Karmoliksen DRZ

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Hilut tuli lyötyä eilen nippuun, siis jousituskomponenttien osalta. Kyllähän se tuntui ihan eri pyörältä jo päälle istuessa, saa nähdä sitten miten se ajossa pelaa.

Perjantaina saa uuden akun ja loput hommat kun ehtii. Ajokärpänen vaan ei vielä ole puraissut mutta tarkoitus olis tossa toukokuun ekana viikonloppuna joku pikku pyrähdys ainakin tehdä. Luulis siihen mennessä kaiken jo olevan valmista. Jos sitten jo olis vähän lämpimämpikin.
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Keulaöljyinä on nyt muuten 4w Öhlinsiä.

Sen keulaöljyn tarkoitus kun kuulemma ei ole toimia iskunvaimentimena niinkään vaan voiteluaineena. Jos sitä iskunvaimennukseen käyttää niin se haittaa ulosjoustoa.

Niin ja uudet etujouset on kans merkkiä Öhlins. Uuh. Vissiin 5.5N/mm kun vakiot oli 4.4
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Enskat laitettu alle ja ilmanputsarit pesty. Tänään ohjelmassa uusi akku, uudet öljyt ja ilmanputsarien öljyämistä.

Eilen lähti ensimmäistä kertaa polkimesta käyntiin. Se kun on tuo tappokatkaisija päällä vähän hankalampi startata... Harmi kun siitä napin vierestä on "käyttöohjeet" kuluneet pois.
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Kevään ekat ajot ajettu. Pamput toimi hyvin, en ainakaan keksinyt mitään mitä olisi tarvinnut parantaa. 30km tuli ajettua, aikaa meni sellaset 1,5h siihen ja maksimisyke 189. Kerran nurin. Kaiken kaikkiaan olin pirun tyytyväinen pyörään. Ainoa miinus oli akku joka oli paskana, uutta en kerinnyt vielä hakemaan. Potkimalla lähti tosin hyvin käyntiin. Jännä oli myös tutkailla Vaporin lämpömittaria. Normiajossa lämmöt siinä 70 asteen tienoilla, tyhjäkäynnillä pahimmillaan jossain 114 asteessa. Mullahan ei flektiä ole, mutta vois melkein jonkinlaisen asentaa joka vaan mahtuu.

Tosta vähän kuvasatoa (klikkaamalla saa isommaksi)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
RTJ
Viestit: 1570
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Terve

On se hieno nähdä kun Kurapyöräilijöitten paita lepattaa menemään.


Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Avatar
Hösö
Viestit: 582
Liittynyt: To Syys 28, 2006 7:55 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: ROLLOBABY<3

Viesti Kirjoittaja Hösö »

Kui se nuin lintassa kulukee?

Ni palio vetoja että vettää alustan kenttään ku kiihyttää? :lol:
MunaPussiRacingTeam!

Troy Lee:n kypärät ja vermeet!

LifeOfHösö

Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Hösö kirjoitti:Kui se nuin lintassa kulukee?

Ni palio vetoja että vettää alustan kenttään ku kiihyttää? :lol:
Meksikojouset. Vatos locos!

Hyvältä se vaan tuntu. En oo koskaan aiemmin ollutkaan näin tyytyväinen mopooni. Alusta oli kuin mulle tehty. Tai no niin sen kyllä pitikin olla. Ja olikin mulle tehty.

Tyhmä on se joka ei ensimmäiseksi säädä(tä) moponsa jousitusta painolleen ja käyttötarkoitukselle sopivaksi. Muut hilavitkuttimet sitten myöhemmin.

Olin tyhmä, sittemmin valaistunut, nyttemmin kaljapäissäni.

Kotarin 250 nelarikrossi oli muuten aika kiva vietävä tolla samaisella radalla. Vaivatonta menoa.
Avatar
Tuppuzx6
Viestit: 14
Liittynyt: La Loka 21, 2006 11:01 am
Paikkakunta: Unkari

Viesti Kirjoittaja Tuppuzx6 »

karmolis kirjoitti: Jännä oli myös tutkailla Vaporin lämpömittaria. Normiajossa lämmöt siinä 70 asteen tienoilla, tyhjäkäynnillä pahimmillaan jossain 114 asteessa.
Millainen tuo Vapor oli asentaa? Ilmeisesti Stormilta saa Suomessa? Onko merkkikohtainen?

Täytyypä katsoa löytyykö täältä Unkarista maahantuojaa...
Born to ride!
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Tuppuzx6 kirjoitti:
karmolis kirjoitti: Jännä oli myös tutkailla Vaporin lämpömittaria. Normiajossa lämmöt siinä 70 asteen tienoilla, tyhjäkäynnillä pahimmillaan jossain 114 asteessa.
Millainen tuo Vapor oli asentaa? Ilmeisesti Stormilta saa Suomessa? Onko merkkikohtainen?

Täytyypä katsoa löytyykö täältä Unkarista maahantuojaa...
Helppoo ku heinänteko. Isoin homma oli rakentaa sille kiinnikkeet. No tietty mallista riippuen voi joutua vesiletkun katkomaan lämpöanturia varten mutta samaan vaivaan voi ne jäähdytysnesteet sitten vaihtaa...

On niitä merkkikohtaisiakin mutta ero taitaa olla siinä minkä kokoisen magneettipultin paketista saa.

Storm myy Koson mittareita ja niiden varaosia. Trailtechit sitten jostain muualta, itse ostin käytettynä niin ei hajua maahantuojasta.
Avatar
Pasi
Viestit: 3075
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mie olen myypässy Karille Vaporin. Tilasin sen englannista trailtechin sikäläisestä tytäryhtiöstä. Paketti oli olevinaan juuri dertsille mutta kuten Kari jo mainitsi, merkkikohtaisuus koskee vain tilauskaavaketta.
Avatar
HarMi
Viestit: 1080
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja HarMi »

Kerro vähän tuosta Karkkilan radasta. Millainen pinta, onko kova pohja, ym? Jos kävis motolla koittamassa.
routaisten peltojen pehtoori
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

HarMi kirjoitti:Kerro vähän tuosta Karkkilan radasta. Millainen pinta, onko kova pohja, ym? Jos kävis motolla koittamassa.
Kyllä siellä motoilla pääsee jos on kuivaa. Aika samanmoinen ku Ämmässuo. Siis pinnaltaan. Rata on muuten paljon hienompi.

Tällä viikolla pitäs ruuvata kilvet ja takavalonheittimet kiinni mopoon ja vetästä motot alle, lauantaina pitäis heittää pikku lenkki.
Avatar
Tuppuzx6
Viestit: 14
Liittynyt: La Loka 21, 2006 11:01 am
Paikkakunta: Unkari

Viesti Kirjoittaja Tuppuzx6 »

Tattis! Muistelin, että olin jossakin Offroad lehden numerossa nähnyt mainoksen, että Storm tuo maahan - mutta MP- racing se sitten olikin. Hinta näytti olevan 139e kaikille seteille eli on sitten universaali tai merkkikohtainen. Eilen vierailin tuolla Pasin mainitsemalla UK:n sivulla ja sielä hinta oli veroineen jotain 110e + pk. Täytyy vielä yrittää josko täältä Unkarista löytyisi tai sitten ensi viikolla hakea Suomesta, kun on sielä päin käymässä.

Tuo Karkkilan ratahan on kova ku kalu - varsinkin jos kokeilee solisluu siksakkia tai edes sinnepäin...
Born to ride!
Avatar
Tuppuzx6
Viestit: 14
Liittynyt: La Loka 21, 2006 11:01 am
Paikkakunta: Unkari

Viesti Kirjoittaja Tuppuzx6 »

TomiKoo kirjoitti: Helppous on tapauksesta riippuen about tuota tasoa. Keksii anturit kiinni sopivasti ja niputtaa piuhat sekä keksii itse laitteelle kinnitykset. Helppo tie on mukana tulevat muovikiinnikkeet.

Universaalissa tuli M6 magneettipultti sekä irtomagneetti, merkkikohtaisissa tulee varmaan fiksummin suoraan passeli. Tai siis voihan tuokin M6 johonkin sopia suoraan. Ohjeissa oli jotain mainintaa Kotarin levyssä valmiina olevasta porauksesta.

Suomen jälleenmyyjä on MP-Racing Hyvinkäällä

Tomi
Onko nuo muovikiinnikkeet ihan toimiva ratkaisu? Trailtechin sivuilla näytti olevan alumiinisiakin kiinnikkeita ja ja sitten jotain muovisia sarveen asennettavia polkupyörä malleja..
Born to ride!
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Dorkaa ja karmeeta.

Motot alla, uus akku, takapää valaistu. Tolta Karkkilan reissulta jäi miehekkäästi kuraa mopediin, mutta voi jeesus että se savi osaa painaa... Jarrupolkimen jarruvaloanturi oli vähän vääntynyt joko kickstartin asennusvaiheessa tai tuolla radalla ja se aiheutti hiukan päänvaivaa takavaloa kytkiessä (varsinkin kun yleismittari oli paskana ja piti yritys-erehdys -metodilla kytkeä). Tarvis kyllä saada jostain kilpiteline. Tuo orggis on aika hirveä uloke, mutta kun mun sirommasta ledivalosta on kilpivalo rikki ja tietenkään sitä lamppua ei auki saa rikkomatta.. Ehdotuksia? Lain kirjaimet täyttäviä sellaisia (ts ei mitään Edgejä)

Tossa olis ihan hyvä:
Kuva
Polisportin tekele. Ei vaan kotimaisilta maahantuojilta ole vielä löytynyt. Saksasta 43e plus postit.

Ebaystä sai näköjään posteineen 52e:llä. Joo joo on niitä hienompiakin.

Vielä tarvis laittaa:
- peilit
- gepsiteline
Lukittu