Transalppi talvikuntoon

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Tuuba
Viestit: 385
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 10:41 pm
Pyörä: Transalp Super Four version R -97
Paikkakunta: Kurikka

Transalppi talvikuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuuba »

Tulipa tuossa sitte ostettua nuo enskapiikit ja aloin kattoa, että tuon pyhän lehmän ku kellauttaa kyljelleen lumiseen kannokkoon, niin tuloo silppua liikaa. Niinpä sitte piti alkaa pilputa osia irti jo etukäteen, purkuun meni kaikki alkuperäiset muovit keulaa ja mittaristoa myöten. Takapää on vielä orkkis, mutta sieltäki pitää arimpia onaleita irroitella.

Mittariksi riipasin Koson ATV/offroad-mittariston ja valoiksi Hellan 2x90mm moduulit. Kaikki on jo paikoillaan ja toimii. Vaikein nakki asennuksessa oli lopulta alkuperäisen johtosarjan piilottaminen tankin alle. Yhtään mitään johdonpätkää ei saa muokata millään lailla koko mopossa. Joka ikinen orkkisnippeli on pidettävä ehjänä, että palauttaminen omakseen onnistuu vaivatta. orkkis sivukatteista kipsivalokset lasikuitukopsuja varte tehtynä, mutta tuo maskipuoli on vielä hakusessa. Suunnittelut sen osalta jatkuu.

Seuraavassa linkki kuviin, en jaksa liittää niitä tähän :oops:

http://picasaweb.google.fi/Tuubax/Trans ... oprojekti#
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
Avatar
Tuuba
Viestit: 385
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 10:41 pm
Pyörä: Transalp Super Four version R -97
Paikkakunta: Kurikka

Re: Transalppi talvikuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuuba »

Enpä tiedä, noi on Hellan valmistamat, H7 tuikuilla olevat, ainakin joissain autoissa on noita umpion sisällä.
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
Avatar
korpipolku
Viestit: 419
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 2:33 pm
Pyörä: Gelände/Straße
Paikkakunta: Helsinki

Re: Transalppi talvikuntoon

Viesti Kirjoittaja korpipolku »

Onpahan muuten kevyen ja räyhäkän näköinen alppi sivukuvassa! Jummijammi, tuollainen petoko se minullakin on piilossa siellä katteiden alla, Sus lampaan vaatteissa :mrgreen:

sami
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
Avatar
Tuuba
Viestit: 385
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 10:41 pm
Pyörä: Transalp Super Four version R -97
Paikkakunta: Kurikka

Re: Transalppi talvikuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuuba »

:lol: Heh, täytyy sanoa, että ulkonäkö kyllä muuttui edukseen, kun raiskas se naamavärkin pois. JA jollain lailla pyörästä tuli paljo näpsäkämpi käsitellä, ku ei edes oo enää semmosta "kojetaulua" ja tuuliklasia. Ottihan se semmoset vajaa 10 kg pois etupään painostaki. Eteen muuten tulee vielä korkea loksu, tuo huutaa hoosiannaa, ku muutama oksa tarttuu piikkeihin, sylkipähän se tuola äsken jo aikalailla käpyjä lävitseen. 8)
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
Avatar
Juhana
Viestit: 2355
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Transalppi talvikuntoon

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Asiallinen 'naku'.Järkevää säästää muovit talvikolhuilta!
Sakkeus
Viestit: 346
Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Paikkakunta: Raahe

Re: Transalppi talvikuntoon

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Harvinaisen näpäkät valot! Mitä tuollaiset kustantaa, autotarvikeliikkeistäkö noita löytyy vai puritko nuo jostain autosta?
Avatar
korpipolku
Viestit: 419
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 2:33 pm
Pyörä: Gelände/Straße
Paikkakunta: Helsinki

Re: Transalppi talvikuntoon

Viesti Kirjoittaja korpipolku »

Minkäslainen oli muuten asentaa tuo Koso?

Sehän sulla näyttää kaikki; nopeuden, kierrokset, vapaan, valot lämmöt jne...

Kalibrointiako vaatii? Vai automaagisestiko tunnistaa syötetyn datan?

sami
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
Avatar
Tuuba
Viestit: 385
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 10:41 pm
Pyörä: Transalp Super Four version R -97
Paikkakunta: Kurikka

Re: Transalppi talvikuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuuba »

Sakkeus kirjoitti:Harvinaisen näpäkät valot! Mitä tuollaiset kustantaa, autotarvikeliikkeistäkö noita löytyy vai puritko nuo jostain autosta?
Kaikki hyvin varustetut varaosaliikkeet noita myy. Ne on Hellan valmistamia, hintaa noille tulee yhteensä siinä 250 euron kietereillä muistaakseni.

Infoa lisää:
http://b2c.hella.com/b2c_hella/b2c/init ... m=hella_gb

Samoja toki käytetään joissain fordeissa, VAG-romuissa ja Scanioissa. :P
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
Avatar
Tuuba
Viestit: 385
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 10:41 pm
Pyörä: Transalp Super Four version R -97
Paikkakunta: Kurikka

Re: Transalppi talvikuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuuba »

korpipolku kirjoitti:Minkäslainen oli muuten asentaa tuo Koso?

Sehän sulla näyttää kaikki; nopeuden, kierrokset, vapaan, valot lämmöt jne...

Kalibrointiako vaatii? Vai automaagisestiko tunnistaa syötetyn datan?

sami
Joo, vaikein homma olli arpoa tuo kiekkamittarin signaali, todenmukaisimman sain lopuksi oman kiekkamittarin signaalijohdosta, tulpanjohdon ympäri kiertämällä heitteli liikaa.
Perus asetukset täytyy laittaa kohilleen. (renkaan vierintäkehä, moottorityyppi, kellonaika, mittayksiköt) Sen verran mittaria piti huijata, että asetuksista piti laittaa kyseessä olemaan 4-tahtisen 4 sylinterisen koneen, silloin näyttää oikein. Antaako sitten jotenkin porrastettua kipinää, ku on kerta 4 tulppaaki, en tiä.
Lämpöanturi on perus 1/8" kierteellä oleva, sopi suoraa oman tilalle. Nopeusmittarin magneetit on mitoitettu sopimaan suoraa kuusiokoloruuvin avainkoloon ja pysyy omalla voimallaan kiinni. Vasta-anturi jarrusatulan pultin alle hyvin piiloon.

HAynesin kirjassa oli pirun hyvät kytkikset, mistä sai varoitusvalot kytkeltyä. JA kuten sanoin, mitään omia johtoja ei tarvinnut pilputa.

Mittarin mukana tulee sarvikiinnitysteline, mutta jätin sen hyödyntämättä.

Tuossahan olis viä bensamittariki, mutta taitaa Ransiitin tankkiin anturin asentaminen vaatia liikaa hommia! :lol:

Tuossa linkki asennusohjeisiin:
http://www.kosonorthamerica.com/fCMSBac ... 017B00.pdf
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
RistoH
Viestit: 242
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 2:43 pm
Pyörä: Dominator
Paikkakunta: Kainuu

Re: Transalppi talvikuntoon

Viesti Kirjoittaja RistoH »

Muuttuiko ajettavuus paljonkin kun painoa lähti pois?
Mutta hieno toteutus!
Avatar
Tuuba
Viestit: 385
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 10:41 pm
Pyörä: Transalp Super Four version R -97
Paikkakunta: Kurikka

Re: Transalppi talvikuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuuba »

NO, tuota, kyyllähän se joteski heleppas, nyt on perätarakkaki lähteny kauas plutoon, että taas katosi painopisteen yläpuolelta viitisen kiloa, jotta narahti.

Jo pelkästään tuon kojetaulu/tuulilasikeulahässäkän puuttuminen näkökentästä teki ajamisen paljon keveämmän ja ketterämmän tuntuiseksi.

Kattoo ny sitte, ku pääsöö kunnolla testaamaan.

Tulee tuosta alpin takapään lookista jopparinpoiston jälkeen mieleen typistettyhäntäinen bulldoggi, on sen verran tumppi tuo orkkis loksu :lol:
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
Avatar
Happi
Viestit: 2875
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Transalppi talvikuntoon

Viesti Kirjoittaja Happi »

Kyllähän se niin on, jos transun keulan haluaa kevyeksi, niin kone siitä pitää irti ruuvata. Katteiden, mittarin ja valon vaihto, sekä kaatumarautojen poisto tekee moposta siromman, joka antaa vaikutelman ketterämmästä pelistä, mutta aika lehmä se on. Paljon se takahäkki painaa, jos 5kg lähti. Mulla se on paikallaan, kun en ilman tule toimeen. Täydellä tankilla menee edelleen 200kg rikki. Tosin painoo lähtee kokoajan pois, kun suolassa ajelee. Taitaa mennä käyrät pian puhki.

Happi
Avatar
Tuuba
Viestit: 385
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 10:41 pm
Pyörä: Transalp Super Four version R -97
Paikkakunta: Kurikka

Re: Transalppi talvikuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuuba »

Painonpudotus käsittää putken (toi rosteripötti ei paina paljo paskaakaa) takahäkin, sivukaffat, kaikki paitsi itte muovinen lokarinpala. Tuli kyllä niin tylpän näköönen, että tairan kans heittää jopparin takaasi.

Niin joo ja enhän mä muutenkaa kyllä lehmästä yritä vasikkaa tehdäkkää :lol:

Kunhan nyt vaan on roinat pois hajoamasta talveksi
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
Avatar
Tuuba
Viestit: 385
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 10:41 pm
Pyörä: Transalp Super Four version R -97
Paikkakunta: Kurikka

Re: Transalppi talvikuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuuba »

Sain tänäehtoona kalvattua korkian etuloksun paikoilleen, tuo DT:n lokari on vaan täysin väärän värinen. täytyy hankkia jostaki valakoonen... Takapäähän kytkin takas tuon jopparin, oli joteski outo ilman sitä. Ompahan nuo apukuskin kahvat suojaamas takavilkkuja.
Lisäsin picasaan muutaman lisäkuvan

Kuva
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
Avatar
Tuuba
Viestit: 385
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 10:41 pm
Pyörä: Transalp Super Four version R -97
Paikkakunta: Kurikka

Re: Transalppi talvikuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuuba »

No niin, nyt on Stormin yleismallin maskilippa sommiteltuna, muottia oon tuossa koitellu vääkästää, että saa tuolle lamppuosastolle jonkinlaisen järkevännäköisen peitelevyn vielä nakerrettua kuidusta. Kyllä nuolla valmiilla osilla vaan onki helppo peitellä "vankka käsityön leima" :lol:

Nyt alkaa transu näyttää siltä, miltä kuramopon pitää näyttääkki!
02012009163.jpg
(884.48 KiB) Tiedosto ladattu 265 kertaa
02012009164.jpg
(739.42 KiB) Tiedosto ladattu 232 kertaa
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
Vastaa Viestiin