Sama homma (reissu) ja T63 etusena,kumpi pääsee pidemmälle..veikkauksia/matkojaKallet kirjoitti:Mikäs on unicrossin kestävyys etusessa. 50/50 ajossa? Suunnittelen sitä etuseksi pitemmän matkan reissuun.
6500 km reissu edessä...
Metzeler Unicross
Valvoja: Moderaattorit
Re: Metzeler Unicross
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Metzeler Unicross
Taitaa T63 voittaa.
Superteneren alla siinä missä unicross on jo puolkuntone niin misukalla samoil kilsoi ei oo ees reunat viel paljoo pyöristyneet.
UC:n kanssa en oo koskaan päässy juur yli kolmee tonnii(ST ja 640 adve).
Toivottavasti toi T63 ei kestä noin pitkään että pääsee vaihtaan vaikka unicrossin tilalle.
Superteneren alla siinä missä unicross on jo puolkuntone niin misukalla samoil kilsoi ei oo ees reunat viel paljoo pyöristyneet.
UC:n kanssa en oo koskaan päässy juur yli kolmee tonnii(ST ja 640 adve).
Toivottavasti toi T63 ei kestä noin pitkään että pääsee vaihtaan vaikka unicrossin tilalle.
Re: Metzeler Unicross
Siis tarkoitatko , että etusella olet päässyt vain 3 tonnia?t.t.tammi kirjoitti:Taitaa T63 voittaa.
Superteneren alla siinä missä unicross on jo puolkuntone niin misukalla samoil kilsoi ei oo ees reunat viel paljoo pyöristyneet.
UC:n kanssa en oo koskaan päässy juur yli kolmee tonnii(ST ja 640 adve).
Toivottavasti toi T63 ei kestä noin pitkään että pääsee vaihtaan vaikka unicrossin tilalle.
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Metzeler Unicross
Sitähä mä tarkoitin mutta mitään nättii matka-ajoo ei oo juur sisältäny.
Edit. Ja ihan loppuun en oo ajanut, vastaavaan kuntoon ku tää mitas ehkä
n.1200kilsaa sitten sekä Mitaksen C21 ja Metzelerin Unicross olivat uusia, enää ei oo kummankaan kans kivaa...
Edit. Ja ihan loppuun en oo ajanut, vastaavaan kuntoon ku tää mitas ehkä
n.1200kilsaa sitten sekä Mitaksen C21 ja Metzelerin Unicross olivat uusia, enää ei oo kummankaan kans kivaa...
- Pete K2
- Viestit: 691
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: Metzeler Unicross
Mulla samansuuntainen kokemus Unicrossista KTM 690:n alla. Ajo hiukan raskaamman puolen makkararenskaa.mattipoeka kirjoitti:Omat kokemukset Unicrossista tähän mennessä.
- Hyvät kovalla pinnalla esim. kivet ja juurikot
- Huono sivuttaispito pehmeässä hiekassa ja mudassa (esim. Tillola)
Seuraavaksi tulee ainakin eri etunen alle.. perä ei haittaa vaikka luistelee, mutta tuo että etunen ei pidä linjaa kantatessa alkaa jo tympäseen..
Arvosana: 7+
Eniten ahistaa juuri tuo epäluotettava sivuttaispito pehmeellä soralla. Irto-/pehmeän hiekan kurvit on pakko ajaa niin, että perä on kevyesti irti, muuten etupää murtaa sivusuunnassa ja se ei tunnu hyvältä.
Seuraavaksi joku muu rengas alle.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Metzeler Unicross
Toi on enemmänkin 690 ominaisuus kuin renkaan vika, on aika hankala löytää 690 alle rengasta että saa keulasta pitävän ja luotettavan. Shimmitä ensin keula uusiksi että siitä saa herkän, sillä saa 690 etupitoa parannettua, loput hoituu mainitsemallasi ajotyylillä.
Kylätason kurapyöräilijä.
- Pete K2
- Viestit: 691
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: Metzeler Unicross
Ahaa, okey.
Keula on jo simmitetty. Parani huomattavasti.
Voipi se olla, että on moponkin ominaisuus. Aikas takapainoinenhan tuo muutenkin on, joten se saattaa vaikuttaa keulankin pitoon kurveissa. Katsotaan, kun saan jonkin muun renkaan alle...
Keula on jo simmitetty. Parani huomattavasti.
Voipi se olla, että on moponkin ominaisuus. Aikas takapainoinenhan tuo muutenkin on, joten se saattaa vaikuttaa keulankin pitoon kurveissa. Katsotaan, kun saan jonkin muun renkaan alle...
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Metzeler Unicross
Tilanne muuttuu kun laittaa RR tankit ja katteen keulalle, pyörän balanssi paranee ja etupitoakin alkaa löytymään enemmän. 690 on takapainoinen vietävä, on kun kuplavolkkaria ajaisi ja ajotyyli on rakennettava sen mukaan. Takarenkaan pidon kun saa rikkoontumaan niin pyörää voi viedä kaasulla, muuten se puskee mutkaan mentäessä ja ulostulossa jos takapää ei ole luistossa. Räyhäkkä määrätietoinen rallityyli tuntuu olevan paras tyyli 690:llä, voiman kanssa joka paikkaan niin hyvä tulee
Kylätason kurapyöräilijä.
- Pete K2
- Viestit: 691
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: Metzeler Unicross
Jep, näinhän sillä on pakko mennä, kun muuta ei osaa eikä uskalla.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Re: Metzeler Unicross
Onhan tämä aivan utopistisen hyvä eturenkaana jos on ajanut vajaa 20tkm anakeilla sun muilla asfalttirenkailla joilla ei tee soralla yhtään mitään, jos siis meinaa nautia ekä tarvitse keskittyä kokoajan pystyssä pysymiseen. Kerkes scoutin jälkeen olla muutama sata kilometriä edessä 09 mitaskin, mutta se ei kyllä mitään kauheaa stondista eikä edes pientä hymyilyä aiheuttanut
- Maarala
- Viestit: 386
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
- Pyörä: Polle Haukansilmä...
- Paikkakunta: Raahen seutu
Re: Metzeler Unicross
Jokunen sarja on nyt T63 ja E-09 renkailla menty. Kuski halajais ehkä karkeampaa kumia alle.. Löysitkö Pete K2 unicrossia parempaa alle?Pete K2 kirjoitti:Ahaa, okey.
Keula on jo simmitetty. Parani huomattavasti.
Voipi se olla, että on moponkin ominaisuus. Aikas takapainoinenhan tuo muutenkin on, joten se saattaa vaikuttaa keulankin pitoon kurveissa. Katsotaan, kun saan jonkin muun renkaan alle...
Mynetmotossa oli kirjoitettu jotenkin että unicrossin valmistus ois päättynyt...
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Metzeler Unicross
Pirelli MT16 on hyvin samankaltainen rengas kuin Unicross ja EXC:n ja Betan alla toimivaksi todettu, kestää pirulainen vielä kulutustakin.
Kylätason kurapyöräilijä.
- Maarala
- Viestit: 386
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
- Pyörä: Polle Haukansilmä...
- Paikkakunta: Raahen seutu
Re: Metzeler Unicross
Paljonko kilometreinä on hyvä kulutuksenkesto?
E-09 on ollut takana ihan ok, kestää n. 3 tkm = yhden kesän.
ihan kivan näköinen rengas ja jopa pari euroa unicrossia halvempi (mynetmoto)
E-09 on ollut takana ihan ok, kestää n. 3 tkm = yhden kesän.
ihan kivan näköinen rengas ja jopa pari euroa unicrossia halvempi (mynetmoto)
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Metzeler Unicross
400 EXC:n kanssa takarenkaalla ajoin noin 3000km riippuen repimisestä, etusella ajaa helposti tuplat ja vähän enemmän jos välttää voimakkaita jarrutuksia pikitiellä. MT16 on kumiseokseltaan pikitietä sietävää ja on hyvä ajaa asfaltilla, eikä kulu siellä sen kummemmin kuin sorallakaan. Jos vielä enskan hommaan niin muuta rengasta en ihan heti laita alle, monia on kokeiltu ja MT16 oli paras kokonaisuus ajettavuuden, pidon ja kulutuksen keston kanssa. Soratiellä aivan mahtava rengas ajaa.
Kylätason kurapyöräilijä.