Cbr superenduroksi

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

anagonda
Viestit: 90
Liittynyt: To Loka 25, 2007 10:20 am
Pyörä: Yamaha 660 tennari + projektit
Paikkakunta: Tampere

Re: Cbr superenduroksi

Viesti Kirjoittaja anagonda »

Mielenkiinnolla tätä seuraillaan, tsemppiä Miika!
Kannustukseksi osui brittien foorumilla silmiin hieman vastaava projekti, lyhyillä joustoilla tosin.

T:Antti
Liitteet
Kura_Yamaha.jpg
(148.61 KiB) Tiedosto ladattu 429 kertaa
- TT600 ja vapaasti hengittävä tasapainoakseli
Avatar
MiikaM
Viestit: 269
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Cbr superenduroksi

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

Kiitoksia, noita aina tarvitaan.
Tuota yamahaa oon aikasemminki kattellu, ihan hyviä ideoita mutta tollasen saa loppupeleissä
kohtuu helposti kun ei tartte alustaan koskee. Se vähän harmittaa etten kilosesta alkanu tota
rakennella, olis ainakin voimaa ollut tarpeeksi :)

Perä tuo vähän ongelmia kun iskarin pidennyksellä/linkkujen muutoksella ketjulinja tulee ihan sairaaksi.
Pitää varmaan vaan sitä haarukkaa pidentää vaikka en niin hirveesti tykkää akselivälin kasvamisesta.
Ei se kyllä kasva kuin johonki kotarin SE mittoihin. Jos jollain on jotain valmista tuohon niin saa huudella..
Sandells
Viestit: 7
Liittynyt: To Huhti 16, 2009 2:57 pm
Pyörä: Yamaha TT 600r
Paikkakunta: Kuopio

Re: Cbr superenduroksi

Viesti Kirjoittaja Sandells »

Aluksi suhtauduin tähän projektiin melko skeptisesti. "Mitäköhän tästäkin nyt tulee?"
Mutta täytyy sanoa, että ainakin nuitten kuvien perusteella pyörä näyttää todella lupaavalta.
Avatar
Spine of god
Viestit: 32
Liittynyt: Su Elo 10, 2008 9:37 pm
Pyörä: KTM LC4
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cbr superenduroksi

Viesti Kirjoittaja Spine of god »

Avatar
MiikaM
Viestit: 269
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Cbr superenduroksi

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

Toi susuki oli uus linkki mulle. Näköjään lyöty iso takaratas että saa ton ketjun jotenkin pyörii, pitää varmaan ite tehä samalla lailla. Keula tossa o vaa törkeen loiva.
Noissa molemmissa modeissa o se huonoo ettei tollasta voi ajaa tapeilta, itellä ku vähä laski tappei ja laitto eteepäi sekä
nosti tankoo niin ajoasento alkaa olla seisaaltaan aika hyvä. Eiks tosimiehet aina aja seisaalta :mrgreen:
Avatar
MiikaM
Viestit: 269
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Cbr superenduroksi

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

Asiantuntijat kävi lauantaina tutustumassa hondaan, ohessa muutama kuva:
http://www.kolumbus.fi/miika.markkanen/vesa_cbr.jpg
http://www.kolumbus.fi/miika.markkanen/mitas.jpg
http://www.kolumbus.fi/miika.markkanen/ ... pittaa.jpg

Tankki taitaa saada vähän lekaa noitte polvien kohdalta..
Avatar
MTRO
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 11:56 am
Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI
Paikkakunta: E-K

Re: Cbr superenduroksi

Viesti Kirjoittaja MTRO »

Miika tekee tuota niin rakkaudella ja ajatuksen kanssa, että Uraalle lähtö alkaa vaikuttamaan kohta hiukan epävarmalta. Onneksi ei enää kuulemma suuria ongelmia ole.

http://picasaweb.google.fi/lh/photo/5dM ... directlink
Avatar
MiikaM
Viestit: 269
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Cbr superenduroksi

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

Kyl mie uraalle tuolla mopolla tuun, jos vaa osottautuu iha sudeksi niin sitten vakiomallina. Kolmen viikon päästä olis
kuulemma testiajot Kouvolassa, katotaa tullaanko autolla vai mopolla :)

Nyt olis tilattu 54 piikkinen takaratas ja perän korotus hoidetaan uniballeilla eli tollasilla:
http://www.fluro.de/PRODUKTE/eGIXS.htm
Avatar
hannuk
Viestit: 1152
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Cbr superenduroksi

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Mä kans! Tänään sain dr-z:n kaasarin ja takarungon kiinni ja josimurinakin on jo hollillaan. Ens viikolla tekee sen nokkaketjunkiristimen ja sitten uutta jarruletkua eteen. Kai mopolla saa ajaa nastarenkailla, jos ei jaksa vaihtaa kumeja :D
Oma vastuu! Artisti maksaa...
vkoivu
Viestit: 1784
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Pyörä: pyörät myyty
Paikkakunta: Kouvola / Espoo

Re: Cbr superenduroksi

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

MTRO kirjoitti:Miika tekee tuota niin rakkaudella ja ajatuksen kanssa, että Uraalle lähtö alkaa vaikuttamaan kohta hiukan epävarmalta. Onneksi ei enää kuulemma suuria ongelmia ole.

http://picasaweb.google.fi/lh/photo/5dM ... directlink
on tää maailmanmeno ihmeellistä, yksi ostaa katumopon jota sitten korottelee ja joku toinen hommaa matkaenduron jota se puolestaan madaltaa http://picasaweb.google.fi/eiminusta/MC ... 5474437010
Avatar
hannuk
Viestit: 1152
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Cbr superenduroksi

Viesti Kirjoittaja hannuk »

vkoivu kirjoitti:
MTRO kirjoitti:Miika tekee tuota niin rakkaudella ja ajatuksen kanssa, että Uraalle lähtö alkaa vaikuttamaan kohta hiukan epävarmalta. Onneksi ei enää kuulemma suuria ongelmia ole.

http://picasaweb.google.fi/lh/photo/5dM ... directlink
on tää maailmanmeno ihmeellistä, yksi ostaa katumopon jota sitten korottelee ja joku toinen hommaa matkaenduron jota se puolestaan madaltaa http://picasaweb.google.fi/eiminusta/MC ... 5474437010
...ja sitten herää kysymys: ostaisitko näiltä kavereilta rakennetun mopon? http://picasaweb.google.fi/eiminusta/MC ... 7272598226

PS: kuvan katsomista ei suositella herkimmille :lol:
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
MiikaM
Viestit: 269
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Cbr superenduroksi

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

Uusia kuvia, kannattaa kiinnittää huomioo syylärinkiinnikkeisiin. Helppo uskoa että olen metallialalla.
Mopoo rakennetaan periaatteella mitä ekaks käteen sattuu :)
KuvaKuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut MiikaM, Ke Elo 08, 2012 7:45 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
hannuk
Viestit: 1152
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Cbr superenduroksi

Viesti Kirjoittaja hannuk »

MiikaM kirjoitti:Uusia kuvia, kannattaa kiinnittää huomioo syylärinkiinnikkeisiin. Helppo uskoa että olen metallialalla.
Mopoo rakennetaan periaatteella mitä ekaks käteen sattuu :)
Niin ja toinen kantava idea tuntuu olevan: kaikki mikä on Hannun jemmoista pois, on aina kotiin päin :lol:
Toi oikealla puolella oleva metallilevy oli aikanaan DR350:sen lokarin kiinnikkeenä...

Mulla ois enemmän uskoa tuon hyvyyteen, jos se tanko kääntyis vielä "hieman" enemmän. Nyt tuota ei saa vekslaamatta kääntymään isollakaan kentällä. Noi takajousituksen linkkujen miettimiset on ihan kivaa puuhaa, varsinkin kun pääsee kertomaan, että "ideasi on ihan ok, ainut vaan ettei se toimi". No korjaavia ideoita löyty ja nyt Miikan tarvis vaan toteuttaa ne. Luultavasti vuoden sisään saadaan tehtyä bolt-on-sarja, jolla perus separista saa muutamassa tunnissa täysverisen paris-dakar kilpurin. Luonnollisestikaan hinta ei ole halpa, mutta tuote on sitäkin parempi!
Oma vastuu! Artisti maksaa...
jaket
Viestit: 1049
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: CRF300rally, 1050 S3, R1200GS 2010

Re: Cbr superenduroksi

Viesti Kirjoittaja jaket »

luulen, että tuossa käy semmoinen ongelma ajo-ominaisuuksissa, että istut liian takana, keula on aika loiva ja eturengas kaukana edessä ja katupyörän tankki pakottaa istumaan takana.

keula tulee varmaan aika kevyeksi, voi esim puskea hiekkatiellä.

mietiskelin mistä sitä voisi muuttaa, mutta runko on vähän tommonen, joten ei sitä oikein voi. takahaarukka pitäs olla ehkä pitempi ja moottori edempänä ja jopa alempana.

luulen, että halvin keino on päästää keulaa rajusti läpi kolmioista, että saa painoa eteen ja pyörä ei olisi noin korkea.

yksi keino olisi tankin raju modaus, jotta istumispaikkaa saisi eteenpäin.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Avatar
MiikaM
Viestit: 269
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Cbr superenduroksi

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

jaket kirjoitti:luulen, että tuossa käy semmoinen ongelma ajo-ominaisuuksissa, että istut liian takana, keula on aika loiva ja eturengas kaukana edessä ja katupyörän tankki pakottaa istumaan takana.

keula tulee varmaan aika kevyeksi, voi esim puskea hiekkatiellä.

mietiskelin mistä sitä voisi muuttaa, mutta runko on vähän tommonen, joten ei sitä oikein voi. takahaarukka pitäs olla ehkä pitempi ja moottori edempänä ja jopa alempana.

luulen, että halvin keino on päästää keulaa rajusti läpi kolmioista, että saa painoa eteen ja pyörä ei olisi noin korkea.

yksi keino olisi tankin raju modaus, jotta istumispaikkaa saisi eteenpäin.
Juu mä otin neuvosta vaarin ja pidensin tota takahaarukkaa: http://picasaweb.google.com/miika.markk ... 9730006018
Taisin vaa vähä innostuu liikaa..Tossa o jotai 200mm jatkot, oikeesti tulee alle 100mm ja sitäkin pitää vähän
vielä mallata paljo laittaa. Lisäks tonne iskarin alapäähän tulee korotusta.
Ite en niin hirveesti tosta peräpainosuudesta oo huolissaan tai ainakaa tollee vakiona ku ajo niin se ei haitannut.
Nyt olis tarkotus vetää lekalla tankkia vähän sivulta lyttyyn että mahtuis kunnolla vetää tapeilta etupainosesti.
Hyvä että joku muukin miettii näitä samoja asioita, ite kun ei välttämättä kaikkee tajua. Hannu varmaan vahvistaa :D
Vastaa Viestiin