Tänään sain lohkot postista ja ainakin toistaiseksi näyttää hyvältä. Pitää tutustua vielä tarkemmin ja toivoa, että pääsee rakentamisen pariin mahdollisimman pian. Näyttää nimittäin siltä, että lumi saattaa tulla etelässäkin yllättävän pian tänä vuonna.daddy0 kirjoitti:Ostin ja maksoin ne samantien pois notkumasta, joten varmaankin ensi viikolla on ehjät lohkot käsissä. Nyt pidetään peukkuja pystyssä, että tulee todellakin sitä mitä pitäisi.
Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
Valvoja: Moderaattorit
- daddy0
- Viestit: 942
- Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
- daddy0
- Viestit: 942
- Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
Homma jatkuu edelleenkin osien haalimisella. Tänään sain melkein kaikki vaihteiston osat, kaksi tai kolme ratasta vielä pitää metsästää erikseen. Sitten oikeastaan puuttuu enää uudet stefat sekä tiivisteet ja varmaan pari laakeriakin joutuu uusimaan. Lisäksi vielä jotain uusittavaa pikkusälää hankittava, mutta aika lähellä ollaan kokoamisen aloittamista.
Sen verran muuten ennakkoilmoitusta, että pyörä tulee mitä todennäköisemmin myyntiin kun saan sen kasattua. Onpahan sitten ostajalle tarjota dokumentit remontista, jotta tietää mitä ostaa.
Sen verran muuten ennakkoilmoitusta, että pyörä tulee mitä todennäköisemmin myyntiin kun saan sen kasattua. Onpahan sitten ostajalle tarjota dokumentit remontista, jotta tietää mitä ostaa.
Re: Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
Tervehdys Daddy0. Olen TTR miehenä seurannut tätä sinun ketjuasi. Serkulla olisi TTRE:hen edessä kytkimen vaihto ja myös varmasti itselläkin jossain vaiheessa. Minkälainen tuo ebceen kytkin on käyttää? Pitäähän se tietenkin paremmin kuin kulunut kytkin. Miten jäykkä kytkin on käyttää jäykillä jousilla? Allright maahantuo Ferodon kytkimiä luulisi heidän pystyvän tilaavan kytkin TTR:ään jos ei hyllystä löydy. Onkohan nulla Ferodon ja Ebceen kytkimillä sitten mitään eroa laadussa? Tsemppia vaan pyörän kasaamiseen!
- daddy0
- Viestit: 942
- Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
Kytkinremontin pystyy hoitamaan ilman öljyjen vaihtoakin kun pyörän kaataa kyljelleen, jos ei siis ole tarvetta öljyjä vaihdella. EBC:n kytkin on todella maukas käyttää eikä ole osoittanut rypemisessäkään merkkejä luistamisesta. Kireämmät jouset ei minun mielestäni vaikuttaneet kytkimen käyttöön mitenkään, mutta minulla saattoi koneessa olla jo valmiiksi sellaiset. Ei ole kuitenkaan minusta mitenkään erilainen kuin vaikkapa Domissa tai pikku-gessussa, joten turha arastella kireämpien jousien asentamista.hänmies kirjoitti:Tervehdys Daddy0. Olen TTR miehenä seurannut tätä sinun ketjuasi. Serkulla olisi TTRE:hen edessä kytkimen vaihto ja myös varmasti itselläkin jossain vaiheessa. Minkälainen tuo ebceen kytkin on käyttää? Pitäähän se tietenkin paremmin kuin kulunut kytkin. Miten jäykkä kytkin on käyttää jäykillä jousilla? Allright maahantuo Ferodon kytkimiä luulisi heidän pystyvän tilaavan kytkin TTR:ään jos ei hyllystä löydy. Onkohan nulla Ferodon ja Ebceen kytkimillä sitten mitään eroa laadussa? Tsemppia vaan pyörän kasaamiseen!
Ferodon kisakytkimen olisin minäkin halunnut pyörääni, mutta niiden maahantuonti on lopetettu kokonaan. Tanskasta ja Norjasta olisi vissiin saanut, mutta hinta olisi ollut todella suolainen. Eikä kyllä ole EBC:n kanssa ollut mitään syytä harmitella, kun kokemukset on olleet hyvin positiiviset.
Muista liotella hyvin mineraaliöljyssä massalevyt ennen asennusta (itse pidin 24h) ja laita koneeseen vain mineraaliöljyjä, niin toimii kytkin kuin unelma jatkossakin.
Kiitoksia kannustuksesta, jos se vaikka tästä homma lähtisi etenemään. Tosin vesivahingot jne. ei varsinaisesti vapauta aikaa mp-rakentelulle
- daddy0
- Viestit: 942
- Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
On tämä niin epäreilua perhana... Kun pitkän tauon jälkeen saa itsensä viimeinkin motivoitua talliin, niin heti iskee ongelmia. Ryhdyin nyt oikein ajatuksella käymään läpi noita vaihteistonosia ihan varmuuden vuoksi vielä kerran. Lopputulos se, että alkuperäinen vetoakseli saanut laukeamisen yhteydessä siipeensä sen verran että uusi viitosakselin "liikkuva" ratas ei mahdu paikalleen. Rattaiden takia ostamani vetoakseli taas ei kelpaa tilalle, koska se on noin sentin verran lyhyempi... En tiedä saisiko koneistamo korjailtua vahinkoja riiittävästi.daddy0 kirjoitti:Homma jatkuu edelleenkin osien haalimisella. Tänään sain melkein kaikki vaihteiston osat, kaksi tai kolme ratasta vielä pitää metsästää erikseen.
Tätä menoa kun jatkuu, niin noi uudet lohkotkin osoittautuu vielä varmaan väärän kokoisiksi.
Tarjouksia?
- daddy0
- Viestit: 942
- Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
Piti nyt tehdä pikakokeilu ja ainakin vaihteisto-osat (siis akselit) sopi nätisti paikoilleen uusien lohkojen väliin.daddy0 kirjoitti:daddy0 kirjoitti:Tätä menoa kun jatkuu, niin noi uudet lohkotkin osoittautuu vielä varmaan väärän kokoisiksi.
Jatkoin kuitenkin tutkimista ja sen verran taas takapakkia, että "uuden" vaihteiston mukana tulleet vaihdehaarukat ovatkin hieman erilaiset kuin alkuperäiset. Pikaisella tutkimisella väittäisin, että alkuperäisissä on hieman pidemmät piikit, mutta muilta osin mitoitukset samanlaiset. Onkohan tuolla nyt jotain merkitystä vaiko ei?
Re: Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
No moro!
Väittäisin että haarukan mitalla ei niin suurta väliä.
Mitta siirtäjän tapilta haarukan pohjaan (etäisyys rattaaseen) lienee se oleellisin.
Ostin joskus aikanaan Tenereen uudet siirtäjät ja nekin oli karvan pidemmät. Toimi ihan ok.
Janne
Väittäisin että haarukan mitalla ei niin suurta väliä.
Mitta siirtäjän tapilta haarukan pohjaan (etäisyys rattaaseen) lienee se oleellisin.
Ostin joskus aikanaan Tenereen uudet siirtäjät ja nekin oli karvan pidemmät. Toimi ihan ok.
Janne
- daddy0
- Viestit: 942
- Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
Kyllä nuo haarukat vaikuttaa ihan oikean kokoisilta juurikin tuo strategisen mitan osalta.
Nyt vaan pitäisi jostain saada uusi vetoakseli. Kysely on vetämässä britteihin, jossa ainakin yksi TTR:n kone purkaamolla. Mahtaako kellään olla tietoa Yamahan 600:ten vetoakselien ristiinsopivuudesta?
Nyt vaan pitäisi jostain saada uusi vetoakseli. Kysely on vetämässä britteihin, jossa ainakin yksi TTR:n kone purkaamolla. Mahtaako kellään olla tietoa Yamahan 600:ten vetoakselien ristiinsopivuudesta?
Re: Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
Katos tuommoista firmaa: http://www.egu-motoren.de/02c63799a90e13803.php
En tiedä onko tuttu, mutta tietänevät Jamahoista jotain. Paa niille s-postia tai soita ja kysy tuo vetarihomma. Vois löytyä vetareita ihan hyllystä.
En tiedä onko tuttu, mutta tietänevät Jamahoista jotain. Paa niille s-postia tai soita ja kysy tuo vetarihomma. Vois löytyä vetareita ihan hyllystä.
- daddy0
- Viestit: 942
- Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
Ette muuten usko, mutta nyt on vaihdelaatikon osat kasassa ja laatikon toiminta testattu uusien lohkojen sisällä käsin pyöritellen.
Nyt pitäisi vielä saada pullautettua magneetto ja kampura irti vanhasta lohkosta, että pääsee aloittelemaan kokoamishommia. Tokihan sitä vielä kaikenlaista pientä pitää hankkia kuten mm. stefat, tiivisteet ja laakerit.
Mahtaako kellään olla pääkaupunkiseudun tietämillä välineitä magneeton ulosvetämiseen?
Lisäksi olisi tarvetta saada ohjeistusta tuon kampuran irrottamiseen ja kiinnittämiseen, eli meneekö omin voimin vai tarvitaanko koneistamon apua?
Nyt pitäisi vielä saada pullautettua magneetto ja kampura irti vanhasta lohkosta, että pääsee aloittelemaan kokoamishommia. Tokihan sitä vielä kaikenlaista pientä pitää hankkia kuten mm. stefat, tiivisteet ja laakerit.
Mahtaako kellään olla pääkaupunkiseudun tietämillä välineitä magneeton ulosvetämiseen?
Lisäksi olisi tarvetta saada ohjeistusta tuon kampuran irrottamiseen ja kiinnittämiseen, eli meneekö omin voimin vai tarvitaanko koneistamon apua?
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
Kampuran lohkoonpudotus oli heleppoo kun pisti mutkaraudan(laakereineen) pakkaseen pariks tunniks ensin ja lohkon puolikkaan läpimään,vaikka uuniin jos ei kukaan nää;) (kuumailmapuhallin sopivan kaukaa oli ok.) Jollain se tuli tennarista vetästyä mankku pihalle joten ulosvetäjä lie jossain,muistas vaan että missä. Sen kuitenkin muistan että kun lähti niin lensi samoilla vauhdeilla lattialle saakka joten varuillaan on syytä olla.
Re: Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
Minä tein itse pienestä putkenpätkästä ulosvetäjän hitsaamalla kolme sakaraa =6 raudanpätkää
putkenpätkään laittaen ensin pultit vauhtipyörän reikiin ja sommitellen ne siinä paikalleen ja hitsaten sitten komeuden kasaan. Aikaansaatuun kolmihaaraan sitten iso pultti ja mutteri keskelle saatiin aikaan ulosvetäjä. Eli tämmöinen (ei oo kaunis - on saunaillan aikaansaannos - mutta toimii !!!!)
putkenpätkään laittaen ensin pultit vauhtipyörän reikiin ja sommitellen ne siinä paikalleen ja hitsaten sitten komeuden kasaan. Aikaansaatuun kolmihaaraan sitten iso pultti ja mutteri keskelle saatiin aikaan ulosvetäjä. Eli tämmöinen (ei oo kaunis - on saunaillan aikaansaannos - mutta toimii !!!!)
- daddy0
- Viestit: 942
- Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
Mahtaako ulosvetäjä tullut esiin piilostaan, nyt nimittäin olisi pian käyttöä, kun tilasin osia yli neljällä sadalla Kedolta?ceevu kirjoitti:Jollain se tuli tennarista vetästyä mankku pihalle joten ulosvetäjä lie jossain,muistas vaan että missä.
Jos olen oikein laskenut, niin ei puutu kuin yksi osa enää sitten. Saa tarjota öljysiivilää(?) eli sitä latuskan mallista osaa, joka imee öljyä pumpulle lohkon pohjalta. Mielellään sellaisesta koneesta, joka ei ole silpunnut metallia
Re: Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
Miulla tuollainen olisi, mutta elä innostu liikaa... Kas kun siinä on siellä sisällä olevassa metalliverkkosiivilässä iso reikä, josta aikoinaan pääsi livahtamaan yksi pieni katkennut lukitusprikan siipi öljypumppuun ja seurauksena koko kone sitten oli paloina, kun öljypumppu lakkasi pumppaamasta.
Et sitten tilannut samalla vaivalla kedolta? Ei ollut edes kallis, jos oikein muistan. Ja aijoo niin, tiivistesarjoissa ei ole tuon tiivistettä, se pitää huomata tilata erikseen.
No, toivotaan, että jollain on, hmm, saattaa sittenkin olla, kun noita koneosakasoja on tullu osteltuu, jos maltat päivän pari oottaa, niin pengon hieman.
Viktor
Et sitten tilannut samalla vaivalla kedolta? Ei ollut edes kallis, jos oikein muistan. Ja aijoo niin, tiivistesarjoissa ei ole tuon tiivistettä, se pitää huomata tilata erikseen.
No, toivotaan, että jollain on, hmm, saattaa sittenkin olla, kun noita koneosakasoja on tullu osteltuu, jos maltat päivän pari oottaa, niin pengon hieman.
Viktor
Tunturi Sport > Monkey > GT 125 > CB 350 T > yli 20 v. taukoa > XT 600Z (myyty) > R 1100 GS (savuna ilmaan) > R 850 GS, nyt lastutettuna J.Gemin lastulla ja pörinäpöntollä. Pörisee ainakin katu-uskottavastii.
- daddy0
- Viestit: 942
- Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Daddy0:n TT600R eli amatööri asialla
Päätin sitten lisätä tuon siivilän ja tiivisteen Kedon tilaukseen, kun jouduin joka tapauksessa sitä täydentämään pieleen menneen ebay ostoksen vuoksi.