Mitas
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
Saman 1,5 baria minäkin olen pitänyt kaikissa 690:n nappularenkaissa edessä ja takana.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mitas
250 Hondalla enskaa ajava kaverini sanoo, että niin pienet paineet, että ei hakkaa vanteelle. Reilusti alle baari. Muuten ei pidä ollenkaan. En viiti rengaslukkoja laittaa kesäkeliin. Nyt minulla 1,5bar ja kiveen ajettaessa tekee lähes pahaa kun tuntuu että lyö vanteeseen.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mitas
C-02 ollut alla nyt yhden 100km sorasurauksen. Alla kylätietä, metsäutotietä ja kovapohjaista polkua. Asfalttiakin ehkä 10km. Painetta 1,5bar.
Ensivaikutelma asfaltilla ihan ok. Ei metelöi pahasti ja pyörii herkän tuntuisesti. Rengas sortaa jokin verran kun painetta vähän ja korkeat nappulat. Kaasua antaessa vähän sama fiilis kuin kytkin luistaisi. Asfaltilla mennään vain pakolliset siirtymät rauhallisesti putputellen. Normaaleilla liikennenopeuksilla ei ainakaan mitään ongelmaa.
Soralla ensimmäinen havainto oli aivan tautinen pito verrattuna mihinkään aikaisempaan renkaaseeni. Edellinen oli ac10 ja se oli pettymys. Pitoa on hehkutettu, mutta minusta piti tasaisen huonosti kaikilla pinnoilla. Ei tehnyt äkkinäisiä yllätyksiä, mutta suti ja liiteli aina ja kaikkialla. Kesti varmaan tonnin verran tms. Mitas voittaa pidossa 100-0. Eka rengas, mikä pitää suht hyvin jopa irtosoralla kylätiellä. Perä on aavistuksen irti koko ajan, mutta ei sudi villisti, eikä mene leveää sladia. Ajotuntuma on itse asiassa ihan samanlainen kuin kovapintaisella kylätiellä talvikelissä enduropiikeillä. Ei sudi eikä akkinäisiä luisuja, mutta sellainen hiukan irtonainen tunne.
Lenkin jälkeen nappuloiden etureunat vähän pyöristyneet, mutta ei muuta. Rengas sai kuitenkin runtua jonkin verran. Taitaapi olla suosikkirengas toistaiseksi. Toinen on vielä hyllyssä.
Ensivaikutelma asfaltilla ihan ok. Ei metelöi pahasti ja pyörii herkän tuntuisesti. Rengas sortaa jokin verran kun painetta vähän ja korkeat nappulat. Kaasua antaessa vähän sama fiilis kuin kytkin luistaisi. Asfaltilla mennään vain pakolliset siirtymät rauhallisesti putputellen. Normaaleilla liikennenopeuksilla ei ainakaan mitään ongelmaa.
Soralla ensimmäinen havainto oli aivan tautinen pito verrattuna mihinkään aikaisempaan renkaaseeni. Edellinen oli ac10 ja se oli pettymys. Pitoa on hehkutettu, mutta minusta piti tasaisen huonosti kaikilla pinnoilla. Ei tehnyt äkkinäisiä yllätyksiä, mutta suti ja liiteli aina ja kaikkialla. Kesti varmaan tonnin verran tms. Mitas voittaa pidossa 100-0. Eka rengas, mikä pitää suht hyvin jopa irtosoralla kylätiellä. Perä on aavistuksen irti koko ajan, mutta ei sudi villisti, eikä mene leveää sladia. Ajotuntuma on itse asiassa ihan samanlainen kuin kovapintaisella kylätiellä talvikelissä enduropiikeillä. Ei sudi eikä akkinäisiä luisuja, mutta sellainen hiukan irtonainen tunne.
Lenkin jälkeen nappuloiden etureunat vähän pyöristyneet, mutta ei muuta. Rengas sai kuitenkin runtua jonkin verran. Taitaapi olla suosikkirengas toistaiseksi. Toinen on vielä hyllyssä.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
-
- Viestit: 288
- Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:24 pm
- Pyörä: BMW R 1150 GS
- Paikkakunta: pohjois-savo
Re: Mitas
Tuli mieleen että eikös ralli miehet leikkaa auton kumeja? Muistelen jossain nähneeni, voiskohan tota rengasta leikata?
Kommenteja..
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa
EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95
EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mitas
Mitas ei voi olla liukas märällä asfaltilla, se on tällä foorumilla eräässä toisessa keskustelussa tuomittu esson jutuiksi...
Ei se keskirivan avaaminen auta liukkauteen, Mitaksen kumiseos on mitä on ja omien kokemusten perusteella käytös arvaamaton märällä asfaltilla.
Ei se keskirivan avaaminen auta liukkauteen, Mitaksen kumiseos on mitä on ja omien kokemusten perusteella käytös arvaamaton märällä asfaltilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
Minäkin muistan nähneeni tässä ketjussa kuvan, jossa tuo keskikannas oli leikattu auki. Selaile taaksepäin, niin sieltä varmaan löytyy kommentit. Vaikka ei autaisikaan märälle asfaltille, niin soralle luulisi auttavan.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Mitas
C-02 talvikumi meni alle. Oon joskus ilman piikkejä asentanut näitä ja mielikuva jääny että on tarvinnu melko pirusti painoja tasapainotukseen. Lukko on. Painoja piti laittaa 5 isoa palleroa ja 2 pientä. Isot loppu. En kyllä muista mitä nuo painaa.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mitas
Tuollaiset lukot omassa mopossa https://www.motonet.fi/fi/tuote/4002671 ... ko-Pro-250
Puntaroin nuo ja etupyörään painaa 90g ja takaseen 140g, Tasapainotukseen olen käyttänyt 20g "oliivipainoja" Motonetistä. Ilman lukkoja yleensä crossirenkaat menneet yhdellä 20g puntilla.
Puntaroin nuo ja etupyörään painaa 90g ja takaseen 140g, Tasapainotukseen olen käyttänyt 20g "oliivipainoja" Motonetistä. Ilman lukkoja yleensä crossirenkaat menneet yhdellä 20g puntilla.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Re: Mitas
Oiskohan tuo keviämpi kun tuo mikä mulla on täyskuminen.B12 kirjoitti:Tuollaiset lukot omassa mopossa https://www.motonet.fi/fi/tuote/4002671 ... ko-Pro-250
Puntaroin nuo ja etupyörään painaa 90g ja takaseen 140g, Tasapainotukseen olen käyttänyt 20g "oliivipainoja" Motonetistä. Ilman lukkoja yleensä crossirenkaat menneet yhdellä 20g puntilla.
Voiskan tuon hakia ja vaihtaa. Häirihtee tuommonen määrä puntteja.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Mitas
No joo. Ihan saman painaa tuo muovinen kun kuminen. Mutta tulipa käännettyä kumia 180 astetta niin selvisi pari palloa vähemmällä. Kannatti. Vainoaa tuommonen määrä painoja vaikka en tiiä onko siitä lopen suurta haittaa.Peltsi kirjoitti:Oiskohan tuo keviämpi kun tuo mikä mulla on täyskuminen.B12 kirjoitti:Tuollaiset lukot omassa mopossa https://www.motonet.fi/fi/tuote/4002671 ... ko-Pro-250
Puntaroin nuo ja etupyörään painaa 90g ja takaseen 140g, Tasapainotukseen olen käyttänyt 20g "oliivipainoja" Motonetistä. Ilman lukkoja yleensä crossirenkaat menneet yhdellä 20g puntilla.
Voiskan tuon hakia ja vaihtaa. Häirihtee tuommonen määrä puntteja.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Mitas
^Samat kokemukset itsellä.
Re: Vannenauha ja rengaslukko
Re: Vannenauha ja rengaslukko
SaPeKa kirjoitti:150 g painoi, kun motonetissä punnitsin. Muuten ihan asiallisen näköinen. Nykyinen on perinteinen alumiini-kumi -lukko joka tarvii vajaa 150g vastapainoja eli siinä mielessä ei hyötyä.SaPeKa kirjoitti:Onkos kellään näkemyksiä/kokemuksia linkin rengaslukosta? Vähän samannäköinen kuin liteloc ja tuota saa 2,5" vanteelle.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/4002671/ ... ko-Pro-250
Sami