supermoto renkaat
Valvoja: Moderaattorit
supermoto renkaat
ajatelin avata uuden topikin kun täällä tuntuisi muillakin supermotoja olevan. Mitenköhän tämmöiset allroad renkaat reakoivat asfalttirata-ajoon? löytyykö pitoa ja häviävätkö parissa kierroksessa? kun alkaa kohta puoliin olemaan renkaan vaihto nytten on ollut alla jotkut pirellin pehmeät katurenkaat jotka toimivat radalla hyvin mutta sorateillä vähän köyhät. uskaltaisikohan sitä ostaa jokku rapeammat renkaat kun pitäisi kumminkin radalla päästä ajamaan täpöö 
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
No mä voisin kuvitella, että noi mun Metzeler Tourancet kestää aika hyvin myös rata-ajoa.
Olin menossa Kemoraan, mutta se sessio peruttiin, kun asfaltointi on epäonnistunut ja siitä irtoaa kiviä. Ei voi ajaa moottoripyörällä.
Tänään kyllä superMoto kisassa Iinatissa oli pyörissä ihan muita erikoisrenkaita. Aika sileitä kuvioltaan kuitenkin. Ne varmaan pitää asfaltilla ihan hyvin, mutta Iinatin sora ei välttämättä ollut ollenkaan hyvä niille.
Pekka

Olin menossa Kemoraan, mutta se sessio peruttiin, kun asfaltointi on epäonnistunut ja siitä irtoaa kiviä. Ei voi ajaa moottoripyörällä.
Tänään kyllä superMoto kisassa Iinatissa oli pyörissä ihan muita erikoisrenkaita. Aika sileitä kuvioltaan kuitenkin. Ne varmaan pitää asfaltilla ihan hyvin, mutta Iinatin sora ei välttämättä ollut ollenkaan hyvä niille.
Pekka
njoo... kyllä nappularenkaillakin suht kovaa radalla pääsee, mutta pidon raja saattaa olla turhan terävä, jos ajaa sitten isoa kovaa.
Mulla tuli viime vuonna Ahvenistolla eturenkaan pidon raja vastaan, eikä siinä ollu enää mitään tehtävissä. Yht'äkkiä vaan huomasin liukuvani kyljelläni asfalttia pitkin, ei mitään ennakkovaroitusta. Renkaat oli Mitaksen E-07:t. Tohtorin jalkatapit meni kyllä joissain mutkissa maahan ennen pidon loppumista, joten ei se pito ihan heti lopu.
Mulla tuli viime vuonna Ahvenistolla eturenkaan pidon raja vastaan, eikä siinä ollu enää mitään tehtävissä. Yht'äkkiä vaan huomasin liukuvani kyljelläni asfalttia pitkin, ei mitään ennakkovaroitusta. Renkaat oli Mitaksen E-07:t. Tohtorin jalkatapit meni kyllä joissain mutkissa maahan ennen pidon loppumista, joten ei se pito ihan heti lopu.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Omassa pyörässa on ensiasennuksena jotkut dunlopin sporttikumit... aika liukkaat ovat varsinkin kylmänä. muutaman kerran menty asvaltilla sladissa
Näyttäs noissa isojen poikien kilpamotoissa olevan edessä joku sadekelin? rengas ja takana kuvioitu sliksi...
Mikähän olis hyvä rengastus asvaltti/hiekka ajoon?
Näyttäs noissa isojen poikien kilpamotoissa olevan edessä joku sadekelin? rengas ja takana kuvioitu sliksi...
Olisko Pirellin MT60 Corsat mitään? Tosin takakummi sulla taitaa olla 140/70-17 ja sen kokoisia ne ei tee, mut etukumiksi sopiva löytyy.kiwikasa kirjoitti:Omassa pyörässa on ensiasennuksena jotkut dunlopin sporttikumit... aika liukkaat ovat varsinkin kylmänä. muutaman kerran menty asvaltilla sladissa![]()
Oon itekin harkinnut tollasta DR-Z SM:ää.
Viime kesänä tuli ajeltua ehkä muutamia kymmeniä kilometrejä kartingradalla. Vauhtia max vähän yli sata ja paljon tiukkoja kurveja, jarrut myös häipyi välillä. Ei ehkä verrattavissa kunnon rata-ajoon, mut ei mitään säästelyäkään. Edessä Continental Enduro Pro, takana Metzeler Enduro 4. Tuon leikkimisen aikana ei ainakaan huomannut mainittavaa kulumista vaikka takapyörä oli välillä sladissa moottorijarrutuksen tai kiihdytyksen takia.
Hauskaa hommaa pikkuradallakin ja varmaan ihan hyvää harjotusta just tollasilla katuendurorenkailla. Toi takaMetzeler lähtee kyllä märällä asfaltilla aika helposti luistamaan. En todella voi väittää osaavani ajaa moottoripyörällä, mut olen huomannut, että nykyään sitä ei enää pelästy eikä pulssi nouse pikkuluistoista. Kaasukahvan höllääminen ei siis tapahdu niin herkästi, joten toi luisto loppuu myös aika rauhallisesti.
Hauskaa hommaa pikkuradallakin ja varmaan ihan hyvää harjotusta just tollasilla katuendurorenkailla. Toi takaMetzeler lähtee kyllä märällä asfaltilla aika helposti luistamaan. En todella voi väittää osaavani ajaa moottoripyörällä, mut olen huomannut, että nykyään sitä ei enää pelästy eikä pulssi nouse pikkuluistoista. Kaasukahvan höllääminen ei siis tapahdu niin herkästi, joten toi luisto loppuu myös aika rauhallisesti.
-
kuramika
- Pyörä: BMW R1200 GSA '08
Noissa katupeleissä on käytetty 160/60x18 kumilla 4,5" vannetta,kuin myöskin 160/60x17 kumilla 5" vannetta.kiwikasa kirjoitti:joo takanen on 140 mut sinne kyl mahtus 150 leveä... meneekö 4.5" vanteelle 150 gummi?
Yleisin motovanne leveys taitaa olla toi 4,25 missä päällä on toi 160 kumes.
Sanoisin että pitäis mennä 150:en kivuttomasti päälle tohon 4,5" vanteelle
"kyllä lähtee" mut ei välttämättä ekal.
itellä 4.5'' vanne ja 160mm pirellin dragoni sopii ihan hyvin päälle taidan ostaa kyllä seuraavaksi renkaiksi samanlaiset sen verta hyvät ollu. pitoja löytyy todella hyvin varsinkin kun vähän lämpiävät, radalla menee helpolla tapit maahan ja meno on silti varman oloista. 3000km ajettu ja vielä ainakin puolet jäljellä takanakin kuviota vaikka ajo ei ole ollut mitenkään taloudellista
sateellakin ihan hyvät. soralla kyllä ihan hirveät mutta niin taitavat nuo kaikki sileät renkaat olla. no soraa varten on enduro vanteet ja renkaat 
mitäköhän renkaan nopeus luokka vaikuttaa? olisiko se niin että nopeamman luokan rengas jäähtyisi paremmin ja ei sulaisi kovassa vauhdissa? kun jos ostaisi nopeamman luokan renkaan pehmeällä seoksella rengas pitäisi kohtuullisesti mutta kestäisi matka ajoa paremmin. olenko ihan väärässä ajatusteni kanssa vai mitä muut veikkaatte. kun nykyinen rengas on nopeus luokkaa max.200km/h ja tuppaa matka ajossa häviämään huomattavasti nopeammin kun vastaavalla matkalla hiljaisempaa ajelua. 
Mulla on tollanen sadekelin kisarengas edessä ja toimii hyvin. Pito kuivallakin asfaltilla on todella hyvä ja toimii myös soralla ihan hyvin.kiwikasa kirjoitti:Omassa pyörässa on ensiasennuksena jotkut dunlopin sporttikumit... aika liukkaat ovat varsinkin kylmänä. muutaman kerran menty asvaltilla sladissa![]()
Ja noita renkaita saa käytettynä RR-kuskeilta aika sopivalla hinnalla...
Joo semmosta etusta mäkin olen ajatellu... mitäs poliisit sanoo onkos tommoset lailliset kadulla? näkyshän ainakin kotarin motoissa olevan alkp. karkeammat kumit!? mitähän mallia ne on?Sami kirjoitti:Mulla on tollanen sadekelin kisarengas edessä ja toimii hyvin. Pito kuivallakin asfaltilla on todella hyvä ja toimii myös soralla ihan hyvin.kiwikasa kirjoitti:Omassa pyörässa on ensiasennuksena jotkut dunlopin sporttikumit... aika liukkaat ovat varsinkin kylmänä. muutaman kerran menty asvaltilla sladissa![]()
Ja noita renkaita saa käytettynä RR-kuskeilta aika sopivalla hinnalla...