Bridgestone Battlax Adventurecross AX41
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Bridgestone Battlax Adventurecross AX41
Takarengas laitettu alle ja aika Wildimäinen ajaa soralla, jouhea pito mutkissa eikä tarjonnut ainakaan vielä ylläreitä. Alkuvaikutelma ihan ok.
EDIT: Asfaltilla ei myöskään ylläreitä, käyttäytyy mallikkaasti mutkissa ja kuvio ulisee jonkin verran. Rauhallisessa ajossa toimii neutraalisti ja vauhdikkaammassa ajossa perä on helppo pitää hieman irti jarrutuksissa/kiihdytyksissä eikä rengas kuitenkaan karkaa alta. Samat ajatukset oli toisellakin kuskilla, on kun Wildin takasella ajaisi. Aika näyttää miten kestää, Wildit menneet vaihtoon noin 3500km, ja E-07+ poistui alta 4300km kohdalla. Ajot 80% asfaltilla ja siitä suurin osa pitkää vetoa normaali maantienopeuksilla.
EDIT: Asfaltilla ei myöskään ylläreitä, käyttäytyy mallikkaasti mutkissa ja kuvio ulisee jonkin verran. Rauhallisessa ajossa toimii neutraalisti ja vauhdikkaammassa ajossa perä on helppo pitää hieman irti jarrutuksissa/kiihdytyksissä eikä rengas kuitenkaan karkaa alta. Samat ajatukset oli toisellakin kuskilla, on kun Wildin takasella ajaisi. Aika näyttää miten kestää, Wildit menneet vaihtoon noin 3500km, ja E-07+ poistui alta 4300km kohdalla. Ajot 80% asfaltilla ja siitä suurin osa pitkää vetoa normaali maantienopeuksilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Bridgestone Battlax Adventurecross AX41
Uutena 10mm pintaa, 400km 7mm ja 700km 6mm jäljellä. Ajot on olleet 50/50 ja soralla yleensä vauhdilkkaammin, renkaan nopeaa kulumista on varmaan auttanut sorateiden hieno murske joka on teräväsärmäistä. Siitä huolimatta on pikkasen hätäseen lähtenyt kulumaan, vastaavalla ajolla en muista että joku rengas olisi kulunut noin nopeasti. Nyt on pyöreys kulunut ja kuluminen varmaankin hidastuu.
Nyt kun on enemmän kilsoja soralla niin samanlaista luottoa en ole saanut mitä Wildin kanssa. Takapää on herkkä vaeltamaan soralla joka lisää epävarmuutta, tarpeeksi kun kanttaa soralla niin pidon raja muuttuu kulmikkaaksi 1.8 paineilla, kun pudottaa paineet 1.2:een niin kulmikkuus rauhoittuu mutta vaeltaa edelleen soralla veto päällä.
Jos tulee vielä AX41 niin laitan renkaan vanteelle toisinpäin, luulen että "väärinpäin" pyörivä kuvio tekee tuon levottomuuden. Kokeilemalla sekin selviäisi mutta en jaksa alkaa kääntämään rengasta toisinpäin.
Aiemmin mainitsema ulina kuuluukin viistosti kuluneesta etu Wildistä jolla on ajettu reilu 11tkm ja toimii edelleen.
Nyt kun on enemmän kilsoja soralla niin samanlaista luottoa en ole saanut mitä Wildin kanssa. Takapää on herkkä vaeltamaan soralla joka lisää epävarmuutta, tarpeeksi kun kanttaa soralla niin pidon raja muuttuu kulmikkaaksi 1.8 paineilla, kun pudottaa paineet 1.2:een niin kulmikkuus rauhoittuu mutta vaeltaa edelleen soralla veto päällä.
Jos tulee vielä AX41 niin laitan renkaan vanteelle toisinpäin, luulen että "väärinpäin" pyörivä kuvio tekee tuon levottomuuden. Kokeilemalla sekin selviäisi mutta en jaksa alkaa kääntämään rengasta toisinpäin.
Aiemmin mainitsema ulina kuuluukin viistosti kuluneesta etu Wildistä jolla on ajettu reilu 11tkm ja toimii edelleen.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Bridgestone Battlax Adventurecross AX41
Paljonko Koheltaja kerkisit renkaalla ajaa ja paljonko siihen jäi pintaa, vai oliko lopputilanne tuo, mita aiemmin kirjoitit?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Bridgestone Battlax Adventurecross AX41
850km näytti olevan mittarissa kun luovutin avaimet liikkeeseen, vikalla 150 kilsalla takarengas kului tuskin olleenkaan asfaltilla liikenteen seassa sukkuloimalla.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Bridgestone Battlax Adventurecross AX41
Kiitos. Eiköhän tuostakin voi jo päätellä, että jos AX41 kuluu XT660R:nkin alla noin nopeaan, niin sitä tuskin kannattaa edes kokeilla 690:n takarenkaaksi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Bridgestone Battlax Adventurecross AX41
Vähän jäi tuollainen kuva renkaasta että kuluu nopeasti jos ajo ei ole rauhallista. Kulumiseen vaikuttaa aika paljon ajotyyli ja suurimmat kilsat tuli pojan ajossa ja takajarru on paljon käytössä joka kuluttaa rengasta nopeammin, mutta silti, aika nopeasti millit katosi.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Bridgestone Battlax Adventurecross AX41
Laitoin tällaiset alle kun K60:t oli kylmällä niin liukkaat, pikkaisen aikaa kun malttoi lukkojarrutella märällä asfaltilla niin alkoi pitoa löytymään yllättävänkin paljon. Pehmeäthän noi on, joten sikäli ei yllätä. Soralla pitoa edellisiin verrattuna järkyttävät määrät, ojankaivuun sijaan pyörä liikkui eteenpäin.
Re: Bridgestone Battlax Adventurecross AX41
Tässä muistiipanot AX41:n kulumisesta takarenkaana. Ajan mahdollisimman paljon hiekalla.
Monet ovat päässeet pidemmän matkan, oma ajoni on enemmän tai vähemmän 'aina sutii kun on irtohiekkaa'.
2300km jälkeen vaihdoin taakse samanlaisen. Rengas on mielestäni hyvä, kun siihen voi luottaa joka tilanteessa ml. asfalttimutkapätkät ja irtosepeli. Minulla ei ole niin väliä keston kanssa. Jos/kun lähden pidemmälle reissulle asfattiteitä ajelemaan, niin laitan muuta alle, vaikka STR:n.
Uutena renkaassa on ehkä 9,5mm pintaa, eli enemmän kuin tuo kuva osoittaa.
Monet ovat päässeet pidemmän matkan, oma ajoni on enemmän tai vähemmän 'aina sutii kun on irtohiekkaa'.
2300km jälkeen vaihdoin taakse samanlaisen. Rengas on mielestäni hyvä, kun siihen voi luottaa joka tilanteessa ml. asfalttimutkapätkät ja irtosepeli. Minulla ei ole niin väliä keston kanssa. Jos/kun lähden pidemmälle reissulle asfattiteitä ajelemaan, niin laitan muuta alle, vaikka STR:n.
Uutena renkaassa on ehkä 9,5mm pintaa, eli enemmän kuin tuo kuva osoittaa.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti Heinä 16, 2013 3:52 pm
- Pyörä: kawasaki
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
Re: Bridgestone Battlax Adventurecross AX41
Mitas ketjussa oli mainintaa, että karkeita etusia hankala enään saada. Täällä muutama nyt saatavana, toimitusaika 1-2 arkipäivää kotiovelle:
https://www.mprengas.fi/product/1045/br ... 21-54q-etu
https://www.mprengas.fi/product/1045/br ... 21-54q-etu
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Bridgestone Battlax Adventurecross AX41
9600km ja renkaat ihan loppu https://www.youtube.com/watch?v=OPByggx-Uz0&t=568s
4000km ja varmaan pari tonnia vielä menee https://www.youtube.com/watch?v=i5Tb1kWFwuM&t=306s
Joko noi renkaat ei ole sutineet soralla tai sitten nappula tosiaan pysyy terävänä kuten luvataan, etunen on kulunut yllättävän tasaisesti vaikka nappulat vähän hammastaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Bridgestone Battlax Adventurecross AX41
Ei tosiaan ole sutineet. Sallaista rengasta ole keksittykään että pysyisi terävänä ja tulee siihen muutakin jälkeä.
Re: Bridgestone Battlax Adventurecross AX41
Vinkki sille, joka tarvii 150/70-18 ja 90/90-21 kokoa: Nyt niitä on mynetmotossa varastossa ja ainakin itselleni lähti gls:llä pari nippua AX41 ja Pirelli -renkaita samana päivänä. Ja nippuun sopii siis kolme rengasta yhdellä toimituskululla.
Näiden renkaiden osalta mennyt vuosi on ollut lähinnä 'ei oo'n myyntiä tai ylihintaa muualla. Nyt kädet ristiin ettei mynetmoto ole taas sekoillut.
Minulla takarengas kestää 2500-3000km jos ajaa loppuun asti. Pääosin soratiesudittelua. Eturenkaan kesto selviää myöhemmin. Hinta per kuluva millimetri on samaa luokkaa Rallz:n kanssa jos olen oikein ymmärtänyt kulutuspinnan syvyyden ja kun Motozin ostaa kotimaasta.
Kolme takarengasta on sulateltu ja kokemuksen perusteella mielestäni hyvä yleisrengas joka toimii märästä asfaltista lähtien. Kuivalla asfaltilla voi kanttailla reunanappuloille. Soratiellä tuntuma luistossa on, että kallistuksen kasvaessa pito paranee ja sladit on helppo hallita eivätkä yllätä. Ja nappulat tarjoaa sitten sitä varmuusvaraa hankaliin ja yllättäviin paikkoihin.
Uudessa eturenkaassa pito tuntui hiekalla todella hyvältä. Nappuloissa on jarrupuolella 'kauhaa'. Myös mm. Märkäpito asfaltilla oli tosi hyvä. Rengas kuluu mielestäni tasaisesti, ei hyppyreille eikä joka toinen nappula ainakaan merkittävästi. Vanhemmiten pito toki heikkenee. Soralla haastavissa paikoissa toisinaan luiskahtaa, eli esim kun on paksulti irtohiekkaa, kuviossa kun on maltillisesti syvyyttä.
‐-------
Edit: päivitystä sen verran, että tiistaina tilasin ja perjantaina perillä. Tällä kertaa varastosaldotiedot piti paikkaansa, ei yritetty lisärahastuksia ja muutenkin ok.
Uudessa AX41 eturenkaassa nappula 8,4mm ja takarenkaassa 9,6mm. Mittaustulos toki jonkin verran riippuu mittaajasta ym.
Näiden renkaiden osalta mennyt vuosi on ollut lähinnä 'ei oo'n myyntiä tai ylihintaa muualla. Nyt kädet ristiin ettei mynetmoto ole taas sekoillut.
Minulla takarengas kestää 2500-3000km jos ajaa loppuun asti. Pääosin soratiesudittelua. Eturenkaan kesto selviää myöhemmin. Hinta per kuluva millimetri on samaa luokkaa Rallz:n kanssa jos olen oikein ymmärtänyt kulutuspinnan syvyyden ja kun Motozin ostaa kotimaasta.
Kolme takarengasta on sulateltu ja kokemuksen perusteella mielestäni hyvä yleisrengas joka toimii märästä asfaltista lähtien. Kuivalla asfaltilla voi kanttailla reunanappuloille. Soratiellä tuntuma luistossa on, että kallistuksen kasvaessa pito paranee ja sladit on helppo hallita eivätkä yllätä. Ja nappulat tarjoaa sitten sitä varmuusvaraa hankaliin ja yllättäviin paikkoihin.
Uudessa eturenkaassa pito tuntui hiekalla todella hyvältä. Nappuloissa on jarrupuolella 'kauhaa'. Myös mm. Märkäpito asfaltilla oli tosi hyvä. Rengas kuluu mielestäni tasaisesti, ei hyppyreille eikä joka toinen nappula ainakaan merkittävästi. Vanhemmiten pito toki heikkenee. Soralla haastavissa paikoissa toisinaan luiskahtaa, eli esim kun on paksulti irtohiekkaa, kuviossa kun on maltillisesti syvyyttä.
‐-------
Edit: päivitystä sen verran, että tiistaina tilasin ja perjantaina perillä. Tällä kertaa varastosaldotiedot piti paikkaansa, ei yritetty lisärahastuksia ja muutenkin ok.
Uudessa AX41 eturenkaassa nappula 8,4mm ja takarenkaassa 9,6mm. Mittaustulos toki jonkin verran riippuu mittaajasta ym.