas laittaessa.
Road / Offroad säätöä voi vaihtaa vaikka ajaessa (pumppaahan uunokin pyörään ilmaa ajaessa)
Keulan jatkopulikat sorvailin umpijöötistä ja kierteet päihin.
Jarruletkut riittää ku oikoo vähän mutkia suoriksi.
Mittarin vaijerista en vielä tiedä.
Tietysti keskijalka ja jalustin on jatkettava kans, ne on vielä vaiheessa.
Komea on peli
Minulla ei varmaan jalka nousisi enää tuon penkin yli, kun vakio korkeuskin tahtoo tuottaa päänvaivaa reilummassa vaatetuksessa
Mittasitko paljonko tuo korotus käytännössä nosti pyörää?