Noiden enskapiikkiä enempi sisältävien renkaiden kohdalla kannattaa varmistaa että mahtuu pyörimään TA:n alla. Omassa talvi-Gessussa käytän 120 mm leveää Pirelli Rallycrossia (normaali 130) ja siitäkin on pitänyt jättää reunapalan enskapiikit kokonaan pois koska ottavat muuten kardaanitunneliin kiinni. Samoin etulokasuojan kannake on sen verran lähellä renkaan pintaa että enskapiikit keskemmällä rengasta tuottaisivat ongelmia, nyt renkaana Mitas 444. Muuten olisin kyllä tuon pidemmän reunapiikin jättänyt mutta hyvin tuollakin nastoituksella reilu 15 tkm talviteillä pärjätty. Itse suunnittelen talviajoni siten ettei paljaalla assulla tarvitse juurikaan ajaa, ehkä juuri siitä syystä takarengas onkin kestänyt lähes 4 tkm (edellinen kesti lähes kymppitonnin!) ja etusella on nyt mennyt tuo 10 tkm rikki. Talvirallissa joku luulikin että olen laittanut uuden etusen ko. reissulle eikä tainnut uskoa kun kerroin kilometrit
Rallinastalla pärjää aivan mainiosti polanteisilla teillä, nastan pituutta enemmän lumessa ajamiseen vaikuttaa sitten renkaan kuvio eli palan koko ja syvyys. Mitä laajempi ja matalampi pala, sitä helpommin se nousee irtolumen päälle surffaamaan. Itse suosin tästä syystä karkeakuvioisempaa rengasta, sillä sitä irtolunta löytyy myös spoorien ja umpihangen ulkopuoleltakin; auratullakin tiellä sitä kerääntyy kaistojen ja ajourien keskelle yllättävän paljon. Ja aina se aura-auto ei ole ehtinyt käydä tasoittamassa tietä mutta silloinhan se hauskuus vasta talviajossa alkaakin

Nuo Kisarenkaan setit soveltuvat (imho) parhaiten kevyempiin pyöriin ja enempi oikeaan enskaan, kun ajetaan pääasiassa kunnostettujen teiden ulkopuolella tai niillä harvemmin auratuilla traktoriteillä. Juu ja kyllähän tuollaisia käyttävät jotkut HC-miehet isommissakin vehkeissä mutta ajo painottunee heilläkin noihin vaativimpiin olosuhteisiin. Pitoa löytyy niin jäällä kuin lumessakin, suolalla sulana pidetyssä kiertoliittymässä saattaa sitten tulla jänniä tilanteita kun kaksirivisellä enskapiikillä kanttailee...
Tuo Big Block -setti kannattaa laittaa alle jos pysyttelee hoidetuilla teillä ja odottaa että se aura-auto on työnsä tehnyt. Tielle kasautunut irtolumi voi vaikeuttaa ajoa, kuten yhdellä ABBM reissulla Kuhmon ja Rukan välillä havaittiin. Karkeammalla kuviolla varustetuilla pyörillä taas ohitettiin mielellään se linkomies ja päästiin yön lumisateen mukavasti peittämälle pätkälle naatiskelemaan

Isommille ja leveämpää rengasta vaativille pyörille tämä taitaa olla lähes ainoa nastoitettava vaihtoehto, mutta TA:n rengaskoolla on huomattavasti enemmän valinnan varaa.
Kuvailemaasi pyörään ja ajoon valitsisin kyllä itse tuon viimeisen ICE/Mitas-setin, sillä pääsee taatusti hyvin talviajon alkuun, eikä tarvitse jännittää oikeastaan mitään olosuhteita mitä tiepohjilla ajettaessa tulee vastaan.
Tämä siis oma mielipiteeni, muitakin varmaan löytyy.