Mitas
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
Niinpä ne taitaa olla E-09, Scorpion Rally, Anakee Wild ja TKC80 karkeimmat saatavilla olevat 19 tuumaiset eturenkaat, jos ei käytä crossitakarenkaita edessä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Mitas
Onko kenellekään sattunut vastaavaa?
Tilasin kaksi Mitas E-12 140/80-18 rengasta ja ne merkinnät on myös renkaiden kyljessä. Renkaan leveys on kuitenkin leveimmältä kohdalta 160 mm. Esim. E-09 samoilla mitoilla niin suurin leveys on 140mm.
Myös vanteelle tuleva leveys on E-12 108mm ja E-09 90mm.
Toimittajakaan ei osannut sanoa syytä moiseen mutta lupasi kyllä heti vaihtaa ne hänen piikkiinsä. Otin varmuuden vuoksi E-09.
Tilasin kaksi Mitas E-12 140/80-18 rengasta ja ne merkinnät on myös renkaiden kyljessä. Renkaan leveys on kuitenkin leveimmältä kohdalta 160 mm. Esim. E-09 samoilla mitoilla niin suurin leveys on 140mm.
Myös vanteelle tuleva leveys on E-12 108mm ja E-09 90mm.
Toimittajakaan ei osannut sanoa syytä moiseen mutta lupasi kyllä heti vaihtaa ne hänen piikkiinsä. Otin varmuuden vuoksi E-09.
Heikki
Re: Mitas
E13 90/90-21 oli aika levällään myös ja näytti irtaallaan enemmän takarenkaalta.
Asettui kuitenkin vanteelle hyvin, varsinkin tubeless käytössä ihan hyvä että on levällään ainakin omien kokemusten perusteella.
Asettui kuitenkin vanteelle hyvin, varsinkin tubeless käytössä ihan hyvä että on levällään ainakin omien kokemusten perusteella.
Lisää urkua monitoriin...
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mitas
Löytyykö E13 Tubeless versiona vai oletko vain laittanut TT renkaan Tubeless vanteelle?kalle j kirjoitti:E13 90/90-21 oli aika levällään myös ja näytti irtaallaan enemmän takarenkaalta.
Asettui kuitenkin vanteelle hyvin, varsinkin tubeless käytössä ihan hyvä että on levällään ainakin omien kokemusten perusteella.
Mika TA-91
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mitas
Ihan uteliaisuudesta vielä, oletko tehnyt samaa takarenkaalla?kalle j kirjoitti:Ei ole vielä tubelessta tarjolla eli tt käytössä bmw:n tubeless vanteella. Kaikki aiemmatkin tt:t pitäneet ilmansa, pirellin rallye ja metz unicross esimerkkeinä.
Mika TA-91
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
E-13 (eturengas) on kyllä kuvioltaan aika erilainen kuin etu-E-09. E-12 (takarengas) on taas melko lähellä.PantseK kirjoitti:E-13 tubeless:ina on E-09
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mitas
Levällään oleva renkaaseen on helpompi laittaa sisärengas paikalleen kun kasaan puristuneeseen renkaaseen, varsinkin jos on jäykkä runko. Monesti olen laittanut uuden renkaan sisään 5-6 laudan palasta pari päivää aiemmin levittämään rengasta ennen asennusta.PAH kirjoitti:Onko kenellekään sattunut vastaavaa?
Tilasin kaksi Mitas E-12 140/80-18 rengasta ja ne merkinnät on myös renkaiden kyljessä. Renkaan leveys on kuitenkin leveimmältä kohdalta 160 mm. Esim. E-09 samoilla mitoilla niin suurin leveys on 140mm.
Myös vanteelle tuleva leveys on E-12 108mm ja E-09 90mm.
Toimittajakaan ei osannut sanoa syytä moiseen mutta lupasi kyllä heti vaihtaa ne hänen piikkiinsä. Otin varmuuden vuoksi E-09.
Renkaan leveys mitataan kahdella eri tavalla, nappulan ulkoreunasta tai nappulan juuresta. Tällä tavalla saadaan kaksi eri todellista renkaan leveyttä vaikka merkintä olisi renkaissa sama. Sitä en tiedä miksi näin, ja onko joku logiikka miten voi ennalta arvuutella renkaan todellisen leveyden.
Laittakaas sitten niitä kokemuksia E13/E12 combon ominaisuuksista, tällä hetkellä vahvin ehdokas seuraavaksi sorarenkaaksi jos renkaissa ei tule vastaan mitään yllättäviä ominaisuuksia.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
C-21 ja C-02 tulivat tiensä päähän. Eturenkaalla pääsi 5100 km ja takarenkaalla 4100 km. Eturengas tuntui kuluvan alkuun rauhallisesti, mutta kuluminen nopeutui loppua kohden. Tosin se kului tasapainottamattomuuden takia epätasaisesti niin, että toinen puoli on kuvan kunnossa ja puolen kierroksen päässä on hyvin nappulaa jäljellä. Rengas oli vanha, joten se oli alkuun aika huonon tuntuinen, mutta alta tuli ilmeisesti tuoretta kumia esiin, kun toimi kuluneena paljon paremmin kuin alle laitettuna. Silti C-17 on parempi.Jani M kirjoitti:690:ssä on ollut eturenkaan C-21 nyt 2250 km, keskinappuloiden korkeus on 10 mm, eli vasta 2 mm on kulunut pois. Vaikuttaa kestävän siis pitkään ja takana saa ajaa varmaankin pari rengasta loppuun tämän kestoiän aikana. Tuntuma on vähän huono eikä pitokaan aina sellainen jota odottaisi, ja rengas luikertelee jonkun verran asfaltilla varsinkin urissa. Rengas on kuitenkin vanha ja kovettunut, joten ei voi tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. C-21 on poistumassa Mitaksen mallistosta, mutta viime kesän perusteella C-17 oli kaikin puolin parempi ja sitä saa jatkossakin.
Takana on ollut C-02 1250 km, siitä on kulut 7,5 mm pois. Viime kesänä oli tämä myös alla ja kokemukset on nyt rutikuivalla kelillä samanlaiset, eli pito kovan pinnan päällä olevalla irtosoralla on vähän huonompi kuin monella muulla crossirenkaalla. Hyvin toimii kuitenkin muuten.
Takarengas taas kului alkuun nopeasti, mutta viimeisillä milleillä ajaa vaikka kuinka pitkään. Tosin tuli kesän reiteille osui normaalia ennemmän asfalttia, jolla nappularenkailla joutuu ajamaan nätisti, eikä varsinkaan takarengas kulu niin kuin soratierallittelussa. Kului todella kantikkaaksi, mutta ei silti ollut huono ajaa eikä muuttunut äkkinäiseksi, kuten monet kantikkaaksi kuluvat renkaat. Pitää hyvin ja pito oikeastaan vain paranee soratiellä, kun nappula vähän madaltuu alkuperäisestä. Ei ihme, että tämä on niin suosittu takarengas.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mitas
C-02 meni loppuun takaa ja oli loppuaikoina oikeastaan erittäin hauska soratierengas. Jaksoi sutia ja mennä hallitussa sladissa loputtomiin.
Uusi samanlainen tuli taakse ja taas havaintona järjetön pito soratiekäytössä. Kovat ja pitkät nappulat pureutuvat laakerisorankin läpi kovaan alustaan.
Uusi samanlainen tuli taakse ja taas havaintona järjetön pito soratiekäytössä. Kovat ja pitkät nappulat pureutuvat laakerisorankin läpi kovaan alustaan.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Re: Mitas
Superiin laitoin kans c02:n tuossa ja pitoa on kyllä aivan mielettömästi, sinänsä hauska kun ei sudi enää ihan holtittomasti.B12 kirjoitti:C-02 meni loppuun takaa ja oli loppuaikoina oikeastaan erittäin hauska soratierengas. Jaksoi sutia ja mennä hallitussa sladissa loputtomiin.
Uusi samanlainen tuli taakse ja taas havaintona järjetön pito soratiekäytössä. Kovat ja pitkät nappulat pureutuvat laakerisorankin läpi kovaan alustaan.