Metzeler Unicross

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

pekkas
Viestit: 507
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Pyörä: 1090 R

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja pekkas »

Kallet kirjoitti:Mikäs on unicrossin kestävyys etusessa. 50/50 ajossa? Suunnittelen sitä etuseksi pitemmän matkan reissuun.
6500 km reissu edessä...
Sama homma (reissu) ja T63 etusena,kumpi pääsee pidemmälle..veikkauksia/matkoja
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Taitaa T63 voittaa.
Superteneren alla siinä missä unicross on jo puolkuntone niin misukalla samoil kilsoi ei oo ees reunat viel paljoo pyöristyneet.
UC:n kanssa en oo koskaan päässy juur yli kolmee tonnii(ST ja 640 adve).
Toivottavasti toi T63 ei kestä noin pitkään että pääsee vaihtaan vaikka unicrossin tilalle.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Avatar
Kallet
Viestit: 303
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:34 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Kallet »

t.t.tammi kirjoitti:Taitaa T63 voittaa.
Superteneren alla siinä missä unicross on jo puolkuntone niin misukalla samoil kilsoi ei oo ees reunat viel paljoo pyöristyneet.
UC:n kanssa en oo koskaan päässy juur yli kolmee tonnii(ST ja 640 adve).
Toivottavasti toi T63 ei kestä noin pitkään että pääsee vaihtaan vaikka unicrossin tilalle.
Siis tarkoitatko , että etusella olet päässyt vain 3 tonnia?
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Sitähä mä tarkoitin mutta mitään nättii matka-ajoo ei oo juur sisältäny.

Edit. Ja ihan loppuun en oo ajanut, vastaavaan kuntoon ku tää mitas ehkä
Kuva
n.1200kilsaa sitten sekä Mitaksen C21 ja Metzelerin Unicross olivat uusia, enää ei oo kummankaan kans kivaa...
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Avatar
Pete K2
Viestit: 691
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

mattipoeka kirjoitti:Omat kokemukset Unicrossista tähän mennessä.
- Hyvät kovalla pinnalla esim. kivet ja juurikot
- Huono sivuttaispito pehmeässä hiekassa ja mudassa (esim. Tillola)
Seuraavaksi tulee ainakin eri etunen alle.. perä ei haittaa vaikka luistelee, mutta tuo että etunen ei pidä linjaa kantatessa alkaa jo tympäseen..
Arvosana: 7+
Mulla samansuuntainen kokemus Unicrossista KTM 690:n alla. Ajo hiukan raskaamman puolen makkararenskaa.
Eniten ahistaa juuri tuo epäluotettava sivuttaispito pehmeellä soralla. Irto-/pehmeän hiekan kurvit on pakko ajaa niin, että perä on kevyesti irti, muuten etupää murtaa sivusuunnassa ja se ei tunnu hyvältä.
Seuraavaksi joku muu rengas alle.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Toi on enemmänkin 690 ominaisuus kuin renkaan vika, on aika hankala löytää 690 alle rengasta että saa keulasta pitävän ja luotettavan. Shimmitä ensin keula uusiksi että siitä saa herkän, sillä saa 690 etupitoa parannettua, loput hoituu mainitsemallasi ajotyylillä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Pete K2
Viestit: 691
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Ahaa, okey.
Keula on jo simmitetty. Parani huomattavasti.
Voipi se olla, että on moponkin ominaisuus. Aikas takapainoinenhan tuo muutenkin on, joten se saattaa vaikuttaa keulankin pitoon kurveissa. Katsotaan, kun saan jonkin muun renkaan alle...
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tilanne muuttuu kun laittaa RR tankit ja katteen keulalle, pyörän balanssi paranee ja etupitoakin alkaa löytymään enemmän. 690 on takapainoinen vietävä, on kun kuplavolkkaria ajaisi ja ajotyyli on rakennettava sen mukaan. Takarenkaan pidon kun saa rikkoontumaan niin pyörää voi viedä kaasulla, muuten se puskee mutkaan mentäessä ja ulostulossa jos takapää ei ole luistossa. Räyhäkkä määrätietoinen rallityyli tuntuu olevan paras tyyli 690:llä, voiman kanssa joka paikkaan niin hyvä tulee :)
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Pete K2
Viestit: 691
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Jep, näinhän sillä on pakko mennä, kun muuta ei osaa eikä uskalla. :shock:
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Eli onko sama tyyli kuin 125 cc crossilla ajais :D
Yksinäinen Susi
Pastori
Viestit: 523
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 9:49 pm
Pyörä: Pyörätön
Paikkakunta: Joensuu

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Onhan tämä aivan utopistisen hyvä eturenkaana jos on ajanut vajaa 20tkm anakeilla sun muilla asfalttirenkailla joilla ei tee soralla yhtään mitään, jos siis meinaa nautia ekä tarvitse keskittyä kokoajan pystyssä pysymiseen. Kerkes scoutin jälkeen olla muutama sata kilometriä edessä 09 mitaskin, mutta se ei kyllä mitään kauheaa stondista eikä edes pientä hymyilyä aiheuttanut :D
Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Maarala »

Pete K2 kirjoitti:Ahaa, okey.
Keula on jo simmitetty. Parani huomattavasti.
Voipi se olla, että on moponkin ominaisuus. Aikas takapainoinenhan tuo muutenkin on, joten se saattaa vaikuttaa keulankin pitoon kurveissa. Katsotaan, kun saan jonkin muun renkaan alle...
Jokunen sarja on nyt T63 ja E-09 renkailla menty. Kuski halajais ehkä karkeampaa kumia alle.. Löysitkö Pete K2 unicrossia parempaa alle?
Mynetmotossa oli kirjoitettu jotenkin että unicrossin valmistus ois päättynyt...
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Pirelli MT16 on hyvin samankaltainen rengas kuin Unicross ja EXC:n ja Betan alla toimivaksi todettu, kestää pirulainen vielä kulutustakin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Maarala »

Paljonko kilometreinä on hyvä kulutuksenkesto? :D
E-09 on ollut takana ihan ok, kestää n. 3 tkm = yhden kesän.
ihan kivan näköinen rengas ja jopa pari euroa unicrossia halvempi (mynetmoto)
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

400 EXC:n kanssa takarenkaalla ajoin noin 3000km riippuen repimisestä, etusella ajaa helposti tuplat ja vähän enemmän jos välttää voimakkaita jarrutuksia pikitiellä. MT16 on kumiseokseltaan pikitietä sietävää ja on hyvä ajaa asfaltilla, eikä kulu siellä sen kummemmin kuin sorallakaan. Jos vielä enskan hommaan niin muuta rengasta en ihan heti laita alle, monia on kokeiltu ja MT16 oli paras kokonaisuus ajettavuuden, pidon ja kulutuksen keston kanssa. Soratiellä aivan mahtava rengas ajaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin