Renkaiden hinnoista

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

ahki
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 5:21 pm
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja ahki »

Hyvät renkaat ajella soralla ja asvaltillakin ,mutta kuluvat aika nopeasti
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Meinaatko Pekka että jos sulla on alla nappularenkaat ja hyllyssä asvalttirenkaat, niin ne tulis muka vaihettua jos aikoo lähteä pikitiereissulle.

nimim. alkuperäiset asvalttirenkaat pölyttyneinä a*totallin takanurkassa
Avatar
MP@
Viestit: 780
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:14 am
Pyörä: KTM990A -13
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja MP@ »

tai voi se olla toisinkin päin niinkuin minulla tällä hetkellä asfalttirenkaat on alla ja soralla on hupaa muistaakseni :P

voi hemmetti tulis jo se kevät että pääsin ajamaan alkaa olla todella pahat vieroitusoireet kun tuo asfalttikin alkaa tuntumaan hyvältä
Täällä pohjois-espanjassa oli aamulla -5 pakkasta ei kuulemma tälläistä säätä ole ollut 30vuoteen :shock:
joissain paikoissa vielä enemmänkin
lunta nyt kait on sentään vähemmän kuin suomessa

espanjan aurinko...joo tosiaan 8)
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

No pääsääntöisesti mulla olis varmaan alla ne Tourancet, mutta nappularenkaita vois välillä vaihtaa alle vaikka AllroadTouriin tai Korpi-Kainuun Kurapyöräkokoontumiseen, tai vaikka Iso-Syötteen viikonloppureissuun. Tasapainoituslaitetta tässä juuri olen hankkimassa, Lousilta Saksasta, saisi hintaan 35 euroa.

Ajelen kyllä kauden aikana monta kertaa välillä Raahe - Helsinki - Raahe pääasiassa asfalttia.

Pekka
:shock: :shock:
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

olen itse käsin renkaita vaihdellut ja tasapainotuksen kanssa ei ole ollut ongelmia, joten ainakin aluksi kannattaa kokeilla ilman tasapainotusta ja säästää 35 euroa johonkin muuhun.

Terveisin
Mika TA-91
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

No vois olla että ne nappularenkaat ei kaipaa mitään tasapainoitusta, kun ei niillä varmaan paljon yli 120 ajeta.

Noi Tourancet vois toimia tasaisemmin moottoritienopeuksissa eli reilut 120 Km/h. No täytyy vielä harkita sitä tasapainoituslaitteen hommaamista.

Pekka
:shock: :shock:
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Toki se on ihan rengasyksilöstäkin kiinni, tähän asti on vain ollut hyvä tuuri myöskin katurenkaiden kohdalla ja toisaalta eihän tuo minun rakkine kuljekkaan kuin 160kmh.

Terveisin
Mika TA-91
Tikkaoja
Viestit: 775
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Mulla kävi Super Teneressä viime kesänä tasapainotusten kanssa metkasti. Alkusyksyyn asti oli alla Tourancet ja tietyssä vauhdissa keula pompotti ikävästi, vaikka rengas oli tasapainoitettu ihan rengasliikkeen koneella. Ajattelin vian johtuvan soikeasta vanteesta. Sitten syksyllä vaihdoin itse Kingsin nappikumit alle, ja koska mulla ei tasapainotuspukkia ole, revin vanhat painot vanteista pois ja laitoin renkaat alle. Touranceilla esiintynyt pompottaminen loppui saman tien.

Taisi olla rengasalan ammattilainen laittanut etusen hieman huonosti vanteelle. Kokeilin jo kyllä kesällä laskea paineet pois renkaasta ja täyttää uudestaan, mutta apua siitä ei ollut. Keskiuraan en silloin rengasta tiputtanut ettei olis tarvinnu uudestaan tasapainottaa... :)

Tasapainotuskoneista toi laakeroitu pukki toimii hyvin. Sukulaismies ajaa ratapyörällä ja painottelee renkaansa tollasella omatekosella pukilla. Hyvin on ollut tasapainossa niissäkin vauhdeissa.
A&KTM
Viestit: 306
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 12:47 pm
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja A&KTM »

Mun vähäisen kokemuksen mukaan vanteelle nousematon rengas kyllä pitää sellaista tärinää ettei sillä pysty ajamaan yli 60km/h. Onko ylipäänsä mahdollista että olis jääny nousematta vanteelle vaan ihan vähän?

A&TA(ostakee pois)
Antti
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

A&TA kirjoitti:Mun vähäisen kokemuksen mukaan vanteelle nousematon rengas kyllä pitää sellaista tärinää ettei sillä pysty ajamaan yli 60km/h. Onko ylipäänsä mahdollista että olis jääny nousematta vanteelle vaan ihan vähän?
On ainakin mulle joskus käynyt niin ja toisinaan se nousee ajossa paikalleen, kuten viime ART:lla kaverilla nousi vanteelle 200 kilometrin jälkeen 130 kmh vauhdissa ja tärinä loppui :lol: , tosin sitten joskus ei nouse oikein millään ihan kohdalleen.

Terveisin
Mika TA-91
MrB
Viestit: 288
Liittynyt: To Syys 30, 2004 8:52 am
Pyörä: CB
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrB »

Noita kaks'pyöräsen renkaita ei taida saada istutettua autonrenkaan tasapainotuskoneeseen ihan helpolla - tai siihen masiinan mikä nostaa renkaan vanteelle/vanteelta.
-- Backman
kuvagalleria
Avatar
Creature
Viestit: 507
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 1:56 am
Pyörä: Suzuki DR 800
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Creature »

Mulla hyviä kokemuksia Metzelerin Enduro 4:stä takana. 11tkm ja kolme milliä jäljellä. Teidän juttuja ym sivuja luettuani taidan päätyä Touranceihin itsekin, noi kilometrit kun merkkaa mulle aika paljon ja enimmäkseen asfaltilla matkaa ajelen. EtuTourancessa vaan omituinen kuvio. Pitääköhän soralla yhtään?

Kertokaapas mistä johtuu sellanen omituinen kuluminen eturenkaassa (Conti Enduro Pro), että joka toinen nappula on kulunut??? Sama ilmiö siskonpojan DT:ssä (Bridgestone TW47) Paineet ok eikä täristä, eli lienevät tasapainossa.
Avatar
Happi
Viestit: 2875
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Happi »

Kertokaapas mistä johtuu sellanen omituinen kuluminen eturenkaassa (Conti Enduro Pro), että joka toinen nappula on kulunut??? Sama ilmiö siskonpojan DT:ssä (Bridgestone TW47) Paineet ok eikä täristä, eli lienevät tasapainossa
Mulla on TW47:n kanssa käynyt samoin. Taitaa olla renkaan ominaisuus.
Ei enään mulle TW47 alle.

Happi
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Lankomiehen 535 virkussa on myös etukummi kulunut aivankin hassusti. Michelin M38:n "nappulat" ovat kuluneet vinoiksi niin että takareuna on kuluneempi. En tiedä onko se syy vai seuraus mutta pyörä käyttäytyy huonosti hitaassa vauhdissa kurvatessa. Maantievauhdissa meno on normaalia.

Olen ossaillut syyksi epätasapainoa, olisko raadilla muita hyviä meriselityksiä?
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Liian matalat ilmanpaineet ?
Liikaa asfaltilla ?
Jarruteltu lujasti asfaltilla ?
Vastaa Viestiin