90 tai 45 asteen lisäkulma
Valvoja: Moderaattorit
90 tai 45 asteen lisäkulma
On se vaan tosi hankala tarkastaa takarenkaan paineet. Venttiilin pää on oikein ahtaassa paikassa, kaikki letkut eivät edes tuohon väliin mahdu. Yhden venttiilin olen jo onnistunut rikkomaan. Oli muuten vittumainen savotta..
Katselin tuollaista 45-90 asteen messinkistä kulmaa, joka kyllä helpottaisi tilannetta.
https://www.amazon.se/POFET-ventilf%C3% ... 3961&psc=1
Onko tuollaisesta ” mutkasta ”sitten mitään haittaa käytännössä ?
Pyörä R1200 rt, venttiileissä on ilmanpaineanturit.
Katselin tuollaista 45-90 asteen messinkistä kulmaa, joka kyllä helpottaisi tilannetta.
https://www.amazon.se/POFET-ventilf%C3% ... 3961&psc=1
Onko tuollaisesta ” mutkasta ”sitten mitään haittaa käytännössä ?
Pyörä R1200 rt, venttiileissä on ilmanpaineanturit.
- _JPA_
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: 90 tai 45 asteen lisäkulma
Yli 300 km/h vauhdissa keskipakovoima hajottaa koko kapistuksen.Joukor kirjoitti: ↑Su Elo 22, 2021 5:11 pm On se vaan tosi hankala tarkastaa takarenkaan paineet. Venttiilin pää on oikein ahtaassa paikassa, kaikki letkut eivät edes tuohon väliin mahdu. Yhden venttiilin olen jo onnistunut rikkomaan. Oli muuten vittumainen savotta..
Katselin tuollaista 45-90 asteen messinkistä kulmaa, joka kyllä helpottaisi tilannetta.
https://www.amazon.se/POFET-ventilf%C3% ... 3961&psc=1
Onko tuollaisesta ” mutkasta ”sitten mitään haittaa käytännössä ?
Pyörä R1200 rt, venttiileissä on ilmanpaineanturit.
Re: 90 tai 45 asteen lisäkulma
Ok. En sitten asennakaan ahdinta
Re: 90 tai 45 asteen lisäkulma
Mulla on ollu koko kesän mokomat molemmissa päissä pyörää. En ole huomannu mitään negatiivista, ei vuoda eikä ole ainakaan huomattavaa epätasapainoa. Tietty voi pitää vaikka taskussa yhtä mutkaa jonka ruuvaa tarvittaessa paikalleen.
Re: 90 tai 45 asteen lisäkulma
Olen kans ihmetellyt että 90 asteen täyttösuuttimia ei pahemmin löydy. Mietin jo että suolistan tappimallin painemittarin ja laitan sen letkun nokkaan.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
- Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 90 tai 45 asteen lisäkulma
Eikös kulmaventtiileitä nimenomaan käytetä kovissa vauhdeissa, esim dragster eturenkaat, bonneville jne sellaisissa vanteissa joissa venttiili olisi kehällä pystyssä. Ideana se että venttiilin neulaa painava jousen voima ei piisaa kun rengas pyörii tarpeeksi lujaa.
Joskus tekussa oikein laskettiin tätä, mittailtiin jousivoimia ja punnittiin neuloja. Tarkat tulokset on liuenneet päästä mutta jotain 300kmh kanteissa se rajanopeus oli ja kiihtyvyys neulalla oli tuolloin yli 1500-2000G… ja laskelmathan oli taatusti oikein
Ehkä nykyään myydään myös viriventtiileitä nopeanryhmän kuskeille…
Joskus tekussa oikein laskettiin tätä, mittailtiin jousivoimia ja punnittiin neuloja. Tarkat tulokset on liuenneet päästä mutta jotain 300kmh kanteissa se rajanopeus oli ja kiihtyvyys neulalla oli tuolloin yli 1500-2000G… ja laskelmathan oli taatusti oikein
Ehkä nykyään myydään myös viriventtiileitä nopeanryhmän kuskeille…
Re: 90 tai 45 asteen lisäkulma
Joo mulla on ainakin Kotarissa ja kottikärryssä kulmaventtiili, kaikissa muissa ei ole.
Re: 90 tai 45 asteen lisäkulma
Kiitos kommenteista. Laitoin tilaukseen tuolta Amazonista.
Rahteineen neljä kpl jatkoa, reilun kympin.
Ei paha.
Rahteineen neljä kpl jatkoa, reilun kympin.
Ei paha.