Metzeler Unicross
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Metzeler Unicross
Kyllä mulla on karissu muutamasta renkaasta, yhdestä koppurasta, muistaakseni Dunlopista, lähti niin pienessä vauhdissa että kerkisin nähdä assulla vierivän nappulan! Michelin S12 on kans semmonen mistä sivunapit lähtee paitsi kivikossa, myös assulla, kokeileppas ;D
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Metzeler Unicross
Onkos tuo nyt poistumassa markkinoilta kokonaan? Ainakin Mynetmotossa lukee discontinued.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Metzeler Unicross
Tuskin, kun Metzeler'n sivuiltakin vielä löytyy.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Metzeler Unicross
Oikeassa olet, että ensimmäistä kertaa on krossirengas tässä pyörässä.THA kirjoitti:Eipä ole rengas suunniteltu tuollaisille paineille toimivaksi, vaikka sallitaankin. Taitaa olla Lates sulla eka kertaa rehellinen krossirengas alla, ainakin painavassa mopossa, kun sanot tota liukkaaks, kokeiles kingsiä tai siltakivee niin nappulasilppu vaan lentää.
Pudottelin tuossa reissun päällä vähän paineita eturenkaasta alemmaksi ja nyt se on paljon parempi asfaltilla. Tietysti voi olla, et
tä nyt vähän enemmän kuluneena se on myös parempi assulla ja nyt ehkä olen jo tottunutkin tähän paremmin. Uraan sora ja maastopätkillä oli kyllä todella hyvä rengas ajella.
Kyllä tuon renkaan voisi laittaa seuraavaksikin alle kun tarve tulee.
Re: Metzeler Unicross
Mennyttä kesäkautta miettiessä täytyy todeta, että olen luultavasti löytänyt eturenkaan, joka jatkossa tulee olemaan keulalla sulan maan aikaan - Metzeler Unicross. Enpä ainakaan toistaiseksi ole löytänyt valittamista. Hyvin kesti Kuolan reissun (+ n. 1000 km sen jälkeen) ja kilsoja on edelleen jäljellä. Pidossa ja ajettavuudessa ei valittamista, kun yleisrenkaana ajattelee. Kuolan reissulla ajettiin kyllä melko kattavasti kaiken laista pintaa.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Metzeler Unicross
Heh. Mulle kävi ekaa kertaa niin että etune meni ekaks vaihtoon.
3100kilsaa takana tässä tilanteessa:
Mitasta koeteltu tuon jälkeen viissatkuu ja kuluminen aika maltillista enää tuossa vaiheessa. Ajaminen oli kyl "aika" levotonta, yleensä oli heti poikittain koski jarruun tai kaasuun mut välil sivunappulat otti pitoo eikä sladittanutkaan.
Unicrossin keskimmäiset sivunappulat hävis ilmeisesti alhaisen paineen ja motariajon seurauksena, oli aika mahoton puskemaan.
Alle meni uus vastaava, taakse tulee jotain muuta...
3100kilsaa takana tässä tilanteessa:
Mitasta koeteltu tuon jälkeen viissatkuu ja kuluminen aika maltillista enää tuossa vaiheessa. Ajaminen oli kyl "aika" levotonta, yleensä oli heti poikittain koski jarruun tai kaasuun mut välil sivunappulat otti pitoo eikä sladittanutkaan.
Unicrossin keskimmäiset sivunappulat hävis ilmeisesti alhaisen paineen ja motariajon seurauksena, oli aika mahoton puskemaan.
Alle meni uus vastaava, taakse tulee jotain muuta...
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2010 1:36 pm
- Pyörä: Tenere, XTZ 660 -91
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Metzeler Unicross
Noniin. 150km takana yhdistelmällä Unicross (etunen), Mitas E-09 (takanen) ja ei voi olla muuta kuin tyytyväinen!
Tarkoitus oli löytää kompromissirengastus joka painottuu hiekka- ja metsäajeluun aavistuksen enemmän kuin edelliset renkaat, Heidenau K60, asfalttiajon kuitenkaan liikaa häiriintymättä. Ja hyvinhän se onnistui: asfaltilla on edelleen ihan kivan ja tukevahkon oloista ajella, ei oikeastaan huomannut että millään nappularenkailla ajeli. Mitä nyt etunen oli aavistuksen horjakkaamman tuntuinen kuin ennen. Ja pito hiekalla ja mudassa parani dramaattisesti! Ei tarvitse enää pelätä, että eturengas lipsahtaa alta pois aina kun pyörä on vähänkin kallellaan. Hyvä allroad-kompromissiratkaisu. Omasta pyörästä löytyi ainakin ihan uusia ulottuvuuksia, suosittelen
Tarkoitus oli löytää kompromissirengastus joka painottuu hiekka- ja metsäajeluun aavistuksen enemmän kuin edelliset renkaat, Heidenau K60, asfalttiajon kuitenkaan liikaa häiriintymättä. Ja hyvinhän se onnistui: asfaltilla on edelleen ihan kivan ja tukevahkon oloista ajella, ei oikeastaan huomannut että millään nappularenkailla ajeli. Mitä nyt etunen oli aavistuksen horjakkaamman tuntuinen kuin ennen. Ja pito hiekalla ja mudassa parani dramaattisesti! Ei tarvitse enää pelätä, että eturengas lipsahtaa alta pois aina kun pyörä on vähänkin kallellaan. Hyvä allroad-kompromissiratkaisu. Omasta pyörästä löytyi ainakin ihan uusia ulottuvuuksia, suosittelen
Re: Metzeler Unicross
Kyllä se on noista renkaista takanen, joka lähtee ennemmin alta - ja aivan arvaamatta, jos ei tarkoituksella hae pidon menetystä (eli sladia).milefin kirjoitti:Noniin. 150km takana yhdistelmällä Unicross (etunen), Mitas E-09 (takanen) ja ei voi olla muuta kuin tyytyväinen!
Tarkoitus oli löytää kompromissirengastus joka painottuu hiekka- ja metsäajeluun aavistuksen enemmän kuin edelliset renkaat, Heidenau K60, asfalttiajon kuitenkaan liikaa häiriintymättä. Ja hyvinhän se onnistui: asfaltilla on edelleen ihan kivan ja tukevahkon oloista ajella, ei oikeastaan huomannut että millään nappularenkailla ajeli. Mitä nyt etunen oli aavistuksen horjakkaamman tuntuinen kuin ennen. Ja pito hiekalla ja mudassa parani dramaattisesti! Ei tarvitse enää pelätä, että eturengas lipsahtaa alta pois aina kun pyörä on vähänkin kallellaan. Hyvä allroad-kompromissiratkaisu. Omasta pyörästä löytyi ainakin ihan uusia ulottuvuuksia, suosittelen
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2010 1:36 pm
- Pyörä: Tenere, XTZ 660 -91
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Metzeler Unicross
Kun on vain vähän alta 50 kaakkia mopossa, niin takapyörän helppo sutiminen (ainakin hiekalla) on suorastaan positiivinen ilmiö Jos meinaat että Mitas E-09 sutii helposti takana, niin sitä tässä vähän haettiinkin: hyvä pito edessä + huono takana = kivaa. Yllätystilanteista ei ole vielä kokemusta, mutta ehkäpä niistä tulee enemmän raportoitavaa sitten myöhemmin...Å kirjoitti:Kyllä se on noista renkaista takanen, joka lähtee ennemmin alta - ja aivan arvaamatta, jos ei tarkoituksella hae pidon menetystä (eli sladia).milefin kirjoitti:Noniin. 150km takana yhdistelmällä Unicross (etunen), Mitas E-09 (takanen) ja ei voi olla muuta kuin tyytyväinen!
Re: Metzeler Unicross
Kyllä tuo Mitas vie eteenpäin kuin piru kerjäläistä, mutta sivuttaispito on sitten aivan toinen tarina...milefin kirjoitti:Kun on vain vähän alta 50 kaakkia mopossa, niin takapyörän helppo sutiminen (ainakin hiekalla) on suorastaan positiivinen ilmiö Jos meinaat että Mitas E-09 sutii helposti takana, niin sitä tässä vähän haettiinkin: hyvä pito edessä + huono takana = kivaa. Yllätystilanteista ei ole vielä kokemusta, mutta ehkäpä niistä tulee enemmän raportoitavaa sitten myöhemmin...Å kirjoitti:Kyllä se on noista renkaista takanen, joka lähtee ennemmin alta - ja aivan arvaamatta, jos ei tarkoituksella hae pidon menetystä (eli sladia).milefin kirjoitti:Noniin. 150km takana yhdistelmällä Unicross (etunen), Mitas E-09 (takanen) ja ei voi olla muuta kuin tyytyväinen!
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Re: Metzeler Unicross
En tiedä mitä tarkoitat sillä "piru kerjäläistä" mutta minulla oli suuriakin etenemisvaikeuksia E-09-takasella. Pehmeässä tukkeutuu helposti. Ei pidä ei vedä. Soralla epämääräinen pidon murtuminen, vähän samankaltainen kuin Anakeella. Viimesyksyn Pystymettän surauksella onneksi oli tunnollisia työntäjiäÅ kirjoitti:Kyllä tuo Mitas vie eteenpäin kuin piru kerjäläistä, mutta sivuttaispito on sitten aivan toinen tarina...
Mutta kyseessä kohdallani onkin vanha ja alitehoinen honta. Kun ajatellaan hinta/laatu-suhdetta niin kyllä tuo Mitas on ihan väärtti. En voi millään sanoa että olisi ollut huono sijoitus, voi olla että joskus ostan tuollaisen taas taakse. Ai niin tämähän olikin M Unicross ketju
treriksrøysare
Re: Metzeler Unicross
Ei oo kerjäläisellä paljon sanomista, kun piru vie köyhää miten huvittaa eli kyllä suoraa pitoa löytyy ja meno on laitteen voimien mukaista. Mut joo, nyt riittää OT täältä tähän.Kampi kirjoitti:En tiedä mitä tarkoitat sillä "piru kerjäläistä" mutta minulla oli suuriakin etenemisvaikeuksia E-09-takasella. Pehmeässä tukkeutuu helposti. Ei pidä ei vedä. Soralla epämääräinen pidon murtuminen, vähän samankaltainen kuin Anakeella. Viimesyksyn Pystymettän surauksella onneksi oli tunnollisia työntäjiäÅ kirjoitti:Kyllä tuo Mitas vie eteenpäin kuin piru kerjäläistä, mutta sivuttaispito on sitten aivan toinen tarina...
Mutta kyseessä kohdallani onkin vanha ja alitehoinen honta. Kun ajatellaan hinta/laatu-suhdetta niin kyllä tuo Mitas on ihan väärtti. En voi millään sanoa että olisi ollut huono sijoitus, voi olla että joskus ostan tuollaisen taas taakse. Ai niin tämähän olikin M Unicross ketju
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2010 1:36 pm
- Pyörä: Tenere, XTZ 660 -91
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Metzeler Unicross
Joo, taitaa tuo Mitas E-09 takana olla aikalailla köyhän miehen kompromissirengas. Kulutellaan nyt tämä setti pois alta ja mietitään parempaa settiä seuraavaksi.
Itse valitsin Unicrossin eteen koska sain tältä palstalta mielikuvan, että olisi nappularenkaista parhaasta päästä asfaltilla. Hyvä kompromissirengasta haettiin: pärjää asfaltilla, pärjää mettässä. Mutta mikäs olisi sitten "unelmarengas" tuonne taakse Unicrossin kumppaniksi, jos saa maksaa vähän enemmän kuin E-09? Kun Unicrossi takana kuluu kuulemma turhan nopeasti, niin jotain muuta pitäisi sitten keksiä...
Itse valitsin Unicrossin eteen koska sain tältä palstalta mielikuvan, että olisi nappularenkaista parhaasta päästä asfaltilla. Hyvä kompromissirengasta haettiin: pärjää asfaltilla, pärjää mettässä. Mutta mikäs olisi sitten "unelmarengas" tuonne taakse Unicrossin kumppaniksi, jos saa maksaa vähän enemmän kuin E-09? Kun Unicrossi takana kuluu kuulemma turhan nopeasti, niin jotain muuta pitäisi sitten keksiä...
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Metzeler Unicross
On se Unicrossi kunnolla pitävistä maastokelposista renkaista assulle paras, ei ulise, mulju, tärrää. Eikä kyl mun mielestä kauheesti kulukaan. Mitas C-02 on sit tuplakestonen mut on kyl hirvein ajaa assulla varmaan kaikista renkaista. Pirelli MT21 on aika hyvä kompromissi, mut T63 taas kestävämpi. Molemmat hyviä Unicrossin pariksi jos kaipaa sitä varmaa pitoa etuselle, leikkiessä.
Toisaalta taas ite kyl tykkään pareista, siis sama edessä ja takana, jotenkin vaan mukavampi kun ei tuu tilanteita joissa välillä lähtee etunen ja välillä takana. Esim. nyt vaikka kun ajautuu ajeleen vastaatulijan kaistaa mutkissa ja sit puolen tunnin jälkeen joku tuleekin vastaan ja äkkiä vaistolal väistät - ainakin itse menisin sekarengastuksella välillä ojia myöten...
Toisaalta taas ite kyl tykkään pareista, siis sama edessä ja takana, jotenkin vaan mukavampi kun ei tuu tilanteita joissa välillä lähtee etunen ja välillä takana. Esim. nyt vaikka kun ajautuu ajeleen vastaatulijan kaistaa mutkissa ja sit puolen tunnin jälkeen joku tuleekin vastaan ja äkkiä vaistolal väistät - ainakin itse menisin sekarengastuksella välillä ojia myöten...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Metzeler Unicross
Tulipa syksyn märille haettua takaseksi Unicrossi. Eteen olikin jo valmiiksi UC odottelemassa.
Edessä on todettu hyväksi, takanen tulossa ekaa kertaa.
Kuluisi nyt vaan toi E09 vauhdilla
Edessä on todettu hyväksi, takanen tulossa ekaa kertaa.
Kuluisi nyt vaan toi E09 vauhdilla