Mitas
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mitas
Ajettavuudessa TKC etunen on pahasti jäljessä Wildiin verrattuna, soralla pito ei ole samaa luokkaa ja renkaan kuvion profiili tekee renkaan käytöksestä kulmikkaan ja raskaan ajettavan mutkissa. Kolmannen etu TKC:n jälkeen totesin ettei ikinä enään.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
Sitä se parin kapeamman koon ilmestyminen Plussamallin saatavilla oleviin kokoihin sitten enteili. Tulee varmaan vähitellen kattamaan koko nykyisen E-07:n kokovalikoiman.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mitas
Anakee Wildin kestävyys asfalttiajossa johti päätökseen kokeilla E07+:aa. Valmerilta tilasin ja aika jämyn oloinen rengas, jäykkä runko ja kuviointi on kun vanhan Belaruksen takarenkaissa, kuviointi on sen näköinen että saattaa rullata hyvin. Koko on 130/80-17 ja nappulan korkeus 10mm eli sama mikä vastaavan kokoisessa Wildissa. Parin viikon päästä väännetään alle ja sitten pääsee testaamaan miltä vaikuttaa, toivottavasti kestää kuumilla keleillä pikitietä enemmän kun sen reilu nelisen tonnia. Wildeissä takasen pinta on kadonnut silmissä 300km etelä-keskisuomi siirtymillä, se on 1-2mm per suunta ja noita siirtymiä tulee tämän tästä kun pyörä on ollut pojan käytössä tämän kesän.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Mitas
Älä sitten unohda korvatulppia testimatkalta. Ovat kuin entisajan amerikkalaiset elokuvarenkaat. Ujeltavat sorallakin.Koheltaja kirjoitti:Parin viikon päästä väännetään alle ja sitten pääsee testaamaan miltä vaikuttaa,
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Re: Mitas
1190 ktm joutui opettelemaan ihan uuden ajotavan ,ei tuppi nurin koko ajan jos haluaa soralla päästä eteenpäin...no tällä 990 vähän rauhallisempaa mutta tosta mitas 07+ on nyt n.2000km kokemusta Asfalttia noin puolet ja on kestävä jos vertaa esim. heidenau scouttiin joka nyt on ns.asfalttirengas
Pito kuivalla irtosoralla yllättävän huono kiihdyttäessä,mutkiin taipuu soralla huomattavasti paremmin kuin scoutti.Käytän tulppia korvissa joten metelistä en osaa sanoa muuta ku ei häiritse.Asennettaessa oli tosi jäykkä runko.Missään pehmeellä en ole ollut vielä joten testit jatkuu...
Pito kuivalla irtosoralla yllättävän huono kiihdyttäessä,mutkiin taipuu soralla huomattavasti paremmin kuin scoutti.Käytän tulppia korvissa joten metelistä en osaa sanoa muuta ku ei häiritse.Asennettaessa oli tosi jäykkä runko.Missään pehmeellä en ole ollut vielä joten testit jatkuu...
Re: Mitas
Vanha 07 on olluy kyllä hyvä kumi ja keskiripa taannut hyvän kestävyyden reissun päälläkin. Lisäksi optiona on mahdollisuus avata kuvio. Huono juttu että jää pois, palakuvio vaihtoehtoja olisi ennestäänkin.
Tallessa on 90-luvun alusta iskemätön 07 kuviolla oleva Baarumi
Tallessa on 90-luvun alusta iskemätön 07 kuviolla oleva Baarumi
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mitas
Takarengas vaihdettu ja ujellusta ei havaittu testilenkillä, sulla on liian hiljainen pyörä ja kypärässä popit liian hiljaisellaKunkku kirjoitti:Älä sitten unohda korvatulppia testimatkalta. Ovat kuin entisajan amerikkalaiset elokuvarenkaat. Ujeltavat sorallakin.
Aika samanlainen oli vääntää vanteelle rautojen kanssa kun Wild, ehkä vähän jäykempi mutta hyvin se vanteelle meni. Pari päivää kerkesi olla rungossa 100mm palikat leventämässä renkaan huulia joka varmaan auttoi asiaa.
Painetta 2.0 ja ajamaan, ei minkäänlaista luottoa soralla ja irtoilee miten sattuu laakerisoralla, kaasulla ja jarrulla heitti herkästi ylivinoon ja se pääsy yllättämään pari kertaa, ei ollut yhtään kivaa. Pikitiellä rullaa paremmin kun Wild ja on hiljaisempi.
Sitten paineiden pudotus 1.3:een ja uusi yritys, jo alkoi käytöstä löytyä vauhdikkaassa ajossa. Liukkaampi kun Wild, lähtee herkemmin irti jarrutuksissa ja kiihdytyksissä ja käytös kohtalaisen loogista laakerisoralla, eikä enään lähtenyt ylivinoon läheskään yhtä herkästi. Jarrutuksissa lähtee hieman irti joka on mun ajotyylille hyvä asia, tykkään mennä sokkopaikkoihin jarrulla sisään pikkaisen perä irti niin saa pyörän kääntymään haluttuun suuntaan nopeammin kun alkaa näkemään mihin pitäisi mennä. Laiskahkolla pyörällä myös perän saa pidettyä löysästi irti tiestä helpommin kun Wildillä mutta mutkanopeudet on pienemmän huonomman pidon takia, ehkä vielä luoton puutetta ja liikaa laakerisoraa, kostealla soralla varmaan toimii paremmin.
Normi rauhallisessa ajossa on suuntavakaa rengas soralla ja piellä, pyörä ei woblaa yhtä herkästi kun Wildin kanssa ja ajokäytös on mukavan neutraalin oloista. Ensivaikutelma on positiivinen vaikka monia asioita kaipaan Wildistä soralla, toisaalta pikitietä ajetaan enemmän ja ensivaikutelman perusteella plussa pieksee Wildin mustalla tiellä. Aika näyttää miten kestää kulutusta, jos kestää ja toimii sateella paremmin kun aiemmat Mitakset niin tästä voi tulla yleisrengas sekalaiseen ajoon.
Ja eturenkaana on edelleen Wild ja se ei tule vaihtumaan muuhun kun samanlaiseen, plussa takana vaikuttaa ihan toimivalta combolta etu Wildin kanssa. Ei nyt mitkään jihuu fiilikset mutta sitä ei odotettukaan Wildin jälkeen, riittää kun rengas toimii yleiskäytössä ja kestää kulutusta.
Kylätason kurapyöräilijä.
- _JPA_
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Mitas
Perusmallin E07 on myös jarrutuksissa melko liukas. Viime kesänä edessä oli myös E07 ja se ei ollut ollenkaan uraherkkä. Nyt vaihdoin eteen kehutun unicrossin ja heti ensimmäisestä reilummasta kiihdytyksestä lähtien pientä wobblausta havaittavissa (esim. 60->90 kmh). Asfaltilla luikertelee urissa. Irtosoralla vispaa myös. Paineita olen kokeullut 1.5 ...1.8 väliltä (takana ~1.5). Alkukesä meni motovanteilla ja niilläkin tuntui meno soralla vähintään yhtä luontevalle (Dunlop Mutant). Pyörä KTM 690 Enduro.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mitas
Unicrossilla on vankka maine, jopa niin vankka että se sivuuttaa Pirelli MT16 joka on monesti osoittautunut toimivammaksi sorapyörien alla. Kumiseos ja runko erilainen mutta kuvio hyvin saman tyyppinen.
Kylätason kurapyöräilijä.
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: Mitas
Menipäs yllättävän kepoisasti 150/70-18 E-07+ Dakar paikoilleen Aateen takakiekolle. Enemmän hikeä aiheutti Anakee Wildin irroitus samaiselta vanteelta!
Viimevuotista tuskaista perus-eenollaseiskan vaihtoa muistellen, luulin että olisi ollut enemmänkin tuskaa tarjolla, tai jopa rengasalan ammattilaiselle kuskaaminen. Toinen kylki meni nätisti painamalla kiekolle, toista kylkeä joutui hieman punnertamaan rautojen kanssa. Kahden ja puolen baarin paikkeilla napsahti molemmat puolet paikalleen, rengasrasvaa saattoi tällä kertaa olla turhankin reilusti. Toki jos tuota joutuu kenttäoloissa irroittelemaan, niin voipi olla parempi suosiolla tarttua puhelimeen ja hyödyntää (jälleen) kaskon tarjoamaa autoturvaa! Ehkä se Tubeless-teippi olisi kannattanut viritellä takavanteelle.
Anakee Wild jää eteen, kun kilsoja sille kertyi oletettua vähemmän. Katsotaan mitä siitä on lomareissun jälkeen jäljellä.
Viimevuotista tuskaista perus-eenollaseiskan vaihtoa muistellen, luulin että olisi ollut enemmänkin tuskaa tarjolla, tai jopa rengasalan ammattilaiselle kuskaaminen. Toinen kylki meni nätisti painamalla kiekolle, toista kylkeä joutui hieman punnertamaan rautojen kanssa. Kahden ja puolen baarin paikkeilla napsahti molemmat puolet paikalleen, rengasrasvaa saattoi tällä kertaa olla turhankin reilusti. Toki jos tuota joutuu kenttäoloissa irroittelemaan, niin voipi olla parempi suosiolla tarttua puhelimeen ja hyödyntää (jälleen) kaskon tarjoamaa autoturvaa! Ehkä se Tubeless-teippi olisi kannattanut viritellä takavanteelle.
Anakee Wild jää eteen, kun kilsoja sille kertyi oletettua vähemmän. Katsotaan mitä siitä on lomareissun jälkeen jäljellä.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Re: Mitas
Perus e-07 jumputti 690:n eturenkaassa allelaiton jälkeen. Ajosta tultua tein tarkan tasapainottamisen (meni 5 g:n paino puoliksi lopulta). Saas nähdä vaikuttaako. Sisärenkaallinen pyörä. Onko noissa Mitaksissa ollut epäkeskoa tai muuta mittavirhettä joka voisi aiheuttaa jumputusta (iskarit ovat asennossa comfort, joka tuntuu myös vaikuttavan asiaa jotenkin)?