DRZ 400 termiitti projekti

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

LightSpeed
Viestit: 1294
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: DRZ 400 termiitti projekti

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Eilen kokoonpano edistui.
Kuva
Kuva
Toivottavasti kuvat näkyy.
tomppu7
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: DRZ 400 termiitti projekti

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Eipä näy kuvat...

Nyt vihdoinkin selvis tyypikilpi homma... Sitä kun vähän jaksaa nähdä vaivaa.

Kuva
LightSpeed
Viestit: 1294
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: DRZ 400 termiitti projekti

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Kuva
Kuva
Osien luovuttaja:
Kuva
Puolipuristin,en tiedä jääkö,pitäisi keksiä vaijeri.
Kuva
(Itellä näkyy kuvat)
tomppu7
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: DRZ 400 termiitti projekti

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

No niin
-takaloksua leikeltiin jotta saatiin sopimaan.
-SV 650:n virtalukko istutettiin mittariston viereen, tosin ilman rattilukko toimintoa vielä.
-vilkut eteen telineineen.

nyt olis vielä takavilkut, penkin sorvaus, tankin muovit.

Hyvin pelittää virtalukko. Eikä ole mahdoton paikka myöhemmin siirtää lukkoa mittariston tilalle alemmas
jolloin voi rattilukonkin väsätä siihen samaan syssyyn.

Mistä ja minkälaista rengasta ? Vielä ei ole varmaa edes tuosta käytöstä. Luulis, että paljon enempi katua, mutta mistäs sitä tietää jos innostuu vähän metsäänkin. Pitäskö tähänkin olla taas kahdet vanteet. prkles....

mites muuten tuo lightspeedin puolipuristin, kun ei mulla sellastaa ole niinkun tuolta yhestä kuvastakin voi kattoa.
onko tuo joku modi. vai onko vuosimalleissa eroja. Mulla on akku heti kättelyssä sahattu loppuun, joten olen ainoastaan
potkinut drz:aa käyntiin, ja helposti lähtee. onkohan tuossa automaattinen puolipuristin vai onko ollenkaan. On se kyllä senverran raskas poljin välillä, että veikkaampa ettei puolipuristinta ole ollenkaan.
Tollanen vaijeri toiminen puolipuristin on kyllä veikeä laite, muistan että jokaisessa pelissä oli vähän omat niksinsä tuon käyttöön.
LightSpeed
Viestit: 1294
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: DRZ 400 termiitti projekti

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Kansi on peräisin E:stä,SM:ssä puolipuristimen paikka on työstämättä.
tomppu7
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: DRZ 400 termiitti projekti

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Vai E mallin kansi, eikös se ole tehokkaampikin. Onko ne erot vaan nokissa vai onko kansikin erilainen.
kateushan tässä herää.

omaa alitehosta drz:aa on taas niputettu vähän eteenpäin.

Kuva
siinä vähän kuvaa valo maskin alta.
varmaan jossain tulevaisuudessa sitten, virtalukko myös rattilukoksi ja tuo mittaristo vaikka kokonaan pois.
Tuli tossa kootessa sellanenkin mieleen, että miten voi olla 2003 mallissa vielä VAIJERI mittari... huhhu. mittaristolle
kuitenkin sähköt jouduttu vetämään kun koko näyttö on LCD:tä. Mitä järkeä voi olla sitten olla vetämättä nopeustietoa sähköisesti. Ei mahdu kaaliin ei millään.

NOh. Kaikki muovit istahti paikoilleen, mutta penkkipä ei.
tuossa vähä kuvaa puretusta penkistä. Näinköhän on ameriikan pojat kussu suomipoikaa linssiin vai onko tosiaan noin suuri ero vuosimallien 2003 ja 2006 välillä. prkle.
Kuva
Avatar
IPa
Viestit: 85
Liittynyt: To Syys 27, 2007 3:11 pm
Pyörä: DR-Z400S
Paikkakunta: Espoo

Re: DRZ 400 termiitti projekti

Viesti Kirjoittaja IPa »

Toi penkki ei mun mielestä ole oikea ;-(
Tietääkseni kaikissa S/SM malleissa on väritystä lukuunottamatta sama penkki.

Muuta:
(jos oon oikees ;-)
Takalokareissa on eroja E ja S/SM mallien välillä.
Veistelemällä E:n lokari sopii S/SM malliin.
Esim. Acerbiksen muovit on tarkoitettu E malliin


PS: Mittari on vaijerilla vielä -09 mallisssakin ...

-IPa-
DRZ400S/VFR1200F/GB500TT
tomppu7
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: DRZ 400 termiitti projekti

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

IPa kirjoitti:Toi penkki ei mun mielestä ole oikea ;-(
Mua on kusetettu joko tahallisesti tai tahattomasti. Aivan sama, huijari on ameriikasta.
Niillä on muutenkin vaikeeta talouden kanssa joten olkoon. pitää sovittaa penkki jollain.
IPa kirjoitti:jos oon oikees
Takalokareissa on eroja E ja S/SM mallien välillä.
Veistelemällä E:n lokari sopii S/SM malliin.
Esim. Acerbiksen muovit on tarkoitettu E malliin
Just näin kävi. muut muovit meni heittämällä ja takalokkaria joutu vähän veistelee. ei paha.
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: DRZ 400 termiitti projekti

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Terve

Eikös se "termiitti" ollut se nopea seos joka palaa räjähdyksenomaisesti. Minä odotan milloin nähdään kun se toteutuu.


Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
tomppu7
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: DRZ 400 termiitti projekti

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

RTJ kirjoitti:Terve

Eikös se "termiitti" ollut se nopea seos joka palaa räjähdyksenomaisesti. Minä odotan milloin nähdään kun se toteutuu.


Riku
Varmaankin, on noi kemiikat ja fysiat ollu vähän hukassa peruskoulun jälkeen. Toiveesi saattaa toteutua tankin tinauksen yhteydessä. (tankilla tarkoitan polttoainesäiliötä, en panssarivaunua)

Penkistä tuli sen verran ruma ja epäonnistunut, jotta ei kehtaa kuvia laittaa. Jälkiviisaana ensimmäisen penkki homman jälkeen olisin ehkä vähän maltillisemmin leikellyt. Jättänyt vähän pidemmäksi niin olisi saanut ihan siistin. Pohja osan joutui leikkelemään kolmeen osaan ja yhdistelemään ja näinhän se sitten jäi hiukka lyhyeksi.

Mutta projekti on silti käännekohdassaan, pyörä on nyt KATSASTETTU !

Nyt alkaa rakentaminen toiseen suuntaan, mutta ehkäpä vielä hitaampaan tahtiin. Tässä vähän listaa mahdollisista duuneista.
-orkkis penkin osto jostain... ?
-tankin tinaus ja maalaus.
-valomaskin maalaus mustaksi
-kaasari + putkisto takas viriviri malliin.
-ebay 400egen SM vanne setti alle
-SV virtalukko toimimaan myös rattilukkona ja samalla mittaristo pois lukon tieltä. Samalla huonompi johtosarja kiinni.
-ehkä katu enska renkaat nappuloiden tilalle jollei SM vanteita sitten ihan.

äkkiähän noita osia vaihtaa kun niitä hyllyssä nyt on. Ja nyt pääsee ainakin välillä vähän ajelemaankin.

Onko muuten kellään kokemusta tankin korjauksesta ilman tinaa. Ajattelin jospa siihen länttäis jotain muovi rakenneliimaa ihan. Ei tarviis liekittää ja tyhjentää tankkia bensoista.
Sakkeus
Viestit: 346
Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Paikkakunta: Raahe

Re: DRZ 400 termiitti projekti

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Itte tinailin darran tankin isolla kolvilla lämmittäen, helppo homma. Tyhjensin tankin bensiinistä ja laskin melkeen täyteen vettä, kuulemma turhaa vaivaa tuo vedellä täyttö, tinauksessa on niin matalat lämpötilat ettei pitäis tankin poksahtaa vaikka kolvailis tyhjänäkin, mut ajattelin pelata varman päälle. Superepoksilla olen joskus paikannut auton ruostunutta peltitankkia mutta ainakin darrassa tankki rupeaa vuotamaan sauman vierestä josta pelti murtuu pikkuhiljaa tärinästä, sellaisessa kohdassa liimapaikka ei kauan pysy. 8)
Mitä tarkoitat liekittämisellä, onko se sitä että ennen tinausta kokeillaan sytkärillä saadaanko tankki räjähtämään ja jos ei onnistu aloitetaan tinaus. :roll:
tomppu7
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: DRZ 400 termiitti projekti

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Sakkeus kirjoitti: Mitä tarkoitat liekittämisellä, onko se sitä että ennen tinausta kokeillaan sytkärillä saadaanko tankki räjähtämään ja jos ei onnistu aloitetaan tinaus. :roll:
Jotenkin tohon suuntaan. Mitenkähän kuumailma puhaltimella tuo tinaus onnistuu. Onhan tossa hyvä puoli se, että tuon tankin saa kyljelleen kaadettua niin ei käy samalla tavalla kun auton lokkarin kanssa, eli suurin osa tinasta löytyy lattialta.
nyt on koritinaakin enää sellanen lyhyt siivu joten hukkaan ei sovi mennä kovinkaan paljoa.

Enpä tiedä noita bensan itsesyttymis lämpöjä, enkä sitä kuinka kuumaa tollanen puhallin tekee, mutta jos tinaan niin varmaan parempi täyttää vedellä.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Re: DRZ 400 termiitti projekti

Viesti Kirjoittaja Pasi »

tomppu7 kirjoitti:Vai E mallin kansi, eikös se ole tehokkaampikin. Onko ne erot vaan nokissa vai onko kansikin erilainen. kateushan tässä herää.
Kansi on manuaalista puolipuristinta lukuunottamatta sama. Eessä on kuitenki ärhäkämmät nokat.
Sakkeus
Viestit: 346
Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Paikkakunta: Raahe

Re: DRZ 400 termiitti projekti

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Mulla ainakin lentelee tuosta Gernin halpis kuumailmapuhaltimesta välillä ihan kipinöitäkin, puhaltimella tinaillessa en uskaltaisi ilman vettä kokeilla räjähtääkö vai ei. Hankalaa se puhaltimella tinaaminen ainakin on, yhden autonsyylärin tinasin kuumailmapuhaltimella ja olihan uskomattoman nihkeää hommaa! Monta kertaa kun sai tinan sulaksi, ilmavirta heitti sen samantien lattialla ja oli aloitettava alusta! :oops:
tomppu7
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: DRZ 400 termiitti projekti

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Sakkeus kirjoitti:Monta kertaa kun sai tinan sulaksi, ilmavirta heitti sen samantien lattialla ja oli aloitettava alusta! :oops:
No niinpä tietenkin. Mulla on vielä sellanen vaihtoehto, että käytän sellasta kaasukolvia kuumailmapuhaltimena. se tuottaa kivasti lämpöä mutta ei puhalla niin paljoa. Mutta siinä on ihan liekki, joten vesitäyttö on lähes pakollinen.
Vastaa Viestiin