Takarengas tuntuukin olevan huomattavasti sitkeämpää sorttia kuin eturengas. Nyt mittarissa 15 300 ja takarenkaassa vielä 2 mm pintaa keskellä. Tällähän ajaisi pari tonnia vielä jos olisi tarve. Kulmikkuuskin väheni Norjan reissulla, kun teissä oli myös mutkia. Pito ja ominaisuudet melko lailla ennallaan. Eli huonompi kuin uutena, mutta 8 tkm vs. 15 tkm ei suurta havaittavaa muutosta käytöksessä.mek kirjoitti: ↑Ke Huhti 21, 2021 9:04 am Kirjoittelen tähän kun Bridgestone A41:stä ei ole omaa ketjua. Gessun ensiasennusrenkaina tuli siis em. renkaat. Ohjautuu tarkasti asfaltilla ja on vakaa isommissakin nopeuksissa. Ainakin Gessun rengaskoolla (120/70x19 & 170/60x17) alkaa kulumisen myötä haukata hiljaisessa vauhdissa sisäkurviin. Vauhdin kasvaessa tuota ei huomaa. Ei kuitenkaan niin agressiivinen kuin Scorpion Trail II.
Testien mukaan märkäpito ei ole parhaiden (Anakee Adventure, Scorpion Trail II) luokkaa, mutta ei huonokaan. Itse en sitä moiti, kuivalla kelillä pitää asfaltilla hyvin ja pidon ja luiston raja on selvä, ei yllätä. Rengas on kuluneempanakin suhteellisen hiljainen. Kuluu mielestäni katurenkaaksi melko nopeasti, yllättäen eturengas kuluu takarengasta nopeammin. Nyt ollut alla 8600 km, eturenkaassa pintaa enää pari milliä. Voi näillä juuri ja juuri kymppitonnin päästä, mutta ei missään tapauksessa yli viittätoista, mikä esim. Trail Attack II:lla oli helppo nakki. Sorallakin näillä pärjää, varsinkin kun pudottaa eturenkaan paineen lähemmäs kahta kiloa.
Kokonaisuutena isoon enskaan tourinkikäyttöön ihan ok renkaat, mutta nopean kulumisen takia tulee seuraavaksi jotain muuta alle. Jos pysyn katurenkaissa, niin todennäköisesti Pirelli Scorpion Trail II tai Continental Trail Attack III. Anakee Adventure olisi hyvä (ja testien mukaan märkäpidoltaan erinomainen) rengas muuten, mutta äänekäs jo uutena.
Rengaskeskustelua
Valvoja: Moderaattorit
Re: Rengaskeskustelua
Re: Rengaskeskustelua
Hei!
Nyt on tullut vähän kahdenlaista informaatiota renkaan kyljessä olevista maalimerkeistä.
- Oma käsitys on, että on renkaan korkein kohta.
- Joku sanoo, että on painavin kohta
- Joku sanoo, että laitetaan venttiilin kohdalle
- Painavin kohta merkattu keltaisella?
Eipä ole keltaisia merkkejä yhdessäkään asentamassani näkynyt.
Sillä mielenkiinnolla kyselen, kun vaihdoin venttiilinkohtaa 180 astetta että sain renkaan tasapainoon.
Miten tää menee niinku oikeesti?
Nyt on tullut vähän kahdenlaista informaatiota renkaan kyljessä olevista maalimerkeistä.
- Oma käsitys on, että on renkaan korkein kohta.
- Joku sanoo, että on painavin kohta
- Joku sanoo, että laitetaan venttiilin kohdalle
- Painavin kohta merkattu keltaisella?
Eipä ole keltaisia merkkejä yhdessäkään asentamassani näkynyt.
Sillä mielenkiinnolla kyselen, kun vaihdoin venttiilinkohtaa 180 astetta että sain renkaan tasapainoon.
Miten tää menee niinku oikeesti?
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Re: Rengaskeskustelua
Tuossa puhutaan auton renkaista mutta eiköhän sama päde moponkin renkaisiin .
https://tyrewaale.com/blogs/what-is-the ... -on-tyres/
https://tyrewaale.com/blogs/what-is-the ... -on-tyres/
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
- _JPA_
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Rengaskeskustelua
Michelin heittää jo tehtaalla roskiin huonot moottoripyörän renkaat. On niin tiukat toleranssit ja tarkka laadunvalvonta, että ei tarvitse merkkailla mitään.
Uskoo ken tahtoo.
Uskoo ken tahtoo.
Re: Rengaskeskustelua
Jep. Mutta merkkejä ei ole eikä tarvita. Ja useammin pääsee nollille tasapainottaisa kun muilla merkeillä täplän ollesa kohallaan._JPA_ kirjoitti:Michelin heittää jo tehtaalla roskiin huonot moottoripyörän renkaat. On niin tiukat toleranssit ja tarkka laadunvalvonta, että ei tarvitse merkkailla mitään.
Uskoo ken tahtoo.
En usko itekkään muuta kun omis kokemuksia.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Rengaskeskustelua
Hei!
Kiitos tästä.
Tais ainakin tuossa Heidenaussa olla piste ihan huumorimielessä laitettu.
Kiitos tästä.
Tais ainakin tuossa Heidenaussa olla piste ihan huumorimielessä laitettu.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Re: Rengaskeskustelua
890 adv R vakiotakanakki eli Karoo 3 alkaa näyttää kohtuu surkealta vaikka alla on vasta vähän vajaa 3000 km. Mitäs ajatuksia korvaajaksi? Tuo on ollut kuivalla asfaltilla hyvä, märällä asfaltilla huono ja maastossa ihan ok. Mitä tilalle ensi kaudella?
En haluaisi rengasta joka on kadulla suorastaan huono, mutta kaipaisin vähän enemmän pitoa maastoon. Olisko joku tkc70 rocks hyvä valinta?
En haluaisi rengasta joka on kadulla suorastaan huono, mutta kaipaisin vähän enemmän pitoa maastoon. Olisko joku tkc70 rocks hyvä valinta?
Re: Rengaskeskustelua
Mitas E-09, on assullakin hyvä mutta pitoa löytyy maastoon.Janskis kirjoitti: ↑Ma Syys 27, 2021 11:09 am 890 adv R vakiotakanakki eli Karoo 3 alkaa näyttää kohtuu surkealta vaikka alla on vasta vähän vajaa 3000 km. Mitäs ajatuksia korvaajaksi? Tuo on ollut kuivalla asfaltilla hyvä, märällä asfaltilla huono ja maastossa ihan ok. Mitä tilalle ensi kaudella?
En haluaisi rengasta joka on kadulla suorastaan huono, mutta kaipaisin vähän enemmän pitoa maastoon. Olisko joku tkc70 rocks hyvä valinta?
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>