Sivu 14/15

Re: Metzeler Unicross

Lähetetty: La Syys 17, 2016 2:07 pm
Kirjoittaja ceevu
Painotusero. Raskaalla ajetaan yleensä enempi kilsoja kovemmalla alustalla ts kestävyys etusijalla. Kevytmopolla taas yleensä muut ominaisuudet on tärkeämpiä kun kilometrikestävyys suuremmalla kuormalla... Ja tietysti mitä pienempi nappula sen paremmin pitää mutta ei kestä isompaa kuormaa/kilsoja kulumatta "liian" nopeasti.
Henk koht norsuun saattaa uc vielä tullakkin yleiskumiksi, mutta huskiin pitää tietää että on lähdössä pidemmälle matkalle enenkun laitan enää...bergiin taas ei mitään järkeä.

Re: Metzeler Unicross

Lähetetty: La Syys 17, 2016 3:25 pm
Kirjoittaja Koheltaja
Mulla on kevyet mopot olleet samassa käytössä kun monella isot/raskaat, ja suurin osa kilsoista on tullut kovalla pinnalla. Siksi hämmästelin tätä jaotusta painoluokan mukaan.

Re: Metzeler Unicross

Lähetetty: La Syys 17, 2016 4:42 pm
Kirjoittaja juhap
ja yamaha centterillä jannu tuumas tiskillä jottei ole... no eipä sitte.

Re: Metzeler Unicross

Lähetetty: La Syys 17, 2016 5:15 pm
Kirjoittaja Jani M
Pirellin sivuilta ei löydy enää MT 16:sta, joten lienee loppunut tai loppumassa jollakin aikavälillä tuotanto.

Re: Metzeler Unicross

Lähetetty: La Syys 17, 2016 8:46 pm
Kirjoittaja Syke
Unicrossi toimii kuulemma suomi-kivikossa loistavasti tasaavana tekijänä myös kevyessä pyörässä.
Saattaa mennä itselläkin testiin puunkiertoajoon.

Re: Metzeler Unicross

Lähetetty: La Syys 17, 2016 9:28 pm
Kirjoittaja Jani M
80-luvun crossiin tai enskaanhan nuo ovat liki pakko-ostos jo pelkästään tyylin takia.

Re: Metzeler Unicross

Lähetetty: La Huhti 01, 2017 10:48 am
Kirjoittaja Syke
Onko Unicross Fim-hyväksytty kumi?

Re: Metzeler Unicross

Lähetetty: La Huhti 01, 2017 2:09 pm
Kirjoittaja Jani M
Ei ole. Takarenkaan nappuloiden korkeus on yli 13 mm. Eturengasta kyllä voi käyttää kisoissa.

Re: Metzeler Unicross

Lähetetty: Ti Huhti 04, 2017 2:19 pm
Kirjoittaja Syke
Jani M kirjoitti:Ei ole. Takarenkaan nappuloiden korkeus on yli 13 mm. Eturengasta kyllä voi käyttää kisoissa.
Tänks, etuseksi juuri meinasinkin. Eli kelpaa enskakisoissa katsastussedälle?

Re: Metzeler Unicross

Lähetetty: Ti Huhti 04, 2017 7:55 pm
Kirjoittaja Jani M
Ei endurossa ole rajoitettu eturengasta millään lailla. No virallisesti sen pitäisi olla tieliikennehyväksytty, mutta eipä sen kanssa ole niin tarkkaa. Ja Unicross on tieliikennehyväksytty.

Re: Metzeler Unicross

Lähetetty: Su Heinä 09, 2017 8:46 pm
Kirjoittaja JIIÄSSÄ
RM 250:een tuli taakse Unicross 120/90-18.

Mukavan kapea, nappulat reunasta reunaan n 120mm kun
on kapea takahaarukka Suzukissa ja rengas lähellä ketjua.

Paine alkuun 1,0 mutta 0,8 tarkalla mittarilla
kylmästä renkaasta mitaten toimii paremmin meikäläisen ajossa.

Vähän jäykän tuntuinen alkuun mutta ihan ok tuntuinen ja helppo laittaa
vanteelle.

Re: Metzeler Unicross

Lähetetty: Ma Heinä 10, 2017 7:16 am
Kirjoittaja jarno78
Bilteman innova kulu loppuun eli seuraavaksi sitten varmaan tämmönen unicross. Levoton tuo keula oli bilteman kumillakin samoin oli heidenaullakin hiekka tiellä et jos vaikka rauhottus tällä renkaalla

Re: Metzeler Unicross

Lähetetty: Ma Heinä 17, 2017 8:25 am
Kirjoittaja Laiska
Väänsin wr250r alle unicrossin eteen - vaikka suoraan sanottuna olen pitänyt tätä unicrossin hehkuttamista vähän hölmönä :roll:

Äkkiä selvisi että itsehän sitä on ollut hölmö, ensimmäisten kokemusten perusteella kevyesti paras gummi mitä tuossa on edessä ollut (edellinen oli AC-10). Käsittämättömän hyvä pito soralla, pikaisesti testattuna myös enskaränniin oikein mainio gummi. Kertaheitolla uskovaiseksi.. ensi viikolla vähän pidempää reissua niin katsotaan väljähtyykö rakkaus..

Re: Metzeler Unicross

Lähetetty: La Elo 05, 2017 9:15 pm
Kirjoittaja Jani M
Heinäkuussa meni 690:iin alle vähän ajetut Unicrossit molempiin päihin. Eturengas on 90/90-21 ja takarengas on vielä 140/80-18, kun ovat vähän vanhemmat renkaat. Alle laittaessa eturenkaasta oli vielä nappuloiden päistä pienet urat erotettavissa ja takarenkaassa oli noin 10 mm nappulaa jäljella. Nyt takana on reilu 1000 km kovapohjaisia sorateitä ja asfalttia.

Vaikuttaa perusvarmalta ja yllätyksettömältä renkaalta. Hyvä pito soralla ja ennatoitava käytös. Alkuun oli vähän luiruamista asfaltilla, mutta sekin on jäänyt pois. Painetta on 1,6 bar molemmissa päissä (ei ole rengaslukkoja). Kovalla soralla takapäällä on jännä ominaisuus mennä ehkä hiukan sortaen, mutta ei kuitenkaan lähde irti, kun antaa hanaa sopivasti. Takarengas on kulunut jo aika lailla, joten saa nähdä meneekö vielä toisen mokoman. Eturengas ei juurikaan ole kulunut. Pehmeällä alustalla ei ole vielä ajanut, joten ketjussa mainitut huonot puolet on jääneet kokematta. Irtosoraa on ollut myös aika vähän.

Tähän mennessä vaikuttaa hyvältä valinnalta molempiin päihin. Jahka takarengas menee loppuun, laitan eturenkaan pariksi MT-21:n taakse ja varmaan vielä senkin jälkeen pystyy ajamaan jonkun renkaan takana loppuun.

Re: Metzeler Unicross

Lähetetty: La Elo 26, 2017 8:01 pm
Kirjoittaja Jani M
Viikko sitten takarenkaan viimeisellä lenkillä ihmettelin, kun molemmat päät olivat niin irtonaiset heti kun oli vähänkin irtosoraa. Tänään takarengasta vaihtaessa huomasin, että olivat 30 tkm huollossa laittaneet 2 baria molempiin päihin. No ei ihme, ettei ollut pitoa. Ajoin takarenkaasta parittaiset nappulat keskeltä lähes sileäksi, jolloin yksittäiset nappulat olivat jotain 3-5 mm korkeita. Tuli aika äkkinäisiä sladeja vielä normaaleillakin paineilla, mutta eipä miltään renkaalta voi odottaa noin kuluneena sen parempaa käytöstä. 1950 km pääsi. Jos rengas olisi ollut uusi alle laittaessa, olisi varmaan minun ajolla päässyt 3000 km:n luokkaa. Eturenkaasta alkaa olla nappulat jo aika pyöristyneet, mutta korkeus ei ole vielä kauheasti madaltunut. Katsotaan, miten toimii MT-21:n kanssa.