KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 26.1.
Valvoja: Moderaattorit
- aluhao
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:44 pm
- Pyörä: KTM LC4 600/640
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 29.6.
Jotain kuvatuksia sain räpsittyä:
Tossa tämänhetkinen tila.
Ja tuossa väri niin hyvin ku sen kameraan saa tallennettua. Auringon valossa parempi...
Ja sitte vähän mäntä vertailua: 640 vakio Elko ja ABP Racingin kauppaama CP Pistons.
Tuo CP on huimat 112g kevyempi tappeineen ja renkaineen kuin originaali. Ja puristuksia pitäs hiukan tulla lisää, tosin kannesta lähti hiukan porttauksen yhteydessä joten aika vakioon jäädään.
Nyt tarvii molempiin koneisiin enää pari pikkunippeliä jotka pitäs ens viikolla tulla. Illat on menny katteita hieroessa paikoilleen. Oikeestaan enää takakatteelle vähän tukea ja penkin modaamista vaille valmis. Joskohan sitä tän vuoden puolella sais vielä käyntikuntoo...
Tossa tämänhetkinen tila.
Ja tuossa väri niin hyvin ku sen kameraan saa tallennettua. Auringon valossa parempi...
Ja sitte vähän mäntä vertailua: 640 vakio Elko ja ABP Racingin kauppaama CP Pistons.
Tuo CP on huimat 112g kevyempi tappeineen ja renkaineen kuin originaali. Ja puristuksia pitäs hiukan tulla lisää, tosin kannesta lähti hiukan porttauksen yhteydessä joten aika vakioon jäädään.
Nyt tarvii molempiin koneisiin enää pari pikkunippeliä jotka pitäs ens viikolla tulla. Illat on menny katteita hieroessa paikoilleen. Oikeestaan enää takakatteelle vähän tukea ja penkin modaamista vaille valmis. Joskohan sitä tän vuoden puolella sais vielä käyntikuntoo...
- Kun tekee itse niin saa mitä ansaitsee-
- Spine of god
- Viestit: 32
- Liittynyt: Su Elo 10, 2008 9:37 pm
- Pyörä: KTM LC4
- Paikkakunta: Helsinki
Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 29.11.
Hienoa kuulla, että projekti taas edistyy!
- aluhao
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:44 pm
- Pyörä: KTM LC4 600/640
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 14.11.
Taas tuli jotain hankittua ja touhuttua.
Englannista saapui 2003 Duke 2 alusta, josta sovitin jo takaiskarin paikoilleen.
Ja vertailussa vanha iskari:
Suurin ero tuossa oli säiliön suunta sekä pituudessa pieni ero (uusi on lyhyempi). Lisäksi alahaarukka on leveempi joten linkun kaveriksi piti pistää vähän holkkia välii. Yläpäähän piti tehä kanssa vähän tilaa että iskari mahtu taittumaan paikalleen. Kuva alla. Lähellä ollaan edelleen...
Etuhaarukka tuli ilman yläkolmioita joten sen asennus onkin vähän kinkkisempi homma. Tod. näk. täytyy hommata Duken kolmio jostain...
Tuossa suurin ero vanhaan on pituus:
Saa nähdä tarviiko kolmioilla kikkailla korkeutta ettei tuu liian matala... Dukessa on myös putket leveämmällä koska pumppujen alapäät on isommat eli vakiokolmioilla ei mahdu vanne paikalleen.
Myös uudemman mallinen penkki tuli hankittua. Istuu paljon paremmin.
Otin myös pari kuvaa kannen muutoksista.
Että semmosta tällä kertaa.
Englannista saapui 2003 Duke 2 alusta, josta sovitin jo takaiskarin paikoilleen.
Ja vertailussa vanha iskari:
Suurin ero tuossa oli säiliön suunta sekä pituudessa pieni ero (uusi on lyhyempi). Lisäksi alahaarukka on leveempi joten linkun kaveriksi piti pistää vähän holkkia välii. Yläpäähän piti tehä kanssa vähän tilaa että iskari mahtu taittumaan paikalleen. Kuva alla. Lähellä ollaan edelleen...
Etuhaarukka tuli ilman yläkolmioita joten sen asennus onkin vähän kinkkisempi homma. Tod. näk. täytyy hommata Duken kolmio jostain...
Tuossa suurin ero vanhaan on pituus:
Saa nähdä tarviiko kolmioilla kikkailla korkeutta ettei tuu liian matala... Dukessa on myös putket leveämmällä koska pumppujen alapäät on isommat eli vakiokolmioilla ei mahdu vanne paikalleen.
Myös uudemman mallinen penkki tuli hankittua. Istuu paljon paremmin.
Otin myös pari kuvaa kannen muutoksista.
Että semmosta tällä kertaa.
- Kun tekee itse niin saa mitä ansaitsee-
- JSL
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
- Paikkakunta: Espoo
Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 14.11.
Yleisö seuraa mielenkiinnolla rojektin etenemistä
Vieläkö on suunnitelmissa laittaa ruisku?
Vieläkö on suunnitelmissa laittaa ruisku?
- aluhao
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:44 pm
- Pyörä: KTM LC4 600/640
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 14.11.
Hyvä että kiinnostus ei oo vielä lopahtanu...
Kyllä ruisku pyörii mielessä. Ensin FCR kaasarilla kasaan (siihenkin tosin jotain metkuja mielessä). Vastaavasti portatulla kannella oli viime viikolla penkitetty 450 kottaraisesta 59hp takapyörältä joten mielenkiinnolla odotan koneen mittauksia.
Tänään frendin kanssa ihmeteltiin keulan geometrioita kun tuo offset tuppaa muuttumaan uusilla osilla. Siitä innostuneena pitäs mallinnella varmaan tulevalla viikolla koko alusta pyörästä ns. viivamallina.
Tuossa Duke 2 konfiguraatiossa kolmioiden offset on 35mm vrt LC4 22mm (1990 malli). Mut LC4 etuakseli on n. 35mm offsetissa putkien keskilinjalta kun taas Dukessa samassa linjassa... Dukessa näytti olevan trail 109mm ja SMC mallissa puolestaan 99mm joten päädyttiin että tähdätään säädöillä tuonne 90mm tuntumaan. Pitää vielä tarkat mallit tehä koska en oo varman mikä tuossa -90 rungossa on rake kulma...
Kyllä ruisku pyörii mielessä. Ensin FCR kaasarilla kasaan (siihenkin tosin jotain metkuja mielessä). Vastaavasti portatulla kannella oli viime viikolla penkitetty 450 kottaraisesta 59hp takapyörältä joten mielenkiinnolla odotan koneen mittauksia.
Tänään frendin kanssa ihmeteltiin keulan geometrioita kun tuo offset tuppaa muuttumaan uusilla osilla. Siitä innostuneena pitäs mallinnella varmaan tulevalla viikolla koko alusta pyörästä ns. viivamallina.
Tuossa Duke 2 konfiguraatiossa kolmioiden offset on 35mm vrt LC4 22mm (1990 malli). Mut LC4 etuakseli on n. 35mm offsetissa putkien keskilinjalta kun taas Dukessa samassa linjassa... Dukessa näytti olevan trail 109mm ja SMC mallissa puolestaan 99mm joten päädyttiin että tähdätään säädöillä tuonne 90mm tuntumaan. Pitää vielä tarkat mallit tehä koska en oo varman mikä tuossa -90 rungossa on rake kulma...
- Kun tekee itse niin saa mitä ansaitsee-
Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 14.11.
Tässä on jo sen verran hyvää yritystä että ei voi toivotta projektille muuta kuin:
Mielenkiintoista nähdä mikä on lopputulema;)
Mielenkiintoista nähdä mikä on lopputulema;)
- aluhao
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:44 pm
- Pyörä: KTM LC4 600/640
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 14.11.
Aika rientää ja projektikin etenee jollainlailla.
Tuli hukattua vähän ylimääräsiä osia tallin nurkista ja kostoksi hankittua lisääkin samalla.
En ollu tyytyväinen keulaan edelleenkään joten ostin sitte SMC -08 mallista täydellisen etujousituksen. Muuten istu perfektosti mutta kääntymisen stoppareita pitää vähän modata. Ja kivana bonuksena tuli kaupassa mukana titaaniset pyörän holkit.
Tutkailin pakoputkien mittoja myös ja totesin että tuo hankkimani Remuksen putki vaikuttaa ahtaalta ja muutenki laatu ei vastaa mun vaatimuksia. Pyörittelin ajatusta itse tehdystä putkistosta jenkkien rosterimutkilla mutta sitte eBay pelasti ja Englannista lähti tulemaan Remuksen 2-2 mallinen putkisto. Vääntökäyrien vakoilun perusteella tuo kokomatkan kahtena menevä putkin on ylivoimasesti paras ratkasu. Ja onhan se uus putki aina uus.
Nyt pitäs parin viikon aikana duunissa tehä kuituhommia niin vois samalla noita katteita yrittää edistää. Josko ne nyt kuitenki yrittäis ite tehdä hiilarista... Saa nähä kuinka käy.
Kuvia napsin kun kerkeän taas. Nyt on vakaa tavote että tänä kesänä ajetaan jo.
Tuli hukattua vähän ylimääräsiä osia tallin nurkista ja kostoksi hankittua lisääkin samalla.
En ollu tyytyväinen keulaan edelleenkään joten ostin sitte SMC -08 mallista täydellisen etujousituksen. Muuten istu perfektosti mutta kääntymisen stoppareita pitää vähän modata. Ja kivana bonuksena tuli kaupassa mukana titaaniset pyörän holkit.
Tutkailin pakoputkien mittoja myös ja totesin että tuo hankkimani Remuksen putki vaikuttaa ahtaalta ja muutenki laatu ei vastaa mun vaatimuksia. Pyörittelin ajatusta itse tehdystä putkistosta jenkkien rosterimutkilla mutta sitte eBay pelasti ja Englannista lähti tulemaan Remuksen 2-2 mallinen putkisto. Vääntökäyrien vakoilun perusteella tuo kokomatkan kahtena menevä putkin on ylivoimasesti paras ratkasu. Ja onhan se uus putki aina uus.
Nyt pitäs parin viikon aikana duunissa tehä kuituhommia niin vois samalla noita katteita yrittää edistää. Josko ne nyt kuitenki yrittäis ite tehdä hiilarista... Saa nähä kuinka käy.
Kuvia napsin kun kerkeän taas. Nyt on vakaa tavote että tänä kesänä ajetaan jo.
- Kun tekee itse niin saa mitä ansaitsee-
- aluhao
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:44 pm
- Pyörä: KTM LC4 600/640
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 26.1.
Muutama kuva uudesta (ja toivottavasti viimesestä) keulasta:
Lisäksi tuli vähän CAD:n kanssa pelleiltyä ja hahmottelin vähän tota barre-kaasuläppää. Vielä pitää mitotuksia vähän viilailla ja väsätä suuttimien paikat, vaijerien kiinnitykset ja säädöt sekä imutorvi. Muuten alkaa näyttämää silti kun haluun. Ohjelma valehteli painoks tällä hetkellä n.600g mistä on vara vielä vähän niistää jos jaksaa hifistellä.
Lisäksi tuli vähän CAD:n kanssa pelleiltyä ja hahmottelin vähän tota barre-kaasuläppää. Vielä pitää mitotuksia vähän viilailla ja väsätä suuttimien paikat, vaijerien kiinnitykset ja säädöt sekä imutorvi. Muuten alkaa näyttämää silti kun haluun. Ohjelma valehteli painoks tällä hetkellä n.600g mistä on vara vielä vähän niistää jos jaksaa hifistellä.
- Kun tekee itse niin saa mitä ansaitsee-
- JSL
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
- Paikkakunta: Espoo
Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 26.1.
Noooh? Mikäs o rojektin tilanne?
- aluhao
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:44 pm
- Pyörä: KTM LC4 600/640
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 26.1.
Onhan tuota taas tullu hiukan edistettyä. Kamera tosin ei oo ollu läsnä niin kuvamateriaalia on heikosti.
Eilen sain putkiston hitsailtua läjään. Eihän se Remuksen tuplaputkisto nyt just tähän malliin istunu niin piti pistää pätkiksi ja tehä palapeli. Nii ja kone on paikallaan ja läjässä.
Vähän pitäs perään katteille vielä tukia väsätä, sähköt siistiä ja tehä kiinnitykset sekä koneen hengityspuoli on vielä auki. Ilmeisesti Keihin FCR tulee nyt alkuun että saa edes sisäänajon suoritettua.
Muutenhan tuo alkaa ihan hyvällä mallilla olemaan. Kuvia tulee kunhan kerkeän ottamaan.
Eilen sain putkiston hitsailtua läjään. Eihän se Remuksen tuplaputkisto nyt just tähän malliin istunu niin piti pistää pätkiksi ja tehä palapeli. Nii ja kone on paikallaan ja läjässä.
Vähän pitäs perään katteille vielä tukia väsätä, sähköt siistiä ja tehä kiinnitykset sekä koneen hengityspuoli on vielä auki. Ilmeisesti Keihin FCR tulee nyt alkuun että saa edes sisäänajon suoritettua.
Muutenhan tuo alkaa ihan hyvällä mallilla olemaan. Kuvia tulee kunhan kerkeän ottamaan.
- Kun tekee itse niin saa mitä ansaitsee-
Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 26.1.
Kansa vaatii kuvia ja päivityksiä, kiinnostava projekti!!
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: To Syys 13, 2007 6:43 pm
- Pyörä: XR400R & B12T
Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 26.1.
+1K-Riku kirjoitti:Kansa vaatii kuvia ja päivityksiä, kiinnostava projekti!!