Metzeler Unicross

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Jari
Viestit: 633
Liittynyt: La Syys 25, 2004 2:13 pm
Pyörä: -

Metzeler Unicross

Viesti Kirjoittaja Jari »

Nyt kun on takapään pito kohillaan alkaa etupää lipsumaan, kellään mitään kokemusta otsikon renkaasta? Löytyykö E tai DOT merkintää?

http://www.metzelermoto.com/en_86/tires ... e=UNICROSS

Tätä saisi paikalliseltakin kauppiaalta niin ei tarvi tilailla.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Ei tietoa, mutta mikä on hinta tuollaisella ?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

90/90-21 69€ 120/90-18 84€

hinnat duellin kuvastosta

näyttäis olevan sama kuvio kuin pirelli mt16 intermediatessa
Avatar
Esu
Viestit: 139
Liittynyt: La Loka 02, 2004 10:05 pm
Pyörä: BMW 1200GS Adventure
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esu »

Edessä en ole muuta pitänytkään, kun unicrossia. Mielestäni paras rengas soralle, mutta nappulat kuluu vinoiksi suhtäkkiä. Nuuka mies kääntää renkaan ja ajaa loppuun.
Takarenkaana ehkä liian raju, jos ajaa yhtään pikitietä, pelkälle sorareissulle ok. Perässä ajavalla syytä olla kivisuoja umpiossa. 8)
Osta enduro, niin et tarvitse katua.
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)
vkoivu
Viestit: 1784
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Pyörä: pyörät myyty
Paikkakunta: Kouvola / Espoo

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Esu kirjoitti:Edessä en ole muuta pitänytkään, kun unicrossia. Mielestäni paras rengas soralle, mutta nappulat kuluu vinoiksi suhtäkkiä. Nuuka mies kääntää renkaan ja ajaa loppuun.
Takarenkaana ehkä liian raju, jos ajaa yhtään pikitietä, pelkälle sorareissulle ok. Perässä ajavalla syytä olla kivisuoja umpiossa. 8)
Mun mielestä taasen Unicross on nappikumiksi kestävä. Yhdellä etusella ajoin tourin toissakesänä ja tänä kesänäkin ensimmäiset kolme päivää eli sen mitä mun touri kesti ja rengas on vielä todella hyvässä kunnossa.

Taka Unicrossista mulla ei ole kokemuksia. Sellasen ennätin tilaamaan noin kuukausi takaperin, mutta ennätin myydä mopon pois ennen kumin allelaittoa.
REMO
Viestit: 17
Liittynyt: To Loka 28, 2004 1:52 pm
Paikkakunta: Helsinki / Luvia

Viesti Kirjoittaja REMO »

Mulla ei kokemuksia muista nappularenkaista edessä ole, mutta olen ollut ihan tyytyväinen unicrossiin, pitää ihan hyvin hiekassa, soralla ja ruoholla. Asfaltillakin pito yllättävän hyvä. Kulutuskestävyys kuten Visa sanoi, on aika hyvä nappularenkaaksi. Aattelin ottaa samanlaisen nykyiseen petooni :-)


Ralf Molander
Jari
Viestit: 633
Liittynyt: La Syys 25, 2004 2:13 pm
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Jari »

Satsi renkaita tipahti ovelle. Jonkinlainen DOT merkintäkin löytyi renkaan kyljestä.

http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... ?pos=-1229
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... ?pos=-1228
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tase »

Jari kirjoitti:Satsi renkaita tipahti ovelle. Jonkinlainen DOT merkintäkin löytyi renkaan kyljestä.

http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... ?pos=-1229
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... ?pos=-1228
Kyllä on säpäkän näköiset renkaat. Nuo kun laittaa XR:ään niin kyllä luulisi pidon riittävän huonommassakin paikassa.
Avatar
jmka
Viestit: 667
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Pyörä: EXC-F 450
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja jmka »

AT:ssa takanen kesti 2500 km sekalaista ajelua, ehkä 70/30 sora/asfaltti suhteella. Tuon 2500 km jälkeen rengas oli loppu. Eturengas näyttää menevän tuplasti eli johonkin 5000 km paikkeille. Hyvä rengas niin edessä kuin takanakin vaikka ei kovin kestävä olekaan. Paremmin kuitenkin kestää edessä kuin Kendan 776F enduro.
Jari
Viestit: 633
Liittynyt: La Syys 25, 2004 2:13 pm
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Jari »

Taitaa olla sukuvikaa , mopon mukana tullut karoo haihtuu ilmaan jo pahasta mulkaisusta. Toivottavasti tämä kestää vähän pitempään kevyen mopon alla.
Avatar
MTRO
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 11:56 am
Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI
Paikkakunta: E-K

Viesti Kirjoittaja MTRO »

Jari kirjoitti:Taitaa olla sukuvikaa , mopon mukana tullut karoo haihtuu ilmaan jo pahasta mulkaisusta. Toivottavasti tämä kestää vähän pitempään kevyen mopon alla.
Minulla oli LC4:ssa unicrossit edessä ja takana. Etunen ei juurikaan jostain syystä kulunut mutta takanen oli alle tonnissa aika surkean näköinen. Edessä tykkäsin ja takanakin sen aikaa kun pintaa oli. Ajo oli pelkkää hiekkaa.
VPH
Viestit: 48
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 10:45 pm
Pyörä: Suzuki DR800.Specialized
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja VPH »

Minulla on ollut Unicross jonkin aikaa DR800:ssa. Verrattuna edelliseen Kings KT-965 nappulamalliin, se tuntuu aika samalta, hyvä pito hiekalla ja pehmeällä. Asfaltilla ehkä hieman turvallisemman oloinen, johtuuko sitten korvien välistä en tiedä. Pienemmillä (hiekkatie)paineilla kiemurtaa asfaltilla samalla tavoin. Renkaan asentaminen helpompaa.
Jari
Viestit: 633
Liittynyt: La Syys 25, 2004 2:13 pm
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Jari »

Asennus meni kyllä nätisti, täytyy myöntää. Muutama sata kilometriä on tullut höylättyä ja tykkään. Laitan uudestaan alle jos kesto on edes kohtuullinen.
Avatar
jmka
Viestit: 667
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Pyörä: EXC-F 450
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja jmka »

Laitoin uuden jumicrossin taakse alle ja heitin n. 150 km soratielenkin. nyt on 7 nappulasta lähtenyt kunnon palat pois, kulmat on pyöristyneet silminnähden ja alkaneet kulua viistoiksi. Kumi on made in Brazil. Edellinen vastaava tuntui huomattavasti kestävämmältä kuin tamä kappale :shock:
Texbuxer
Viestit: 203
Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
Pyörä: XT1200Z 2012
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Texbuxer »

Laitoin Unicrossin just eteen Transalppiin ja kävin testaamassa. Soralla tuntuu vähän vaeltavan mutta pehmeässä hiekassa menee mahtavasti. Ja korkeat nappulat tuntuu asfaltilla vähän oudoilta kun ennen oli melko loppu T63 . Kiviä ja oksia nostaa hyvin lokarin väliin. Soralla kun etupää vaeltaa tulee tunne että kaasua vaan lisää, mutta seuraava kurvi hirvittää :D
Vastaa Viestiin