Maastofillareiden tubeles-litkut sisäkumiin ennalta

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

maja2
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Maastofillareiden tubeles-litkut sisäkumiin ennalta

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Munamankeli-kurapyöräilijät tunkevat näitä litkuja renkaiden sisään:

https://www.fillarikellari.fi/tubeless- ... ontinental

Eli ovat nestemäisenä odottamassa kun gummi alkaa vuotaa jostain kohtaa. Onko kokemusta miten toimisivat sisärenkaallisessa kevyessä kurapyörässä? Olisihan ihan herkkua jos 4/5 rengasrikosta tapahtuu ilman että ilmat pakenevat ensin renkaasta kokonaan (ja sitten kuskista).
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: Maastofillareiden tubeles-litkut sisäkumiin ennalta

Viesti Kirjoittaja bisti »

Onhan noita ihan moottoripyörillekin tarkoitettuja, https://www.oko.com/products/motorbikes ... dirt-bike/ , itse sain kerholle muutaman purkin testikäyttöön harrastajille foxcompilta https://foxcomp.fi/ https://foxcomp.fi/oko-xt-800ml
Mitä olen kokemuksia kysellyt niin ihan hyvin on toiminut eikä renkaat ole puhjenneet niin helposti näiden litkujen laiton jälkeen
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
maja2
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Maastofillareiden tubeles-litkut sisäkumiin ennalta

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Onkos tuo Oko XT pakkasenkestäväksi testattu, voi vähän vipattaa jos kovettuu klöntiksi...
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: Maastofillareiden tubeles-litkut sisäkumiin ennalta

Viesti Kirjoittaja bisti »

maja2 kirjoitti:Onkos tuo Oko XT pakkasenkestäväksi testattu, voi vähän vipattaa jos kovettuu klöntiksi...
Sitäpä en osaa sanoa mutta kyllä kaveri sitä yli talven käytti eikä ainakaan sanonut että olisi ravistanut normaalia enempää
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Avatar
ttv
Viestit: 676
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: Maastofillareiden tubeles-litkut sisäkumiin ennalta

Viesti Kirjoittaja ttv »

Kaupalliset rengaslitkut tuppaa olemaan enimmäkseen sekoitus glykolia ja lateksia joten pakkaskestävyys ei ole ongelma.
villho
Viestit: 347
Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Pyörä: Sähköfillari
Paikkakunta: Siuntio

Re: Maastofillareiden tubeles-litkut sisäkumiin ennalta

Viesti Kirjoittaja villho »

Mä tein aikoinaan kasigessun pinnavanteet tubeless-versioiksi Tublisseilla (takavanne kavennettu 2,5" leveäksi) ja Gessun lähdettyä maailmalle tein saman vielä EXC:eenkin. Molempiin laitoin Stansin tubeless-litkua osaltaan sen vuoksi, että ei-tubeless -rengas tiivistyy ei-tubeless -vanteelle hyvin ja mahdollisten reikien vuoksi. En tiedä, oliko hyötyä, mutta ei ollut mitään haittaakaan.

Tubeless-konversion tein ihan siitä syystä, että pystyy ajamaan hieman matalammilla paineilla ja että tarvittaessa paikkaaminen onnistuu kamelinpaskalla.

Täysin mutuilua, mutta en usko, että tubeless-litku toimisi kunnolla sisärenkaassa, mutta voin olla toki väärässäkin.
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
jani73
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Pyörä: Ktm 690 EnduroR

Re: Maastofillareiden tubeles-litkut sisäkumiin ennalta

Viesti Kirjoittaja jani73 »

Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Vastaa Viestiin