KLE:n päivitystä

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja THä »

Sorry vastauksen kesto, olen viipottanut töiden takia ulkoisilla mailla kesän. 10 W ölppä on liian stydiä. Wilberssin jouset ja 7,5 W hakkuttaamiseen tai 5 W keveämpään ajoon on ok. Pinta 10-20 mm alle suositusten on hyvä lähtökohta ainakin 7,5 W ölpällä. Säilyy herkkyys paremmin. Itse keulaanhan ei paljoa voi tehdä eikä lie tällaiseen pyörään edes järkevää. Myös peräpään nosto on hyvä juttu jos jalat tai varmuus riittää.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja THä »

Laitetaan nyt tähänkin linkki, eli tuli laitettua korkea etulokari ja vaihdettua alle jääpiikit niin pääsee talvellakin ajamaan edes radalle.

Tuli samalla huomattua, että molemmat jarrulaikat on kokolailla minimeissään (tai alle :oops: ) ja yhdessä linkun laakerissa on väljää. Takanavan vaimennindonitsi on lukuisista korjausyrityksistä huolimatta aivan muhjuna. Pitänee lisäillä tekemisiä keväthuoltolistaan.

Ei ole näköjään tänne tullut päiviteltyä. Noita kaasareita jumppasin edes takas aika paljon viime kesänä ja rikastaa sai reilusti. En vaan muista mitä siellä ny on, ehkä 130 (vai 134 :roll:) dynojetin pääsuuttimet ja neulat taitaa olla aika tapissaan ylhäällä. Luisteja palauttaa dynojetin hentoiset "kisajouset", filtteri on ny kuivana. Nyt pakkasella pelaa hyvin ja vetää vahvasti yli 10 krpm asti. Lämpöisellä kelillä varovaisella kaasun avauksella pienillä kierroksilla meni rikkaalle ja rökelti, eli liikennevaloista piti lähteä päättäväisesti. Jostain 2,5 krpm ylös pelasi kyllä hyvin. Pitää vielä seosruuveja pyöritellä kunhan kelit taas lämpenee.
Neljä vaihdetta riittää.
Jande
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 4:41 pm
Pyörä: -

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jande »

Saatko laitettua kuvaa tuosta miten laitoit sen lokarin kiinni ylös? Itsekin olen lokarin kiinnittämistä ylemmäs suunnitellut mutta en oikein tiedä miten sen saisi siististi totetutettua...
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja THä »

Ei ikävä kyllä tullut otettua tuosta kuvaa. Porasin kaksi 6 mm kierrettä alakolmioon joihin tuli kierretangot ja lisäksi hitsasin siihen mittarinvaijerin ja jarruletkun kannakkeeseen ällänmuotoisen raudan josta tuli ikäänkuin etukiinnike. Olen myös nähnyt toteutuksen jossa oli ohjausakselin sisään laitettu pirun iso ankkuripultti joka toimi takakiinnikkeenä ja etukiinnike samaan tyyliin kun tuossa omassa. Ei sitä välttämättä hitsata tarvitse, voi myös vaihtaa pidemmän pultin ja laittaa vaan saman pultin alle.
Neljä vaihdetta riittää.
Pastori
Viestit: 523
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 9:49 pm
Pyörä: Pyörätön
Paikkakunta: Joensuu

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Jande
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 4:41 pm
Pyörä: -

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jande »

Pastori kirjoitti:http://www.horizonsunlimited.com/hubb/k ... -kle-37551

Oisko yhtään apua.
Kiitti tästä! :P
Tikkaoja
Viestit: 775
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Mä kiinnitin aikanaan SuperTenereen (samanlainen perinteinen keula) korkean lokarin seuraavasti. Liukuputkiin vihreät halkaistut muoviset putkikiinnikkeet (ammattilaiset puhuu stauffeista) ja niiden väliin sopivasti taiteltu lattarauta. Tähän poikittaiseen lattaan sitten lokari kiinni. Korkeutta pystyy säätämään tarpeen mukaan ja lokarin asentoa välilatan muodolla.

-petteri
Jande
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 4:41 pm
Pyörä: -

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jande »

Voe voe, ajokausi lähestyy ja helmikuun alussa tilattua putkistoa ei vaan kuulu... Dynojetin suutinsatsi oottelee jo laatikossa mutta ei viitti värkätä ennenkui tietää saako tuota putkistoa koskaan... :roll:
Pastori
Viestit: 523
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 9:49 pm
Pyörä: Pyörätön
Paikkakunta: Joensuu

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Onkos kellään tullu ton enska etulokarin kanssa eteen se, että nopeusmittarin vaijeri ei oikein enää riitä. Vinkkejä mistäs tuohon uus pidempi vaijeri :roll: ?
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja THä »

Hitusen taas mun vastailu kestänyt, mutta itsellä ainakin vakiovaijeri juuri riittää kun sopivasti reitittää.
Neljä vaihdetta riittää.
vesa u
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 6:50 pm
Pyörä: Kawasaki KLE 500
Paikkakunta: Lahti

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja vesa u »

KLE500 -95 uudet ketjut ja rattaat.
-91-96 malleissa on eturatas 16-hampainen ja takaratas 44- hampainen, ketju 108.
-97-05 malleissa on eturatas 17-hampainen ja takaratas 46- hampainen, ketju 110.
Sanokaas kummat kannattaisi ostaa ? Välityksessä on hyvin pieni ero, mutta tuskimpa edes ajossa huomaa. En ole tällä pyörällä ajanut vielä metriäkään, vasta keväällä. Mitä suurempi on pieni hammaspyörä, sen kestävämpi, olettaisin.

Ilmanputsarissa on aukko 25x53 mm josta ilma menee puhdistin koteloon, tuntuu kovin peneltä reijältä. Oletteko tehneet lisäreikiä koteloon ? Onko lisäreijistä jotain haittaa ? Tarkoituksena on tehdä koteloon lisäreiät parille muoviputkelle, jotka taivutan alaspäin.
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja x-mean »

vesa u kirjoitti:KLE500 -95 uudet ketjut ja rattaat.
-91-96 malleissa on eturatas 16-hampainen ja takaratas 44- hampainen, ketju 108.
-97-05 malleissa on eturatas 17-hampainen ja takaratas 46- hampainen, ketju 110.
Sanokaas kummat kannattaisi ostaa ? Välityksessä on hyvin pieni ero, mutta tuskimpa edes ajossa huomaa. En ole tällä pyörällä ajanut vielä metriäkään, vasta keväällä. Mitä suurempi on pieni hammaspyörä, sen kestävämpi, olettaisin.

Ilmanputsarissa on aukko 25x53 mm josta ilma menee puhdistin koteloon, tuntuu kovin peneltä reijältä. Oletteko tehneet lisäreikiä koteloon ? Onko lisäreijistä jotain haittaa ? Tarkoituksena on tehdä koteloon lisäreiät parille muoviputkelle, jotka taivutan alaspäin.
Jos haluat "sopivan" pienen ykkösen maastoajoon,suosittelen muuttamaan samantien välitystä.Itselläni on 15/44 ja tuntuu mielestäni erittäin sopivalta.Voihan tietysti takaratastakin suurentaa,jos ketjuissa on varaa. :roll:..valitsetpa nyt sitten kummat ketjut tahansa.Tässä jotain välityksistä:http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&L=0
Eipä lisäilmasta pitäis haittaa olla,mutta kannattaa kuitenkin tulpat katsoa,etteivät tule sitten liian vaaleaksi (laiha seos),eli joutuis jo sitten kaasariakin rukkaamaan,mahd suutinvaihtorumbaa.
Foorumin "sekakäyttäjä"
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja THä »

vesa u kirjoitti:KLE500 -95 uudet ketjut ja rattaat.
-91-96 malleissa on eturatas 16-hampainen ja takaratas 44- hampainen, ketju 108.
-97-05 malleissa on eturatas 17-hampainen ja takaratas 46- hampainen, ketju 110.
Sanokaas kummat kannattaisi ostaa ? Välityksessä on hyvin pieni ero, mutta tuskimpa edes ajossa huomaa. En ole tällä pyörällä ajanut vielä metriäkään, vasta keväällä. Mitä suurempi on pieni hammaspyörä, sen kestävämpi, olettaisin.

Ilmanputsarissa on aukko 25x53 mm josta ilma menee puhdistin koteloon, tuntuu kovin peneltä reijältä. Oletteko tehneet lisäreikiä koteloon ? Onko lisäreijistä jotain haittaa ? Tarkoituksena on tehdä koteloon lisäreiät parille muoviputkelle, jotka taivutan alaspäin.
15/44 on tosiaan aika hyvä kompromissi. Jos isompiakin teitä ajelee, niin en ehkä enää tuosta tihentäisi.

Onhan tuota putsarikoppaa tullut porailtua. Varmaan johonkin olen aiemminkin noita kuvia postaillut :? Tuosta näkee hyvin kuinka ahtaasti se filtteri tuolla kopassa majailee. Likaantumisestakin näkee hyvin miten kaikka lika on sen etureiän kohdalla ja kolme sivua putsarista täysin puhtaat. Se tukkoaa pahasti... Haittapuolena se ei mene vain laihalle, vaan ei enää edes käy kunnolla tuolla modilla. Luistienjousia myöten sai kaikki vaihtaa kaasareihin. Tosin mulla putkistokin poikkeaa vakiosta huomattavasti. Olen jossain noita muoviputkimodauksia nähnyt, mutten ymmärrä mitä hyötyä niistä putkista on. Turhaa kikkailua. Tosin jos tuota koppaa porailee, niin rypiessä kannattaa huomioida, että voi helpommin imaista putsariin mitä sattuu. Mutta eihän näitä moiseen ole tarkoitettu ja tuo munkin versio pelaa esimerkiksi jäällä umpisessa pyöriessä vallan ok vaikka loppupyörä jäätyisikin ihan köntiksi.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja THä »

THä kirjoitti:
vesa u kirjoitti:KLE500 -95 uudet ketjut ja rattaat.
-91-96 malleissa on eturatas 16-hampainen ja takaratas 44- hampainen, ketju 108.
-97-05 malleissa on eturatas 17-hampainen ja takaratas 46- hampainen, ketju 110.
Sanokaas kummat kannattaisi ostaa ? Välityksessä on hyvin pieni ero, mutta tuskimpa edes ajossa huomaa. En ole tällä pyörällä ajanut vielä metriäkään, vasta keväällä. Mitä suurempi on pieni hammaspyörä, sen kestävämpi, olettaisin.

Ilmanputsarissa on aukko 25x53 mm josta ilma menee puhdistin koteloon, tuntuu kovin peneltä reijältä. Oletteko tehneet lisäreikiä koteloon ? Onko lisäreijistä jotain haittaa ? Tarkoituksena on tehdä koteloon lisäreiät parille muoviputkelle, jotka taivutan alaspäin.
15/44 on tosiaan aika hyvä kompromissi. Jos isompiakin teitä ajelee, niin en ehkä enää tuosta tihentäisi.
Sorry, mulla muuten onkin 46 tai 48 takarissa. Kehveli kun en muista kumpi. Kuitenkin tihennä vaan sen minkä lystäät kunhan et mene motarille ja mielellään pysyt pois muutenkin isommilta teiltä. Mitäpä kivaa moisilla muutenkaan...

Kuitenikin aiheeseen. Onko joku muukin kiroillut KLE:n ilmanputsarinvaihdon kanssa? Tai jos vaikka on kaasarin suuttimien kanssa pelaillut. Ne kumikurkut on yhdet perkeleet. Vaan eipä enää. Ei tullut kuvia otettua, mutta aja vaikka yläkotelon puolelta rälläkällä yläpuolen ruuvinpäiden paikat tasoiksi ja tuikkaa 5,5 mm pora rei'istä läpi. Sitten vain alapuolelta 5 mm:n ruuvit läpi ja mutterit yläpuolelle. Varmista ruuvit sikaflexillä. Et saa helposti käytettyä kuin viisi kuudesta ruuvista, mutta ei haittaa. Tai sitten laita se kuudeskin.

Nyt saat helposti vaihdettua putsarin purkamatta koko koteloa irti kaasareista. Saat myös alakotelon kivasti paikoilleen kun pääset "sisäkautta" kädellä jeesaamaan asennusta. Itse myös liimasin kurkut koteloon kiinni sikaflexillä, nyt ne on oikeasti tiiviit. Tähän asti on aina tullut pölyä läpi. Lisäsin myös kaasarien päähän oikeat klemmarit niiden jousirinkuloiden tilalle. On muuten sekin väli tiivis.

Napsin vielä kuvat, mutta näin tämä olisi pitänyt jo tehtaalta tehdä.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja THä »

"Pikkuisen" vastusti mun huolto. Venojen tarkastuksen takia laskin nesteitä pois ja niitä takaisin täyttäessäni totesin, että vähänkin vängättäessä vuotaa syylärin korkin vierestä. Sehän on siis muoviosa joka tulee termakoteloon kiinni. Ajattelin ensin kokeilla kiristää varovasti, ei kirraa. Aukipäin ja ruuvi poikki. Toinen sentää aukesi. Olisiko tuo katkennut ollut rosteria, oli nimittäin niin kurjaa porata. Sain kuitenkin reiän ja tappi reikään. Ei lähde. Pillillilä lämmittelyjä ja muutamaa katkennutta tuurnaa myöhemmin todettava ettei se vaan lähde. Prkl, olisiko eka kerta ikinä kun en katkennutta pulttia saa irti, ja olen moisia kaivanut paljon jo töidenkin puolesta. No 5mm kobolttiterä huonosti läpi ja pikkumeisselillä jenga kaivaen pois. Tapilla reikä läpi ja pinnapultti liiman kanssa kiinni. Uusi O-rengas liitokseen ja tiivis tuli vaikka kuinka väänteli. Ainoa vaan ettei öljynpainevalo sammu. Tuo jäi jo palamaan kun aiemmin käytin pyörän kyljellään pohjapanssarin sovittelun takia. En yhtään huolestunut kun tuolla on tapa poltella sitä hetken jos pääsee lipsahtamaan kyljelleen. Mutta nyt se ei tosissaan sammu. En usko, että paineet olisi millään hukassa, joten anturi lie kaput. Ei vaan ollut enää motivaatiota tarkemmin mittailla kun lähes koko päivä meni yhden pultin kanssa pelatessa. Manuaalissa oli kyllä hyvät ohjeet testata hommaa ja tosiaan johdot sun muut vaikuttaisivat olevan kunnossa. Joten joko tosiaan on paineet hukassa tai anturi kaput. Jotenkaan ei nyt kiinnostaisi konetta repiä auki...

On ny sentään linkut ja suurinpiirtein kaikki muukin mahdollinen käyty läpi. Edessäkin teräspunosjarruletku, uusia rattaita, jne muuta asiaankuuluvaa parantelua.
Neljä vaihdetta riittää.
Vastaa Viestiin