KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 26.1.

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
aluhao
Viestit: 70
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:44 pm
Pyörä: KTM LC4 600/640
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 29.6.

Viesti Kirjoittaja aluhao »

Jotain kuvatuksia sain räpsittyä:

Kuva
Tossa tämänhetkinen tila.

Kuva
Ja tuossa väri niin hyvin ku sen kameraan saa tallennettua. Auringon valossa parempi...

Ja sitte vähän mäntä vertailua: 640 vakio Elko ja ABP Racingin kauppaama CP Pistons.

Kuva
Kuva
Kuva

Tuo CP on huimat 112g kevyempi tappeineen ja renkaineen kuin originaali. Ja puristuksia pitäs hiukan tulla lisää, tosin kannesta lähti hiukan porttauksen yhteydessä joten aika vakioon jäädään.

Nyt tarvii molempiin koneisiin enää pari pikkunippeliä jotka pitäs ens viikolla tulla. Illat on menny katteita hieroessa paikoilleen. Oikeestaan enää takakatteelle vähän tukea ja penkin modaamista vaille valmis. Joskohan sitä tän vuoden puolella sais vielä käyntikuntoo...
- Kun tekee itse niin saa mitä ansaitsee-
Avatar
Spine of god
Viestit: 32
Liittynyt: Su Elo 10, 2008 9:37 pm
Pyörä: KTM LC4
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 29.11.

Viesti Kirjoittaja Spine of god »

Hienoa kuulla, että projekti taas edistyy!
Avatar
aluhao
Viestit: 70
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:44 pm
Pyörä: KTM LC4 600/640
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 14.11.

Viesti Kirjoittaja aluhao »

Taas tuli jotain hankittua ja touhuttua.

Englannista saapui 2003 Duke 2 alusta, josta sovitin jo takaiskarin paikoilleen.

Kuva

Ja vertailussa vanha iskari:

Kuva

Suurin ero tuossa oli säiliön suunta sekä pituudessa pieni ero (uusi on lyhyempi). Lisäksi alahaarukka on leveempi joten linkun kaveriksi piti pistää vähän holkkia välii. Yläpäähän piti tehä kanssa vähän tilaa että iskari mahtu taittumaan paikalleen. Kuva alla. Lähellä ollaan edelleen...

Kuva

Etuhaarukka tuli ilman yläkolmioita joten sen asennus onkin vähän kinkkisempi homma. Tod. näk. täytyy hommata Duken kolmio jostain...

Kuva

Tuossa suurin ero vanhaan on pituus:

Kuva

Saa nähdä tarviiko kolmioilla kikkailla korkeutta ettei tuu liian matala... Dukessa on myös putket leveämmällä koska pumppujen alapäät on isommat eli vakiokolmioilla ei mahdu vanne paikalleen.

Myös uudemman mallinen penkki tuli hankittua. Istuu paljon paremmin.

Kuva

Otin myös pari kuvaa kannen muutoksista.

Kuva
Kuva
Kuva

Että semmosta tällä kertaa.
- Kun tekee itse niin saa mitä ansaitsee-
Avatar
JSL
Viestit: 588
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
Paikkakunta: Espoo

Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 14.11.

Viesti Kirjoittaja JSL »

Yleisö seuraa mielenkiinnolla rojektin etenemistä :)

Vieläkö on suunnitelmissa laittaa ruisku?
Avatar
aluhao
Viestit: 70
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:44 pm
Pyörä: KTM LC4 600/640
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 14.11.

Viesti Kirjoittaja aluhao »

Hyvä että kiinnostus ei oo vielä lopahtanu... :P

Kyllä ruisku pyörii mielessä. Ensin FCR kaasarilla kasaan (siihenkin tosin jotain metkuja mielessä). Vastaavasti portatulla kannella oli viime viikolla penkitetty 450 kottaraisesta 59hp takapyörältä joten mielenkiinnolla odotan koneen mittauksia.


Tänään frendin kanssa ihmeteltiin keulan geometrioita kun tuo offset tuppaa muuttumaan uusilla osilla. Siitä innostuneena pitäs mallinnella varmaan tulevalla viikolla koko alusta pyörästä ns. viivamallina.

Tuossa Duke 2 konfiguraatiossa kolmioiden offset on 35mm vrt LC4 22mm (1990 malli). Mut LC4 etuakseli on n. 35mm offsetissa putkien keskilinjalta kun taas Dukessa samassa linjassa... Dukessa näytti olevan trail 109mm ja SMC mallissa puolestaan 99mm joten päädyttiin että tähdätään säädöillä tuonne 90mm tuntumaan. Pitää vielä tarkat mallit tehä koska en oo varman mikä tuossa -90 rungossa on rake kulma...
- Kun tekee itse niin saa mitä ansaitsee-
-W-
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Pyörä: Dune RR
Paikkakunta: Jyvässeutu

Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 14.11.

Viesti Kirjoittaja -W- »

Tässä on jo sen verran hyvää yritystä että ei voi toivotta projektille muuta kuin:

Kuva

Mielenkiintoista nähdä mikä on lopputulema;)
Avatar
aluhao
Viestit: 70
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:44 pm
Pyörä: KTM LC4 600/640
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 14.11.

Viesti Kirjoittaja aluhao »

Aika rientää ja projektikin etenee jollainlailla.

Tuli hukattua vähän ylimääräsiä osia tallin nurkista ja kostoksi hankittua lisääkin samalla.

En ollu tyytyväinen keulaan edelleenkään joten ostin sitte SMC -08 mallista täydellisen etujousituksen. Muuten istu perfektosti mutta kääntymisen stoppareita pitää vähän modata. Ja kivana bonuksena tuli kaupassa mukana titaaniset pyörän holkit.

Tutkailin pakoputkien mittoja myös ja totesin että tuo hankkimani Remuksen putki vaikuttaa ahtaalta ja muutenki laatu ei vastaa mun vaatimuksia. Pyörittelin ajatusta itse tehdystä putkistosta jenkkien rosterimutkilla mutta sitte eBay pelasti ja Englannista lähti tulemaan Remuksen 2-2 mallinen putkisto. Vääntökäyrien vakoilun perusteella tuo kokomatkan kahtena menevä putkin on ylivoimasesti paras ratkasu. Ja onhan se uus putki aina uus.

Nyt pitäs parin viikon aikana duunissa tehä kuituhommia niin vois samalla noita katteita yrittää edistää. Josko ne nyt kuitenki yrittäis ite tehdä hiilarista... Saa nähä kuinka käy.

Kuvia napsin kun kerkeän taas. Nyt on vakaa tavote että tänä kesänä ajetaan jo.
- Kun tekee itse niin saa mitä ansaitsee-
Avatar
aluhao
Viestit: 70
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:44 pm
Pyörä: KTM LC4 600/640
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 26.1.

Viesti Kirjoittaja aluhao »

Muutama kuva uudesta (ja toivottavasti viimesestä) keulasta:

Kuva
Kuva
Kuva

Lisäksi tuli vähän CAD:n kanssa pelleiltyä ja hahmottelin vähän tota barre-kaasuläppää. Vielä pitää mitotuksia vähän viilailla ja väsätä suuttimien paikat, vaijerien kiinnitykset ja säädöt sekä imutorvi. Muuten alkaa näyttämää silti kun haluun. Ohjelma valehteli painoks tällä hetkellä n.600g mistä on vara vielä vähän niistää jos jaksaa hifistellä.

Kuva
Kuva
- Kun tekee itse niin saa mitä ansaitsee-
Avatar
JSL
Viestit: 588
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
Paikkakunta: Espoo

Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 26.1.

Viesti Kirjoittaja JSL »

Noooh? Mikäs o rojektin tilanne?
Avatar
aluhao
Viestit: 70
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:44 pm
Pyörä: KTM LC4 600/640
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 26.1.

Viesti Kirjoittaja aluhao »

Onhan tuota taas tullu hiukan edistettyä. Kamera tosin ei oo ollu läsnä niin kuvamateriaalia on heikosti.

Eilen sain putkiston hitsailtua läjään. Eihän se Remuksen tuplaputkisto nyt just tähän malliin istunu niin piti pistää pätkiksi ja tehä palapeli. Nii ja kone on paikallaan ja läjässä.

Vähän pitäs perään katteille vielä tukia väsätä, sähköt siistiä ja tehä kiinnitykset sekä koneen hengityspuoli on vielä auki. Ilmeisesti Keihin FCR tulee nyt alkuun että saa edes sisäänajon suoritettua.

Muutenhan tuo alkaa ihan hyvällä mallilla olemaan. Kuvia tulee kunhan kerkeän ottamaan.
- Kun tekee itse niin saa mitä ansaitsee-
K-Riku
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 4:23 pm
Pyörä: LC4 640

Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 26.1.

Viesti Kirjoittaja K-Riku »

Kansa vaatii kuvia ja päivityksiä, kiinnostava projekti!! 8)
Fideltuntsa
Viestit: 59
Liittynyt: To Syys 13, 2007 6:43 pm
Pyörä: XR400R & B12T

Re: KTM LC4 -90 uudistusprojekti UPDATE 26.1.

Viesti Kirjoittaja Fideltuntsa »

K-Riku kirjoitti:Kansa vaatii kuvia ja päivityksiä, kiinnostava projekti!! 8)
+1
Vastaa Viestiin