Joo,mun darraprojekti

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

No mopotin vaihtaa väriä minkä kerkii,musta siit nytt sitten tulee 8)

Noitten 10-12 tuntisien työpäivien jälkeen ei kauan siin jaksaa olla väsäämäs mutt pikkuhiljaa,pikkuhiljaa :wink:

Niin joo,kamera ku harvemmin töis käytän niin ei oo kuvia viel(töist suoraan tallille),mutt pistetään kunhan kameran saan mukaan raahattua :roll:

Kyll täsä "melkein" on jo voiton puolella,joss ei muuta niin jo sen takia ku sain värin päätettyä.
Helppohan se oli ku oli pari mustaa pulloa tallis niin ei muuta ku muoveihiin kiinni se väri,sitt oli jo pakko muutkin osat maalata :roll:

Vielä pitää surffailla pikkasen tota acerbiksin tankin pohjaväriä et se mustakin sais siin pysymään?
Esa

Viesti Kirjoittaja Esa »

Toi muovitankin maalaus itteänikin kiinnostaa kun huvittais ittekki..
Omaan mopoon aloin laittamaan 250cc Cr:n muoveja ja 16l acerbiksen tankkia
joka on ollut joskus pikku dr:ssä..

Hommaa on vielä penkin toppaus ja verhoilu, takavalon ja vilkuttimien kiinnitys ja keula vielä täysin vaiheessa..

Musta ja valkoinen on lopulliset värit mutta tankki on keltainen :?
Muovitankin läpi penziini hikoilee sen verran että teipin alle tulee kuplaa
ja maali lähtee hyvin nopeeta.. Oisko ideaa pohjustukseen?
Jotain epoksi touhuja yks ehdotti ja pähkäilin että ottaisko normi hartsi
tarpeeksi otetta jos pensselillä vetelis ja hionnan jälkeen maali pälle, vaan taitaas olla halkeamia ekan hellepäivän jälkeen...
Miten oot värin laiton ajatellu toteuttaa?
jussimh
Pyörä: KTM 950 Adventure
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussimh »

Koetahan laittaa se kasaan vaan.. Tässä ei ole 28 yötä enää ku me oltas tulossa sinne teille päin.. Laskin sen aivan itse... :roll:
Aina kiireinen mansikanviljelijä
jonkko

jussimh kirjoitti:Koetahan laittaa se kasaan vaan.. Tässä ei ole 28 yötä enää ku me oltas tulossa sinne teille päin.. Laskin sen aivan itse... :roll:
No kasaaminen ei kauan kestä,eihän siin ole mitään rikki,eli joss ei muuta niin tulee moniväriseks se viikonloppu :lol:
Mikkora

Viesti Kirjoittaja Mikkora »

Jaaarnooooo !

Huomaatko, Jonkko on kirjoitellut lähipäivinä enevemissä määrin.
Aurinko on varmaan ehtinyt Kaarinaan asti, ja herättänyt Jonkon talvihorroksesta!
Mikko
jonkko

Mikkora kirjoitti:Jaaarnooooo !

Huomaatko, Jonkko on kirjoitellut lähipäivinä enevemissä määrin.
Aurinko on varmaan ehtinyt Kaarinaan asti, ja herättänyt Jonkon talvihorroksesta!
:roll:

Enemmän ehkä se ku sen yhen kaupan urakka on loppuvaihees niin rupee melkein olla aikaa muihiinkin asioihiin ku työntekoon ja pikkasen nukkumiseen :wink:

Noh,homma etenee koko ajan,tänäänkin olin vetämäs lisämaalikerroksia,monta tulee viel.

Viel ku jossain vaihees ehtis sen pienemmän öljykyylärin metsästää ja ennenkaikkea hakee ennenkuin kaikki paikat ovat menneet kiinni niin sitt olis jo ihan ok :P

Nä työpäivät ku sattuu venyy vaan koko ajan ku tekee pitkiä työpäiviä ja sitten viel ajomatkat ku kodin ja tän hetken työkohteeseen väliin mahtuu 1 kaupunki ja pari kuntaa et .....:evil:

Aattelin et lauantaina vois olla jo semmoinen päivä et vois rupee pikkasen kasaamaan jo :wink:
Mikkora

Kerro lauhduttimen mitat, ja letku lähtöjen koko sekä suunta.
Mä voin käydä kurkistamassa tuossa Lounais-Suomen vahinkoautokeskuksessa http://www.autoklinikka.net/vahinkoauto ... index.html

Voin käydä jo perjantaina, jos saat mulle nuo mitat.
Mikko
jonkko

Kiitokset mikko ku kävit mulle kyylarin hakee!!!!!!!!!
Kyll mä sen sinne saan sumplittua et mahtuu.

Nytt tääl tallis taas darra säätämässä ja tänään tulee ainakin tankin kiinnitykset hitsattua valmiiks ja samalla sen öljykyylärin uudet kiinnikkeet,ja kai siin sa ainakin yhen kerroksen maaliakin laitettu muoviosien päälle taas,monta kerrosta tulee viel.
jonkko

Tankkikiinnitykset paikalla,norttitauko niin päivitetään nytt sitten ihan ajan tasalla :lol:

Viel ylimääräisten hionta ja sitten maalia päälle.
jonkko

Maalit maalattu ja muutakin sai tehtyä,nytt pieni tauko ku paikkakunta vaihtuu mutt huomen uudestaan.
Hyvin tääl näkyy kerkivän saada mopotin iskuun enne se susirajan porukan tuloa ainakin ;-)

Sormenpään onnistusin siin tiimellykses polttaa kuumas raudas et savukin nousi sormest :lol:
Nytt on sitten sormenjäljet tuhottu siitäkin sormest :lol:

Huomenna on sitten takapään viimeistely ja kiinnittäminen + muut tekemiset.

Joss huomenna vaikka sais kamerankin mukaan ku jostain kumman syyst se aina unohtuu,niin sais kuvia otettua siit tankinkiinnikkeitten mallist ku joku tääl niit kyselikin mitä kaikkea joutuu tekee et se 25L aceritankki sinne sopii.
Mikkora

Palaneet sormenjäljet tulee takasin nopeasti. Sen varaan ei kannata laskea! ;)
Itse olen polttanut sormen niin että lääkäri joutui leikkaamaan pahiten hiiltyneitä kokkareita pois.
Sillä tavalla saa uudet sormenjäljet... tai, ainakin sormenjäljet korvaantuu arvella. Tosin tekee hiukan kipeää kun iho hiiltyy.

Hyvä että lauhdutin kelpaa.
Miten saat tarkkailtua käytännössä lämpötiloja? Meinaan että riittääkö lauhduttimen koko.
Mikko
jonkko

En mä halua tietää kui kuumana se käy :lol:
Voi olla et pistän anturan putkeen,saas kattoo? Ku ny kerran mittaris on se vaihtoehto joss oikein muistan?

Ei se pitäis vaikuttaa ainakaan huonompaan suuntaan se kyylarin vaihto,tähään menee enemmän sitä öljyä ku vanhaan,sen verran leveämpi kummiskin.
Sopii ku hanska jalkaan toi kyylari,menee just sopivasti sen rungon keskipalkin ja tankin reunan alle gömmaan eikä jää liian alas,pikkasen korkeamalle ku vanha jopa.

Pitää jostain metsästää vähäsen gummiputkea ja holkkia et saan letkutkin kyyläriin.pitäis kyll siit tallist löytyä?

Huomenna ku sais kyylarin viimeinen kiinnitys laitettu niin sitten on takahäkin vuoro keventyä ja sekin olis tarkoitus huomenna saada paikalle.

Ja sitt ku jokkelt saan maskin takas mitä hän lainas niin sitten on etupään vuoro,eli maski/valot ja mittaristo + kaiken maailman katkaisimet ja virranotot.
Ja viel ku ehtis väsätä noi kivisuojat valoille ja kyylärille niin sitten rupee jo pikkuhiljaa olla avot
:roll:

Väriä toki tulee lisää joka kerta ku tallissa olen et .... 8)
tonnikeiju
Pyörä: TA

Viesti Kirjoittaja tonnikeiju »

Mulla sattu tänään olemaan kamera mukana tallilla, joten laitan tähän Jonkon puolesta pari kuvaa tosta tankin kiinnitystsydeemistä.
Otin samalla kuvan Jonkon DR:n koneestakin, joka on talven aikana näköjään porattu seuraavaan ylikokoon 8).
Liitteet
oikea2.JPG
(527.72 KiB) Tiedosto ladattu 115 kertaa
paalta.JPG
(426.18 KiB) Tiedosto ladattu 115 kertaa
mosa.JPG
(503.73 KiB) Tiedosto ladattu 129 kertaa
ceevu
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++

Viesti Kirjoittaja ceevu »

taitaa fordson (majorin) tekniikka olla tohtorointia vajaa?
jonkko

Kyylari paikalla,seuraavaks takapään modi ja asennus.
Vastaa Viestiin