Renkaiden hinnoista
Valvoja: Moderaattorit
tai voi se olla toisinkin päin niinkuin minulla tällä hetkellä asfalttirenkaat on alla ja soralla on hupaa muistaakseni
voi hemmetti tulis jo se kevät että pääsin ajamaan alkaa olla todella pahat vieroitusoireet kun tuo asfalttikin alkaa tuntumaan hyvältä
Täällä pohjois-espanjassa oli aamulla -5 pakkasta ei kuulemma tälläistä säätä ole ollut 30vuoteen
joissain paikoissa vielä enemmänkin
lunta nyt kait on sentään vähemmän kuin suomessa
espanjan aurinko...joo tosiaan
voi hemmetti tulis jo se kevät että pääsin ajamaan alkaa olla todella pahat vieroitusoireet kun tuo asfalttikin alkaa tuntumaan hyvältä
Täällä pohjois-espanjassa oli aamulla -5 pakkasta ei kuulemma tälläistä säätä ole ollut 30vuoteen
joissain paikoissa vielä enemmänkin
lunta nyt kait on sentään vähemmän kuin suomessa
espanjan aurinko...joo tosiaan
No pääsääntöisesti mulla olis varmaan alla ne Tourancet, mutta nappularenkaita vois välillä vaihtaa alle vaikka AllroadTouriin tai Korpi-Kainuun Kurapyöräkokoontumiseen, tai vaikka Iso-Syötteen viikonloppureissuun. Tasapainoituslaitetta tässä juuri olen hankkimassa, Lousilta Saksasta, saisi hintaan 35 euroa.
Ajelen kyllä kauden aikana monta kertaa välillä Raahe - Helsinki - Raahe pääasiassa asfalttia.
Pekka
Ajelen kyllä kauden aikana monta kertaa välillä Raahe - Helsinki - Raahe pääasiassa asfalttia.
Pekka
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 775
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
- Pyörä: Canyon ja Cube
- Paikkakunta: Rajamäki
Mulla kävi Super Teneressä viime kesänä tasapainotusten kanssa metkasti. Alkusyksyyn asti oli alla Tourancet ja tietyssä vauhdissa keula pompotti ikävästi, vaikka rengas oli tasapainoitettu ihan rengasliikkeen koneella. Ajattelin vian johtuvan soikeasta vanteesta. Sitten syksyllä vaihdoin itse Kingsin nappikumit alle, ja koska mulla ei tasapainotuspukkia ole, revin vanhat painot vanteista pois ja laitoin renkaat alle. Touranceilla esiintynyt pompottaminen loppui saman tien.
Taisi olla rengasalan ammattilainen laittanut etusen hieman huonosti vanteelle. Kokeilin jo kyllä kesällä laskea paineet pois renkaasta ja täyttää uudestaan, mutta apua siitä ei ollut. Keskiuraan en silloin rengasta tiputtanut ettei olis tarvinnu uudestaan tasapainottaa...
Tasapainotuskoneista toi laakeroitu pukki toimii hyvin. Sukulaismies ajaa ratapyörällä ja painottelee renkaansa tollasella omatekosella pukilla. Hyvin on ollut tasapainossa niissäkin vauhdeissa.
Taisi olla rengasalan ammattilainen laittanut etusen hieman huonosti vanteelle. Kokeilin jo kyllä kesällä laskea paineet pois renkaasta ja täyttää uudestaan, mutta apua siitä ei ollut. Keskiuraan en silloin rengasta tiputtanut ettei olis tarvinnu uudestaan tasapainottaa...
Tasapainotuskoneista toi laakeroitu pukki toimii hyvin. Sukulaismies ajaa ratapyörällä ja painottelee renkaansa tollasella omatekosella pukilla. Hyvin on ollut tasapainossa niissäkin vauhdeissa.
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
On ainakin mulle joskus käynyt niin ja toisinaan se nousee ajossa paikalleen, kuten viime ART:lla kaverilla nousi vanteelle 200 kilometrin jälkeen 130 kmh vauhdissa ja tärinä loppui , tosin sitten joskus ei nouse oikein millään ihan kohdalleen.A&TA kirjoitti:Mun vähäisen kokemuksen mukaan vanteelle nousematon rengas kyllä pitää sellaista tärinää ettei sillä pysty ajamaan yli 60km/h. Onko ylipäänsä mahdollista että olis jääny nousematta vanteelle vaan ihan vähän?
Terveisin
Mika TA-91
Noita kaks'pyöräsen renkaita ei taida saada istutettua autonrenkaan tasapainotuskoneeseen ihan helpolla - tai siihen masiinan mikä nostaa renkaan vanteelle/vanteelta.
-- Backman
kuvagalleria
kuvagalleria
Mulla hyviä kokemuksia Metzelerin Enduro 4:stä takana. 11tkm ja kolme milliä jäljellä. Teidän juttuja ym sivuja luettuani taidan päätyä Touranceihin itsekin, noi kilometrit kun merkkaa mulle aika paljon ja enimmäkseen asfaltilla matkaa ajelen. EtuTourancessa vaan omituinen kuvio. Pitääköhän soralla yhtään?
Kertokaapas mistä johtuu sellanen omituinen kuluminen eturenkaassa (Conti Enduro Pro), että joka toinen nappula on kulunut??? Sama ilmiö siskonpojan DT:ssä (Bridgestone TW47) Paineet ok eikä täristä, eli lienevät tasapainossa.
Kertokaapas mistä johtuu sellanen omituinen kuluminen eturenkaassa (Conti Enduro Pro), että joka toinen nappula on kulunut??? Sama ilmiö siskonpojan DT:ssä (Bridgestone TW47) Paineet ok eikä täristä, eli lienevät tasapainossa.
Mulla on TW47:n kanssa käynyt samoin. Taitaa olla renkaan ominaisuus.Kertokaapas mistä johtuu sellanen omituinen kuluminen eturenkaassa (Conti Enduro Pro), että joka toinen nappula on kulunut??? Sama ilmiö siskonpojan DT:ssä (Bridgestone TW47) Paineet ok eikä täristä, eli lienevät tasapainossa
Ei enään mulle TW47 alle.
Happi
Lankomiehen 535 virkussa on myös etukummi kulunut aivankin hassusti. Michelin M38:n "nappulat" ovat kuluneet vinoiksi niin että takareuna on kuluneempi. En tiedä onko se syy vai seuraus mutta pyörä käyttäytyy huonosti hitaassa vauhdissa kurvatessa. Maantievauhdissa meno on normaalia.
Olen ossaillut syyksi epätasapainoa, olisko raadilla muita hyviä meriselityksiä?
Olen ossaillut syyksi epätasapainoa, olisko raadilla muita hyviä meriselityksiä?
-
- Site Admin
- Viestit: 2640
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti: