Cbr superenduroksi
Valvoja: Moderaattorit
-
anagonda
- Viestit: 90
- Liittynyt: To Loka 25, 2007 10:20 am
- Pyörä: Yamaha 660 tennari + projektit
- Paikkakunta: Tampere
Re: Cbr superenduroksi
Mielenkiinnolla tätä seuraillaan, tsemppiä Miika!
Kannustukseksi osui brittien foorumilla silmiin hieman vastaava projekti, lyhyillä joustoilla tosin.
T:Antti
Kannustukseksi osui brittien foorumilla silmiin hieman vastaava projekti, lyhyillä joustoilla tosin.
T:Antti
- Liitteet
-
- Kura_Yamaha.jpg
- (148.61 KiB) Tiedosto ladattu 429 kertaa
- TT600 ja vapaasti hengittävä tasapainoakseli
Re: Cbr superenduroksi
Kiitoksia, noita aina tarvitaan.
Tuota yamahaa oon aikasemminki kattellu, ihan hyviä ideoita mutta tollasen saa loppupeleissä
kohtuu helposti kun ei tartte alustaan koskee. Se vähän harmittaa etten kilosesta alkanu tota
rakennella, olis ainakin voimaa ollut tarpeeksi
Perä tuo vähän ongelmia kun iskarin pidennyksellä/linkkujen muutoksella ketjulinja tulee ihan sairaaksi.
Pitää varmaan vaan sitä haarukkaa pidentää vaikka en niin hirveesti tykkää akselivälin kasvamisesta.
Ei se kyllä kasva kuin johonki kotarin SE mittoihin. Jos jollain on jotain valmista tuohon niin saa huudella..
Tuota yamahaa oon aikasemminki kattellu, ihan hyviä ideoita mutta tollasen saa loppupeleissä
kohtuu helposti kun ei tartte alustaan koskee. Se vähän harmittaa etten kilosesta alkanu tota
rakennella, olis ainakin voimaa ollut tarpeeksi
Perä tuo vähän ongelmia kun iskarin pidennyksellä/linkkujen muutoksella ketjulinja tulee ihan sairaaksi.
Pitää varmaan vaan sitä haarukkaa pidentää vaikka en niin hirveesti tykkää akselivälin kasvamisesta.
Ei se kyllä kasva kuin johonki kotarin SE mittoihin. Jos jollain on jotain valmista tuohon niin saa huudella..
Re: Cbr superenduroksi
Aluksi suhtauduin tähän projektiin melko skeptisesti. "Mitäköhän tästäkin nyt tulee?"
Mutta täytyy sanoa, että ainakin nuitten kuvien perusteella pyörä näyttää todella lupaavalta.
Mutta täytyy sanoa, että ainakin nuitten kuvien perusteella pyörä näyttää todella lupaavalta.
- Spine of god
- Viestit: 32
- Liittynyt: Su Elo 10, 2008 9:37 pm
- Pyörä: KTM LC4
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Cbr superenduroksi
Toi susuki oli uus linkki mulle. Näköjään lyöty iso takaratas että saa ton ketjun jotenkin pyörii, pitää varmaan ite tehä samalla lailla. Keula tossa o vaa törkeen loiva.
Noissa molemmissa modeissa o se huonoo ettei tollasta voi ajaa tapeilta, itellä ku vähä laski tappei ja laitto eteepäi sekä
nosti tankoo niin ajoasento alkaa olla seisaaltaan aika hyvä. Eiks tosimiehet aina aja seisaalta
Noissa molemmissa modeissa o se huonoo ettei tollasta voi ajaa tapeilta, itellä ku vähä laski tappei ja laitto eteepäi sekä
nosti tankoo niin ajoasento alkaa olla seisaaltaan aika hyvä. Eiks tosimiehet aina aja seisaalta
Re: Cbr superenduroksi
Asiantuntijat kävi lauantaina tutustumassa hondaan, ohessa muutama kuva:
http://www.kolumbus.fi/miika.markkanen/vesa_cbr.jpg
http://www.kolumbus.fi/miika.markkanen/mitas.jpg
http://www.kolumbus.fi/miika.markkanen/ ... pittaa.jpg
Tankki taitaa saada vähän lekaa noitte polvien kohdalta..
http://www.kolumbus.fi/miika.markkanen/vesa_cbr.jpg
http://www.kolumbus.fi/miika.markkanen/mitas.jpg
http://www.kolumbus.fi/miika.markkanen/ ... pittaa.jpg
Tankki taitaa saada vähän lekaa noitte polvien kohdalta..
- MTRO
- Viestit: 330
- Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 11:56 am
- Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI
- Paikkakunta: E-K
Re: Cbr superenduroksi
Miika tekee tuota niin rakkaudella ja ajatuksen kanssa, että Uraalle lähtö alkaa vaikuttamaan kohta hiukan epävarmalta. Onneksi ei enää kuulemma suuria ongelmia ole.
http://picasaweb.google.fi/lh/photo/5dM ... directlink
http://picasaweb.google.fi/lh/photo/5dM ... directlink
Re: Cbr superenduroksi
Kyl mie uraalle tuolla mopolla tuun, jos vaa osottautuu iha sudeksi niin sitten vakiomallina. Kolmen viikon päästä olis
kuulemma testiajot Kouvolassa, katotaa tullaanko autolla vai mopolla
Nyt olis tilattu 54 piikkinen takaratas ja perän korotus hoidetaan uniballeilla eli tollasilla:
http://www.fluro.de/PRODUKTE/eGIXS.htm
kuulemma testiajot Kouvolassa, katotaa tullaanko autolla vai mopolla
Nyt olis tilattu 54 piikkinen takaratas ja perän korotus hoidetaan uniballeilla eli tollasilla:
http://www.fluro.de/PRODUKTE/eGIXS.htm
- hannuk
- Viestit: 1152
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Cbr superenduroksi
Mä kans! Tänään sain dr-z:n kaasarin ja takarungon kiinni ja josimurinakin on jo hollillaan. Ens viikolla tekee sen nokkaketjunkiristimen ja sitten uutta jarruletkua eteen. Kai mopolla saa ajaa nastarenkailla, jos ei jaksa vaihtaa kumeja 
Oma vastuu! Artisti maksaa...
-
vkoivu
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Re: Cbr superenduroksi
on tää maailmanmeno ihmeellistä, yksi ostaa katumopon jota sitten korottelee ja joku toinen hommaa matkaenduron jota se puolestaan madaltaa http://picasaweb.google.fi/eiminusta/MC ... 5474437010MTRO kirjoitti:Miika tekee tuota niin rakkaudella ja ajatuksen kanssa, että Uraalle lähtö alkaa vaikuttamaan kohta hiukan epävarmalta. Onneksi ei enää kuulemma suuria ongelmia ole.
http://picasaweb.google.fi/lh/photo/5dM ... directlink
- hannuk
- Viestit: 1152
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Cbr superenduroksi
...ja sitten herää kysymys: ostaisitko näiltä kavereilta rakennetun mopon? http://picasaweb.google.fi/eiminusta/MC ... 7272598226vkoivu kirjoitti:on tää maailmanmeno ihmeellistä, yksi ostaa katumopon jota sitten korottelee ja joku toinen hommaa matkaenduron jota se puolestaan madaltaa http://picasaweb.google.fi/eiminusta/MC ... 5474437010MTRO kirjoitti:Miika tekee tuota niin rakkaudella ja ajatuksen kanssa, että Uraalle lähtö alkaa vaikuttamaan kohta hiukan epävarmalta. Onneksi ei enää kuulemma suuria ongelmia ole.
http://picasaweb.google.fi/lh/photo/5dM ... directlink
PS: kuvan katsomista ei suositella herkimmille
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Re: Cbr superenduroksi
Uusia kuvia, kannattaa kiinnittää huomioo syylärinkiinnikkeisiin. Helppo uskoa että olen metallialalla.
Mopoo rakennetaan periaatteella mitä ekaks käteen sattuu





Mopoo rakennetaan periaatteella mitä ekaks käteen sattuu





Viimeksi muokannut MiikaM, Ke Elo 08, 2012 7:45 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- hannuk
- Viestit: 1152
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Cbr superenduroksi
Niin ja toinen kantava idea tuntuu olevan: kaikki mikä on Hannun jemmoista pois, on aina kotiin päinMiikaM kirjoitti:Uusia kuvia, kannattaa kiinnittää huomioo syylärinkiinnikkeisiin. Helppo uskoa että olen metallialalla.
Mopoo rakennetaan periaatteella mitä ekaks käteen sattuu
Toi oikealla puolella oleva metallilevy oli aikanaan DR350:sen lokarin kiinnikkeenä...
Mulla ois enemmän uskoa tuon hyvyyteen, jos se tanko kääntyis vielä "hieman" enemmän. Nyt tuota ei saa vekslaamatta kääntymään isollakaan kentällä. Noi takajousituksen linkkujen miettimiset on ihan kivaa puuhaa, varsinkin kun pääsee kertomaan, että "ideasi on ihan ok, ainut vaan ettei se toimi". No korjaavia ideoita löyty ja nyt Miikan tarvis vaan toteuttaa ne. Luultavasti vuoden sisään saadaan tehtyä bolt-on-sarja, jolla perus separista saa muutamassa tunnissa täysverisen paris-dakar kilpurin. Luonnollisestikaan hinta ei ole halpa, mutta tuote on sitäkin parempi!
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Re: Cbr superenduroksi
luulen, että tuossa käy semmoinen ongelma ajo-ominaisuuksissa, että istut liian takana, keula on aika loiva ja eturengas kaukana edessä ja katupyörän tankki pakottaa istumaan takana.
keula tulee varmaan aika kevyeksi, voi esim puskea hiekkatiellä.
mietiskelin mistä sitä voisi muuttaa, mutta runko on vähän tommonen, joten ei sitä oikein voi. takahaarukka pitäs olla ehkä pitempi ja moottori edempänä ja jopa alempana.
luulen, että halvin keino on päästää keulaa rajusti läpi kolmioista, että saa painoa eteen ja pyörä ei olisi noin korkea.
yksi keino olisi tankin raju modaus, jotta istumispaikkaa saisi eteenpäin.
keula tulee varmaan aika kevyeksi, voi esim puskea hiekkatiellä.
mietiskelin mistä sitä voisi muuttaa, mutta runko on vähän tommonen, joten ei sitä oikein voi. takahaarukka pitäs olla ehkä pitempi ja moottori edempänä ja jopa alempana.
luulen, että halvin keino on päästää keulaa rajusti läpi kolmioista, että saa painoa eteen ja pyörä ei olisi noin korkea.
yksi keino olisi tankin raju modaus, jotta istumispaikkaa saisi eteenpäin.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: Cbr superenduroksi
Juu mä otin neuvosta vaarin ja pidensin tota takahaarukkaa: http://picasaweb.google.com/miika.markk ... 9730006018jaket kirjoitti:luulen, että tuossa käy semmoinen ongelma ajo-ominaisuuksissa, että istut liian takana, keula on aika loiva ja eturengas kaukana edessä ja katupyörän tankki pakottaa istumaan takana.
keula tulee varmaan aika kevyeksi, voi esim puskea hiekkatiellä.
mietiskelin mistä sitä voisi muuttaa, mutta runko on vähän tommonen, joten ei sitä oikein voi. takahaarukka pitäs olla ehkä pitempi ja moottori edempänä ja jopa alempana.
luulen, että halvin keino on päästää keulaa rajusti läpi kolmioista, että saa painoa eteen ja pyörä ei olisi noin korkea.
yksi keino olisi tankin raju modaus, jotta istumispaikkaa saisi eteenpäin.
Taisin vaa vähä innostuu liikaa..Tossa o jotai 200mm jatkot, oikeesti tulee alle 100mm ja sitäkin pitää vähän
vielä mallata paljo laittaa. Lisäks tonne iskarin alapäähän tulee korotusta.
Ite en niin hirveesti tosta peräpainosuudesta oo huolissaan tai ainakaa tollee vakiona ku ajo niin se ei haitannut.
Nyt olis tarkotus vetää lekalla tankkia vähän sivulta lyttyyn että mahtuis kunnolla vetää tapeilta etupainosesti.
Hyvä että joku muukin miettii näitä samoja asioita, ite kun ei välttämättä kaikkee tajua. Hannu varmaan vahvistaa