Rusty kirjoitti:Takarengas oli vuotanut tyhjäksi saakka ja lisäsin ilmaa, mutta tuntuu suhisevan reilusti venttiilin luota. Mikähän lie tullut...joko murtunut venttiilin juuresta tai voisiko ventttiili olla vioittunut. Venttilissä oli kyllä huppu päällä. Onko sisuskumien venttiilit aina sellaisia että niissä on sielu ja saakohan sitä jollain työkalulla pois sieltä silloin kun sisuskumi on vielä päällysrenkaan sisälllä?
Olisko sisurilla tullut vain ikä täyteen? Venttiilin vuotamisen testaamiseen hyvä konsti on perinteinen sylkitesti.
Olettaisin kaikkien Schrader-venttiilien (autoissa ja moottoripyörissä) olevan varustettu irroitettavalla sielulla. Fillaripuolella olen törmännyt Presta-venttiilillä varustettuihin sisureihina, joissa on ollut kiinteä sielu. Sielun saa molemmista tyypeistä irti sisurin ollessa paikallaan. Motonetistä löytyy esimerkiksi tällainen Schrader-venttiilille tarkoitettu
sielunirroitustyökalu ja on siellä pari muutakin mallia tarjolla. Markkinoilta löytyy myös
venttiilihattuja, joissa on integroitu sielutyökalu.
Ainiinjoo;
JuhaL kirjoitti:Täytyy ensin testata saako tuon Mitas E07:n pudotettua takavanteelta alas kotikonsteilla, sen paikalleen laitto oli jo oma operaationsa... Jos ei irtoa suosiolla, niin sitten taidan käydä poistamassa paikallisesta Motonetistä yhden telineen, kun sinne on sellaisia näemmä ilmestynyt jokunen kappale.
Hain kuitenkin suosiolla tuon Motonetin telineen. Kylläpä oli helppo renkaanvaihto-operaatio verrattuna auton renkaan päällä tapahtuneeseen sähellykseen. Tosiaan etusen kanssa saa olla varovainen, ettei paina pinnoja solmuun. Paitsi tuollainen sisärenkaallinen TKC80, joka tipahtaa vanteelta melkein itsestään. Tellinki ajaa asiansa meikäläisen satunnaisessa käytössä = 3-5 rengasparia/vuosi. Hintaansa nähden ok tuote!