Mitas

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Saman 1,5 baria minäkin olen pitänyt kaikissa 690:n nappularenkaissa edessä ja takana.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja B12 »

250 Hondalla enskaa ajava kaverini sanoo, että niin pienet paineet, että ei hakkaa vanteelle. Reilusti alle baari. Muuten ei pidä ollenkaan. En viiti rengaslukkoja laittaa kesäkeliin. Nyt minulla 1,5bar ja kiveen ajettaessa tekee lähes pahaa kun tuntuu että lyö vanteeseen.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja B12 »

C-02 ollut alla nyt yhden 100km sorasurauksen. Alla kylätietä, metsäutotietä ja kovapohjaista polkua. Asfalttiakin ehkä 10km. Painetta 1,5bar.

Ensivaikutelma asfaltilla ihan ok. Ei metelöi pahasti ja pyörii herkän tuntuisesti. Rengas sortaa jokin verran kun painetta vähän ja korkeat nappulat. Kaasua antaessa vähän sama fiilis kuin kytkin luistaisi. Asfaltilla mennään vain pakolliset siirtymät rauhallisesti putputellen. Normaaleilla liikennenopeuksilla ei ainakaan mitään ongelmaa.

Soralla ensimmäinen havainto oli aivan tautinen pito verrattuna mihinkään aikaisempaan renkaaseeni. Edellinen oli ac10 ja se oli pettymys. Pitoa on hehkutettu, mutta minusta piti tasaisen huonosti kaikilla pinnoilla. Ei tehnyt äkkinäisiä yllätyksiä, mutta suti ja liiteli aina ja kaikkialla. Kesti varmaan tonnin verran tms. Mitas voittaa pidossa 100-0. Eka rengas, mikä pitää suht hyvin jopa irtosoralla kylätiellä. Perä on aavistuksen irti koko ajan, mutta ei sudi villisti, eikä mene leveää sladia. Ajotuntuma on itse asiassa ihan samanlainen kuin kovapintaisella kylätiellä talvikelissä enduropiikeillä. Ei sudi eikä akkinäisiä luisuja, mutta sellainen hiukan irtonainen tunne.

Lenkin jälkeen nappuloiden etureunat vähän pyöristyneet, mutta ei muuta. Rengas sai kuitenkin runtua jonkin verran. Taitaapi olla suosikkirengas toistaiseksi. Toinen on vielä hyllyssä.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
T Koponen
Viestit: 288
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:24 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS
Paikkakunta: pohjois-savo

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja T Koponen »

Mitas e07.jpg
Onko kukaan leikannut tuota rengasta kuvan osoittamalla tavalla? Kotarin takana kesti vajaa 3000km. Nythän se on sitten ihan pirun liukas aiheuttaa mielenkiintoisia tilanteita esim märällä asfaltilla.

Tuli mieleen että eikös ralli miehet leikkaa auton kumeja? Muistelen jossain nähneeni, voiskohan tota rengasta leikata?

Kommenteja..
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa

EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mitas ei voi olla liukas märällä asfaltilla, se on tällä foorumilla eräässä toisessa keskustelussa tuomittu esson jutuiksi...

Ei se keskirivan avaaminen auta liukkauteen, Mitaksen kumiseos on mitä on ja omien kokemusten perusteella käytös arvaamaton märällä asfaltilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Minäkin muistan nähneeni tässä ketjussa kuvan, jossa tuo keskikannas oli leikattu auki. Selaile taaksepäin, niin sieltä varmaan löytyy kommentit. Vaikka ei autaisikaan märälle asfaltille, niin soralle luulisi auttavan.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Olen leikannut auki, vetopidossa soralla huomasi jonkinlaisen eron.
Itse aukaisin kulmahiomakoneella, leveällä laikalla.
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja B12 »

tein urat suorahiomakoneella ja kovametalliviilalla . Aika rajoilla maksaako vaivaa vai ei.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

C-02 talvikumi meni alle. Oon joskus ilman piikkejä asentanut näitä ja mielikuva jääny että on tarvinnu melko pirusti painoja tasapainotukseen. Lukko on. Painoja piti laittaa 5 isoa palleroa ja 2 pientä. Isot loppu. En kyllä muista mitä nuo painaa.
Paskapuhetta, mutta uskon.
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja B12 »

Tuollaiset lukot omassa mopossa https://www.motonet.fi/fi/tuote/4002671 ... ko-Pro-250

Puntaroin nuo ja etupyörään painaa 90g ja takaseen 140g, Tasapainotukseen olen käyttänyt 20g "oliivipainoja" Motonetistä. Ilman lukkoja yleensä crossirenkaat menneet yhdellä 20g puntilla.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
an13
Viestit: 1087
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja an13 »

KTM omat rengaslukot, Mitas C02 takana 120g painoja ja edessä C21 80g painoja.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

B12 kirjoitti:Tuollaiset lukot omassa mopossa https://www.motonet.fi/fi/tuote/4002671 ... ko-Pro-250

Puntaroin nuo ja etupyörään painaa 90g ja takaseen 140g, Tasapainotukseen olen käyttänyt 20g "oliivipainoja" Motonetistä. Ilman lukkoja yleensä crossirenkaat menneet yhdellä 20g puntilla.
Oiskohan tuo keviämpi kun tuo mikä mulla on täyskuminen.

Voiskan tuon hakia ja vaihtaa. Häirihtee tuommonen määrä puntteja.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Peltsi kirjoitti:
B12 kirjoitti:Tuollaiset lukot omassa mopossa https://www.motonet.fi/fi/tuote/4002671 ... ko-Pro-250

Puntaroin nuo ja etupyörään painaa 90g ja takaseen 140g, Tasapainotukseen olen käyttänyt 20g "oliivipainoja" Motonetistä. Ilman lukkoja yleensä crossirenkaat menneet yhdellä 20g puntilla.
Oiskohan tuo keviämpi kun tuo mikä mulla on täyskuminen.

Voiskan tuon hakia ja vaihtaa. Häirihtee tuommonen määrä puntteja.
No joo. Ihan saman painaa tuo muovinen kun kuminen. Mutta tulipa käännettyä kumia 180 astetta niin selvisi pari palloa vähemmällä. Kannatti. Vainoaa tuommonen määrä painoja vaikka en tiiä onko siitä lopen suurta haittaa.Kuva
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

^Samat kokemukset itsellä.

Re: Vannenauha ja rengaslukko
SaPeKa kirjoitti:
SaPeKa kirjoitti:Onkos kellään näkemyksiä/kokemuksia linkin rengaslukosta? Vähän samannäköinen kuin liteloc ja tuota saa 2,5" vanteelle.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/4002671/ ... ko-Pro-250
150 g painoi, kun motonetissä punnitsin. Muuten ihan asiallisen näköinen. Nykyinen on perinteinen alumiini-kumi -lukko joka tarvii vajaa 150g vastapainoja eli siinä mielessä ei hyötyä.
Sami
keny
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2017 9:12 am
Pyörä: 600+1200 Tenere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja keny »

Onko kukaan kokeillu Mitaksen E07+ ns väärin päin asenettutna?
Vastaa Viestiin