KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 26.1.
Lähetetty: La Elo 02, 2008 1:26 pm
Pitihän se nyt tänneki lisäillä tuo projekti kun kuitenki jotain kiinnostaa...
Eli pyörä on 1990 vuosikertaa olevaa LC4 552cc koneella (eli vanha 600). Ostin pyörän tänä keväänä ja ensin se kutitteli tallinperukoilla viikon verran kun ei ollu katulaillista takarengasta alle. No piti tietenki vähän käydä pyörimässä lähiteillä. Ensikokemuksien perusteella crossinappula ei ehkä paras vaihtoehto asfaltilla keulimiseen ja ihan niinku ois kytkinki hiukan luistanu... Noh ei siitä vielä masennusta saanu aikaseksi. Sitte tuli endurokaturengas viimenään ja ei muuta ku rengasta vanteelle, nopsa koeajo ja kohti kotia Tattarinsuolta. Kehä I rampissa kone yskäs kerran ja sen jälkeen jumiin. Mitäs mitäs? Pyörä sivuun tieltä ja ihmettelemään. Täysin jumissa. No ei muuta kun kiukuspäissään työnnän takasin pajalle, ei onneks ollu kun joku 3-4km. Lämminhän siinä tuli. Kone jäähty sen verran että alko liikkumaan taas. Mukava rahina kuuluu ykk:ssa. Kytkin auki ja totesin että metallia on liikkeellä. Myös kruununlaakerissa oli ujo välys. Öljypumpusta taas löyty kumi- ja metallimujua oikeen kunnolla. Tässä vaiheessa piti lähteä viikonlopun viettoon.
Myöhemmin kun koneen avasin, totesin että kiertokangen alapään laakeri täysin muussina. Ja sieltä liikkeelle lähteneet rojut oli menny männän ja sylinterin välii. Noh. Tulihan sitä jo 10km ajeltuaki tänäkesänä, joten aattelin pistää pyörän atomeiksi ja käydä kaikki läpi.
Lähtökohta:


Enemmän kuvia löytyy:
https://picasaweb.google.com/1119225582 ... 4708/KTM02
Ja lisää tulee sitä mukaa kun homma etenee.
Tarkotus on lisäillä ulkonäköosia uudemmista malleista Supermoto henkeen. Ja kuten kuvista näkyy niin vanteet on jo hommattu.
Ja tulipa eilen hetken mielijohteesta ostettua sitte 2005 Adventuren konekin... Eli uutta tekniikkaa tippuu runkoon kanssa. Toivottavasti ens kesänä pääsee vähän pidemmälle. =)
Tämänhetkinen vaihe:

Tekniikkaosia on haalittu pikkuhiljaa ja kuidutusprojekti pitäisi alottaa lähiaikoina. Perän ulkonäkö vielä täys kysymysmerkki... Kaipa sinne jotain kivaa keksii.
EDIT: 8.3. Projekti etenee jälleen. Nyt edistystä jo silminnähden. Toivo elää vielä että ensi kesänä ajellaan.
EDIT: 10.6. Poustattu viimeisin update... eipä paljoa lapsille kerrottavaa...
EDIT: 29.6. Jotain pientä saatu aikaan taas. Runko maalattu ja jotain osia kiinnitelty. Konettakin kasailin jo. Tavote olis heinäkuun aikana ainakin koeajo suorittaa.
EDIT: 29.10. Muutama kuva ja tilanneraporttia. Koneet lähes läjässä. Mitä ilmeisimmin ylemmän editin tavoite ei oo täyttyny... No onhan näitä kuukausia kaikenlaisia...
EDIT: 14.11. Olipa näköjään edellinen update tehty tulevaisuuteen. No ei sen väliä. Taas pari kuvaa lisää ja osia hankittu.
EDIT: 26.1. Tämän vuoden eka update. Kuvat vielä kamerassa. Vanhoja osia hävitetty ja uusia hankittu.
Eli pyörä on 1990 vuosikertaa olevaa LC4 552cc koneella (eli vanha 600). Ostin pyörän tänä keväänä ja ensin se kutitteli tallinperukoilla viikon verran kun ei ollu katulaillista takarengasta alle. No piti tietenki vähän käydä pyörimässä lähiteillä. Ensikokemuksien perusteella crossinappula ei ehkä paras vaihtoehto asfaltilla keulimiseen ja ihan niinku ois kytkinki hiukan luistanu... Noh ei siitä vielä masennusta saanu aikaseksi. Sitte tuli endurokaturengas viimenään ja ei muuta ku rengasta vanteelle, nopsa koeajo ja kohti kotia Tattarinsuolta. Kehä I rampissa kone yskäs kerran ja sen jälkeen jumiin. Mitäs mitäs? Pyörä sivuun tieltä ja ihmettelemään. Täysin jumissa. No ei muuta kun kiukuspäissään työnnän takasin pajalle, ei onneks ollu kun joku 3-4km. Lämminhän siinä tuli. Kone jäähty sen verran että alko liikkumaan taas. Mukava rahina kuuluu ykk:ssa. Kytkin auki ja totesin että metallia on liikkeellä. Myös kruununlaakerissa oli ujo välys. Öljypumpusta taas löyty kumi- ja metallimujua oikeen kunnolla. Tässä vaiheessa piti lähteä viikonlopun viettoon.
Myöhemmin kun koneen avasin, totesin että kiertokangen alapään laakeri täysin muussina. Ja sieltä liikkeelle lähteneet rojut oli menny männän ja sylinterin välii. Noh. Tulihan sitä jo 10km ajeltuaki tänäkesänä, joten aattelin pistää pyörän atomeiksi ja käydä kaikki läpi.
Lähtökohta:


Enemmän kuvia löytyy:
https://picasaweb.google.com/1119225582 ... 4708/KTM02
Ja lisää tulee sitä mukaa kun homma etenee.
Tarkotus on lisäillä ulkonäköosia uudemmista malleista Supermoto henkeen. Ja kuten kuvista näkyy niin vanteet on jo hommattu.
Ja tulipa eilen hetken mielijohteesta ostettua sitte 2005 Adventuren konekin... Eli uutta tekniikkaa tippuu runkoon kanssa. Toivottavasti ens kesänä pääsee vähän pidemmälle. =)
Tämänhetkinen vaihe:
Tekniikkaosia on haalittu pikkuhiljaa ja kuidutusprojekti pitäisi alottaa lähiaikoina. Perän ulkonäkö vielä täys kysymysmerkki... Kaipa sinne jotain kivaa keksii.
EDIT: 8.3. Projekti etenee jälleen. Nyt edistystä jo silminnähden. Toivo elää vielä että ensi kesänä ajellaan.
EDIT: 10.6. Poustattu viimeisin update... eipä paljoa lapsille kerrottavaa...
EDIT: 29.6. Jotain pientä saatu aikaan taas. Runko maalattu ja jotain osia kiinnitelty. Konettakin kasailin jo. Tavote olis heinäkuun aikana ainakin koeajo suorittaa.
EDIT: 29.10. Muutama kuva ja tilanneraporttia. Koneet lähes läjässä. Mitä ilmeisimmin ylemmän editin tavoite ei oo täyttyny... No onhan näitä kuukausia kaikenlaisia...
EDIT: 14.11. Olipa näköjään edellinen update tehty tulevaisuuteen. No ei sen väliä. Taas pari kuvaa lisää ja osia hankittu.
EDIT: 26.1. Tämän vuoden eka update. Kuvat vielä kamerassa. Vanhoja osia hävitetty ja uusia hankittu.
